- Linie, trasy, rozkłady
-
GoMeZz391
- Moderator globalny
- Posty: 1395
- Rejestracja: 17 lut 2020, 22:54
-
Kontakt:
Post
autor: GoMeZz391 » 07 cze 2025, 20:03
Jak informuje UG Zielonki od Bożego Ciała (19.06) zostaną wprowadzone wakacyjne rozkłady jazdy, a także nastąpi korekta rozkładu i przebiegu linii 307 i 337.
307 będzie kursować przez ul. Ks. Meiera, co pozwoli na obsługę osiedla Gotyk.
Zarząd Transportu Publicznego informuje, że od 19 czerwca czyli od dnia przypadającego na święto Bożego Ciała, wprowadzone zostaną wakacyjne rozkłady jazdy. Zmiany obejmą również linie aglomeracyjne kursujące na terenie gminy Zielonki, w tym linie nr 307 oraz 337.
Linia 307 będzie funkcjonować z częstotliwością obowiązującą w okresie wakacyjnym. Tymczasowo zostanie skierowana do pętli Nowy Świat. W kierunku Krakowa autobusy tej linii będą kursować ulicą ks. Meiera, co pozwoli na dodatkową obsługę osiedla Gotyk. Na trasie zostaną uruchomione nowe przystanki, a w dni powszednie linię nadal będą obsługiwać pojazdy wielkopojemne, zapewniające większy komfort podróży.
Linia 337 również przejdzie na wakacyjny rozkład jazdy, dostosowany do mniejszego ruchu pasażerskiego w sezonie letnim.
Zarząd Transportu Publicznego zachęca pasażerów do zapoznania się ze szczegółowymi rozkładami, które będą dostępne na stronie internetowej oraz na przystankach.
https://zielonki.pl/linie-307-i-337-z-w ... wqf-1KqDcQ
-
yosujiro
- Ekspert
- Posty: 1645
- Rejestracja: 19 lut 2020, 18:54
Post
autor: yosujiro » 07 cze 2025, 21:21
Była fajna linia przyspieszona. Prawdziwy agloeexpress. Niedługo to będzie się na praktycznie każdym przystanku zatrzymywać...
Wprowadzanie rozkładów letnich już w Boże Ciało pominę milczeniem...
-
Ydhflx
- Ekspert
- Posty: 638
- Rejestracja: 14 gru 2022, 22:17
Post
autor: Ydhflx » 07 cze 2025, 21:43
Kiedy miasto przycięło "503" za bardzo więc teraz AlgoX będzie robił wycieczki. je*a* gmin, za przeproszeniem, ciąg dalszy, a skutek oczywiście taki, że cześć ludzi wsiądzie do samochodu.
-
tomek_m
- Ekspert
- Posty: 511
- Rejestracja: 18 lut 2020, 15:21
- Lokalizacja: Michałowice
Post
autor: tomek_m » 08 cze 2025, 0:22
Tymczasowo zostanie skierowana do pętli Nowy Świat.
Tymczasowo? To już druga tymczasowa pętla, wcześniejszą przecież była Cracovia. Widać że ZTP kompletnie nie ma pomysłu do której pętli na terenie Krakowa tą linie ostatecznie posłać. No to może podpowiem, Nowy Kleparz

-
Wojciech
- Znawca
- Posty: 168
- Rejestracja: 18 lut 2020, 21:43
Post
autor: Wojciech » 08 cze 2025, 9:15
Po co się ograniczać, Prądnik Czerwony najlepiej, z wjazdem do Ronda Barei

A na wakacje to nawet Górka Narodowa styknie, przecież wszyscy mają dwa miesiące wolnego.
-
tomaszep42
- Specjalista
- Posty: 307
- Rejestracja: 19 maja 2020, 9:03
Post
autor: tomaszep42 » 08 cze 2025, 10:08
Ydhflx pisze: 07 cze 2025, 21:43
Kiedy miasto przycięło "503" za bardzo więc teraz AlgoX będzie robił wycieczki. je*a* gmin, za przeproszeniem, ciąg dalszy, a skutek oczywiście taki, że cześć ludzi wsiądzie do samochodu.
Tego też już kiedyś próbowano - "łatano" Nowy Bieżanów Południe puszczając 304 przez Aleksandry wiele lat temu. Skutek żałosny - niezabieralność...
-
Kierman
- Ekspert
- Posty: 600
- Rejestracja: 20 lut 2022, 9:44
Post
autor: Kierman » 08 cze 2025, 13:46
Jprdl to 307 przez ten Gotyk to jakaś paranoja
-
scyzor663
- Specjalista
- Posty: 312
- Rejestracja: 10 lis 2023, 9:36
Post
autor: scyzor663 » 08 cze 2025, 16:37
Takim ZTP jest "partnerem" dla gmin ościennych, linii gminnych nie chcą wpuszczać, z liniami aglo robią co chcą.
-
obserwator
- Pomiarowiec
- Posty: 327
- Rejestracja: 17 lut 2020, 19:47
Post
autor: obserwator » 09 cze 2025, 10:02
Wjazd "307" na Gotyk to jeden z największych absurdów jaki w ostatnich latach wymyśliło ZTP. Z jednej z najlepszych linii przyspieszonych w mieście stanie się linią zwykłą, a w dodatku z "kieszeniowym" wjazdem na Gotyk. Linia "503" przez takie wjazdy traci około 5 minut, głównie przez oczekiwanie na dwóch lewoskrętach. Dołóżmy do tego fakt że dochodzi kolejna para przystanków mimo że jest to linia przyspieszona...
Tyle się mówi że chcemy ograniczać liczbę samochodów wjeżdżających do miasta, a tymczasem ktoś kto pojechał wyjątkowo autobusem wyjeżdżając z Gotyku pomyśli: "Jadąc autem byłbym już na Opolskiej Estakadzie" i więcej do "307" nie wsiądzie.
Dowiedziałem się jednak od ZTP że przyczyną takiej zmiany jest... planowane skrócenie "503" do Nowego Kleparza. Czyli zamiast rozwijać ofertę na największym P+R w Krakowie, ZTP woli ciąć ofertę, a w dodatku wydłużać trasę jedynej linii która jedzie najkrótszą trasą do centrum.
-
Bautosz
- Znawca
- Posty: 166
- Rejestracja: 26 wrz 2024, 20:40
- Lokalizacja: Podgórze
Post
autor: Bautosz » 09 cze 2025, 11:10
obserwator pisze: 09 cze 2025, 10:02
Dowiedziałem się jednak od ZTP że przyczyną takiej zmiany jest...
planowane skrócenie "503" do Nowego Kleparza. Czyli zamiast rozwijać ofertę na największym P+R w Krakowie, ZTP woli ciąć ofertę, a w dodatku wydłużać trasę jedynej linii która jedzie najkrótszą trasą do centrum.
Przecież przy otwarciu trasy tramwajowej na Górkę Narodową była mowa o tłoku w "503". Poza tym, ile linii może jeszcze przyjąć Nowy Kleparz? Pomijając, że w godzinach szczytu wjazd i wyjazd na tą pętlę to kolejne opóźnienia. Miejmy nadzieję, że nie jest to cicha zapowiedź kolejnych ogólnomiejskich cięć w te wakacje. Założę się że jeśli do takiego skrócenia dojdzie to w uzasadnieniu będziemy można przeczytać o dublowaniu tramwaju "18", który oczywiście nie jeździ przepełniony, i na odcinku od Nowego Kleparza do Górki Narodowej ma dużo przystanków wspólnych

.
-
impuls
- Ekspert
- Posty: 1562
- Rejestracja: 07 sie 2020, 23:05
Post
autor: impuls » 09 cze 2025, 11:26
Pewnie kolejnym krokiem będzie skierowanie którejś linii z Wieliczki przez Bieżanów Nowy 301, 204 lub 301 i 503 powiedzą pa.
-
lukasmaj
- Specjalista
- Posty: 279
- Rejestracja: 19 lut 2020, 13:44
Post
autor: lukasmaj » 09 cze 2025, 11:47
impuls pisze: 09 cze 2025, 11:26
Pewnie kolejnym krokiem będzie skierowanie którejś linii z Wieliczki przez Bieżanów Nowy 301, 204 lub 301 i 503 powiedzą pa.
Już tak było, chyba w 2010 roku. Wówczas "304" skierowano przez Aleksandry a "502" wywalono z Bieżanowa. Skończyło się to szybko. Autobusy były niezabieralne.
-
fysztof
- Ekspert
- Posty: 877
- Rejestracja: 10 mar 2020, 10:04
Post
autor: fysztof » 09 cze 2025, 11:50
Raz, że były niezabieralne - dwa, że pasażerowie z/do Wieliczki mocno protestowali przeciw wyraźnemu wydłużeniu przejazdu.
Nikt rozsądnie myślący by już do takich pomysłów nie wracał, więc mam nadzieję że są tam jeszcze resztki rozumu w tej organizacji... i "503" nie będzie rujnowane:-/
-
Kaszmir
- Administrator
- Posty: 6831
- Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
- Lokalizacja: Kraków
-
Kontakt:
Post
autor: Kaszmir » 09 cze 2025, 12:17
lukasmaj pisze: 09 cze 2025, 11:47Już tak było, chyba w 2010 roku. Wówczas "304" skierowano przez Aleksandry a "502" wywalono z Bieżanowa. Skończyło się to szybko. Autobusy były niezabieralne.
fysztof pisze: 09 cze 2025, 11:50
Raz, że były niezabieralne - dwa, że pasażerowie z/do Wieliczki mocno protestowali przeciw wyraźnemu wydłużeniu przejazdu.
Tak, rok 2010. Pomysł był tak nieprzemyślany i tak oprotestowany, że już po kilku dnia ogłoszono powrót "pięćsetki" do Bieżanowa, choć pod nowym numerem "522" (trasa była ta sama co wcześniej "502") i tylko jako szczytówki. To jednak dalej nie rozwiązywało problemu kluczącej "304". Z czasem dodano "522" kursy również poza szczytem i w weekendy, choć tylko część (f15/30/40). Niestety później wrócono do tendencji spadkowej i w szczycie pocięto ją do f30. Czuć też było z wypowiedzi, że dla ówczesnego Zarządu linia nie była perspektywiczna i rozważano ją dalej ograniczać lub zlikwidować. Dlatego razem z RDXII przez rok walczyliśmy o skierowanie linii przez Kamieńskiego zamiast Wielicką, by odpadł argument o dublowaniu tramwajów oraz by odciążyć zatłoczone "173" i "144". W końcu w 2012 się udało, "522" połączono z ówczesnym "114" (wyrzuconym z Ruczaju po otwarciu torowiska) i tak powstało "503". Przy okazji udało się odzyskać sporo kursów - w dni powszednie zmiana z f30/30 ("522") na f12/24 ("503").
-
WIK
- Specjalista
- Posty: 219
- Rejestracja: 19 paź 2020, 16:06
- Lokalizacja: Wieliczka
-
Kontakt:
Post
autor: WIK » 09 cze 2025, 12:46
Linie agloexpress niezabieralne są na terenach aglomeracyjnych. O żadnych korektach w trasie nie ma mowy. Nadal jest niezadowolenie ze skrócenia linii 244. Podobno jest na trasie tymczasowej.

