Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej
: 19 kwie 2023, 13:31
164 powinno wrócić na KG, skrócenie jej do Nowego Kleparza to osłabianie rejonu Prądnickiej i Siemaszki.
www.forum.pkk.net.pl
https://forum.pkk.net.pl/
O właśnie, ja również podpisuję się w pełni. "50" to linia o wysokich parametrach, która w świadomości ludzi jest linią, na której można polegać. Nie rozbijajmy jej, bo raz: da to pole do cięć, dwa: zepsuje jej markę i funkcjonalność.fysztof pisze: 19 kwie 2023, 12:07
"50" z f=5 można traktować jak niezależną linię, która za bardzo nie musi się wpasowywać w takt z innymi. Według mnie to nie problem. Jakiekolwiek tworzenie z niej wariantów f=7,5 + f=15 rozjedzie się jeszcze gorzej i spowoduje, że obłożenia pasażerskie nie podzielą się równomiernie 2/1 jak to klawiatura przyjmie. Więcej osób dobije to, co zostanie jako "50", mniej skorzysta z tych dziwnych tworów. To też kwestia znajomości itd.
Pamiętacie, jak z "52" f=5 powstawało na czas remontów "52" + "72", obie z f=10? Owszem, to remonty, ale kursowało dość długo. W "52" generalnie był tłok, w "72" bynajmniej nie. Dzielenie "50" mija się z celem, takie jest moje zdanie. Tym bardziej, że potoki czy od południa czy od północy wcale magicznie nie kończą się na Mogilskim. Sporo pasażerów z południa jedzie do tunelu. Sporo z północy (a będzie jeszcze więcej) na Grzegórzeckie i dalej.
Ja jestem jak najbardziej za tym żeby linie jeździły często tj. nawet f5 ale bądźmy konsekwentni w tym co robimy - mamy mało linii kursujących często i się przesiadamy albo więcej linii kursujących w różnych relacjach...fysztof pisze: 19 kwie 2023, 12:07 Dziwie się, że po doświadczeniach z linią "4" i tym co mamy po jej rozbiciu na "4" + "44" czyli faktycznych cięciach na tej relacji - można jeszcze proponować takie rzeczy...
"50" z f=5 można traktować jak niezależną linię, która za bardzo nie musi się wpasowywać w takt z innymi. Według mnie to nie problem. Jakiekolwiek tworzenie z niej wariantów f=7,5 + f=15 rozjedzie się jeszcze gorzej i spowoduje, że obłożenia pasażerskie nie podzielą się równomiernie 2/1 jak to klawiatura przyjmie. Więcej osób dobije to, co zostanie jako "50", mniej skorzysta z tych dziwnych tworów. To też kwestia znajomości itd.
Pamiętacie, jak z "52" f=5 powstawało na czas remontów "52" + "72", obie z f=10? Owszem, to remonty, ale kursowało dość długo. W "52" generalnie był tłok, w "72" bynajmniej nie. Dzielenie "50" mija się z celem, takie jest moje zdanie. Tym bardziej, że potoki czy od południa czy od północy wcale magicznie nie kończą się na Mogilskim. Sporo pasażerów z południa jedzie do tunelu. Sporo z północy (a będzie jeszcze więcej) na Grzegórzeckie i dalej.
A co do pomysłu powyżej - powiedz mi proszę jakim cudem całość tworu "50" (f=7,5) + "49" (f=15) + "43" (f=15) + "17" (f=15) + 19 (f=15) + 5 (f=15) miałaby być łatwiejsza do skoordynowania???
To mocne argumenty i niestety nie jedyne. Oprócz tego są te kwestie, które już obaj wymienialiśmy jak pogorszenie dojazdu do UR czy biurowców przy Al. 29 Listopada. Dlatego mam nadzieję, że ZTP przy silnych głosach krytyki wycofa się z tego pomysłu.kbieniu7 pisze: 19 kwie 2023, 13:48 Co do autobusów, to nie podoba mi się kończenie wspomagacza "503" w centrum, zapewne na Nowym Kleparzu:
- lewoskręt ATW -> Prądnicka to stanie w długiej kolejce, co będzie powodować ryzyko rozsynchronizowania.
- przesiadki na Nowym Kleparzu i szerokość peronów tam, to żart.
Jako plan "B" to całkiem niegłupia opcja. Natomiast najlepiej, aby po prostu zrobić "503" z f=7,5.kbieniu7 pisze: 19 kwie 2023, 13:48 Zastanawiam, czy może lepiej nie zrobić tej "513" po proponowanej nowej trasie 169/469 do Bociana, a tę ostatnią skrócić do Nowego Kleparza.
No właśnie, to niestety najgorsze co może się zdarzyć po rozdzieleniu. Od razu jest pokusa - tu trochę przyciąć, tam trochę skrócić. Dlatego f=7,5/15 (szczyt/międzyszczyt) na "503" to najlepsze wyjście.kbieniu7 pisze: 19 kwie 2023, 13:48 Oby tylko "513" dojechało do Bieżanowa, a nie jak to dyr. Franek napisał "od Prokocimia" (czyli np. od MCO)...
A przy f=5 na "50" o żadne koordynacje dbać nie musisz. Ewentualnie tylko to, by np. ułożyć jak teraz takt 4/5/6. Tak jak ktoś wcześniej już proponował może zgrać się to: "50" [4 min] "50" [2 min] "18" [3 min] "50" [4 min] "18" [2 min]. I tyle.Robert pisze: 19 kwie 2023, 14:04 PS jeśli chodzi o koordynacje linii to chodziło mi o te f15 żeby tworzyły na wspólnym odcinku linie f7,5 przykłądowo 19+43 na odcinku GN - Grzegorzeckie to f7,5 do tego 50 z f7,5 i masz sumarycznie f3-4 na tym ciągu. Reszty z nimi skoordynować już tak dokładnie nie musisz.
Rolą 154 zostanie obsługa zachodniej strony KG i zachodniej strony PBZ. Z tych rejonów do tramwajów pozostanie jednak ok. 800-1000 m. I dalej słusznie, żeby nie musiała dublować tramwaju na Pachońskiego, jest plan skierowania jej w stronę Toń. Pewnie gdyby była pętla gdzieś bliżej to linia skończyłaby właśnie tam, ale że w tym rejonie ciężko o jakąś sensowną nawrotkę to będzie jechać aż do Toń. Słusznie było już tu pisane, że te rejony się bardzo ostatni rozbudowały i wciąż powstają kolejne bloki i nowa linia się przyda. Może kiedyś po przebudowie ulicy Piaskowej 154 pojedzie właśnie w tamten rejon...M0096 pisze: 19 kwie 2023, 21:49 Ze starą trasą "154" jest podobny problem, że praktycznie całkowicie pokrywa się z tramwajem.
Skierowanie tej linii na Tonie ma prawdopodobnie ograniczyć argument o pokrywaniu się z tramwajem. Niestety uniemożliwiona zostanie przesiadka z tramwaju na wszystkie linie w kierunku Toń na przystanku Krowodrza Górka, bo "154" musi dalej dublować tramwaj.
Nie bardzo rozumiem którędy te linie 120,137 z KG miałyby się znaleźć na Bratysławskiej? Masz na myśli ten techniczny odcinek drogi pomiędzy Bratysławską a KG? Wątpię, żeby był wykorzystywany przez KMK...dominQ92 pisze: 19 kwie 2023, 21:53 Ewentualnie można podejść do sprawy jeszcze inaczej:
120 Krowodrza Górka - Bratysławska - Wybickiego - po swojej trasie - Bronowice Małe
137 Górka Narodowa (terminal AT) - Meiera - 29 Listopada - Opolska - Krowodrza Górka - Bratysławska - Wybickiego - dalej po trasie 120 - Tonie
154 DGZ - po swojej trasie - Krowodrza Górka - po trasie 168 - Chełmońskiego Pętla
I wtedy możemy śmiało skasować 168. Koordynacja 154/138 na ciągu Krowodrza - Azory z jednego przystanku. 137 zachowuję rolę dowozówki zarówno dla Meiera jak i dodatkowo razem ze 120 tworzy takt na odc. Tonie - Krowodrza pełniąc również tutaj rolę dowozówki (i przesiadki w obrębie jednego węzła). Plus dochodzi obsługa Wybickiego w zamian za przekierowane 154.
I zmienić to 169 na 104... żeby był porządek. Miałoby to większy sens.kbieniu7 pisze: 19 kwie 2023, 13:48
Zastanawiam, czy może lepiej nie zrobić tej "513" po proponowanej nowej trasie 169/469 do Bociana, a tę ostatnią skrócić do Nowego Kleparza. Wtedy mamy magistralną "503+513" z f=7,5 min od Bieżanowa aż do Opolskiej, a 169/469 traktujemy jako głównie obsługę Woli Duchackiej i Piasków. Oby tylko "513" dojechało do Bieżanowa, a nie jak to dyr. Franek napisał "od Prokocimia" (czyli np. od MCO)...
![]()
Jeżeli ten techniczny odcinek drogi będzie do wykorzystywania przez KMK to tak, jeżeli nie - to przez Krowoderskich Zuchów z obsługą przystanku Urzędy Skarbowe.pjetrek pisze: 19 kwie 2023, 22:25 Nie bardzo rozumiem którędy te linie 120,137 z KG miałyby się znaleźć na Bratysławskiej? Masz na myśli ten techniczny odcinek drogi pomiędzy Bratysławską a KG? Wątpię, żeby był wykorzystywany przez KMK...
A co do 154, to widzisz tu wjazd kieszeniowy od Łokietka przez Krowoderskich Zuchów do pętli i z powrotem na Makowskiego?
Ok, ale wymuszanie na 337 obsługi przystanków od Wybickiego do Opolskiej i skierowanie tej linii w obie strony przez Wybickiego trochę się kłóci z numerkiem tej linii. Wówczas linia 337 byłaby "przyspieszona" chyba tylko z nazwy. Po tej korekcie 337 nie zatrzymywałoby się tylko na przystankach: Glogera, Glogera granica miasta, Białoprądnicka, Prądnik Biały Zachód. Wtedy ten numerek 337 traci trochę sens chociaż w tej chwili z uwagii na korki 337 i tak jest "przyspieszone" w godzinach szczytu. W porządku można tak zrobić ale nie udawajmy wtedy, że 337 jest przyspieszone i zmieńmy jej numer na 237.dominQ92 pisze: 20 kwie 2023, 12:20 Jeżeli ten techniczny odcinek drogi będzie do wykorzystywania przez KMK to tak, jeżeli nie - to przez Krowoderskich Zuchów z obsługą przystanku Urzędy Skarbowe.
W przypadku 154 nie mówię o wjazdach kieszeniowych - od Bratysławskiej do Krowodrzy Górki przez Krowoderskich Zuchów bądź przez łącznik i dalej po trasie 168. Oczywiście tylko w przypadku obsługi przystanków Łokietka i Wybickiego przez parę linii 120/137 lub...
Jest jeszcze opcja inna
120 i 137 z Krowodrzy Górki od razu na Krowoderskich Zuchów bez kluczenia po Wybickiego i Łokietka
337 dwukierunkowo przez Batalionu Skała, Łokietka i Wybickiego z obsługą przystanków Łokietka, Wybickiego - zachowana zostaje obsługa ciągu Łokietka - Kleparz z możliwością przesiadki na tramwaj przy Szpitalu Narutowicza.
Nie piszę, że ma obsługiwać wszystkie przystanki. Tak w sumie to tylko przystanek Łokietka można dodać. Wybickiego pozostałoby z obsługą przez 102 i 140.miloszkasperczyk pisze: 20 kwie 2023, 12:58 Ok, ale wymuszanie na 337 obsługi przystanków od Wybickiego do Opolskiej i skierowanie tej linii w obie strony przez Wybickiego trochę się kłóci z numerkiem tej linii. Wówczas linia 337 byłaby "przyspieszona" chyba tylko z nazwy. Po tej korekcie 337 nie zatrzymywałoby się tylko na przystankach: Glogera, Glogera granica miasta, Białoprądnicka, Prądnik Biały Zachód. Wtedy ten numerek 337 traci trochę sens chociaż w tej chwili z uwagii na korki 337 i tak jest "przyspieszone" w godzinach szczytu. W porządku można tak zrobić ale nie udawajmy wtedy, że 337 jest przyspieszone i zmieńmy jej numer na 237.