Komunikacja miejska w 2020 roku
Re: Komunikacja miejska w 2020 roku
No tak, tylko jak zwykle dostaje w tył Huta - dokładnie tak, jak to opisał w sąsiednim wątku Kaszmir. Metodą PKPowskiego wygaszania pobytu, z kluczowej nie tak dawno linii 4 (f=10 w ufokach) zostało już tylko wspomnienie...
Re: Komunikacja miejska w 2020 roku
Skrócenie "49" mnie nie dziwi - na Mogilskiej i w Hucie woziła powietrze (szkoda, że nie zawita do Tunelu). To też oznacza, że prawdopodobnie Konstale będą jeździć na tej linii. Odnośnie rekompensaty - pytanie czy "12" pojedzie do Huty (tak jak pisał o tym Arsents w czerwcu) czy pojedzie np. przez Tunel (bo w jej pozostanie przy Arenie nie wierzę).
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!
Re: Komunikacja miejska w 2020 roku
Przy okazji powrotu linii 14 na stałą trasę z nową częstotliwością (f = 20) i likwidacji 74 (f = 10) ciąg bronowicki straci kolejne połączenia. W okresie letnim gotujemy się w NGT6 bez klimatyzacji (8 i częściowo 24), a jedyna nadzieja na jakieś ludzkie warunki podróży dla osób z Bronowic Małych to 4-ka, która i tak ma śmieszną częstotliwość f=20. Ciekawe, co jeszcze wymyślą? Może skrócenie trasy 24 lub 8, żeby tramwaje zatrzymały się na pętli Bronowice (skoro nie ma już 13-ki ani 74 jest sporo wolnego miejsca)?
Re: Komunikacja miejska w 2020 roku
Na stronie przewoźnika pojawiły się rozkłady jazdy obowiązujące od poniedziałku 17 sierpnia 2020 roku.
Radio Alex 105,2 FM
Słuchaj: https://radioalex.com.pl/play/index.php?02
https://www.facebook.com/radioalexzakopane
Słuchaj: https://radioalex.com.pl/play/index.php?02
https://www.facebook.com/radioalexzakopane
Re: Komunikacja miejska w 2020 roku
Myślę, że na czas remontu Ptaszyckiego trzeba będzie lobbować za takim rozwiązaniem (potem może i na stałe).Kaszmir pisze: 10 sie 2020, 13:07A czemu nie "152"? Kończy na Placu Centralnym, więc najtańsze do wydłużenia. Jeździ siedem dni w tygodniu, od rana do wieczora. A zapewniłoby połączenie osiedla Na Skarpie z c masą punktów, tak w Hucie jak i w reszcie miasta
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!
Re: Komunikacja miejska w 2020 roku
„184/484” nie wraca na starą trasę
https://krabok.wordpress.com/2020/08/19 ... ara-trase/
https://krabok.wordpress.com/2020/08/19 ... ara-trase/
W planach jest, by utrzymać rozdzielenie „184/484” na stałe, tak że linie te nie wrócą już na Dietla. Gdzie natomiast zostanie skierowane „184” dowiemy się pewnie we wrześniu albo październiku – trudno oczekiwać, by końcówka na rondzie Grzegórzeckim została uznana za stałą. Z kolei w przypadku „484” mówi się w kuluarach o możliwym wydłużeniu za Swoszowice, do ronda we Wrząsowicach – marne to jednak pocieszenie.
Re: Komunikacja miejska w 2020 roku
I tym sposobem zmuszono moją żonę do jazdy samochodem do pracy....
Re: Komunikacja miejska w 2020 roku
Dla mnie ta zmiana też jest fatalna. Kilkukrotnie w ciągu ostatniego miesiąca potrzebowałem dostać się z Olszy II na Kazimierz. Dawniej - złapałbym "184/484" i w kilkanaście minut dotarł na miejsce (przystanek "Starowiślna"). Tymczasem teraz za każdym razem kończy się na spacerze na piechotę z r. Grzegórzeckiego

Re: Komunikacja miejska w 2020 roku
Może zamiast tego potworka "12" to lepiej dać "19" z f=7,5/15, a "17" wyrzucić na Dietla, Kapelankę. Jak otworzą tunel SBM to "50" do Borku, "19" na Kurdwanów.Kaszmir pisze: 19 sie 2020, 23:43 Dla mnie ta zmiana też jest fatalna. Kilkukrotnie w ciągu ostatniego miesiąca potrzebowałem dostać się z Olszy II na Kazimierz. Dawniej - złapałbym "184/484" i w kilkanaście minut dotarł na miejsce (przystanek "Starowiślna"). Tymczasem teraz za każdym razem kończy się na spacerze na piechotę z r. Grzegórzeckiego
-
- Ekspert
- Posty: 1255
- Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57
Re: Komunikacja miejska w 2020 roku
No właśnie o ile rozumiem potrzebę pocięcia starej trasy 184, o tyle nie rozumiem, czemu 184 nie mogło zostać np. tak, jak napisałeś na kraboku, czyli do Podwawelskiego? Ok, dubluje na tym krótkim odcinku tramwaj, ale zapewnie za to o wiele lepsze połączenia i mnóstwo dodatkowych przesiadek. Tak samo przecież 124/424 kursuje wzdłuż tramwaju po I obwodnicy (swoją drogą też do Podwawelskiego), a nikt nie chce tego skracać np. do Mogilskiego.Kaszmir pisze: 19 sie 2020, 23:43Dla mnie ta zmiana też jest fatalna. Kilkukrotnie w ciągu ostatniego miesiąca potrzebowałem dostać się z Olszy II na Kazimierz. Dawniej - złapałbym "184/484" i w kilkanaście minut dotarł na miejsce (przystanek "Starowiślna"). Tymczasem teraz za każdym razem kończy się na spacerze na piechotę z r. Grzegórzeckiego
Imho:
- pocięcie 184 - jestem na tak, bo ta trasa była jednak zbyt długa i ten autobus to była loteria;
- skrócenie do Grzegórzeckiego - tu jestem na nie, ten autobus powinien imho jechać jeszcze kawałek dalej;
Swoją drogą, jeśli boją się ew. korków na Dietla, to do czasu budowy PAT na tej ulicy (to jest kolejne kuriozum, czemu ten PAT nie powstał podczas przebudowy Krakowskiej...), niech ten autobus (184) jeździ choćby do DS, zapewniając dojazd pod Halę Targową i na Kazimierz.
Tu jest jeszcze jedna kwestia: przecież za chwilę przy hali będziemy mieli przystanek SKA obsługujący w skali aglomeracji ruch większy, niż dworzec główny i imho takie 184 powinno dojeżdżać co najmniej tam. Swoją drogą może warto pomysleć o jakimś miejscu do zawracania autobusów (choćby mini dworzec pod estakadą?) i zrobić np.:
- 184 - Prądnik Czerwony - obecna trasa - Grzegórzecka - Hala Targowa - Grzegórzki SKA(?) (choć i tak zdecydowanie lepsza opcja to imho PAT na Dietla i 184 na trasie: Prądnik Czerwony - Dietla - Podwawelskie).
Re: Komunikacja miejska w 2020 roku
Ja mam lepsza propozycje 184, Hala Targowa - Dietla - Aleje - Miasteczko Studenckie AGH.
Re: Komunikacja miejska w 2020 roku
"184" powinno docierać do Os. Podwawelskiego a może "194" przedłużyć do Zielińskiego, żeby obsłużyć Kapelankę? Kiedyś tam kończyła linia "169".
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!
Re: Komunikacja miejska w 2020 roku
Tak, stanie w korkach na Konopnickiejwitold4 pisze: 20 sie 2020, 12:08 Ja mam lepsza propozycje 184, Hala Targowa - Dietla - Aleje - Miasteczko Studenckie AGH.

184 minimum w okolice Hali Targowej, a może nawet z obsługą Podgórskiej i Daszyńskiego.Kitek pisze: 20 sie 2020, 13:15 "184" powinno docierać do Os. Podwawelskiego a może "194" przedłużyć do Zielińskiego, żeby obsłużyć Kapelankę? Kiedyś tam kończyła linia "169".
-
- Ekspert
- Posty: 781
- Rejestracja: 17 lut 2020, 18:39
- Lokalizacja: Zielonki
Re: Komunikacja miejska w 2020 roku
A ja bym zaproponował taki wariant:
"135" - wzmocnienie do f~30 cały tydzień, co drugi kurs przez Centrum JP II.
"179" - wzmocnienie do f~7,5/15/20/20
"184" - Prądnik Czerwony - jak obecnie - Rondo Grzegórzeckie - Dietla - Os. Podwawelskie, f~12/20/20/20
"435" - nowa linia: Łagiewniki - Fredry - Halszki - Herberta - Myślenicka - Swoszowice Poczta, f~30 tylko w szczycie.
"484" - likwidacja
Uzasadnienie: skoro "484" ma jeździć na Podwawelskie, sądzę, że lepsza dla mieszkańców Swoszowic będzie częstsza "135". Żeby jednak nie robić olbrzymiej nadpodaży w Golkowicach, powstała "435" dodatkowo pomijająca Centrum JP II. Z kolei aby zrekompensować brak "184" na Kurdwanowie wzmocniłem "179".
Można pójść nawet jeszcze dalej i połączyć "112/162" z "184". Oszczędzamy na wjazdach tych linii na Podwawelskie, ale czy f~40 starczy w międzyszczycie na Tyńcu?
"135" - wzmocnienie do f~30 cały tydzień, co drugi kurs przez Centrum JP II.
"179" - wzmocnienie do f~7,5/15/20/20
"184" - Prądnik Czerwony - jak obecnie - Rondo Grzegórzeckie - Dietla - Os. Podwawelskie, f~12/20/20/20
"435" - nowa linia: Łagiewniki - Fredry - Halszki - Herberta - Myślenicka - Swoszowice Poczta, f~30 tylko w szczycie.
"484" - likwidacja
Uzasadnienie: skoro "484" ma jeździć na Podwawelskie, sądzę, że lepsza dla mieszkańców Swoszowic będzie częstsza "135". Żeby jednak nie robić olbrzymiej nadpodaży w Golkowicach, powstała "435" dodatkowo pomijająca Centrum JP II. Z kolei aby zrekompensować brak "184" na Kurdwanowie wzmocniłem "179".
Można pójść nawet jeszcze dalej i połączyć "112/162" z "184". Oszczędzamy na wjazdach tych linii na Podwawelskie, ale czy f~40 starczy w międzyszczycie na Tyńcu?
Re: Komunikacja miejska w 2020 roku
Bardzo trafna uwaga z SKA. Mimo wszystko "184", nawet tymczasowo, powinno dojeżdżać do Starowiślnej bo to duży punkt przesiadkowy. Do tego zapewniony byłby dojazd na Kazimierz, a po części i do I obwodnicy (do Poczty Głównej jest 400 metrów).kot_feliks pisze: 20 sie 2020, 11:35Tu jest jeszcze jedna kwestia: przecież za chwilę przy hali będziemy mieli przystanek SKA obsługujący w skali aglomeracji ruch większy, niż dworzec główny i imho takie 184 powinno dojeżdżać co najmniej tam.
"135/435" mi się podobaZieleńczanin pisze: 20 sie 2020, 15:51A ja bym zaproponował taki wariant:
"135" - wzmocnienie do f~30 cały tydzień, co drugi kurs przez Centrum JP II.
"179" - wzmocnienie do f~7,5/15/20/20
"184" - Prądnik Czerwony - jak obecnie - Rondo Grzegórzeckie - Dietla - Os. Podwawelskie, f~12/20/20/20
"435" - nowa linia: Łagiewniki - Fredry - Halszki - Herberta - Myślenicka - Swoszowice Poczta, f~30 tylko w szczycie.
"484" - likwidacja

-> "179": ~f=7,5/15,
-> "169": ~f=12/20 Górka Narodowa - ... - Sławka - Witosa - Halszki - Os. Kurdwanów (bez Malborskiej, plus "469" wchłonięte z powrotem w "169"),
-> "107": Soboniowice - ... - Łużycka - Malborska - Kamieńskiego - Os. Podwawelskie (lub Kamieńskiego - Podgórze SKA), ~f tyle na ile starczy jednak więcej niż "107" dotychczas.
Pozbywamy się potworków "469" i "484". Lepiej wykorzystujemy "169", które nie kończy już połową kursów w środku trasy, a do tego znów jest jedną, mocną linią. Kurdwanów ma jedną mocną ("169") i jedną bardzo mocną ("179") linię do centrum. Piaski Wielkie zamiast dwóch rzadszych ("107", "469") dostają jedno częstsze "107", na czym zyskują też Kosocice i Soboniowice

Przy okazji, przy "184" do os. Podwawelskiego, zmieniłbym mu ~f z 12/20 na 15/15 - wtedy można je skoordynować z "12" od r. Mogilskiego do r. Grunwaldzkiego, do tego takie ~f funkcjonuje na coraz większej liczbie autobusów, w szczególności tych z Huty.