Komunikacja miejska w 2020 roku

- Linie, trasy, rozkłady
fysztof
Ekspert
Posty: 879
Rejestracja: 10 mar 2020, 10:04

Re: Komunikacja miejska w 2020 roku

Post autor: fysztof » 11 sie 2020, 10:17

No tak, tylko jak zwykle dostaje w tył Huta - dokładnie tak, jak to opisał w sąsiednim wątku Kaszmir. Metodą PKPowskiego wygaszania pobytu, z kluczowej nie tak dawno linii 4 (f=10 w ufokach) zostało już tylko wspomnienie...

Kitek
Pomiarowiec
Posty: 1279
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:26

Re: Komunikacja miejska w 2020 roku

Post autor: Kitek » 11 sie 2020, 10:30

Skrócenie "49" mnie nie dziwi - na Mogilskiej i w Hucie woziła powietrze (szkoda, że nie zawita do Tunelu). To też oznacza, że prawdopodobnie Konstale będą jeździć na tej linii. Odnośnie rekompensaty - pytanie czy "12" pojedzie do Huty (tak jak pisał o tym Arsents w czerwcu) czy pojedzie np. przez Tunel (bo w jej pozostanie przy Arenie nie wierzę).
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!

WujekSze
Pasażer
Posty: 18
Rejestracja: 11 sie 2020, 15:47

Re: Komunikacja miejska w 2020 roku

Post autor: WujekSze » 11 sie 2020, 16:01

Przy okazji powrotu linii 14 na stałą trasę z nową częstotliwością (f = 20) i likwidacji 74 (f = 10) ciąg bronowicki straci kolejne połączenia. W okresie letnim gotujemy się w NGT6 bez klimatyzacji (8 i częściowo 24), a jedyna nadzieja na jakieś ludzkie warunki podróży dla osób z Bronowic Małych to 4-ka, która i tak ma śmieszną częstotliwość f=20. Ciekawe, co jeszcze wymyślą? Może skrócenie trasy 24 lub 8, żeby tramwaje zatrzymały się na pętli Bronowice (skoro nie ma już 13-ki ani 74 jest sporo wolnego miejsca)?

Łukasz
Moderator fb pkk
Posty: 715
Rejestracja: 30 sty 2020, 22:20
Lokalizacja: Rondo Matecznego

Re: Komunikacja miejska w 2020 roku

Post autor: Łukasz » 12 sie 2020, 22:14

Na stronie przewoźnika pojawiły się rozkłady jazdy obowiązujące od poniedziałku 17 sierpnia 2020 roku.

Kitek
Pomiarowiec
Posty: 1279
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:26

Re: Komunikacja miejska w 2020 roku

Post autor: Kitek » 14 sie 2020, 11:50

Kaszmir pisze: 10 sie 2020, 13:07A czemu nie "152"? Kończy na Placu Centralnym, więc najtańsze do wydłużenia. Jeździ siedem dni w tygodniu, od rana do wieczora. A zapewniłoby połączenie osiedla Na Skarpie z c masą punktów, tak w Hucie jak i w reszcie miasta :)
Myślę, że na czas remontu Ptaszyckiego trzeba będzie lobbować za takim rozwiązaniem (potem może i na stałe).
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 6837
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Komunikacja miejska w 2020 roku

Post autor: Kaszmir » 19 sie 2020, 17:50

„184/484” nie wraca na starą trasę
https://krabok.wordpress.com/2020/08/19 ... ara-trase/
W planach jest, by utrzymać rozdzielenie „184/484” na stałe, tak że linie te nie wrócą już na Dietla. Gdzie natomiast zostanie skierowane „184” dowiemy się pewnie we wrześniu albo październiku – trudno oczekiwać, by końcówka na rondzie Grzegórzeckim została uznana za stałą. Z kolei w przypadku „484” mówi się w kuluarach o możliwym wydłużeniu za Swoszowice, do ronda we Wrząsowicach – marne to jednak pocieszenie.

szakal
Znawca
Posty: 121
Rejestracja: 19 lut 2020, 15:15

Re: Komunikacja miejska w 2020 roku

Post autor: szakal » 19 sie 2020, 22:01

I tym sposobem zmuszono moją żonę do jazdy samochodem do pracy....

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 6837
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Komunikacja miejska w 2020 roku

Post autor: Kaszmir » 19 sie 2020, 23:43

szakal pisze: 19 sie 2020, 22:01I tym sposobem zmuszono moją żonę do jazdy samochodem do pracy....
Dla mnie ta zmiana też jest fatalna. Kilkukrotnie w ciągu ostatniego miesiąca potrzebowałem dostać się z Olszy II na Kazimierz. Dawniej - złapałbym "184/484" i w kilkanaście minut dotarł na miejsce (przystanek "Starowiślna"). Tymczasem teraz za każdym razem kończy się na spacerze na piechotę z r. Grzegórzeckiego :(

Awatar użytkownika
mkm3
Ekspert
Posty: 1192
Rejestracja: 02 mar 2020, 9:47

Re: Komunikacja miejska w 2020 roku

Post autor: mkm3 » 20 sie 2020, 8:42

Kaszmir pisze: 19 sie 2020, 23:43 Dla mnie ta zmiana też jest fatalna. Kilkukrotnie w ciągu ostatniego miesiąca potrzebowałem dostać się z Olszy II na Kazimierz. Dawniej - złapałbym "184/484" i w kilkanaście minut dotarł na miejsce (przystanek "Starowiślna"). Tymczasem teraz za każdym razem kończy się na spacerze na piechotę z r. Grzegórzeckiego
Może zamiast tego potworka "12" to lepiej dać "19" z f=7,5/15, a "17" wyrzucić na Dietla, Kapelankę. Jak otworzą tunel SBM to "50" do Borku, "19" na Kurdwanów.

kot_feliks
Ekspert
Posty: 1255
Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57

Re: Komunikacja miejska w 2020 roku

Post autor: kot_feliks » 20 sie 2020, 11:35

Kaszmir pisze: 19 sie 2020, 23:43Dla mnie ta zmiana też jest fatalna. Kilkukrotnie w ciągu ostatniego miesiąca potrzebowałem dostać się z Olszy II na Kazimierz. Dawniej - złapałbym "184/484" i w kilkanaście minut dotarł na miejsce (przystanek "Starowiślna"). Tymczasem teraz za każdym razem kończy się na spacerze na piechotę z r. Grzegórzeckiego :(
No właśnie o ile rozumiem potrzebę pocięcia starej trasy 184, o tyle nie rozumiem, czemu 184 nie mogło zostać np. tak, jak napisałeś na kraboku, czyli do Podwawelskiego? Ok, dubluje na tym krótkim odcinku tramwaj, ale zapewnie za to o wiele lepsze połączenia i mnóstwo dodatkowych przesiadek. Tak samo przecież 124/424 kursuje wzdłuż tramwaju po I obwodnicy (swoją drogą też do Podwawelskiego), a nikt nie chce tego skracać np. do Mogilskiego.

Imho:
- pocięcie 184 - jestem na tak, bo ta trasa była jednak zbyt długa i ten autobus to była loteria;
- skrócenie do Grzegórzeckiego - tu jestem na nie, ten autobus powinien imho jechać jeszcze kawałek dalej;

Swoją drogą, jeśli boją się ew. korków na Dietla, to do czasu budowy PAT na tej ulicy (to jest kolejne kuriozum, czemu ten PAT nie powstał podczas przebudowy Krakowskiej...), niech ten autobus (184) jeździ choćby do DS, zapewniając dojazd pod Halę Targową i na Kazimierz.

Tu jest jeszcze jedna kwestia: przecież za chwilę przy hali będziemy mieli przystanek SKA obsługujący w skali aglomeracji ruch większy, niż dworzec główny i imho takie 184 powinno dojeżdżać co najmniej tam. Swoją drogą może warto pomysleć o jakimś miejscu do zawracania autobusów (choćby mini dworzec pod estakadą?) i zrobić np.:
- 184 - Prądnik Czerwony - obecna trasa - Grzegórzecka - Hala Targowa - Grzegórzki SKA(?) (choć i tak zdecydowanie lepsza opcja to imho PAT na Dietla i 184 na trasie: Prądnik Czerwony - Dietla - Podwawelskie).

witold4
Pasażer
Posty: 36
Rejestracja: 19 sie 2020, 19:59

Re: Komunikacja miejska w 2020 roku

Post autor: witold4 » 20 sie 2020, 12:08

Ja mam lepsza propozycje 184, Hala Targowa - Dietla - Aleje - Miasteczko Studenckie AGH.

Kitek
Pomiarowiec
Posty: 1279
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:26

Re: Komunikacja miejska w 2020 roku

Post autor: Kitek » 20 sie 2020, 13:15

"184" powinno docierać do Os. Podwawelskiego a może "194" przedłużyć do Zielińskiego, żeby obsłużyć Kapelankę? Kiedyś tam kończyła linia "169".
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!

Awatar użytkownika
mkm3
Ekspert
Posty: 1192
Rejestracja: 02 mar 2020, 9:47

Re: Komunikacja miejska w 2020 roku

Post autor: mkm3 » 20 sie 2020, 13:49

witold4 pisze: 20 sie 2020, 12:08 Ja mam lepsza propozycje 184, Hala Targowa - Dietla - Aleje - Miasteczko Studenckie AGH.
Tak, stanie w korkach na Konopnickiej :D
Kitek pisze: 20 sie 2020, 13:15 "184" powinno docierać do Os. Podwawelskiego a może "194" przedłużyć do Zielińskiego, żeby obsłużyć Kapelankę? Kiedyś tam kończyła linia "169".
184 minimum w okolice Hali Targowej, a może nawet z obsługą Podgórskiej i Daszyńskiego.

Zieleńczanin
Ekspert
Posty: 781
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:39
Lokalizacja: Zielonki

Re: Komunikacja miejska w 2020 roku

Post autor: Zieleńczanin » 20 sie 2020, 15:51

A ja bym zaproponował taki wariant:
"135" - wzmocnienie do f~30 cały tydzień, co drugi kurs przez Centrum JP II.
"179" - wzmocnienie do f~7,5/15/20/20
"184" - Prądnik Czerwony - jak obecnie - Rondo Grzegórzeckie - Dietla - Os. Podwawelskie, f~12/20/20/20
"435" - nowa linia: Łagiewniki - Fredry - Halszki - Herberta - Myślenicka - Swoszowice Poczta, f~30 tylko w szczycie.
"484" - likwidacja

Uzasadnienie: skoro "484" ma jeździć na Podwawelskie, sądzę, że lepsza dla mieszkańców Swoszowic będzie częstsza "135". Żeby jednak nie robić olbrzymiej nadpodaży w Golkowicach, powstała "435" dodatkowo pomijająca Centrum JP II. Z kolei aby zrekompensować brak "184" na Kurdwanowie wzmocniłem "179".


Można pójść nawet jeszcze dalej i połączyć "112/162" z "184". Oszczędzamy na wjazdach tych linii na Podwawelskie, ale czy f~40 starczy w międzyszczycie na Tyńcu?

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 6837
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Komunikacja miejska w 2020 roku

Post autor: Kaszmir » 20 sie 2020, 16:56

kot_feliks pisze: 20 sie 2020, 11:35Tu jest jeszcze jedna kwestia: przecież za chwilę przy hali będziemy mieli przystanek SKA obsługujący w skali aglomeracji ruch większy, niż dworzec główny i imho takie 184 powinno dojeżdżać co najmniej tam.
Bardzo trafna uwaga z SKA. Mimo wszystko "184", nawet tymczasowo, powinno dojeżdżać do Starowiślnej bo to duży punkt przesiadkowy. Do tego zapewniony byłby dojazd na Kazimierz, a po części i do I obwodnicy (do Poczty Głównej jest 400 metrów).
Zieleńczanin pisze: 20 sie 2020, 15:51A ja bym zaproponował taki wariant:
"135" - wzmocnienie do f~30 cały tydzień, co drugi kurs przez Centrum JP II.
"179" - wzmocnienie do f~7,5/15/20/20
"184" - Prądnik Czerwony - jak obecnie - Rondo Grzegórzeckie - Dietla - Os. Podwawelskie, f~12/20/20/20
"435" - nowa linia: Łagiewniki - Fredry - Halszki - Herberta - Myślenicka - Swoszowice Poczta, f~30 tylko w szczycie.
"484" - likwidacja
"135/435" mi się podoba :) Natomiast dla Kurdwanowa to nie interes - np. poza szczytem oznacza to zabranie 3 kursów/h ("184/484"), a do tego jeszcze pocięcie "179" (~f=15 zamiast ~f=12). Zgodzę się, że "179" staje się dobrym kandydatem na ~f=7,5/15, jednak jakaś inna linia do centrum też powinna zostać. Mamy "169" które wariantowo kończy na Zajezdni Wola Duchacka - może by je wykorzystać? Np.:

-> "179": ~f=7,5/15,
-> "169": ~f=12/20 Górka Narodowa - ... - Sławka - Witosa - Halszki - Os. Kurdwanów (bez Malborskiej, plus "469" wchłonięte z powrotem w "169"),
-> "107": Soboniowice - ... - Łużycka - Malborska - Kamieńskiego - Os. Podwawelskie (lub Kamieńskiego - Podgórze SKA), ~f tyle na ile starczy jednak więcej niż "107" dotychczas.

Pozbywamy się potworków "469" i "484". Lepiej wykorzystujemy "169", które nie kończy już połową kursów w środku trasy, a do tego znów jest jedną, mocną linią. Kurdwanów ma jedną mocną ("169") i jedną bardzo mocną ("179") linię do centrum. Piaski Wielkie zamiast dwóch rzadszych ("107", "469") dostają jedno częstsze "107", na czym zyskują też Kosocice i Soboniowice :)

Przy okazji, przy "184" do os. Podwawelskiego, zmieniłbym mu ~f z 12/20 na 15/15 - wtedy można je skoordynować z "12" od r. Mogilskiego do r. Grunwaldzkiego, do tego takie ~f funkcjonuje na coraz większej liczbie autobusów, w szczególności tych z Huty.

Zablokowany

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: cynamon, suchy i 4 gości