Nowa Huta

- Linie, trasy, rozkłady
Awatar użytkownika
Aułrora
Specjalista
Posty: 392
Rejestracja: 30 lis 2022, 2:13
Lokalizacja: Kraków - Kobierzyn

Re: Nowa Huta

Post autor: Aułrora » 17 lut 2025, 18:11

lepiej w tym przypadku posługiwać się przykładem GZM gdzie to linie lotniskowe właśnie kursują po drogach ekspresowych
"Festina lente 106 ad Łagiewniki" ~ Dawid (czyli ja ;) )

Piotr246
Znawca
Posty: 162
Rejestracja: 05 lut 2025, 20:00

Re: Nowa Huta

Post autor: Piotr246 » 17 lut 2025, 19:07

Czy za przejazd autobusem po obwodnicy MPK musiałoby coś płacić? Pytam, bo zapewne ZTP pewnie na różne sposoby będzie się tłumaczyć dlaczego nie można.

Ponadto chyba większość autobusów ma ograniczenie 70 km/h?

A co do 563, to na początku zapewne wystarczy co 20 minut tylko w godzinach szczytu, by wybadać popyt.

Awatar użytkownika
yosujiro
Ekspert
Posty: 1645
Rejestracja: 19 lut 2020, 18:54

Re: Nowa Huta

Post autor: yosujiro » 17 lut 2025, 19:25

Na wschodniej obwodnicy obowiązuje system etoll. Czyli trzeba zapłacić i wysłać konkretne pojazdy, które są wyposażone w etolla.

Scania_9640
Ekspert
Posty: 2055
Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
Lokalizacja: Balice

Re: Nowa Huta

Post autor: Scania_9640 » 17 lut 2025, 19:31

Zorza Polarna pisze: 17 lut 2025, 18:11 lepiej w tym przypadku posługiwać się przykładem GZM gdzie to linie lotniskowe właśnie kursują po drogach ekspresowych
Linie Metropolitarne "M" też takimi drogami kursują. W Krakowie też by mogły ale tu tradycyjnie "nie da się"

Awatar użytkownika
Cyjan
Specjalista
Posty: 482
Rejestracja: 27 sie 2022, 10:37

Re: Nowa Huta

Post autor: Cyjan » 17 lut 2025, 22:27

A "niedasie" wynikają z odpowiedzi ZTP, czy już zakładamy że to nie przejdzie? Moim zdaniem można by uderzyć z propozycją albo przez obwodnicę albo Klasztorną.

Można by to nawet zareklamować jako "metrobus" :D
ona/jej

Awatar użytkownika
Aułrora
Specjalista
Posty: 392
Rejestracja: 30 lis 2022, 2:13
Lokalizacja: Kraków - Kobierzyn

Re: Nowa Huta

Post autor: Aułrora » 18 lut 2025, 1:20

Piotr246 pisze: 17 lut 2025, 19:07 Czy za przejazd autobusem po obwodnicy MPK musiałoby coś płacić? Pytam, bo zapewne ZTP pewnie na różne sposoby będzie się tłumaczyć dlaczego nie można.

Ponadto chyba większość autobusów ma ograniczenie 70 km/h?

A co do 563, to na początku zapewne wystarczy co 20 minut tylko w godzinach szczytu, by wybadać popyt.
AMZ-tki Mobilisa mają ograniczenie do 90km/h. Więc zdziwiłbym się jakby Solarisy czy MAN-y miały mniej.
Scania_9640 pisze: 17 lut 2025, 19:31

Linie Metropolitarne "M" też takimi drogami kursują. W Krakowie też by mogły ale tu tradycyjnie "nie da się"
A szkoda bo w niektórych przypadkach i rejonach takie rozwiązanie mogłoby naprawdę przynieść wiele korzyści no i odciągać ludzi od wsiadania w samochód bo
~"skoro po drodze ekspresowej jedzie autobus to czemu nie korzystać?"
Cyjan pisze: 17 lut 2025, 22:27 A "niedasie" wynikają z odpowiedzi ZTP, czy już zakładamy że to nie przejdzie? Moim zdaniem można by uderzyć z propozycją albo przez obwodnicę albo Klasztorną.

Można by to nawet zareklamować jako "metrobus" :D
Moim zdaniem takiej "innowacji" w Krakowie brakuje aby autobusy korzystały z dróg szybkiego ruchu (obawiam się, że na Klasztornej by 563-tka stała), a z taką trasą sądzę, że by oddała. Stąd kiedyś gdy tamten odcinek s7 skończą warto byłoby zaproponować i przedstawić opinii publicznej 563-tkę i o nią powalczyć ;)
"Festina lente 106 ad Łagiewniki" ~ Dawid (czyli ja ;) )

Scania_9640
Ekspert
Posty: 2055
Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
Lokalizacja: Balice

Re: Nowa Huta

Post autor: Scania_9640 » 18 lut 2025, 5:15

Zorza Polarna pisze: 18 lut 2025, 1:20 AMZ-tki Mobilisa mają ograniczenie do 90km/h. Więc zdziwiłbym się jakby Solarisy czy MAN-y miały mniej.



A szkoda bo w niektórych przypadkach i rejonach takie rozwiązanie mogłoby naprawdę przynieść wiele korzyści no i odciągać ludzi od wsiadania w samochód bo
~"skoro po drodze ekspresowej jedzie autobus to czemu nie korzystać?"



Moim zdaniem takiej "innowacji" w Krakowie brakuje aby autobusy korzystały z dróg szybkiego ruchu (obawiam się, że na Klasztornej by 563-tka stała), a z taką trasą sądzę, że by oddała. Stąd kiedyś gdy tamten odcinek s7 skończą warto byłoby zaproponować i przedstawić opinii publicznej 563-tkę i o nią ;)
Zdecydowana większość wozów MPK ma ograniczenie do 75/80.

dsp
Pasażer
Posty: 34
Rejestracja: 24 paź 2023, 12:12

Re: Nowa Huta

Post autor: dsp » 18 lut 2025, 9:11

Pozostaje jeszcze "drobiazg" w postaci opłat.

Awatar użytkownika
Aułrora
Specjalista
Posty: 392
Rejestracja: 30 lis 2022, 2:13
Lokalizacja: Kraków - Kobierzyn

Re: Nowa Huta

Post autor: Aułrora » 18 lut 2025, 10:04

Scania_9640 pisze: 18 lut 2025, 5:15 Zdecydowana większość wozów MPK ma ograniczenie do 75/80.
Dobra teraz już będę wiedział. Dzięki ;)
"Festina lente 106 ad Łagiewniki" ~ Dawid (czyli ja ;) )

Awatar użytkownika
Cyjan
Specjalista
Posty: 482
Rejestracja: 27 sie 2022, 10:37

Re: Nowa Huta

Post autor: Cyjan » 18 lut 2025, 11:40

Obrazek

Coś takiego? Szczerze nie wiem czy ta obwodnica aż tak dużo da, żeby się opłacało płacić. Klasztorna ma korki spore?
ona/jej

pjetrek
Ekspert
Posty: 771
Rejestracja: 22 gru 2020, 17:31

Re: Nowa Huta

Post autor: pjetrek » 18 lut 2025, 12:05

Klasztorna nie należy do specjalnie zakorkowanych ulic. Pamiętajcie też, że w szczycie tworzą się korki do węzła na Śliwiaka... więc to co zyskamy na S7, stracimy na dojeździe. Rozkładowo 163 z Klasztornej na Bieżanów PR jedzie 25 minut. Nawet jakby część przystanków zlikwidować pod 563, to ile zyskamy, 5 minut? Przejazdów kolejowych nie zlikwidujemy, pewnie wjazd na Złocień też będzie musiał być... A jak znam życie i ztp to taki 563 byłby kosztem kursów linii 163, więc dodatkowo utrudnicie życie mieszkańcom mniej popularnych przystanków na trasie...

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 6831
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Nowa Huta

Post autor: Kaszmir » 18 lut 2025, 12:28

"163" jeździ co 20 minut, wieczorami co 30, w weekendy co 40. Na pewno chcemy tworzyć kolejną linię? Nie lepiej wzmocnić istniejącą do wyższej ~f? ;)

Awatar użytkownika
Cyjan
Specjalista
Posty: 482
Rejestracja: 27 sie 2022, 10:37

Re: Nowa Huta

Post autor: Cyjan » 18 lut 2025, 12:29

Kaszmir pisze: 18 lut 2025, 12:28 "163" jeździ co 20 minut, wieczorami co 30, w weekendy co 40. Na pewno chcemy tworzyć kolejną linię? Nie lepiej wzmocnić istniejącą do wyższej ~f? ;)
Nie chodzi o częstotliwość, tylko o kręcenie się i stawanie na każdym przystanku. Jest sporo ludzi, którym brakuje połączenia Huta - Poł-wsch i muszą jechać spóźnionym 123 albo 163.
ona/jej

Awatar użytkownika
Cyjan
Specjalista
Posty: 482
Rejestracja: 27 sie 2022, 10:37

Re: Nowa Huta

Post autor: Cyjan » 18 lut 2025, 12:50

pjetrek pisze: 18 lut 2025, 12:05 Klasztorna nie należy do specjalnie zakorkowanych ulic. Pamiętajcie też, że w szczycie tworzą się korki do węzła na Śliwiaka... więc to co zyskamy na S7, stracimy na dojeździe. Rozkładowo 163 z Klasztornej na Bieżanów PR jedzie 25 minut. Nawet jakby część przystanków zlikwidować pod 563, to ile zyskamy, 5 minut? Przejazdów kolejowych nie zlikwidujemy, pewnie wjazd na Złocień też będzie musiał być... A jak znam życie i ztp to taki 563 byłby kosztem kursów linii 163, więc dodatkowo utrudnicie życie mieszkańcom mniej popularnych przystanków na trasie...
Z Klasztornej 26min, to fakt, ale z Ludowego już 36 (teoretycznie) w praktyce światła na Jana Pawła II, wjazd na Orkana (w relacji NB-NH) i sama jazda przez często zakorkowane Obrońców Krzyża i ciasną Zachemskiego sprawia, że ten autobus jest bardzo mało atrakcyjny i średnio przewidywalny, co też powiedzieć można o 123, które na dodatek zahacza jeszcze Zielone. Jeśli "563" odebrałoby kursy na Klasztornej to nie mam nic przeciwko, żeby zatrzymywał się na Starym Wiślisku albo w Lasku Mogilskim.

To nie jest moje wydziwianie, tylko opinia osób z Huty i Bieżanowa, którzy bardzo narzekają na ten tranzyt, jakby był "zapomniany" i zamiast robić dobre połączenie realizuje się tymi liniami jakieś inne dziwne wewnątrzosiedlowe potrzeby, które nie zawsze są w ogóle uwarunkowane.
ona/jej

Piotr246
Znawca
Posty: 162
Rejestracja: 05 lut 2025, 20:00

Re: Nowa Huta

Post autor: Piotr246 » 18 lut 2025, 14:06

Cyjan pisze: 18 lut 2025, 12:29 Nie chodzi o częstotliwość, tylko o kręcenie się i stawanie na każdym przystanku. Jest sporo ludzi, którym brakuje połączenia Huta - Poł-wsch i muszą jechać spóźnionym 123 albo 163.
Klasztorną od skrzyżowania z Jana Pawła/Ptaszyckiego do Sieroszewskiego jest 280 metrów. Obecny objazd ma 1,5 km.

Jadąc prosto ile pojedziesz? Minutę? Ze stoperem w ręku średni czas (w kierunku Bieżanowa) od wjazdu na skrzyżowanie z Ptaszyckiego, do wjazdu na przystanek Klasztor Cystersów zajmuje około 7- 7,5 minuty.

Szczególnie, że światła przy skręcie w lewo w Zachemskiego, szczególnie gdy pojawiają się tramwaje i są dodatkowe szczeliny przytrzymują prawie 2 minuty, czasami dłużej.

Generalnie dlatego ludzie wybierają samochody, przez takie kluczenie po zakamarkach.
Cyjan pisze: 18 lut 2025, 12:50
To nie jest moje wydziwianie, tylko opinia osób z Huty i Bieżanowa, którzy bardzo narzekają na ten tranzyt, jakby był "zapomniany" i zamiast robić dobre połączenie realizuje się tymi liniami jakieś inne dziwne wewnątrzosiedlowe potrzeby, które nie zawsze są w ogóle uwarunkowane.
Ostatnio miałem okazję że znajomymi jeździć kilka razy w Prokocimia i Bieżanowa do Nowej Huty i każdy tylko proponował własne auto. Po obwodnicy 15 minut z Jerzmanowskiego na Bulwarową. A nawet jadąc Klasztorną i Półłanki, było około 10 minut szybciej niż 163. Prostując trasę 163 zyskamy około 6 minut. Trasa do Nowej Huty jest z jednym pasem i przeważnie 40 km/h więc po wyprostowaniu nie byłoby aż tak wielkiej różnicy czasowej autobus-samochód.

Co do ,, konieczności " dojazdu do Szpitala Żeromskiego z południa, to raczej większość moich znajomych sama się zapisuje po prostu na Jakubowskiego. 15 lat temu jeździło się głównie do Żeromskiego lub Rydygiera, ale te czasy raczej minęły.

W razie czego z Żeromskiego na Klasztor Cystersów jest 450 metrów lub można podjechać 123 lub 193.
Cyjan pisze: 17 lut 2025, 22:27 A "niedasie" wynikają z odpowiedzi ZTP, czy już zakładamy że to nie przejdzie? Moim zdaniem można by uderzyć z propozycją albo przez obwodnicę albo Klasztorną.

Można by to nawet zareklamować jako "metrobus" :D
Biorąc pod uwagę,że linia 163 wykonuje 629 kursów tygodniowo w obie strony, a trasa na wprost przez Klasztorną to ponad kilometr oszczędności, to ZTP jeszcze by zyskał ponad 250 tys.zł rocznie. Czyli taniej i szybciej.
Kaszmir pisze: 18 lut 2025, 12:28 "163" jeździ co 20 minut, wieczorami co 30, w weekendy co 40. Na pewno chcemy tworzyć kolejną linię? Nie lepiej wzmocnić istniejącą do wyższej ~f? ;)
Może wpierw zacząć od wyprostowania 163 i zamiany kilku przystanków ze stałych > na żądanie.

Po otwarciu tramwaju na Mistrzejowice i Wzgórza oraz odzyskaniu taboru postaramy się o 563.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości