Nowa Huta
Re: Nowa Huta
lepiej w tym przypadku posługiwać się przykładem GZM gdzie to linie lotniskowe właśnie kursują po drogach ekspresowych
"Festina lente 106 ad Łagiewniki" ~ Dawid (czyli ja
)

Re: Nowa Huta
Czy za przejazd autobusem po obwodnicy MPK musiałoby coś płacić? Pytam, bo zapewne ZTP pewnie na różne sposoby będzie się tłumaczyć dlaczego nie można.
Ponadto chyba większość autobusów ma ograniczenie 70 km/h?
A co do 563, to na początku zapewne wystarczy co 20 minut tylko w godzinach szczytu, by wybadać popyt.
Ponadto chyba większość autobusów ma ograniczenie 70 km/h?
A co do 563, to na początku zapewne wystarczy co 20 minut tylko w godzinach szczytu, by wybadać popyt.
Re: Nowa Huta
Na wschodniej obwodnicy obowiązuje system etoll. Czyli trzeba zapłacić i wysłać konkretne pojazdy, które są wyposażone w etolla.
-
- Ekspert
- Posty: 2055
- Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
- Lokalizacja: Balice
Re: Nowa Huta
Linie Metropolitarne "M" też takimi drogami kursują. W Krakowie też by mogły ale tu tradycyjnie "nie da się"Zorza Polarna pisze: 17 lut 2025, 18:11 lepiej w tym przypadku posługiwać się przykładem GZM gdzie to linie lotniskowe właśnie kursują po drogach ekspresowych
Re: Nowa Huta
A "niedasie" wynikają z odpowiedzi ZTP, czy już zakładamy że to nie przejdzie? Moim zdaniem można by uderzyć z propozycją albo przez obwodnicę albo Klasztorną.
Można by to nawet zareklamować jako "metrobus"
Można by to nawet zareklamować jako "metrobus"

ona/jej
Re: Nowa Huta
AMZ-tki Mobilisa mają ograniczenie do 90km/h. Więc zdziwiłbym się jakby Solarisy czy MAN-y miały mniej.Piotr246 pisze: 17 lut 2025, 19:07 Czy za przejazd autobusem po obwodnicy MPK musiałoby coś płacić? Pytam, bo zapewne ZTP pewnie na różne sposoby będzie się tłumaczyć dlaczego nie można.
Ponadto chyba większość autobusów ma ograniczenie 70 km/h?
A co do 563, to na początku zapewne wystarczy co 20 minut tylko w godzinach szczytu, by wybadać popyt.
A szkoda bo w niektórych przypadkach i rejonach takie rozwiązanie mogłoby naprawdę przynieść wiele korzyści no i odciągać ludzi od wsiadania w samochód boScania_9640 pisze: 17 lut 2025, 19:31
Linie Metropolitarne "M" też takimi drogami kursują. W Krakowie też by mogły ale tu tradycyjnie "nie da się"
~"skoro po drodze ekspresowej jedzie autobus to czemu nie korzystać?"
Moim zdaniem takiej "innowacji" w Krakowie brakuje aby autobusy korzystały z dróg szybkiego ruchu (obawiam się, że na Klasztornej by 563-tka stała), a z taką trasą sądzę, że by oddała. Stąd kiedyś gdy tamten odcinek s7 skończą warto byłoby zaproponować i przedstawić opinii publicznej 563-tkę i o nią powalczyćCyjan pisze: 17 lut 2025, 22:27 A "niedasie" wynikają z odpowiedzi ZTP, czy już zakładamy że to nie przejdzie? Moim zdaniem można by uderzyć z propozycją albo przez obwodnicę albo Klasztorną.
Można by to nawet zareklamować jako "metrobus"![]()

"Festina lente 106 ad Łagiewniki" ~ Dawid (czyli ja
)

-
- Ekspert
- Posty: 2055
- Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
- Lokalizacja: Balice
Re: Nowa Huta
Zdecydowana większość wozów MPK ma ograniczenie do 75/80.Zorza Polarna pisze: 18 lut 2025, 1:20 AMZ-tki Mobilisa mają ograniczenie do 90km/h. Więc zdziwiłbym się jakby Solarisy czy MAN-y miały mniej.
A szkoda bo w niektórych przypadkach i rejonach takie rozwiązanie mogłoby naprawdę przynieść wiele korzyści no i odciągać ludzi od wsiadania w samochód bo
~"skoro po drodze ekspresowej jedzie autobus to czemu nie korzystać?"
Moim zdaniem takiej "innowacji" w Krakowie brakuje aby autobusy korzystały z dróg szybkiego ruchu (obawiam się, że na Klasztornej by 563-tka stała), a z taką trasą sądzę, że by oddała. Stąd kiedyś gdy tamten odcinek s7 skończą warto byłoby zaproponować i przedstawić opinii publicznej 563-tkę i o nią![]()
Re: Nowa Huta
Pozostaje jeszcze "drobiazg" w postaci opłat.
Re: Nowa Huta
Dobra teraz już będę wiedział. Dzięki

"Festina lente 106 ad Łagiewniki" ~ Dawid (czyli ja
)

Re: Nowa Huta

Coś takiego? Szczerze nie wiem czy ta obwodnica aż tak dużo da, żeby się opłacało płacić. Klasztorna ma korki spore?
ona/jej
Re: Nowa Huta
Klasztorna nie należy do specjalnie zakorkowanych ulic. Pamiętajcie też, że w szczycie tworzą się korki do węzła na Śliwiaka... więc to co zyskamy na S7, stracimy na dojeździe. Rozkładowo 163 z Klasztornej na Bieżanów PR jedzie 25 minut. Nawet jakby część przystanków zlikwidować pod 563, to ile zyskamy, 5 minut? Przejazdów kolejowych nie zlikwidujemy, pewnie wjazd na Złocień też będzie musiał być... A jak znam życie i ztp to taki 563 byłby kosztem kursów linii 163, więc dodatkowo utrudnicie życie mieszkańcom mniej popularnych przystanków na trasie...
Re: Nowa Huta
"163" jeździ co 20 minut, wieczorami co 30, w weekendy co 40. Na pewno chcemy tworzyć kolejną linię? Nie lepiej wzmocnić istniejącą do wyższej ~f? 

Re: Nowa Huta
Nie chodzi o częstotliwość, tylko o kręcenie się i stawanie na każdym przystanku. Jest sporo ludzi, którym brakuje połączenia Huta - Poł-wsch i muszą jechać spóźnionym 123 albo 163.Kaszmir pisze: 18 lut 2025, 12:28 "163" jeździ co 20 minut, wieczorami co 30, w weekendy co 40. Na pewno chcemy tworzyć kolejną linię? Nie lepiej wzmocnić istniejącą do wyższej ~f?![]()
ona/jej
Re: Nowa Huta
Z Klasztornej 26min, to fakt, ale z Ludowego już 36 (teoretycznie) w praktyce światła na Jana Pawła II, wjazd na Orkana (w relacji NB-NH) i sama jazda przez często zakorkowane Obrońców Krzyża i ciasną Zachemskiego sprawia, że ten autobus jest bardzo mało atrakcyjny i średnio przewidywalny, co też powiedzieć można o 123, które na dodatek zahacza jeszcze Zielone. Jeśli "563" odebrałoby kursy na Klasztornej to nie mam nic przeciwko, żeby zatrzymywał się na Starym Wiślisku albo w Lasku Mogilskim.pjetrek pisze: 18 lut 2025, 12:05 Klasztorna nie należy do specjalnie zakorkowanych ulic. Pamiętajcie też, że w szczycie tworzą się korki do węzła na Śliwiaka... więc to co zyskamy na S7, stracimy na dojeździe. Rozkładowo 163 z Klasztornej na Bieżanów PR jedzie 25 minut. Nawet jakby część przystanków zlikwidować pod 563, to ile zyskamy, 5 minut? Przejazdów kolejowych nie zlikwidujemy, pewnie wjazd na Złocień też będzie musiał być... A jak znam życie i ztp to taki 563 byłby kosztem kursów linii 163, więc dodatkowo utrudnicie życie mieszkańcom mniej popularnych przystanków na trasie...
To nie jest moje wydziwianie, tylko opinia osób z Huty i Bieżanowa, którzy bardzo narzekają na ten tranzyt, jakby był "zapomniany" i zamiast robić dobre połączenie realizuje się tymi liniami jakieś inne dziwne wewnątrzosiedlowe potrzeby, które nie zawsze są w ogóle uwarunkowane.
ona/jej
Re: Nowa Huta
Klasztorną od skrzyżowania z Jana Pawła/Ptaszyckiego do Sieroszewskiego jest 280 metrów. Obecny objazd ma 1,5 km.Cyjan pisze: 18 lut 2025, 12:29 Nie chodzi o częstotliwość, tylko o kręcenie się i stawanie na każdym przystanku. Jest sporo ludzi, którym brakuje połączenia Huta - Poł-wsch i muszą jechać spóźnionym 123 albo 163.
Jadąc prosto ile pojedziesz? Minutę? Ze stoperem w ręku średni czas (w kierunku Bieżanowa) od wjazdu na skrzyżowanie z Ptaszyckiego, do wjazdu na przystanek Klasztor Cystersów zajmuje około 7- 7,5 minuty.
Szczególnie, że światła przy skręcie w lewo w Zachemskiego, szczególnie gdy pojawiają się tramwaje i są dodatkowe szczeliny przytrzymują prawie 2 minuty, czasami dłużej.
Generalnie dlatego ludzie wybierają samochody, przez takie kluczenie po zakamarkach.
Ostatnio miałem okazję że znajomymi jeździć kilka razy w Prokocimia i Bieżanowa do Nowej Huty i każdy tylko proponował własne auto. Po obwodnicy 15 minut z Jerzmanowskiego na Bulwarową. A nawet jadąc Klasztorną i Półłanki, było około 10 minut szybciej niż 163. Prostując trasę 163 zyskamy około 6 minut. Trasa do Nowej Huty jest z jednym pasem i przeważnie 40 km/h więc po wyprostowaniu nie byłoby aż tak wielkiej różnicy czasowej autobus-samochód.Cyjan pisze: 18 lut 2025, 12:50
To nie jest moje wydziwianie, tylko opinia osób z Huty i Bieżanowa, którzy bardzo narzekają na ten tranzyt, jakby był "zapomniany" i zamiast robić dobre połączenie realizuje się tymi liniami jakieś inne dziwne wewnątrzosiedlowe potrzeby, które nie zawsze są w ogóle uwarunkowane.
Co do ,, konieczności " dojazdu do Szpitala Żeromskiego z południa, to raczej większość moich znajomych sama się zapisuje po prostu na Jakubowskiego. 15 lat temu jeździło się głównie do Żeromskiego lub Rydygiera, ale te czasy raczej minęły.
W razie czego z Żeromskiego na Klasztor Cystersów jest 450 metrów lub można podjechać 123 lub 193.
Biorąc pod uwagę,że linia 163 wykonuje 629 kursów tygodniowo w obie strony, a trasa na wprost przez Klasztorną to ponad kilometr oszczędności, to ZTP jeszcze by zyskał ponad 250 tys.zł rocznie. Czyli taniej i szybciej.Cyjan pisze: 17 lut 2025, 22:27 A "niedasie" wynikają z odpowiedzi ZTP, czy już zakładamy że to nie przejdzie? Moim zdaniem można by uderzyć z propozycją albo przez obwodnicę albo Klasztorną.
Można by to nawet zareklamować jako "metrobus"![]()
Może wpierw zacząć od wyprostowania 163 i zamiany kilku przystanków ze stałych > na żądanie.Kaszmir pisze: 18 lut 2025, 12:28 "163" jeździ co 20 minut, wieczorami co 30, w weekendy co 40. Na pewno chcemy tworzyć kolejną linię? Nie lepiej wzmocnić istniejącą do wyższej ~f?![]()
Po otwarciu tramwaju na Mistrzejowice i Wzgórza oraz odzyskaniu taboru postaramy się o 563.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości