- Drogi, torowiska, chodniki, parkingi, inwestycje
-
kot_feliks
- Ekspert
- Posty: 1255
- Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57
Post
autor: kot_feliks » 23 lis 2022, 19:18
A mają już ponowną ocenę środowiskową w RDOŚ, ZRID, a wcześniej wszystkie uzgodnienia projektu?

Przecież nawet niektóre z miejskich jednostek nie widziały nowego projektu i dowiadują się o nim z... mediów

-
Kaszmir
- Administrator
- Posty: 6845
- Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
- Lokalizacja: Kraków
-
Kontakt:
Post
autor: Kaszmir » 23 lis 2022, 19:20
brovar pisze: 23 lis 2022, 15:16"52" bardzo dobrze sobie radzi na obecnej trasie i nie wymaga korekty.
Natomiast można utworzyć linię dodatkową z Bronowic - Dworzec - Meissnera - Mistrzejowice/Piastów i przekierować linię "9/49".
Na Bronowicach wg ZTP nie ma miejsca na kolejną linię. Myślę, że może być tak, że "52" pojedzie przez Meissnera, a Bieńczyce do centrum dostaną nową linię jadącą np. od ronda Hipokratesa. Czyli trochę rozdzielamy potoki, podobnie jak z Borkiem i Ruczajem: z tego pierwszego większość tramwajów jedzie przez Kalwaryjską, a z tego drugiego przez Kapelankę.
-
impuls
- Ekspert
- Posty: 1564
- Rejestracja: 07 sie 2020, 23:05
Post
autor: impuls » 23 lis 2022, 20:33
Tak może być. Bo z Ronda Hipokratesa do Ronda M. czas przejazdu przez Mistrzejowice czy Rondo Czyżyńskie będzie podobny. Ale z Piastów bardziej będzie opłacało się jechać przez Mistrzejowice niż przez Rondo Czyżyńskie.
-
Kaszmir
- Administrator
- Posty: 6845
- Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
- Lokalizacja: Kraków
-
Kontakt:
Post
autor: Kaszmir » 23 lis 2022, 20:53
impuls pisze: 23 lis 2022, 20:33Tak może być. Bo z Ronda Hipokratesa do Ronda M. czas przejazdu przez Mistrzejowice czy Rondo Czyżyńskie będzie podobny. Ale z Piastów bardziej będzie opłacało się jechać przez Mistrzejowice niż przez Rondo Czyżyńskie.
To nie do końca jest tak. Z Piastów przejazd będzie podobny - dystanse są praktycznie te same, a na nowej trasie będzie nawet więcej przystanków niż na starej. Natomiast bardziej chodzi o to, żeby nie zapychać ciągów bo gdyby zostawić "52" jak teraz i jeszcze np. wydłużyć "9/49" przez Meissnera do Piastów, to nie za bardzo jest gdzie zakończyć potencjalną linię z Meissnera do I obwodnicy - na Piastów pewnie się nie zmieści, a na r. Hipokratesa nie ma wjazdu od strony Mistrzejowic (powinni go dorobić, jednak chyba już nie zdążą przed otwarciem linii).
-
pablo
- Specjalista
- Posty: 431
- Rejestracja: 17 paź 2022, 12:11
Post
autor: pablo » 24 lis 2022, 0:04
Rondo Hipokratesa będzie kolejnym przypadkiem po skrzyżowaniu Wielicka/Nowosądecka, pokazującym, że przy budowie nowych tras zapomina się o dokładaniu łączników na węzłach tramwajowych w okolicach inwestycji. Coś co przez lata było niepotrzebne, nagle staje się przydatne, ale nikt z decydentów na to nie wpadł w odpowiednim czasie.
-
fysztof
- Ekspert
- Posty: 879
- Rejestracja: 10 mar 2020, 10:04
Post
autor: fysztof » 24 lis 2022, 15:41
mkm3 pisze: 23 lis 2022, 15:09
A co z tym niebezpiecznym przejsciem dla pieszych zaraz przy koncu tunelu? Zostawili tego babola w projekcie?
No pewnie

Kto by się tam takimi 'błahostkami' zajmował...
Na wylocie Miechowity też 'niedasie' zrobić przecinki dla autobusów, żeby przestały jeździć zawijasem...
-
kucyk
- Ekspert
- Posty: 2408
- Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39
Post
autor: kucyk » 25 lis 2022, 17:26
-
impuls
- Ekspert
- Posty: 1564
- Rejestracja: 07 sie 2020, 23:05
Post
autor: impuls » 01 gru 2022, 0:03
Ale się Turkom udało zgarniając trzy tak olbrzymie inwestycje obok siebie. Jeszcze rozłożone w tak korzystnym czasie. Wykonali główne prace przy obwodnicy, teraz przerzucili ciężki sprzęt na S7. Tramwaj do Mistrzejowic zrobią na "deser". Ekipy kończą w jednym miejscu i zaraz wchodzą za miedzę na drugi plac budowy. Obłowią się na Krakowie. Ale przynajmniej jest pewność, że inwestycje są wykonywane w dość dobrym tempie.
-
Kaszmir
- Administrator
- Posty: 6845
- Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
- Lokalizacja: Kraków
-
Kontakt:
Post
autor: Kaszmir » 02 sty 2023, 11:59
Zielone dachy przystanków zostały uwzględnione w projekcie nowej linii tramwajowej do Mistrzejowic.
Partner prywatny zaproponował, by każdy z 19 nowoprojektowanych przystanków – tramwajowych i autobusowych – pokryty został zielonym dachem.
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/zielo ... 49272.html
-
mikolaj.boron
- Specjalista
- Posty: 272
- Rejestracja: 06 lis 2020, 19:24
- Lokalizacja: Kraków-Górka Narodowa
Post
autor: mikolaj.boron » 17 sty 2023, 21:00
Nareszcie! Zobaczymy jak szybko rozpoczną się pierwsze prace.
"To właśnie ta turecka firma jest odpowiedzialna za przygotowanie, wybudowanie oraz utrzymywanie przez najbliższe 25 lat infrastruktury." Początkowo chyba była mowa o 20 latach, z czego wynika wydłużenie tego okresu?
-
Kaszmir
- Administrator
- Posty: 6845
- Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
- Lokalizacja: Kraków
-
Kontakt:
Post
autor: Kaszmir » 30 sty 2023, 16:26
Profil Tramwaj do Mistrzejowic pisze:Mamy umowę w sprawie finansowania budowy i utrzymania #TramwajDoMistrzejowic przyznanego przez cztery polskie i międzynarodowe banki! Czekamy jeszcze na pozwolenie na budowę i startujemy z pracami
https://www.facebook.com/permalink.php? ... 6753463105
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości