kbieniu7 pisze: 10 lut 2023, 15:51
Nie wiem, czy byłby taki najtańszy. Mamy jednak po drodze wiadukt przy Bonarce oraz wiadukt i węzeł drogowy nad linią kolejową i ul. Powstańców Śląskich. Tańszy - być może, ale swoje też będzie kosztował.
Owszem, ale gdyby podejść do tematu tak, jak myślę - czyli w układzie jezdnia 1+1 oraz PATy 1+1 to w praktyce zmieści się w obecnym przekroju ulicy i - oczywiście do weryfikacji jak stan itd. - ale patrząc tylko na szerokość, to nie trzeba by nic przebudowywać, poszerzać, itd. Wobec powyższego dlatego uważam, że odcinek od Bieżanowskiej do Matecznego 'wydaje się' najprostszy. Wiem, że swoje będzie kosztował, ale kładąc tylko torowisko w miejsce obecnych pasów ruchu powinno to być nie tak wiele - w kontekście innych pomysłów jak tunele pod alejami, most przez Wisłę itp.
kbieniu7 pisze: 10 lut 2023, 15:51
Ciąg Wieliczka - Kamieńskiego - Marii Konopnickiej - Aleje powinien być planowany i projektowany jako jedna całość, do realizacji w etapach. Inaczej każda z części będzie funkcjonowała nie w pełni i zapewniała pół zasięgu tego, co obecnie oferują autobusy.
Trochę tak, trochę nie... Owszem, rozsądnie jako całość, ale to temat kobyła i zajmie to lata jak zacznie wnikać się w aleje, Konopnickiej, most Dębnicki, wpadnie to w przejścia konserwatorskie itp itd. Stąd pierwsza część wspomniana powyżej wydaje się najmniej kontrowersyjna i problematyczna. Prawdopodobnie też trudno by było aż tak 'spaprać' sprawę, by po zbudowaniu odcinka Bieżanowska - Matecznego nie dało się przedłużyć linii dalej przez Konopnickiej.
No i raz jeszcze wspomnę - bez budowy tej nitki trudno wyobrazić sobie oddanie odnogi do Rżąki bez cięć gdzie indziej (czytaj Bieżanów). Coś na Rżąkę pojechać będzie musiało, a trudno wyobrazić sobie by była to jedna linia f=15. Kabel dodatkowych kilkunastu kursów/h pewnie nie pomieści nawet z przystankiem podwójnym. Linia przez Mateczny pozwoli zrównoważyć potoki - mamy trzy końcówki do obsłużenia (Bieżanów, Rżąka, Kurdwanów) i trudno by wszystkie wisiały na jednym ciągu przez Kabel.
Co do obsługi autobusowej - przy powstaniu linii tramwajowej pewne cięcia w liniach autobusowych będą musiały powstać. Ale znowu trudno wyobrazić sobie, by pocięto wszystko... Z perspektywy południowych dzielnic, dla Rżąki część "144" (jako "504"?) a dla Bieżanowa "503" powinny zostać np. z f=15 w szczycie i f=20 poza, bo zapewnią bezpośrednie połączenie do Alej. Po północnej stronie te linie (zwłaszcza "503") też czeka reorganizacja. Natomiast resztę tras autobusowych może fajnie byłoby dociągnąć do Matecznego aby umożliwić tam przesiadkę? Np. uzupełniające "144" i "173" mogłyby od Matecznego pojechać do Podgórze SKA. To tylko luźna sugestia, ale przy dopracowaniu może mająca rację bytu.