Odnośnie zamknięcia DP tak naprawdę jeszcze nic nie wiadomo, poza tym, że w piątek wykonawca przedstawił taki pomysł

Niemniej niektórzy wszystko wrzucają od razu na fb, pisząc o jakichś "ustaleniach" itd. i próbując robić sensację na wszystkim.
Na ten moment wiadomo tyle, że:
- DP będzie remontowana w całości (a miała nie być, tj. miała być jedynie wymiana nawierzchni na części jezdni) - i tutaj akurat duży plus dla miasta, że się na to w końcu zdecydowano;
- wykonawca proponuje, aby te prace wykonać w miesiąc, po 2.11 (korzystając z okresu również długiego weekendu 11.11);
- zamknięcie dotyczyłoby odcinka od r. Barei do Serenady, i pozwoliłoby również wykonać od razu docelowe skrzyżowanie z Krzesławicką;
Tyle wiadomo na ten moment
Odnośnie samych prac, byłoby możliwe ich etapowanie, niemniej to wydłużyłoby czas prac do co najmniej 2-3 m-cy samych prac (+ zima) i przynajmniej moim zdaniem nie ma to sensu, tj. lepiej zrobić wszystko jak najszybciej.
Odnośnie organizacji ruchu:
- na DP byłby utrzymany jedynie dojazd do posesji;
- estakada przy Serenadzie byłaby jednokierunkowa w kierunku Bohomolca (i tamtędy jak rozumiem jechałyby autobusy;
- wykonawca deklaruje również opcję stworzenia dodatkowych tymczasowych przystanków po wschodniej stronie r. Barei (np. dla linii jadącej objazdem Bora -> Lublańska -> DP -> 29L);
Odnośnie KMK głównym problemem jest imho obsługa rejonu r. Barei dla osób jadących w kierunku Młyńskiej i Pilotów i tutaj pytanie, czy sensownym pomysłem nie byłoby skierowanie którejś z linii objazdem z Bohomolca -> Reduty -> Strzelców -> r. Barei -> Młyńska, jeśli na Reduty pozytywnie przebiegłyby przejazdy techniczne pod kątem wyniesionych skrzyżowań.