Re: KONSTAL 105N/Na
: 23 lip 2020, 21:36
I potwierdzenie - jeśli wrócą, to najprawdopodobniej na "52". Choć to może tym bardziej oznaczać, że nie wróci ~f=5 

Z tego co mi wiadomo, f~5 zostało zastąpione na "52" przez f~7,5 już w grudniu 2019, czyli na długo przed koronakryzysem. Teraz, przede wszystkim ze względów finansowych nie ma raczej szans na powrót jakiejkolwiek linii do f~5, a nawet jeżeli tak się stanie, pierwsza w kolejce będzie zapewne "50". Co do Konstali - i bez potwierdzenia chyba wszyscy forumowicze myśleli, że są one przygotowywane przede wszystkim z myślą o "52", gdyż raczej każdy słyszał o napełnieniach na tej linii. W dalszym ciągu pozostaje pytanie, czy trójskładów zostanie połączonych tylko na tyle, żeby obsłużyły "52", czy może wszystkie dostępne stopiątki staną się ufokami i trafią także na inne linie, jednak "52" jest zdecydowanie priorytetem.Kaszmir pisze: 23 lip 2020, 21:36 I potwierdzenie - jeśli wrócą, to najprawdopodobniej na "52". Choć to może tym bardziej oznaczać, że nie wróci ~f=5![]()
Na "52" przy 20 brygadach chyba nigdy proporcja wiedni i Pes nie była dokładnie pół na pół. Z obserwacji brygad na kmk.krakow.pl wynika, że np. w marcu 2020 jeździło 12/13 Pes i 7/8 wiedni. Mam nadzieję, że w przypadku powrotu trójskładów na "52", mimo wszystko będą one stanowić na tej linii mniejszość. Ponadto obecnie (wiem, są wakacje i rozdział taboru jest nieco inny) na "52" chyba codziennie jeździ jedna brygada 405N. Myślę, że wóz ten również mógłby zasilić "52" (nadaje się jeszcze na "4", ale jego pojawienie się na tej linii i tak "zwalnia" jedną Pesę). Moim zdaniem realnie przy trójskładach powinno być ich na "52" również 7/8 (zakładając f~7,5), jednak zakładam to tylko na podstawie danych z kmk, więc mogę się oczywiście mylić.ABC pisze: 23 lip 2020, 22:30 Na linii 52 przy f=10 jest 14 brygad, przy f=7,5 - 20 brygad. Obsadzając połowę brygad naprzemian z Pesami potrzeba będzie 7 lub 10 ufoków.
Po połączeniu wszystkich 105 Na i zachowaniu rezerwy można wystawić jeszcze co najmniej 6-9 trójskładów na inne linie.
Np. 24 przy f=15 ma 8 brygad.
Akurat f~5 na "52" zniknęło przy rozpoczęciu remontu Krakowskiej.Bayer2003 pisze: 23 lip 2020, 22:19Z tego co mi wiadomo, f~5 zostało zastąpione na "52" przez f~7,5 już w grudniu 2019, czyli na długo przed koronakryzysem.
Skąd akurat ta liczba Krakowiaków przy tej częstotliwości?
Pomyliło mi się z f-10, już poprawiam na 12-13.Kitek pisze: 24 lip 2020, 10:57Akurat f~5 na "52" zniknęło przy rozpoczęciu remontu Krakowskiej.Bayer2003 pisze: 23 lip 2020, 22:19Z tego co mi wiadomo, f~5 zostało zastąpione na "52" przez f~7,5 już w grudniu 2019, czyli na długo przed koronakryzysem.Skąd akurat ta liczba Krakowiaków przy tej częstotliwości?
Na którejś z "krakowiakowych" linii jeszcze 405N pojedzie, więc 8/20 brygad będzie wówczas na "52" niskopodłogowych. Prawie połowa to nie jest, w końcu to aż 4 brygady różnicy, jednak z drugiej strony pojemność jest raczej ważniejsza niż niska podłoga. W końcu co z tego, że tramwaj będzie niskopodłogowy, skoro połowa pasażerów nie zmieści się do niego. Wracając do dyskusji o trójskładach, wynika z niej, że na "52" będzie ich potrzebnych aż 12. Nawet zakładając stworzenie 22 ufoków, po wzięciu 80% z tego (większej sprawności po konstrukcji z PRL-u nie można się spodziewać) wychodzi 17-18 trójskładów. Myślicie, że jest szansa sensownego posłania tych 5-6 wozów na jakąś inną linię, czy raczej rozsądniej będzie spiąć na tyle ufoków, żeby obsłużyły tylko "52", a niewielką ilość dwuskładów pozostawić?ABC pisze: 24 lip 2020, 10:45 Więc zostaje 7 sztuk dla 52, a obsługa prawie co drugiego kursu niską chyba i tak jest akceptowalna?
Masz na myśli "4"? Na "50" ten wagon nie jeździ (a inny "krakowiakowych" linii nie znam).
Nie wiem czy nawet udałoby się stworzyć tyle trójskładów (o czym wspomniał Cukier). Nic na siłę, zrobić tyle trójskładów ile się da (żeby były sprawne) a resztę zostawić w dwuskładach.Bayer2003 pisze: 26 lip 2020, 18:19Wracając do dyskusji o trójskładach, wynika z niej, że na "52" będzie ich potrzebnych aż 12. Nawet zakładając stworzenie 22 ufoków, po wzięciu 80% z tego (większej sprawności po konstrukcji z PRL-u nie można się spodziewać) wychodzi 17-18 trójskładów. Myślicie, że jest szansa sensownego posłania tych 5-6 wozów na jakąś inną linię, czy raczej rozsądniej będzie spiąć na tyle ufoków, żeby obsłużyły tylko "52", a niewielką ilość dwuskładów pozostawić?
Chociażby "4". Chodziło mi głównie o to, że we wcześniejszych obliczeniach wagon ten był pomijany, a jednak dosyć często wyjeżdża on na linię i zawsze gdzieś tam stanowi jedną brygadę, co ważne jeżeli liczymy co do sztuki. Jako ciekawostkę dodam, że w internecie można znaleźć zdjęcia, nawet z blogu Kaszmira, gdy wagon ten jeździł na "50". Zdjęcia te przedstawiają jednak wóz w starym malowaniu, z numerem 4001 lub HX999. Kiedy ostatnio pojawił on się na tej linii - nie wiem, jednak w historii były już takie okresy, co nie jest raczej zbyt ważne w dyskusji o Konstalach (albo i jest, wszak z Konstali nasz 405N powstał).
Liczbą trójskładów, niezbędną do codziennych ich wyjazdów na "52" jest 15 (80% właśnie z tej liczby stanowi liczba 12). Moim zdaniem zdecydowaną większość z istniejących obecnie akwariów uda się w ufoki połączyć, jednak czy wszystkie - nie wiem. Moje pytanie dotyczy, co zrobić z ewentualną nadwyżką powyżej 15. Jak dla mnie należy dokładnie rozważyć dwa warianty, których nie da się wykluczyć:Kitek pisze: 26 lip 2020, 20:21Nie wiem czy nawet udałoby się stworzyć tyle trójskładów (o czym wspomniał Cukier). Nic na siłę, zrobić tyle trójskładów ile się da (żeby były sprawne) a resztę zostawić w dwuskładach.Bayer2003 pisze: 26 lip 2020, 18:19Wracając do dyskusji o trójskładach, wynika z niej, że na "52" będzie ich potrzebnych aż 12. Nawet zakładając stworzenie 22 ufoków, po wzięciu 80% z tego (większej sprawności po konstrukcji z PRL-u nie można się spodziewać) wychodzi 17-18 trójskładów. Myślicie, że jest szansa sensownego posłania tych 5-6 wozów na jakąś inną linię, czy raczej rozsądniej będzie spiąć na tyle ufoków, żeby obsłużyły tylko "52", a niewielką ilość dwuskładów pozostawić?
Ja uwzględniam Protrama w obliczeniach, gdyż jak wiadomo #915 stoi w Bydgoszczy i nie wiadomo kiedy wróciBayer2003 pisze: 26 lip 2020, 21:21Chociażby "4". Chodziło mi głównie o to, że we wcześniejszych obliczeniach wagon ten był pomijany, a jednak dosyć często wyjeżdża on na linię i zawsze gdzieś tam stanowi jedną brygadę, co ważne jeżeli liczymy co do sztuki.
Hmm, z wypowiedzi ABC:Kitek pisze: 26 lip 2020, 21:29Ja uwzględniam Protrama w obliczeniach, gdyż jak wiadomo #915 stoi w Bydgoszczy i nie wiadomo kiedy wróciBayer2003 pisze: 26 lip 2020, 21:21Chociażby "4". Chodziło mi głównie o to, że we wcześniejszych obliczeniach wagon ten był pomijany, a jednak dosyć często wyjeżdża on na linię i zawsze gdzieś tam stanowi jedną brygadę, co ważne jeżeli liczymy co do sztuki.![]()
wynika, że wyjazd 29 Krakowiaków zakładamy bez #HG915. Pomijam już fakt, że wagon ten naprawiany jest zdecydowanie za długo. Ja wiem, że awaria była wprawdzie poważna, a uszkodzenia spore, jednak ponad 2 lata - chyba śmiało można wóz ten wpisać do księgi rekordów Guinnessa jako najdłużej naprawiany tramwaj na świecie.
Wszystko możliwe, STL będzie zresztą aż 50, a w większości mają one zastępować przecież E1+c3. Wątek dotyczy jednak tramwajów 105Na, więc o STL lepiej rozmawiać w wątku STLDaroKRK pisze: 10 sie 2020, 21:00 Ciekawe, czy na linię 22 również planują STL.
O "dziewiątce" nie wspominam.