Strona 2 z 2
Re: Solaris Urbino 18 IV Electric
: 08 sty 2025, 22:36
autor: elot360
W DN067 również jest inny sygnał ostrzeżenia przed zamykającymi się drzwiami. Melodyjka taka jak w innych autobusach tylko zdecydowanie wyższy ton
Re: Solaris Urbino 18 IV Electric
: 03 kwie 2025, 23:13
autor: Mati857
Dzisiaj zarówno DN002 jak i DN003 są na całodobowych brygadach 179, jeżdżących od około godziny 5-6 rano prawie do północy, i chyba już można śmiało powiedzieć że obydwa ukończyły te brygady. Wcześniej wyjeżdżały one tylko na brygady szczytowe, więc najprawdopodobniej mają już one nowe akumulatory. Ciekawostką jest też to że DN005 także był na całodobowej brygadzie 179, ale około godziny 17 zjechał do zajezdni, i najpierw wyjechał za niego KU345, a później DN011. Mimo wszystko bardzo długo pojeździł, zakładam że gdyby nie fakt, że przez korki był tak opóźniony że w szczycie nie miał tak naprawdę ani trochę czasu aby się naładować, to pewnie pojeździłby o wiele dłużej, może nawet ukończyłby tą brygadę? No cóż, tego nie dowiemy się nigdy bo w szczycie zawsze były, są i będą korki, tego się nie zmieni.
PS. Wiadomo co z DN001? Czy kiedyś wreszcie wróci do Krakowa, a jak tak to mniej więcej kiedy?
Re: Solaris Urbino 18 IV Electric
: 07 kwie 2025, 11:11
autor: mario
Solówki z nową baterią łatwo poznać. Mają na dachu, za pantografem, dodatkowe coś jakby od chłodzenia baterii.
Re: Solaris Urbino 18 IV Electric
: 20 maja 2025, 10:41
autor: Mati857
Dzisiaj jest historyczny dzień, na miasto wyjechały oba przegubowe Elektryki III generacji naraz, DN005 i DN006. Nie pamiętam kiedy ostatnio tak było ale chyba około 2 lata temu. Co ciekawe DN006 jest na całodobowej brygadzie 179.
Re: Solaris Urbino 18 IV Electric
: 20 maja 2025, 11:47
autor: mario
A pamiętam czasy jak mi brakło prądu na 2 kółka na 173 z klimatyzacją

Re: Solaris Urbino 18 IV Electric
: 20 maja 2025, 12:51
autor: Mati857
mario pisze: 20 maja 2025, 11:47
A pamiętam czasy jak mi brakło prądu na 2 kółka na 173 z klimatyzacją
Może teraz napiszę głupotę, ale czy jest możliwość że po wymianie baterii w IV gen wybrali najlepsze z tych starych baterii i wsadzili je do DN006 i 005? Bo faktycznie kiedyś pamiętam że 006 nie był w stanie zrobić szczytówki na 179 a teraz robi całodobową brygadę, więc skądś ten "przybytek" w zasięgu musiał się wziaść.
Re: Solaris Urbino 18 IV Electric
: 20 maja 2025, 13:39
autor: Kierman
Ładowarki na Kurdwanowie ładują dużo prądu i stąd 002-006 pojawiają się na całodniowych brygadach, bo wystarczy 10-15 min ładowania, by być znowu na full.
Re: Solaris Urbino 18 IV Electric
: 20 maja 2025, 14:56
autor: Mati857
Kierman pisze: 20 maja 2025, 13:39
Ładowarki na Kurdwanowie ładują dużo prądu i stąd 002-006 pojawiają się na całodniowych brygadach, bo wystarczy 10-15 min ładowania, by być znowu na full.
Okej, dzięki za odpowiedź, a jeśli chodzi o 006 to około godzinę temu zjechał więc pewnie przez korki nie miał czasu się naładować.
Re: Solaris Urbino 18 IV Electric
: 10 lis 2025, 16:25
autor: Kojak
Czy elektryczne przegubowe Solarisy mają napęd tylko na III oś, czy mają zarówno na oś II i na oś III (co byłoby pomocne w warunkach zimowych) ?
Re: Solaris Urbino 18 IV Electric
: 12 lis 2025, 19:25
autor: mario
Mają tylko na III oś. DN007-056 mają silniki w piastach osi. Reszta ma jeden silnik z lewej strony autobusu przed osią napędową.
Re: Solaris Urbino 18 IV Electric
: 12 lis 2025, 21:42
autor: Kojak
Dzięki za info. Wyczytałem, że Ikarus 180e ma napęd na II i na III oś. I byłem ciekawy czy Solaris także wprowadził takie rozwiązanie.
Przy elektrykach jest to bardzo łatwo osiągalne a bardzo pomocne na śliskich nawierzchniach.
Praktycznie eliminuje to ryzyko zablokowania autobusu poprzez "złamanie" przegubu, przy ostrym skręcie, po przekroczeniu krytycznego kąta odcinany jest napęd. Co wiecej minimalizowane czy wręcz eliminowane jest ryzyko "wypychania" na zewnątrz II osi podczas jazdy po łuku.