Re: Piastów
: 12 lis 2021, 21:33
No ciekawe gdzie to na Piastów pomieściszTramwajolog14 pisze: 12 lis 2021, 21:22To ja przedstawię swoją wizję (f=szczyt/międzyszczyt tylko, gdy jest inna niż obecnie):
"2" - Salwator - ... - Lubicz - Mogilska - Bieńczycka - Rondo Hipokratesa, f=7,5/7,5, NGT8
"6" - Kurdwanów P+R - ... - Św. Gertrudy - Westerplatte - Lubicz - Cmentarz Rakowice
"9" - Nowy Bieżanów P+R - ... - Mogilska - MEISSNERA - Jancarza - Os. Piastów (albo Rondo Hipokratesa, gdyby rozbudowano pętlę)
"12" - Łagiewniki - ... - Mogilska - Bieńczycka - Rondo Hipokratesa
"14" - Bronowice - ... - Mikołajczyka - Os. Piastów
"16" - Tauron Arena Kraków Wieczysta - MEISSNERA - Jancarza - ... - Bardosa
"49" - Nowy Bieżanów P+R - ... - Kotlarska - Al. Pokoju - Dąbie
"52" - Czerwone Maki P+R - ... - Mogilska - MEISSNERA - Jancarza - Os. Piastów, f=5/7,5
Schemat:
Na nową trasę dajemy "9", "16" oraz "52" dające w szczycie 20poc/h (z "49" (o czym dalej) 24p/h). Czyżyny i Bieńczyce w zamian za zabrane "9" i "52" dostają częstą "2" zapewniającą połączenie z centrum oraz "12" wzmacniającą "2" i umożliwiającą dojazd do Ronda Grzegórzeckiego, przyszłego węzła przesiadkowego przy Hali Targowej oraz Kapelanki, która to relacja była zapewniana przez "52". Na Rakowickiej pojawia się "6", dzięki której mogliśmy dać "2" do Huty, eliminując w ten sposób problem pustaka w centrum poruszany w innych wątkach. Na Salwatorze ilość kursów nie ulega zmianie, dzięki wzmocnieniu "dwójki". Linia "16" zapewnia dodatkowe kursy na nowej trasie oraz ułatwia przesiadkę dla ewentualnych pasażerów podróżujących z Meissnera do Huty. Linię "14" dałem do Os. Piastów, aby zrekompensować połączenie z Rondem Czyżyńskim oraz myśląc już o przyszłym węźle przesiadkowym Mistrzejowice SKA, ale dopóki takowego węzła nie ma, to może nie trzeba jej ruszać. Nie wiem, napiszcie co o tym sądzicie. (Na pętli Os. Piastów będzie w szczycie 24 kursów, ale przy odpowiednim ich rozłożeniu nie powinny się pojawić problemy z zajeżdżaniem, wszak jest to pojemniejsza pętla od Czerwonych Maków)
Co do "49" to dobrze, gdyby jeździła po obecnej trasie wydłużona do Mistrzejowic, no ale 48 kursów w ciągu godziny na Mogilskiej to już byłoby chyba bardzo trudne do wykonania, a trasa do Dąbia przetrze szlaki pod przyszłe wydłużenie przez Lema, bo taką właśnie miałem koncepcję, aby "9/49" pojechało do Mistrzejowic przez Lema. Coś tamtędy pojechać musi i jedynymi liniami, które odciążając Mogilską nie robiłyby strasznych kółek są "12" oraz właśnie "9/49". Bilans zysków i strat z przekierowania jednej lub drugiej jest porównywalny ("12": zalety: dłuższe wspomaganie "22", połączenie międzydzielnicowe Al. Pokoju - okolice AWF; wady: brak relacji Hala Targowa - Mogilska, krótsze wspomaganie "2"; "9/49": zalety: połączenie Al. Pokoju z Zabłociem, jazda z Lema na wprost, do nowej trasy, więcej kursów na Lema; wady: brak połączenia Bieżanowa z Rondem Grzegórzeckim), a "9/49" to jednak większe odciążenie Mogilskiej niż "12".
PS Jak zrobić tak, żeby obrazek się normalnie pokazywał, a nie jako link?