Strona 2 z 3

Re: Tabor zabytkowy

: 29 sie 2022, 0:57
autor: pawel200020
Kraków i Poznań niedługo wzbogaci się o nowy zabytek prosto z TR, w zeszłym tygodniu oba wagony przechodziły homologację :)

Re: Tabor zabytkowy

: 14 mar 2023, 12:45
autor: Kaszmir
Mamy to! Do kolekcji zabytkowych autobusów Miejskie przedsiębiorstwo komunikacyjne s.a w Krakowie dołączyła Scania CR111! Autobus wymaga remontu, ale silnik jest sprawny. Przyjechał na prezentację o własnych siłach. 😉

Autobus dostaliśmy że Szwecji w ramach barteru, za wyremontowanie Szwedom Scanii 112 i 113.
https://www.facebook.com/ScaniaCN113ALB ... ci3RX3PEhl

W linku zdjęcie :)

Re: Tabor zabytkowy

: 14 mar 2023, 13:38
autor: kucyk

Re: Tabor zabytkowy

: 14 mar 2023, 16:24
autor: tomek_m
A to krakowska nie nadawała się do remontu?

Re: Tabor zabytkowy

: 14 mar 2023, 16:27
autor: stefan
Krakowska została doprowadzonego do stanu rozkładu przez MIM, i to że 47740 nie jeździ jest wyłącznie winą muzeum.

Re: Tabor zabytkowy

: 14 mar 2023, 16:32
autor: tomek_m
Cóż, jak się nie ma co się lubi, to się lubi, co się ma. Fajne to były autobusy, pamiętam je z początku lat 90. w Krakowie. 8-) Ale raczej w tym roku na muzealnej CRki jeszcze nie zobaczymy?

Re: Tabor zabytkowy

: 14 mar 2023, 18:35
autor: yosujiro
Szwedzi w ramach współpracy przekazali nam wóz Scania CR111M (...)Po wykonanym remoncie ma na stałe zostać w Krakowie i w przyszłym roku rozpocznie kursowanie po krakowskiej linii muzealnej.
https://www.radiokrakow.pl/aktualnosci/ ... e-autobusy

Re: Tabor zabytkowy

: 28 maja 2023, 16:07
autor: tramwajowy
Dzisiaj z okazji Dnia dziecka można było zwiedzać TR. O dziwo zabytki nie były schowane tylko ładnie eksponowane. Za taśmą stał pięknie odnowiony SN3 dla MPK, LH (który ma obecnie remontowany dach), dwa szkielety P1D, szkielet SN1-59 i gdzieś za naprawianym EU8N stało pudlo eNki.

Re: Tabor zabytkowy

: 28 maja 2023, 16:10
autor: mikolaj.boron
tramwajowy pisze: 28 maja 2023, 16:07 Dzisiaj z okazji Dnia dziecka można było zwiedzać TR. O dziwo zabytki nie były schowane tylko ładnie eksponowane. Za taśmą stał pięknie odnowiony SN3 dla MPK, LH (który ma obecnie remontowany dach), dwa szkielety P1D, szkielet SN1-59 i gdzieś za naprawianym EU8N stało pudlo eNki.
Znasz może numery tych wagonów P1D? A ten odnowiony SN3 to ta sztuka co przyjechała z Norymbergi? W lakierni stał jakiś drugi SN3.

Re: Tabor zabytkowy

: 28 maja 2023, 17:02
autor: tramwajowy
mikolaj.boron pisze: 28 maja 2023, 16:10 Znasz może numery tych wagonów P1D? A ten odnowiony SN3 to ta sztuka co przyjechała z Norymbergi? W lakierni stał jakiś drugi SN3.
Niestety nie znam numerów tych przyczep, stały za daleko żeby dojrzeć. Niebieski SN3 to ten co był zielony, a w lakierni stała sztuka dla Norymbergi.

Re: Tabor zabytkowy

: 28 maja 2023, 19:09
autor: impuls
Oryginalny wagon doczepny #388 P1D z Poznania przebywa w Krakowie, to tzw "dwa pokoje z kuchnią". Posłuży on kiedyś do odbudowy takiego wagonu. Na razie nie toczy się rekonstrukcja tego wagonu. Obecnie w TR odbudowywane są dwa identyczne inne wagony typu S2D tzw. "Duży Szczeciniak". Jeden będzie dla Poznania o numerze 423, drugi zostanie w Krakowie numeru nie znam. "Duży Szczeciniak" pochodzi ze Szczecina.
SN3 ten niebieski był w Norymberdze jako 144. Został przemalowany. Teraz pozostanie w Krakowie. Ten w lakierni to wybudowany dla Norymbergii wagon SN3. Oba wagony otrzymały nową ramę, oryginalne osie i wózki będą w Norymberskim. W Krakowskim osie z magazynu. Konstrukcja drewniana dla Norymberskiego została wybudowana na bazie zachowanego oryginału.

Re: Tabor zabytkowy

: 12 mar 2025, 19:09
autor: michal49944
👉Po niemal 40 latach na trasę linii nr 8 znów wyjechał potrójny skład wagonów typu N 🚋🚋🚋 Stało się to możliwe dzięki wyremontowaniu wagonu doczepnego ND o numerze 512, który został zaprezentowany w środę, 12 marca na terenie zajezdni tramwajowej Podgórze.

👉Pierwsze wagony typu N i ND przewiozły pasażerów w 1949 roku. Pierwsze wagony doczepne dostarczyła wytwórnia w Sanoku, a od 1950 roku jedynym dostawcą wagonów typu N i ND przez kolejne 18 lat była wytwórnia w Chorzowie. W trakcie remontu przyczepy ND nr 512 przywrócono cechy zarówno nadwozia jak i podwozia pochodzące z ostatnich lat eksploatacji tego typu wagonów.

👉Wyremontowany przez pracowników MPK w Krakowie wagon ND nr 512 wyróżnia się nietypowym elementem. Jest nią zamontowana na dachu specjalna skrzynia reklamowa. Dziś zapewne mało kto pamięta, ale kiedyś szare ulice polskich miast rozświetlały właśnie reklamy z tych wagonów tramwajowych, zachęcające do wzięcia udziału np. w loterii czy oszczędzania w jedynym banku. W tym roku ta możliwość reklamy zostanie wykorzystana do przypomnienia, że krakowska komunikacja świętuje w tym roku 150 lat.

👉Dołączenie tego tramwaju doczepnego do kolekcji historycznych pojazdów MPK pozwoliło na stworzenie wyjątkowego potrójnego składu N-ek, złożonego z jednego wagonu silnikowego i dwóch wagonów doczepnych. W przeszłości przez niemal 30 lat stanowiły one podstawowy środek transportu szynowego w Krakowie. W tym roku takim właśnie składem wagonów będą mogli podróżować mieszkańcy i turyści w ramach Krakowskiej Linii Muzealnej.

👉Ten wyjątkowy potrójny skład w swój inauguracyjny przejazd wyjechał 12 marca na trasę linii nr 8 z Borku Fałęckiego do Bronowic Małych (wcześniej Os. Widok). Nie jest to przypadek. To właśnie na tej trasie ten typ wagonów zakończył swoją służbę w Krakowie. Ostatnie składy potrójnych N-ek kursowały tam do czerwca 1988 roku, kiedy to zastąpiły je podwójne składy wagonów 105N.
👉Warto przypomnieć, że linia nr 8 to jedna z najstarszych linii w Krakowie. To właśnie na tej linii nr 8 rozpoczęto eksploatację wagonów typu N i przez kilka pierwszych lat ten typ tramwajów nazywany był „ósemkami”.

👉Przejazd N-ek, w tym wyremontowanego wagonu ND na linii nr 8 do Bronowic Małych, był także okazją do przypomnienia niezwykle ważnego wydarzenia w rozwoju krakowskiej komunikacji, którym było uruchomienie tramwaju elektrycznego. Miało to miejsce 16 marca 1901 roku. Uruchomienie tramwaju elektrycznego w Krakowie zbiegło się z ważnym wydarzeniem kulturalnym – premierą „Wesela” Stanisława Wyspiańskiego.
https://www.facebook.com/share/p/1A8oiKEfU9/

Kolejna doczepa zabytkowa! :D

Re: Tabor zabytkowy

: 06 kwie 2025, 18:06
autor: Rbrt
Dzisiaj na terenie zajezdni w Hucie widać było ciekawy skład eNek - #9+454.
#454 odnowiony podobnie do #9 - fartuchy i harmonijkowe drzwi jak w 13N.
Czy ktoś się orientuje, czy przyczepa zostaje w Krakowie, czy jedzie do Poznania?
Obrazek
Obrazek

Re: Tabor zabytkowy

: 10 kwie 2025, 16:46
autor: michal49944
Rbrt pisze: 06 kwie 2025, 18:06 Dzisiaj na terenie zajezdni w Hucie widać było ciekawy skład eNek - #9+454.
#454 odnowiony podobnie do #9 - fartuchy i harmonijkowe drzwi jak w 13N.
Czy ktoś się orientuje, czy przyczepa zostaje w Krakowie, czy jedzie do Poznania?
Zostaje w Krakowie. :D

Dzisiaj odbyła się prezentacja:
Dziś zaprezentowany został kolejny wagon do kolekcji taboru historycznego MPK Kraków. Jest to doczepa ND #454 wzorowana na modernizacji podobnej jak wagon N #9. W związku z tym, że doczepy w tej modernizacji nie kursowały w Krakowie, a były kojarzone bardziej z Poznaniem, tramwaj posiada barwy tego miasta.
https://www.facebook.com/share/p/16NunHT68u
https://www.facebook.com/share/p/1AYwbCQ4ee

Re: Tabor zabytkowy

: 25 cze 2025, 7:36
autor: seven2101
Czy jest lista wszystkich aktualnych zabytkowych pojazdów MPK Kraków?