Re: Tabor zabytkowy
: 29 sie 2022, 0:57
Kraków i Poznań niedługo wzbogaci się o nowy zabytek prosto z TR, w zeszłym tygodniu oba wagony przechodziły homologację 

https://www.facebook.com/ScaniaCN113ALB ... ci3RX3PEhlMamy to! Do kolekcji zabytkowych autobusów Miejskie przedsiębiorstwo komunikacyjne s.a w Krakowie dołączyła Scania CR111! Autobus wymaga remontu, ale silnik jest sprawny. Przyjechał na prezentację o własnych siłach.
Autobus dostaliśmy że Szwecji w ramach barteru, za wyremontowanie Szwedom Scanii 112 i 113.
Więcej informacji i zdjęć:Kaszmir pisze: 14 mar 2023, 12:45 https://www.facebook.com/ScaniaCN113ALB ... ci3RX3PEhl
W linku zdjęcie![]()
https://www.radiokrakow.pl/aktualnosci/ ... e-autobusySzwedzi w ramach współpracy przekazali nam wóz Scania CR111M (...)Po wykonanym remoncie ma na stałe zostać w Krakowie i w przyszłym roku rozpocznie kursowanie po krakowskiej linii muzealnej.
Znasz może numery tych wagonów P1D? A ten odnowiony SN3 to ta sztuka co przyjechała z Norymbergi? W lakierni stał jakiś drugi SN3.tramwajowy pisze: 28 maja 2023, 16:07 Dzisiaj z okazji Dnia dziecka można było zwiedzać TR. O dziwo zabytki nie były schowane tylko ładnie eksponowane. Za taśmą stał pięknie odnowiony SN3 dla MPK, LH (który ma obecnie remontowany dach), dwa szkielety P1D, szkielet SN1-59 i gdzieś za naprawianym EU8N stało pudlo eNki.
Niestety nie znam numerów tych przyczep, stały za daleko żeby dojrzeć. Niebieski SN3 to ten co był zielony, a w lakierni stała sztuka dla Norymbergi.mikolaj.boron pisze: 28 maja 2023, 16:10 Znasz może numery tych wagonów P1D? A ten odnowiony SN3 to ta sztuka co przyjechała z Norymbergi? W lakierni stał jakiś drugi SN3.
https://www.facebook.com/share/p/1A8oiKEfU9/Po niemal 40 latach na trasę linii nr 8 znów wyjechał potrójny skład wagonów typu N
Stało się to możliwe dzięki wyremontowaniu wagonu doczepnego ND o numerze 512, który został zaprezentowany w środę, 12 marca na terenie zajezdni tramwajowej Podgórze.
Pierwsze wagony typu N i ND przewiozły pasażerów w 1949 roku. Pierwsze wagony doczepne dostarczyła wytwórnia w Sanoku, a od 1950 roku jedynym dostawcą wagonów typu N i ND przez kolejne 18 lat była wytwórnia w Chorzowie. W trakcie remontu przyczepy ND nr 512 przywrócono cechy zarówno nadwozia jak i podwozia pochodzące z ostatnich lat eksploatacji tego typu wagonów.
Wyremontowany przez pracowników MPK w Krakowie wagon ND nr 512 wyróżnia się nietypowym elementem. Jest nią zamontowana na dachu specjalna skrzynia reklamowa. Dziś zapewne mało kto pamięta, ale kiedyś szare ulice polskich miast rozświetlały właśnie reklamy z tych wagonów tramwajowych, zachęcające do wzięcia udziału np. w loterii czy oszczędzania w jedynym banku. W tym roku ta możliwość reklamy zostanie wykorzystana do przypomnienia, że krakowska komunikacja świętuje w tym roku 150 lat.
Dołączenie tego tramwaju doczepnego do kolekcji historycznych pojazdów MPK pozwoliło na stworzenie wyjątkowego potrójnego składu N-ek, złożonego z jednego wagonu silnikowego i dwóch wagonów doczepnych. W przeszłości przez niemal 30 lat stanowiły one podstawowy środek transportu szynowego w Krakowie. W tym roku takim właśnie składem wagonów będą mogli podróżować mieszkańcy i turyści w ramach Krakowskiej Linii Muzealnej.
Ten wyjątkowy potrójny skład w swój inauguracyjny przejazd wyjechał 12 marca na trasę linii nr 8 z Borku Fałęckiego do Bronowic Małych (wcześniej Os. Widok). Nie jest to przypadek. To właśnie na tej trasie ten typ wagonów zakończył swoją służbę w Krakowie. Ostatnie składy potrójnych N-ek kursowały tam do czerwca 1988 roku, kiedy to zastąpiły je podwójne składy wagonów 105N.
Warto przypomnieć, że linia nr 8 to jedna z najstarszych linii w Krakowie. To właśnie na tej linii nr 8 rozpoczęto eksploatację wagonów typu N i przez kilka pierwszych lat ten typ tramwajów nazywany był „ósemkami”.
Przejazd N-ek, w tym wyremontowanego wagonu ND na linii nr 8 do Bronowic Małych, był także okazją do przypomnienia niezwykle ważnego wydarzenia w rozwoju krakowskiej komunikacji, którym było uruchomienie tramwaju elektrycznego. Miało to miejsce 16 marca 1901 roku. Uruchomienie tramwaju elektrycznego w Krakowie zbiegło się z ważnym wydarzeniem kulturalnym – premierą „Wesela” Stanisława Wyspiańskiego.
Zostaje w Krakowie.Rbrt pisze: 06 kwie 2025, 18:06 Dzisiaj na terenie zajezdni w Hucie widać było ciekawy skład eNek - #9+454.
#454 odnowiony podobnie do #9 - fartuchy i harmonijkowe drzwi jak w 13N.
Czy ktoś się orientuje, czy przyczepa zostaje w Krakowie, czy jedzie do Poznania?
https://www.facebook.com/share/p/16NunHT68uDziś zaprezentowany został kolejny wagon do kolekcji taboru historycznego MPK Kraków. Jest to doczepa ND #454 wzorowana na modernizacji podobnej jak wagon N #9. W związku z tym, że doczepy w tej modernizacji nie kursowały w Krakowie, a były kojarzone bardziej z Poznaniem, tramwaj posiada barwy tego miasta.