tomta1 pisze: ↑01 cze 2020, 20:55
Jeszcze nie. Ale tam, oprócz tego, co pisał kot_feliks, dochodzi wyłączenie sygnalizacji oraz nakaz prawoskrętu z Cystersów w Mogilską w stronę Huty. Metrowy biedachodnik pozostanie metrowym biedachodnikiem, bo przebudowy żadnej nie będzie, ale część piesza poszerzy się o dodatkowe trzy metry pasa ruchu.
W sumie to nawet my nie byliśmy takimi hardcorami przy "Alei Mogilskiej", bo akurat w tym miejscu w propozycji były... dwa pasy
Jeden pas miał być na odcinku od Przy Rondzie do +/- wiaduktu kolejowego, ale na skrzyżowaniu z Cystersów miały być akurat dwa, wraz z wyłączoną sygnalizacją:
- lewy na wprost;
- prawy tylko do prawoskrętu;
- za skrzyżowaniem znowu jeden pas;
I to miało mieć w praktyce nawet większą przepustowość, niż wywalczone przez ówczesny ZIKiT dwa pasy + sygnalizacja
Generalnie chodziło o to, aby całego ruchu na wprost nie blokowało np. jedno auto chcące skręcić w prawo, blokowane znowuż przy większym ruchu pieszych. Czyli case analogiczny np. do buspasa na ATW w kierunku N. Kleparza na skrzyżowaniu z Karmelicką, który jest notorycznie blokowany przez prawoskręt.