Strona 2 z 6

Re: Układ linii po otwarciu trasy przez Meissnera - projekt Kaszmira [T]

: 28 gru 2023, 0:05
autor: impuls
Obecny układ linii wymaga marszrutyzacji po oddaniu trasy przez Meissnera. To nie ulega wątpliwości. Były w jesieni badania z liczeniem pasażerów na liniach i fachowcy mają te dane. Ja ich nie mam, ale z obserwacji wiem, że wiele linii jest nieudanych, w tym min. "2", "6", "11", "16", "44", "49". Przy każdej możliwej okazji te linie są zawieszane. To linie krótkie lub na dłuższym odcinku niewykorzystane. Projekt marszrutyzacji powinien uwzględniać uporządkowanie linii od 1 do .... i wykorzystanie potencjału. Takiego uporządkowania ostatnio dokonał Poznań i Wrocław. Trzeba skończyć z dziwolągami typu "52" i "49". Dostrzegam zmiany potoków i tak ze Wzgórz K. w kierunku Centrum będzie większy potok niż spod Kombinatu gdzie ten potok się zmniejsza. Ale ruszanie linii na ciągu bronowickim jest trudne i obecna opcja ekonomicznie jest opcjonalna. Co innego można powiedzieć o Małym Płaszowie z którego linie skierowano bądź gdzie obecnie. W projekcie marszrutyzacji trzeba uwzględnić możliwości Krakowa. To może być po oddaniu Meissnera ok. 260 brygad w dni powszednie. Na więcej nie będzie taboru ani środków.

Re: Układ linii po otwarciu trasy przez Meissnera - projekt Kaszmira [T]

: 28 gru 2023, 10:04
autor: kot_feliks
Ale po co liczyć pasażerów, skoro u nas układ tras (jak i inwestycje) realizuje się na zasadzie "lobby", ew. tego, w którą stronę ktoś akurat kichnie w UMK, a nie na podstawie potoków pasażerskich i potrzeb pasażerów? Efekt będzie za chwilę w postaci model split po badaniach KBR i >50% udziału aut w ruchu ;)

Ot, ostatni przykład z placem Grzegórzeckim, gdzie prezydent Kulig sobie kichnął i nagle cała inwestycja i całe planowanie poszło do kosza, bo jedna osoba ma taki kaprys przed wyborami (sprzeczny z polityką transportową, sprzeczny z wcześniejszymi inwestycjami itd.).

Generalnie gratulacje dla obecnej ekipy w UMK za wepchanie do Krakowa takiej ilości samochodów, że po tym mieście nie da się już jeździć. Receptą jest ich zdaniem... wepchanie do miasta jeszcze większej ilości aut :roll: :mrgreen:

Przecież jeśli Ci wyjdzie, że największy potok pasażerski jest np. z Meissnera na Ruczaj, a taka '2' nie ma uzasadnienia, ale np. na Rakowickiej będzie mieszkała znajoma PJM, czy Kuliga, czy kogokolwiek innego jeżdżąca np. na Salwator, to myślisz, że jaki będzie układ tras? :mrgreen: W tym mieście nie ma żadnego żadnego sensownego długofalowego planowania. Jest sporo sensownych osób, którym się chce (i dlatego to w miarę funkcjonuje) i tyle.

Re: Układ linii po otwarciu trasy przez Meissnera - projekt Kaszmira [T]

: 28 gru 2023, 11:22
autor: Bayer2003
Kaszmir pisze: 27 gru 2023, 21:23 3) jak najmniej zmian względem obecnego układu by nie komplikować życia,
Niestety w Twoim projekcie zmian jest całkiem sporo, zwłaszcza w Hucie, gdzie zupełnie wymieszałeś wszystko.
Kaszmir pisze: 27 gru 2023, 21:23 5) Mogilska przyjmuje 40 poc./h, po 20 z Czyżyny oraz z Meissnera.
Rozkłady jazdy wszystko przyjmą, jednak co z rzeczywistością? Dodanie rozjazdów na TAKW z pewnością wpłynie na przepustowość tego odcinka, do tego niedawno ZTP ogłosił, że dolną płytą Ronda Mogilskiego pojedzie autobus "125", co również nie pozostanie bez znaczenia. Także Rondo Grzegórzeckie oraz APW nie przyjmą już kolejnej linii jaką jest "12" - musiała ona zresztą z powodu przepustowości zostać zlikwidowana po przywróceniu f~5 na "50". Zaznaczasz wyraźnie jednak, że Twoja propozycja jest robiona dla zabawy, więc można się bawić w zakładanie nieskończonej przepustowości. Co jednak poza tym z tej zabawy dla pasażerów wyniknie?
Kaszmir pisze: 27 gru 2023, 21:23 2, 5
"5" to nowe, mocne połączenie z całodziennym f7,5 do I obwodnicy. Dla Wzgórz Krzesławickich ma zapewnić przejazd najszybszą i tym samym najatrakcyjniejszą trasą., dla Bieńczyc być zastępstwem za "52", a dla Salwatora rekompensatą w liczbie kursów za zabranie "6" (i wchłonięcie "2") oraz zapewnieniem połączenia z rondem Mogilskim. Jest też szansa, że taka "5" odciążyłaby linię "4".
Linia "2" ma przeciętne napełnienia, jednak kursuje przez tyle lat, ponieważ nikt do tej pory nie wymyślił lepszego rozwiązania. Twoja propozycja również nim nie jest - tramwaj co 7,5 minuty od Salwatora w stronę Bagateli może świecić pustkami. Odciążenie "4" prawdopodobnie faktycznie by nastąpiło, jednak:
Kaszmir pisze: 27 gru 2023, 21:23 10, 44
Obecne założenie że "10" będzie wspierać linię "4" się nie sprawdza. Z powodu licznych innych koordynacji, nieraz rozkładowo "4" i "10" jadą w odstępie minuty-dwóch, a potem kilkanaście przerwy do kolejnego stada. Przykładem takt w międzyszczycie z Nowej Huty do centrum, który wynosi 2+13. Dlatego przekonaliście mnie, że warto rozciąć "10", zwłaszcza w kontekście przyszłościowego wydłużenia do Prokocimia. W propozycji "44" staje się "nową 10" w Hucie, mając całotygodniowy rozkład, skoordynowany z "4". W efekcie "4+44" zapewniłyby f7,5 przez cały dzień powszedni i f10 w weekend. Takie "44" daje również całotygodniowe połączenie z Długiej w stronę Teatru Słowackiego - obecnie trochę tego brakuje.
Pominę już fakt likwidacji bezpośredniego połączenia Huty z Podgórzem (obecny ZTP niestety przyzwyczaił wszystkich do likwidacji połączeń bezpośrednich), jednak trzy linie zamiast dwóch ze Starej Huty na TS - to nie może skończyć się dobrze. Linia "4" pomimo najdłuższego taboru bywa przepełniona i z pewnością obcinanie jej wsparcia nie jest rozwiązaniem.
Kaszmir pisze: 27 gru 2023, 21:23 1, 22
By w miarę zgadzały się liczby kursów na poszczególnych ciągach w Nowej Hucie, proponuję zamianę końcówek "1" i "22". Kocmyrzowska dostaje mocną "5" z f7,5 więc w zamian następuje zamiana "1" na "22". Z kolei aleja Solidarności wymienia "22" i szczytowe "44" na mocną "1". W szczycie liczba kursów bez zmian, za to jest więcej poza szczytem, do tego ciąg wreszcie dostaje całodzienną linię f7,5. Taka "1" mogłaby też częściowo odciążyć "4", zapewniając dodatkowe (i częstsze) połączenie z Nowej Huty do I obwodnicy.
Dzięki tym zmianom połączenie Wzgórz Krzesławickich z Aleją Pokoju zostaje znacząco osłabione, w dodatku ciąg ten traci dojazd na niektóre przystanki w Centrum (Poczta Główna, Plac Wszystkich Świętych). W jakiekolwiek odciążenie "4" w tym przypadku nie wierzę - "1" zyskuje Stara Huta, jednak tracą ją Wzgórza Krzesławickie - potoki "1" i "22" nieco się ze sobą wymieszają, nic więcej.
Kaszmir pisze: 27 gru 2023, 21:23 12, 16
Z "16" to pomysł który padł tu na forum - wydłużenie do centrum by wykorzystać potencjał linii. Tym samym zapewniłaby dodatkowe połączenie z Bieńczyc do Dworca Głównego. Zastąpiłaby też "5" w relacji Mogilska - Tunel - Krowodrza. "12" z kolei zastąpiłaby "52" w relacji Piastów - Bieńczyce - Czyżyny (połączenia wewnątrzuckie oraz dojazd do biurowców i AWF), zapewniłaby relację Mogilska - Grzegórzecka której trochę brakuje, wzmocniłaby połączenie do przystanku SKA przy Hali Targowej oraz byłaby pewnym zadośćuczynieniem za zabranie "184" z Dietla. Przejazd od Grzegórzeckiej do Bieńczyckiej zajmuje tyle samo przez Mogilską co przez aleję Pokoju, zatem koordynację z "22" dałoby się utrzymać tak na Kapelance, jak i w Nowej Hucie. Linie "12" i "16" byłyby też jakąś rekompensatą dla Bieńczyc za zabranie innych połączeń, w tym "52", a sama "12" mogłaby też trochę odciążyć tę linię.
Przywrócenie i wydłużenie "12" jest dobrym pomysłem, jednak przepustowość nie pozwoli na to. Zdecydowanie gorszym pomysłem jest z kolei skierowanie "16" zamiast "5" na pętlę Krowodrza Górka - o komfortowym dojeździe stamtąd do Czyżyn będzie można zapomnieć, a przedłużona w ten sposób "16" będzie bardzo kręta i nijak nie zrekompensuje pasażerom z okolic nowej inwestycji zabranych autobusów chociażby na ATW (co mogłaby zrobić przy przedłużeniu na Cichy Kącik czy nawet Salwator).
Kaszmir pisze: 27 gru 2023, 21:23 Autobusy
To temat rzeka, jednak dwie propozycje które wg mnie trzeba by wprowadzić:
1) scalenie "182" z "511" do f7,5 od Stoków po trasie obecnego "511" do centrum (czy jako linia zwykła czy przyspieszona, oraz gdzie dalej - do ustalenia),
2) scalenie "152" z "502" do 7,5 od os. Zgody po trasie obecnego "502" do I obwodnicy (znów, czy jako linia zwykła czy przyspieszona - do ustalenia), to w szczególności jako pewna rekompensata dla rejonów "DH Wanda" za ograniczenie liczby tramwajów.
Tutaj, w przeciwieństwie do tramwajów, większa rewolucja będzie musiała nastąpić. Twoja propozycja wydaje się być rozsądna, jednak co w takim układzie z resztą autobusów w rejonie inwestycji, gdzie przecież kursuje teraz kilkanaście linii?
impuls pisze: 28 gru 2023, 0:05 Obecny układ linii wymaga marszrutyzacji po oddaniu trasy przez Meissnera. To nie ulega wątpliwości. Były w jesieni badania z liczeniem pasażerów na liniach i fachowcy mają te dane. Ja ich nie mam, ale z obserwacji wiem, że wiele linii jest nieudanych, w tym min. "2", "6", "11", "16", "44", "49". Przy każdej możliwej okazji te linie są zawieszane. To linie krótkie lub na dłuższym odcinku niewykorzystane.
Warto jednak pamiętać, że przyczyną małych napełnień "6" oraz "11" są właśnie zmiany ich tras z 2022 roku... Ostatnie lata pokazały, że chcąc naprawić układ linii w rzeczywistości psuje się go jeszcze bardziej - nie tędy droga.
impuls pisze: 28 gru 2023, 0:05 Projekt marszrutyzacji powinien uwzględniać uporządkowanie linii od 1 do .... i wykorzystanie potencjału. Takiego uporządkowania ostatnio dokonał Poznań i Wrocław. Trzeba skończyć z dziwolągami typu "52" i "49".
To, że inne miasta dokonały ostatnio marszrutyzacji nie oznacza, że dla Krakowa jest to najlepsza opcja. Linia "49" (oczywiście ze zmienionym numerem i przynajmniej całodziennym rozkładem) powinna pojechać Meissnera przy jednoczesnym pozostawieniu "9" na obecnej trasie - każda próba ich połączenia zaburza równowagę pomiędzy ciągami Meissnera i al. JPII, której łatanie musi spowodować rewolucję w całym mieście.
impuls pisze: 28 gru 2023, 0:05 W projekcie marszrutyzacji trzeba uwzględnić możliwości Krakowa. To może być po oddaniu Meissnera ok. 260 brygad w dni powszednie. Na więcej nie będzie taboru ani środków.
Jeżeli chodzi o środki, zależało to będzie w dużym stopniu od nowych władz miasta oraz ich podejścia do komunikacji miejskiej. Co do taboru - pod koniec września 2020 roku wysyłano 251 brygad przy ilostanie 296. Obecnie ilostan wynosi 333 - przy identycznym procentowym wykorzystaniu dałoby się wysłać nawet 282 brygady. Przepustowość głównych ciągów nie pozwoli jednak na taką ich liczbę - w stałym układzie będzie ich prawdopodobnie niewiele ponad 260, na co jeszcze nałożyć trzeba będzie remonty.
kot_feliks pisze: 28 gru 2023, 10:04 Przecież jeśli Ci wyjdzie, że największy potok pasażerski jest np. z Meissnera na Ruczaj, a taka '2' nie ma uzasadnienia, ale np. na Rakowickiej będzie mieszkała znajoma PJM, czy Kuliga, czy kogokolwiek innego jeżdżąca np. na Salwator, to myślisz, że jaki będzie układ tras? :mrgreen: W tym mieście nie ma żadnego żadnego sensownego długofalowego planowania. Jest sporo sensownych osób, którym się chce (i dlatego to w miarę funkcjonuje) i tyle.
Wielokrotnie było już tutaj wspominane, że jakiekolwiek ruszenie "2" spowoduje więcej szkody niż pożytku. Warto jednak pamiętać z czego wynika obecny stan rzeczy - jeszcze kilkanaście lat temu wydawało się, że Mistrzejowice połączone zostaną z Cmentarzem Rakowickim, co rozwiązałoby problem "2" w nieinwazyjny sposób raz na zawsze i znacząco zmniejszyło czas dojazdu z Mistrzejowic do Centrum. Stopniowo coraz mniej mówiono jednak o tych planach, a coraz bardziej starano się połączyć Mistrzejowice z TAKW, co właśnie się dzieje. Dzięki temu Mistrzejowice doświadczą po realizacji inwestycji niewielkiej poprawy, dla Osiedla Piastów jej bilans będzie zerowy lub niemal zerowy, a Cmentarz Rakowicki na kilkadziesiąt lat pozostanie nieistotną pętlą blisko Centrum, co nie jest optymalną sytuacją. Dodatkowo połączenie Nowej Huty z resztą miasta dalej będzie opierać się jedynie na dwóch ciągach (Mogilska, Aleja Pokoju). Przede wszystkim należy sobie zadać pytanie dlaczego inwestycja jest realizowana na takiej trasie i kto za to odpowiada...

Re: Układ linii po otwarciu trasy przez Meissnera - projekt Kaszmira [T]

: 28 gru 2023, 12:26
autor: Karol1994
Bayer2003 pisze:Linia "2" ma przeciętne napełnienia, jednak kursuje przez tyle lat, ponieważ nikt do tej pory nie wymyślił lepszego rozwiązania. Twoja propozycja również nim nie jest - tramwaj co 7,5 minuty od Salwatora w stronę Bagateli może świecić pustkami. Odciążenie "4" prawdopodobnie faktycznie by nastąpiło
Co 7,5 minuty z Salwatora do Bagateli jeździła rok temu objazdem już linia "20" (nie pamiętam z jakiej to okazji i co to był za remont) i szczerze powiedziawszy - ilekroć ją widziałem pod Jubilatem (mało tego - jeździłem nią dość często w relacji Jubilat - Teatr Słowackiego) to wcale pustkami nie świeciła wręcz przeciwnie - jeździła znacznie lepiej zapełniona czego nie mogę powiedzieć o dwójce. Nie wspomnę o tym, że często ludzie z Salwatora jechali niż dalej do Teatru Słowackiego.

Re: Układ linii po otwarciu trasy przez Meissnera - projekt Kaszmira [T]

: 28 gru 2023, 14:02
autor: Bayer2003
Karol1994 pisze: 28 gru 2023, 12:26 Co 7,5 minuty z Salwatora do Bagateli jeździła rok temu objazdem już linia "20" (nie pamiętam z jakiej to okazji i co to był za remont) i szczerze powiedziawszy - ilekroć ją widziałem pod Jubilatem (mało tego - jeździłem nią dość często w relacji Jubilat - Teatr Słowackiego) to wcale pustkami nie świeciła wręcz przeciwnie - jeździła znacznie lepiej zapełniona czego nie mogę powiedzieć o dwójce. Nie wspomnę o tym, że często ludzie z Salwatora jechali niż dalej do Teatru Słowackiego.
Warto jednak pamiętać, że podczas remontów i objazdów potoki pasażerskie kształtują się nieco inaczej. Jeżeli jednak naprawdę zapotrzebowanie na taką linię jest, być może warto po prostu wydłużyć "16" na Salwator, nie demolując przy okazji całej siatki?

Re: Układ linii po otwarciu trasy przez Meissnera - projekt Kaszmira [T]

: 28 gru 2023, 23:38
autor: M0096
Dwa główne mankamenty, występujące także w poprzedniej wersji:
1) 12 kursów/h (w pierwotnej części 16 kursów/h) z zachodniej części Jana Pawła II do Bagateli, podczas gdy z nowego ciągu tramwajowego (Meissnera, Młyńska, Dobrego Pasterza) brak bezpośredniego połączenia z Bagatelą
2) Bardzo pokręcona trasa linii "16", a w związku z tym także likwidacja połączenia Krowodrzy Górki z Czyżynami.

Moja propozycja korekt:
"1", "5", "22" - bez zmian względem stanu obecnego (na "5" koniecznie dłuższy tabor)
"15" - dodatkowa linia: Salwator - Kościuszki, Zwierzyniecka, Straszewskiego, Podwale, Basztowa, Lubicz, Mogilska, Jana Pawła II, Ptaszyckiego, Igołomska - Pleszów
"16" - zmiana trasy w Śródmieściu: Salwator - Kościuszki, Zwierzyniecka, Straszewskiego, Podwale, Basztowa, Lubicz, Mogilska, ... - Kopiec Wandy
"44" - trasa bez zmian względem stanu obecnego (w przyszłości być może znajdzie się miejsce na ciągu bronowickim), kursuje w dni powszednie przez cały dzień (dołożenie międzyszczytu)

Obowiązkowa koordynacja:
"4", "15" i "44" do łącznej częstotliwości f-5 w dni powszednie i f-10 w weekendy
"15" i "16" do łącznej częstotliwości f-7,5 w dni powszednie i f-10 w weekendy

Minusem mojej propozycji korekt jest brak silnej linii na Jana Pawła II. Za to, w przypadku gdyby koordynacja "4", "15" i "44" zgodnie z założeniem była priorytetem to powstałoby bardzo silne połączenie (na odcinku Stary Kleparz - Plac Centralny co 5 minut w dni robocze).
Ponadto byłoby dużo mniej żonglowania liniami tramwajowymi w Nowej Hucie. Linia "5" będzie wymagała taboru 32m, zaś "12" może potrzebować nawet najdłuższych tramwajów.

Re: Układ linii po otwarciu trasy przez Meissnera - projekt Kaszmira [T]

: 29 gru 2023, 0:09
autor: WDZ
To ile w takim układzie mamy kursów na Lubicz?

Re: Układ linii po otwarciu trasy przez Meissnera - projekt Kaszmira [T]

: 29 gru 2023, 0:40
autor: M0096
WDZ pisze: 29 gru 2023, 0:09 To ile w takim układzie mamy kursów na Lubicz?
40 kursów/h przy Teatrze Słowackiego oraz 36 kursów/h przy Rondzie Mogilskim (w obu przypadkach o 4 kursy/h więcej niż obecnie).
Przy czym liczba kursów autobusowych prawdopodobnie spadnie o 4 kursy/h, więc sumarycznie (T+A) wyjdzie na zero.

Re: Układ linii po otwarciu trasy przez Meissnera - projekt Kaszmira [T]

: 15 cze 2024, 16:40
autor: Szymi
Co do zmiany tras "1", "4", "22" pomysł jak najbardziej ciekawy i być może trafny, lecz "5" i "15" do Cichego Kącika nie będzie dobrym pomysłem. Stara Huta straci bezpośrednie połączenie na południe (Łagiewniki, Borek Fałęcki), a będzie miała trzy linie tramwajowe, które praktycznie będą kończyć koło siebie (Salwator, Cichy Kącik)

Moja propozycja jest taka:
"1" Tak jak wymieniona w projekcie (Kopiec Wandy -Salwator)
"4" Tak jak wymieniona w projekcie (Wzg. Krzesławickie - Kocmyrzowska - Bronowice Małe)
"5" (Wzgórza Krzesławickie - Kocmyrzowska - Andersa - Broniewskiego - Mikołajczyka - Srebrnych Orłów - Jancarza - Bohomolca - Rondo Barei - Rondo Młyńskie - Meissnera - Mogilska - Krowodrza Górka
"12" Pleszów/Bardosa - Ptaszyckiego - Al. Jana Pawła II - po trasie "52" - Czerwone Maki P+R
"16" Bardosa - Mistrzejowice - Bohomolca - Rondo Barei - Rondo Młyńskie - Meissnera - Mogilska - Lubicz - Basztowa - Podwale - Piłsudskiego - Cichy Kącik
"21" Pleszów/Kopiec Wandy - Kombinat - Ujastek - Łowińskiego - Kocmyrzowska - Andersa - Os. Piastów
"22" Tak jak wyżej wymieniona w projekcie (Wzg. Krzesławickie - Borek Fałęcki)

Re: Układ linii po otwarciu trasy przez Meissnera - projekt Kaszmira [T]

: 15 cze 2024, 21:54
autor: fysztof
Szymi pisze: 15 cze 2024, 16:40 Moja propozycja jest taka:
(...)
W tej propozycji jest jeszcze więcej luk... i jeśli dobrze rozumiem, to właściwie trudno ją brać na poważnie. Na przykład:
- na Al. Solidarności miałaby zostać tylko linia "1"???
- przez Kocmyrzowską jadą wszystkie linie ze Wzgórz (czyli "4", "5" i "22") i do tego jeszcze "21"?
- o ile jedna linia ze starej Huty przez Mistrzejowice do centrum miasta ma sens, o tyle już dwie ("5" i "16") to za dużo...
- plac Centralny traci w Twoim planie względem stanu obecnego "4", "21" i "22", dostając w zamian tylko "1" i "12" (co będzie skutkować cięciami wieczorami, w weekendy oraz w wakacje)
- osiedla wokół "DH Wanda" w dojeździe do centrum zostają tylko z "14" przez Al. Pokoju lub z "5", "16" przez Mistrzejowice -> obie opcje wyraźnie gorsze niż przez Aleję JP2...
Tyle zauważyłem na już...

Re: Układ linii po otwarciu trasy przez Meissnera - projekt Kaszmira [T]

: 04 gru 2024, 21:25
autor: Justforfun
Wprowadzając lekkie modyfikacje ja bym to widział tak:

1 - SALWATOR - ... - R. Czyżyńskie - Pl. Centralny - Kombinat - WZGÓRZA KRZESŁAWICKIE
2 - CM. RAKOWICKI - ... - Filharmonia - Wawel - Pl. Wolnica - Podgórze SKA - Estakada - MAŁY PŁASZÓW (f15)
3 - bez zmian
4 - BRONOWICE M. - ... - R. Czyżyńskie - R. Kocmyrzowskie - Kocmyrzowska - WZGÓRZA KRZESŁAWICKIE
5 - KROWODRZA G. - Tunel - R. Mogilskie - Mogilska - Pl. Centralny - Al. Solidarności - Kombinat - WZGÓRZA KRZESŁAWICKIE (f15)
6 - LIKWIDACJA. Właściwie to wchłonięcie przez linię "2".
8 - bez zmian
9 - bez zmian
10 - KURDWANÓW - ... - R. Mogilskie - R. Grzegórzeckie - Al. Pokoju - R. Czyżyńskie - R. Kocmyrzowskie - Kocmyrzowska - WZGÓRZA KRZESŁAWICKIE
11 - CZERWONE MAKI - TŁ - Wielicka - Krakowska - Wawel - Dominikańska - CICHY KĄCIK
12 - ŁAGIEWNIKI - Brożka - Kapelanka - Dietla - (dalej po trasie obecnego 52) - R. HIPOKRATESA (f15)
13 - bez zmian
14 - bez zmian
15 - PLESZÓW - Ptaszyckiego - Pl. Centralny - Mogilska - R. Mogilskie - Lubicz - Basztowa - SALWATOR (f15)
16 - BARDOSA - ... - Mistrzejowice - Meissnera - R. Mogilskie - Lubicz - Długa - GÓRKA NARODOWA
17 - bez zmian
18 - bez zmian
19 - bez zmian
20 - bez zmian
21 - bez zmian
22 - bez zmian
24 - bez zmian
44 (25) - LIKWIDACJA
49 - N. BIEŻANÓW - ... - Wieczysta - Meissnera - MISTRZEJOWICE (pełny rozkład CONAJMNIEJ W DP, ewentualna zmiana numeru na "6" lub "7") (f15)
50 - bez zmian
52 - CZERWONE MAKI - ... - Wieczysta - Meissnera - Mistrzejowice - OS. PIASTÓW


1 i 5
1 z f7.5 nawet w taborze 26m raczej podoła potokom ze Wzgórz na Al. Solidarności w zamian za 4. Jednakże 5 z f15 może ją lekko odciążyć zapewniając również pasażerom z Al. Solidarności inne relacje.

2 i 6
2 po trasie dzisiejszego 72 powinno być bardziej rentowne niż na swojej stałej trasie jako tlenowóz. 6 po przekierowaniu na MP też straciła swoich pasażerów. Połączenie tych dwóch linii przez remont Salwatora stworzyło linię, która ma swoich pasażerów. Oczywiście linia musi mieć numer 2 poprzez magię numerka.

4
Powinna pojechać obecną trasą linii 5 do Ronda Czyżyńskiego zapewniając szybszy dojazd do tego węzła w zamian za planowane skrócenie linii aglo do Wzgórz. Wspomoże ją w moim pomyśle (po części zapożyczonym od Kaszmira) przetrasowana linia 10. Wchłania 44 czy to planowane 25 i dostaje f7.5

9 i 49
9 zostaje na swojej obecnej trasie do Mistrzejowic. 49 dostaje nowy numer, rozkład całodzienny i jedzie przez Meissnera.

10
Przekierowanie od ronda Mogilskiego jako wspomagacz linii 14 do ronda Kocmyrzowskiego oraz linii 4 do Wzgórz najkrótszą trasą. Oczywiście też pomoże pasażerom z aglo w dojeździe do Ronda Czyżyńskiego. Dotychczasowe zadania tej linii przejmie linia 15.

11
Do Kabla jedzie tak jak teraz. Potem wspomaga linię 2 (przy okazji wspierając ciąg kurdwanowski) i jedzie do Cichego Kącika zapewniając tam inną relację niż linia 20.

12 i 52
Wspomaga 52 przy okazji zastępując te linię na odcinku od TAKW do Bieńczyc gdyż 52 pojedzie przez Meissnera. Jeśli chodzi o 12 to f15 na początek, 52 zostaje na f7.5.

15
Na wspólnym odcinku z linią 5 zapewnia takt f7.5. W hucie zastępuje linię 10 na trasie do Pleszowa. Na Salwatorze będzie tą linią, która pojedzie do Mogilskiego co pasażerom podobało się gdy jeździła tam linia 20.

16
Przejmuje zadania linii 44 (obecnego 75) do Górki Narodowej. Oczywiście jedzie przez Meissnera.



Oczywiście zdaję sobie sprawę z niedociągnięć. Jednak pisząc to na szybko uważam iż wszystkie relacje są zapewnione i odpowiednio wzmocnione. Ważne by ułożyć dobrze takty by te linie wspomagały się ze sobą. Uważam, że w tym pomyśle nie jest zrobiona wielka rewolucja a optymalizacja siatki.

Przyszłościowo na Kliny można wysłać 12 i 19 plus ewentualnie 23 po wybudowaniu łącznika Nowosądecka x Wielicka lub to 23 przekierować na Maki z Bieżanowa a 11 na Kliny.

Azory bez zmian 3 i 5 na początek, ewentualnie 3 i 16 a 5 na Górkę Narodową.

Re: Układ linii po otwarciu trasy przez Meissnera - projekt Kaszmira [T]

: 05 gru 2024, 6:06
autor: scyzor663
Dla Wzgórz optymalny układ to:

2 x f7,5 do Ronda Kocmyrzowskiego i 1x f15 na Kombinat.

Minimum to:

1 x f7,5 + 1 x f15 do Ronda Kocmyrzowskiego i 1x f15 na Kombinat.

Chociaż nawet to f15 na Kombinat to czasem za dużo, dodawanie tam czegokolwiek więcej nie ma najmniejszego sensu.

Re: Układ linii po otwarciu trasy przez Meissnera - projekt Kaszmira [T]

: 05 gru 2024, 9:23
autor: Cyjan
Na Wzgórzach jak już ma być tyle linii to niech jedna z nich chociaż jedzie przez Mistrzejowice jako dobra wewnątrznowohucka linia.

Re: Układ linii po otwarciu trasy przez Meissnera - projekt Kaszmira [T]

: 05 gru 2024, 9:26
autor: judash
"5" może byłaby ciekawym rozwiązaniem - KG - Wieczysta - Nowa Trasa - Andersa - Kocmyrzowska - WK, a w zamian "16" KW - Rondo Kocmyrzowskie - Bieńczycka - trasą "5" do Mogilskiego i gdzieś dalej. Pojawiają się tu nowe relacje a i na Wszystkich Świętych takie "nowe 85".

Re: Układ linii po otwarciu trasy przez Meissnera - projekt Kaszmira [T]

: 05 gru 2024, 9:31
autor: Justforfun
No to 49 pod nowym numerem w takim razie a 10 można skrócić do pętli Dąbie bądź TAKW albo ta 5 może też pojechać tamtędy.