Strona 2 z 31

Re: Tramwaj na Górkę Narodową i do Azorów

: 19 cze 2020, 19:03
autor: Cukier
kot_feliks pisze: 17 cze 2020, 19:54 Nie wycofano się. I będzie też wielkie rondo na górze :D
Ale względem planów, które miałem tak na oko z 2016 (po lewej) zmienił się jego kształt na kwadratowe i już nie wygląda na takie wielkie, a tory nie będą sprzyjać rzucaniu pasażerami na prawo i lewo:
Obrazek

Swoją drogą teraz zauważyłem, że zlikwidowane zostaną wszelkie lewoskręty na skrzyżowaniu Opolska / Pleszowska - zostaną tylko prawoskręty i PdP + PdR. Oprócz tego zostanie dołożona para przystanków autobusowych na Opolskiej na wylotach ronda - choć nie do końca rozumiem po co. Obecnie między przystankami "Pleszowska" a "Opolska Kładka" jest 550 m / 650 m (północna jezdnia / południowa). Schodzenie z odległościami do 300 metrów na korytarzu który nadawałby się pod BRT to nie jest dobry kierunek. Co więcej, żeby przystanek za rondem w kierunku zachodnim nie był zbyt blisko tego przy kładce... ten ostatni zostanie przeniesiony na drugą stronę kładki o jakieś 100 m. Po co? Chyba tylko po to, żeby schodząc z kładki nie wylądować prosto na przystanku tak jak obecnie, tylko musieć przejść te dodatkowe 100 m wzdłuż schodów - ot, bo ruch to zdrowie.

Re: Tramwaj na Górkę Narodową i do Azorów

: 19 cze 2020, 19:31
autor: kot_feliks
Ten aktualny projekt jest z audytu na stronie dawnego zikit, czy jeszcze gdzieś indziej go można obejrzeć? :)

Re: Tramwaj na Górkę Narodową i do Azorów

: 19 cze 2020, 21:42
autor: Cukier
kot_feliks pisze: 19 cze 2020, 19:31 Ten aktualny projekt jest z audytu na stronie dawnego zikit, czy jeszcze gdzieś indziej go można obejrzeć? :)
http://mobilnykrakow.pl/audyt/budowa-li ... -narodowa/

Jest napisane projekt budowlany, na pdfach jest data 2018 - zakładam więc, że to w miarę aktualne.

Re: Tramwaj na Górkę Narodową i do Azorów

: 21 cze 2020, 19:25
autor: Kaszmir
Cukier pisze: 19 cze 2020, 19:03Oprócz tego zostanie dołożona para przystanków autobusowych na Opolskiej na wylotach ronda - choć nie do końca rozumiem po co. Obecnie między przystankami "Pleszowska" a "Opolska Kładka" jest 550 m / 650 m (północna jezdnia / południowa). Schodzenie z odległościami do 300 metrów na korytarzu który nadawałby się pod BRT to nie jest dobry kierunek.
Pewnie chodzi o ułatwienie przesiadki na tramwaj. 300 metrów to niby mało, jednak na węźle przesiadkowym potrafi zniechęcić.
Cukier pisze: 19 cze 2020, 19:03Co więcej, żeby przystanek za rondem w kierunku zachodnim nie był zbyt blisko tego przy kładce... ten ostatni zostanie przeniesiony na drugą stronę kładki o jakieś 100 m. Po co? Chyba tylko po to, żeby schodząc z kładki nie wylądować prosto na przystanku tak jak obecnie, tylko musieć przejść te dodatkowe 100 m wzdłuż schodów - ot, bo ruch to zdrowie.
Pewnie jest tak jak mówisz, chcieli odsunąć przystanki tym bardziej że następny jest daleko. Choć mogło też chodzić u ułatwienie przesiadki na linie jadące ul. Batalionu "Skała" AK (przystanek "Wyki").

Niemniej rzeczywiście kontrowersyjny ruch, jeśli wziąć pod uwagę że spora część (większość?) pasażerów i tak będzie szło przez kładkę. Dla nich to zwyczajnie dołożenie dystansu.

Re: Tramwaj na Górkę Narodową i do Azorów

: 21 cze 2020, 19:28
autor: obserwator
A gdyby przystanek Opolska Kładka przełożyć wtedy na zachodnią stronę kładki bliżej skrzyżowania z ulicami Wyki i Batalionu Skała AK? Ułatwi to przesiadkę na takie linie jak "120" czy "144" z linii "172".

Re: Tramwaj na Górkę Narodową i do Azorów

: 21 cze 2020, 19:50
autor: Cukier
Kaszmir pisze: 21 cze 2020, 19:25 Pewnie chodzi o ułatwienie przesiadki na tramwaj. 300 metrów to niby mało, jednak na węźle przesiadkowym potrafi zniechęcić.
Ja nie neguję potrzeby zrobienia przystanku na który będzie jako tako wygodna przesiadka z tramwajów. Ale można było przesunąć istniejące nieco bliżej zamiast wciskać dodatkowe. Gdyby przystanki przy kładce przesunąć o te 100 metrów na wschód a przystanek Pleszowska na południowej jezdni w obecnej lokalizacji zlikwidować i tak nazwać ten na wylocie ronda to byłoby okej.
Kaszmir pisze: 21 cze 2020, 19:25 Choć mogło też chodzić u ułatwienie przesiadki na linie jadące ul. Batalionu "Skała" AK (przystanek "Wyki").
No i właśnie - tam gdzie faktycznie przystanku brakuje to nikt go nie zrobi, tylko w jednym miejscu jeden na drugim a potem długo długo nic. Zatoka za Łokietka aż się prosi o zrobienie tam przystanku, a w kierunku przeciwnym między Wyki a Łokietka, na wysokości BP.

Re: Tramwaj na Górkę Narodową i do Azorów

: 26 cze 2020, 0:10
autor: CrimsonCube
Według informacji z grupy Inicjatywa Górka Narodowa, w Miejskim Systemie Informacji Przestrzennej pojawiła się informacja, że "decyzja zezwalająca na realizację tej inwestycji została wydana w dniu 23.06.br wraz z rygorem natychmiastowej wykonalności". Radny Jakub Kosek jutro zweryfikuje czy to prawda. A więc może w końcu!

Re: Tramwaj na Górkę Narodową i do Azorów

: 26 cze 2020, 11:05
autor: CrimsonCube
Jakub Kosek: "Na chwile obecna mam informacje ze ma być w przyszłym tygodniu."
No cóż, nadzieja była, a wyszło jak zawsze :P

Re: Tramwaj na Górkę Narodową i do Azorów

: 30 cze 2020, 19:40
autor: CrimsonCube
A więc jednak! https://www.facebook.com/kosekjakub/pho ... 242627753/
Tramwaj na Górkę Narodową – jutro przekazanie placu budowy‼️😍😍😍

Po wydaniu decyzji ZRiD z rygorem natychmiastowej wykonalności jutro zostanie przekazany plac budowy💪😀 – tym samym rusza najbardziej wyczekiwana inwestycja na północy Krakowa.

W dniu jutrzejszym w Zarządzie Inwestycji Miejskich odbędzie się również spotkanie z moim udziałem i przewodniczącego Dzielnicy IV Prądnik Biały na temat sposobu komunikowania się z mieszkańcami podczas 30 miesięcznego procesu inwestycyjnego. Wstępnie chcemy zaproponować comiesięczne spotkania informacyjne.
Więcej informacji o organizacji ruchu w pierwszym etapie inwestycji już wkrótce.

Re: Tramwaj na Górkę Narodową i do Azorów

: 01 lip 2020, 12:08
autor: Kaszmir
Prace ruszą w połowie lipca :)
– Prace rozpoczną się przy ulicy Opolskiej, gdzie w połowie miesiąca zostanie zmieniona organizacja ruchu.
Łukasz Szewczyk mówi, że cała inwestycja musi zakończyć się do 2023 roku, ponieważ wtedy mija czas na rozliczenie się ze środków europejskich.
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/jest- ... 36500.html

Re: Tramwaj na Górkę Narodową i do Azorów

: 01 lip 2020, 12:42
autor: Cukier
Czyli będzie powtórka z Mogilskiej, gdzie na początku robiono starannie, a później przyszedł nieprzekraczalny termin i resztki al. Jana Pawła II były robione na odwal się.

Wiadomo w ogóle cokolwiek na temat technologii w jakiej będzie realizowane torowisko na swoich długich wydzielonych odcinkach? Prefabrykowane ławy betonowe, lane ławy betonowe + podkłady czy bieda wersja po nowohucku czyli same podkłady na tłuczniu?

Re: Tramwaj na Górkę Narodową i do Azorów

: 02 lip 2020, 9:17
autor: lukaszpdg
Będziemy robić wszystko, aby mieszkańcy tramwajem w 2022 roku pojechali na Górkę Narodową [Rozmowa]
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/bedzi ... 36515.html

Re: Tramwaj na Górkę Narodową i do Azorów

: 02 lip 2020, 10:18
autor: Kaszmir
Swoją drogą, w 2016 mieliśmy przecieki że rozważano by skierować do Górki Narodowej "18", "50", i może ew. jeszcze trzecią linię (jednak nie "3" i nie "5", te były planowane dla Azorów). Oczywiście to były tylko plany, do tego cztery lata temu, a i ekipa urzędników się od tego czasu zmieniła. Niemniej ciekawe, czy obecna ekipa trzyma te plany.
https://krabok.wordpress.com/2016/03/31 ... -narodowa/

Re: Tramwaj na Górkę Narodową i do Azorów

: 02 lip 2020, 15:09
autor: Cukier
Jeśli się nie wydarzy żaden cud gospodarczy, to za dwa lata będziemy mieć równie fajną sytuację budżetową co przy otwieraniu Ruczaju. Pytanie jest więc gdzie tym razem kołdry zabraknie? Na Mistrzejowicach czy w Starej Hucie już naprawdę nie ma czego ciąć, nawet "4" jest systematycznie likwidowana.

Re: Tramwaj na Górkę Narodową i do Azorów

: 02 lip 2020, 15:58
autor: Kaszmir
Cukier pisze: 02 lip 2020, 15:09Pytanie jest więc gdzie tym razem kołdry zabraknie? Na Mistrzejowicach czy w Starej Hucie już naprawdę nie ma czego ciąć, nawet "4" jest systematycznie likwidowana.
Chyba niestety dalej jest gdzie ciąć. W tramwajach choćby "16", którą myślę że wcześniej czy później ograniczą do szczytówki - dawna "20" (Mistrzejowice - Kopiec Wandy) też w dni powszednie była szczytówką.

Mogą też przyciąć szczyty o kurs-dwa, na każdej linii. Wprawdzie zrobiono to już we wrześniu, jednak tu wciąż niestety jest pole do manewru.

W autobusach kandydatów też niestety sporo - może powrót do podziału "139", i co drugim kursem do Al. Przyjaźni jak dawniej "169/439"? Może ponowna zamiana "172" i "572" końcówkami? Nie byłyby to dobre zmiany, jednak skoro kiedyś tak funkcjonowało, to może jeszcze wrócić.

Zresztą nie tylko Huta. Np. na otwarcie Estakady pocięto "2" w międzyszczycie, ze stratą dla Salwatora.