Przystanki kolejowe w Krakowie

- Drogi, torowiska, chodniki, parkingi, inwestycje
Awatar użytkownika
michal49944
Ekspert
Posty: 668
Rejestracja: 15 mar 2024, 17:07
Lokalizacja: Kraków - Os. Podwawelskie

Re: Przystanki kolejowe w Krakowie

Post autor: michal49944 » 14 cze 2024, 16:56

Prądnik Czerwony. Miasto szuka pieniędzy na budowę przystanku kolejowego. Kiedy ruszą prace?
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/pradn ... 56967.html
Na lata 2025-2027 miejscy urzędnicy przewidują budowę przystanku kolejowego na Prądniku Czerwonym. Na razie brakuje pieniędzy. Gmina liczy na unijne dofinansowanie.
Urzędnicy chcieli wiedzieć, czy PKP PLK byłoby w stanie dofinansować realizację inwestycji? Odpowiedź była negatywna. – PKP poinformowało, że nie ma możliwości partycypacji w kosztach realizacji tego zadania – przekazał radnemu Moskale prezydent Miszalski.
Jednak miasto się nie poddaje. Nadzieją na budowę przystanku, wraz z parkingiem Park&Ride, są pieniądze unijne. Gmina liczy na dofinansowanie nawet w kwocie ponad 95 mln zł. Urzędnicy zapewniają, że dokumentacja projektowa oraz pozwolenie na budowę są aktualne. Żeby nie wygasło, końcem 2023 roku w terenie zostały przeprowadzone prace geodezyjne. Dzięki temu ważność pozwolenia została przedłużona aż do 19 grudnia 2026 roku.

Awatar użytkownika
michal49944
Ekspert
Posty: 668
Rejestracja: 15 mar 2024, 17:07
Lokalizacja: Kraków - Os. Podwawelskie

Re: Przystanki kolejowe w Krakowie

Post autor: michal49944 » 10 lip 2024, 19:35

Zdjęcia z budowy przystanku kolejowego Kraków Piastów:
https://lovekrakow.pl/galeria/nowe-pero ... _7409.html

Awatar użytkownika
michal49944
Ekspert
Posty: 668
Rejestracja: 15 mar 2024, 17:07
Lokalizacja: Kraków - Os. Podwawelskie

Re: Przystanki kolejowe w Krakowie

Post autor: michal49944 » 09 wrz 2024, 22:49

Fotorelacja z budowy nowego przystanku kolejowego Kraków Piastów:
Mistrzejowice zyskają przystanek kolejowy. Widać już perony [ZDJĘCIA]
https://lovekrakow.pl/galeria/mistrzejo ... _7525.html
Muszę przyznać, że wygląda to naprawdę dobrze i raczej nie mam obaw, co do zakończenia inwestycji w grudniu, czyli zgodnie z planem.

scyzor663
Specjalista
Posty: 312
Rejestracja: 10 lis 2023, 9:36

Re: Przystanki kolejowe w Krakowie

Post autor: scyzor663 » 10 wrz 2024, 7:25

Fajnie, że idzie zgodnie z planem, szkoda tylko, że jak zwykle same założenia i koncepcja są skopane.

To powinien być "Dworzec Północny" dla Krakowa, a nie przystanek kolejowy jak na wsi. Powstawał nowy wiadukt, można było zostawić rezerwę na przystanki tramwajowe i autobusowe, zejście z wiaduktu z każdej strony bezpośrednio na perony itd.

Awatar użytkownika
Cyjan
Specjalista
Posty: 482
Rejestracja: 27 sie 2022, 10:37

Re: Przystanki kolejowe w Krakowie

Post autor: Cyjan » 10 wrz 2024, 7:40

michal49944 pisze: 09 wrz 2024, 22:49 nie mam obaw, co do zakończenia inwestycji w grudniu, czyli zgodnie z planem.
Tak to jest jak się traktuje poważnie przetargi i umowy. Niedawno PLK pokazały, że nie lecą w kulki jak chodzi o harmonogram a propos budowy Podłęże>Piekiełko. https://wydarzenia.interia.pl/raport-tr ... Id,7761282. Gdyby Kraków tak potrafił to "jedynka" nie miałaby żółtych rozkładów.
ona/jej

Awatar użytkownika
pasazer_mobilisu
Ekspert
Posty: 1566
Rejestracja: 18 lut 2020, 6:01

Re: Przystanki kolejowe w Krakowie

Post autor: pasazer_mobilisu » 10 wrz 2024, 8:29

scyzor663 pisze: 10 wrz 2024, 7:25 To powinien być "Dworzec Północny" dla Krakowa, a nie przystanek kolejowy jak na wsi.
Proszę nie obrażać małych miejscowości. Na wsi postawiono by słupek przystankowy przy najbliższej drodze i przesiadka pociąg <-> autobus byłaby łatwiejsza :lol:
Nie karmić troli :!:

Awatar użytkownika
Cyjan
Specjalista
Posty: 482
Rejestracja: 27 sie 2022, 10:37

Re: Prądnik Czerwony i batowickie linie "2x0"

Post autor: Cyjan » 24 paź 2024, 15:07

https://lovekrakow.pl/aktualnosci/przys ... 58764.html
Unijne dofinansowanie dla przystanku kolejowego na Prądniku Czerwonym jest zapewnione, miasto musi tylko dopełnić formalności i zarezerwować środki na wkład własny. Kroki w tej dziedzinie też zostały już podjęte.

(...)przystanek na Prądniku Czerwonym widnieje z maksymalnym czasem realizacji na lata 2025-2027

(...)Przystanek Prądnik Czerwony jest jednak wciąż tylko na papierze, więc można jeszcze wprowadzić zmiany. Jedną z nich jest zamiana lokalizacji parkingu oraz pętli autobusowej. Przenosząc pętlę nad perony możemy wręcz sprawić, że będzie to jeden z najwygodniejszych punktów przesiadkowych pomiędzy koleją a komunikacją miejską.
ona/jej

Awatar użytkownika
kbieniu7
Ekspert
Posty: 756
Rejestracja: 21 kwie 2022, 22:38
Lokalizacja: Kurdwanów

Re: Prądnik Czerwony i batowickie linie "2x0"

Post autor: kbieniu7 » 24 paź 2024, 15:21

Ano, projekt tego przystanku jest postawiony na głowie - nad peronami parking P+R, za to brak integracji z KMK, której pętla autobusowa zostaje 300m dalej... A dojście piesze z pętli i osiedla to wąski chodnik prowadzący przez parking.

Serio, parkendrajdoza - najważniejszy pasażer to ten, przyjeżdżający samochodem... mimo że tuż obok kilkutysięczny generator ruchu, który to właśnie jest głównym przewidywanym beneficjentem nowego przystanku...

Awatar użytkownika
michal49944
Ekspert
Posty: 668
Rejestracja: 15 mar 2024, 17:07
Lokalizacja: Kraków - Os. Podwawelskie

Re: Przystanki kolejowe w Krakowie

Post autor: michal49944 » 05 gru 2024, 20:49

Nowe perony na ostatniej prostej. Pasażerowie skorzystają od połowy grudnia [ZDJĘCIA]
https://lovekrakow.pl/galeria/nowe-pero ... _7678.html

Fotorelacja z budowy przystanku Kraków Piastów. Otwarcie za 10 dni!

brovar
Ekspert
Posty: 545
Rejestracja: 05 sie 2020, 10:05

Re: Przystanki kolejowe w Krakowie

Post autor: brovar » 05 gru 2024, 21:22

Bida wiata na peronach.
05.04.2024 awarii doznały #RZ213, #RZ226, #RZ237, #RZ264 i #RZ273. :!:

Awatar użytkownika
Cyjan
Specjalista
Posty: 482
Rejestracja: 27 sie 2022, 10:37

Re: Przystanki kolejowe w Krakowie

Post autor: Cyjan » 11 gru 2024, 10:23

https://gazetakrakowska.pl/pociagi-poja ... 2-27072189

Trzymajcie skarpety, żeby wam nie spadły
W Urzędzie Marszałkowskim zwracają uwagę, że zgodnie z zapisami Regulaminu sieci 2024/2025 PKP PLK S.A. definicją relacji pociągu jest „droga przejazdu pociągu pomiędzy rozkładowym punktem początkowym i końcowym, przy czym punkt początkowy relacji pociągu nie może być jednocześnie jej punktem końcowym”. Zdaniem przedstawicieli urzędu oznacza to, że nie ma możliwości uruchomienia pociągów w okrężnej relacji Kraków Główny – Kraków Nowa Huta – Podłęże – Kraków Złocień – Kraków Główny.
To jest niby prawda, ale w takim razie co stoi na przeszkodzie, żeby SKA4 jechało do Skawiny tak jak wszyscy to proponują? Nawet ściągnąć z Skawiny parę kursów, które i tak tam jeździły...
ona/jej

dominQ92
Znawca
Posty: 103
Rejestracja: 03 paź 2022, 20:38

Re: Przystanki kolejowe w Krakowie

Post autor: dominQ92 » 11 gru 2024, 10:50

Technicznie rzecz biorąc, faktycznie w systemie jest blokada uniemożliwiająca tworzenie takich relacji, natomiast... dla chcącego nic trudnego - można to obejść w bardzo prosty sposób, ale to już trzeba chcieć ruszyć głową.

Awatar użytkownika
michal49944
Ekspert
Posty: 668
Rejestracja: 15 mar 2024, 17:07
Lokalizacja: Kraków - Os. Podwawelskie

Re: Przystanki kolejowe w Krakowie

Post autor: michal49944 » 16 sty 2025, 18:31

Harmonogram i plan budowy przystanku na Prądniku Czerwonym:
📢 Harmonogram i dofinansowanie projektu SKA Prądnik Czerwony / Górka Narodowa
🚆 Dzielimy się szczegółami dotyczącymi kluczowego projektu, który wpłynie na poprawę infrastruktury na północy Krakowa! 🌟
🔹 Harmonogram realizacji projektu:
📅 3 grudnia 2024 r. – Złożenie wniosku o dofinansowanie w ramach programu Fundusze Europejskie dla Małopolski 2021-2027, Zintegrowane Inwestycje Terytorialne (ZIT). Maksymalna wartość realizacji zadania wynosi 135 mln zł.
📅 Lipiec 2025 r. – Ogłoszenie przetargu na opracowanie projektu wykonawczego i technicznego oraz przeprowadzenie robót budowlanych.
📅 Do grudnia 2025 r. – Wybór Wykonawcy i zawarcie z nim umowy.
🚧 I kwartał 2026 r. – Rozpoczęcie robót budowlanych.
🎉 Wrzesień 2028 r. – Zakończenie robót budowlanych.
✔ Grudzień 2028 r. – Rozliczenie projektu.
🔹 Nasze propozycje uwzględnione w projekcie:
🛑 Utworzenie ronda na skrzyżowaniu ulic Meiera i Reduta.
🔄 Utworzenie rond w ciągu ul. Powstańców na skrzyżowaniach z ul. Reduta oraz ul. Strzelców.
🚏 Utworzenie przystanku autobusowego w ciągu ul. Meiera – ewentualnie w miejscu planowanej nawrotki ujętej w projekcie.
To ważny krok w stronę usprawnienia komunikacji 🚍 i podniesienia komfortu mieszkańców północnych dzielnic Krakowa! 💡
Obrazek

Źródło: https://www.facebook.com/kosekjakub/pos ... embed_post

Przydałoby się zrobienie pętli autobusowej koło przystanku, aby niektóre autobusy móc wydłużyć z Prądnika Czerwonego. Zawsze to większa zachęta do skorzystania z pociągu.

Awatar użytkownika
kbieniu7
Ekspert
Posty: 756
Rejestracja: 21 kwie 2022, 22:38
Lokalizacja: Kurdwanów

Re: Przystanki kolejowe w Krakowie

Post autor: kbieniu7 » 16 sty 2025, 20:02

michal49944 pisze: 16 sty 2025, 18:31 Przydałoby się zrobienie pętli autobusowej koło przystanku, aby niektóre autobusy móc wydłużyć z Prądnika Czerwonego. Zawsze to większa zachęta do skorzystania z pociągu.
To jest PODSTAWA, która w planie tego przystanku powinna być teraz wdrożona, inaczej będziemy mieli kolejne koncertowe rozkomunikowanie. Ktoś, kto tak zaprojektował i zaakceptował w ten sposób - dla przystanku przy wysokiej gęstej zabudowie blokowej - chyba w ogóle się nie znał na temacie. Część parkingu P+R powinno się zamienić na pętlę autobusową, albo chociaż przystanek końcowy/początkowy, po którego obsłudze autobusy by się odstawiały na dotychczasową pętlę. O to samo zresztą w uchwale parę miesięcy temu wnioskowała Rada Dzielnicy III.

Zresztą, z artykułu LoveKraków:
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/przys ... 59865.html

(...)
Stąd zapowiedziana modyfikacja projektu polegająca na utworzeniu dodatkowego przystanku autobusowego. Ma to pozwolić przynajmniej częściowo złagodzić ten problem i dowieźć pasażerów bezpośrednio do pociągu.

(...)
W zakresie zaproponowanej zmiany dotyczącej pętli autobusowej lub przystanku końcowego linii nr 184 należy zauważyć, że zakres zadania nie był przedmiotem opracowania, gdyż zgodnie z dotychczasowymi założeniami pętla Prądnik Czerwony miała pozostać w dotychczasowej lokalizacji i podlegać przebudowie w ramach budowy ul. Iwaszki – komentuje Jan Machowski.

Cholera jasna, nie ukrywam, że już mnie mnie to konkretnie denerwuje w tym mieście, że zawsze, każda inwestycja z błędem KMK musi być rozwiązywana ad hoc, co ma "złagodzić". Zawsze "złagodzić", zawsze coś ważnego nie było tematem analiz, zawsze zdziwko na sam koniec, że coś dla pasażerów będzie do d*py. 5 lat wcześniej uwagi, a na koniec "ojej, kto mógł przewidzieć" i raz jeszcze znowu będziemy się dziwić, czemu mieszkańcy coraz częściej korzystają z auta lub nie chcą płacić więcej za bilet miesięczny dający integrację z SKA...

Kacper
Znawca
Posty: 104
Rejestracja: 08 paź 2022, 16:35

Re: Przystanki kolejowe w Krakowie

Post autor: Kacper » 17 sty 2025, 9:23

Może założyli, że równolegle uda się w końcu wybudować ul. Iwaszki?
Wtedy być może pętla nie byłaby nawet potrzebna, bo część linii z Prądnika pojechałaby do Górki Narodowej przez okolicę GN Wschód - tam na pewno trzeba będzie zapewnić sensowną ofertę i akurat tuż przy przystanku SKA można otworzyć przystanek.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość