Strona 2 z 3
Re: Przystanki kolejowe w Krakowie
: 14 cze 2024, 16:56
autor: michal49944
Prądnik Czerwony. Miasto szuka pieniędzy na budowę przystanku kolejowego. Kiedy ruszą prace?
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/pradn ... 56967.html
Na lata 2025-2027 miejscy urzędnicy przewidują budowę przystanku kolejowego na Prądniku Czerwonym. Na razie brakuje pieniędzy. Gmina liczy na unijne dofinansowanie.
Urzędnicy chcieli wiedzieć, czy PKP PLK byłoby w stanie dofinansować realizację inwestycji? Odpowiedź była negatywna. – PKP poinformowało, że nie ma możliwości partycypacji w kosztach realizacji tego zadania – przekazał radnemu Moskale prezydent Miszalski.
Jednak miasto się nie poddaje. Nadzieją na budowę przystanku, wraz z parkingiem Park&Ride, są pieniądze unijne. Gmina liczy na dofinansowanie nawet w kwocie ponad 95 mln zł. Urzędnicy zapewniają, że dokumentacja projektowa oraz pozwolenie na budowę są aktualne. Żeby nie wygasło, końcem 2023 roku w terenie zostały przeprowadzone prace geodezyjne. Dzięki temu ważność pozwolenia została przedłużona aż do 19 grudnia 2026 roku.
Re: Przystanki kolejowe w Krakowie
: 10 lip 2024, 19:35
autor: michal49944
Zdjęcia z budowy przystanku kolejowego Kraków Piastów:
https://lovekrakow.pl/galeria/nowe-pero ... _7409.html
Re: Przystanki kolejowe w Krakowie
: 09 wrz 2024, 22:49
autor: michal49944
Fotorelacja z budowy nowego przystanku kolejowego Kraków Piastów:
Muszę przyznać, że wygląda to naprawdę dobrze i raczej nie mam obaw, co do zakończenia inwestycji w grudniu, czyli zgodnie z planem.
Re: Przystanki kolejowe w Krakowie
: 10 wrz 2024, 7:25
autor: scyzor663
Fajnie, że idzie zgodnie z planem, szkoda tylko, że jak zwykle same założenia i koncepcja są skopane.
To powinien być "Dworzec Północny" dla Krakowa, a nie przystanek kolejowy jak na wsi. Powstawał nowy wiadukt, można było zostawić rezerwę na przystanki tramwajowe i autobusowe, zejście z wiaduktu z każdej strony bezpośrednio na perony itd.
Re: Przystanki kolejowe w Krakowie
: 10 wrz 2024, 7:40
autor: Cyjan
michal49944 pisze: 09 wrz 2024, 22:49
nie mam obaw, co do zakończenia inwestycji w grudniu, czyli zgodnie z planem.
Tak to jest jak się traktuje poważnie przetargi i umowy. Niedawno PLK pokazały, że nie lecą w kulki jak chodzi o harmonogram a propos budowy Podłęże>Piekiełko.
https://wydarzenia.interia.pl/raport-tr ... Id,7761282. Gdyby Kraków tak potrafił to "jedynka" nie miałaby żółtych rozkładów.
Re: Przystanki kolejowe w Krakowie
: 10 wrz 2024, 8:29
autor: pasazer_mobilisu
scyzor663 pisze: 10 wrz 2024, 7:25
To powinien być "Dworzec Północny" dla Krakowa, a nie przystanek kolejowy jak na wsi.
Proszę nie obrażać małych miejscowości. Na wsi postawiono by słupek przystankowy przy najbliższej drodze i przesiadka pociąg <-> autobus byłaby łatwiejsza

Re: Prądnik Czerwony i batowickie linie "2x0"
: 24 paź 2024, 15:07
autor: Cyjan
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/przys ... 58764.html
Unijne dofinansowanie dla przystanku kolejowego na Prądniku Czerwonym jest zapewnione, miasto musi tylko dopełnić formalności i zarezerwować środki na wkład własny. Kroki w tej dziedzinie też zostały już podjęte.
(...)przystanek na Prądniku Czerwonym widnieje z maksymalnym czasem realizacji na lata 2025-2027
(...)Przystanek Prądnik Czerwony jest jednak wciąż tylko na papierze, więc można jeszcze wprowadzić zmiany. Jedną z nich jest zamiana lokalizacji parkingu oraz pętli autobusowej. Przenosząc pętlę nad perony możemy wręcz sprawić, że będzie to jeden z najwygodniejszych punktów przesiadkowych pomiędzy koleją a komunikacją miejską.
Re: Prądnik Czerwony i batowickie linie "2x0"
: 24 paź 2024, 15:21
autor: kbieniu7
Ano, projekt tego przystanku jest postawiony na głowie - nad peronami parking P+R, za to brak integracji z KMK, której pętla autobusowa zostaje 300m dalej... A dojście piesze z pętli i osiedla to wąski chodnik prowadzący przez parking.
Serio, parkendrajdoza - najważniejszy pasażer to ten, przyjeżdżający samochodem... mimo że tuż obok kilkutysięczny generator ruchu, który to właśnie jest głównym przewidywanym beneficjentem nowego przystanku...
Re: Przystanki kolejowe w Krakowie
: 05 gru 2024, 20:49
autor: michal49944
Nowe perony na ostatniej prostej. Pasażerowie skorzystają od połowy grudnia [ZDJĘCIA]
https://lovekrakow.pl/galeria/nowe-pero ... _7678.html
Fotorelacja z budowy przystanku Kraków Piastów. Otwarcie za 10 dni!
Re: Przystanki kolejowe w Krakowie
: 05 gru 2024, 21:22
autor: brovar
Bida wiata na peronach.
Re: Przystanki kolejowe w Krakowie
: 11 gru 2024, 10:23
autor: Cyjan
https://gazetakrakowska.pl/pociagi-poja ... 2-27072189
Trzymajcie skarpety, żeby wam nie spadły
W Urzędzie Marszałkowskim zwracają uwagę, że zgodnie z zapisami Regulaminu sieci 2024/2025 PKP PLK S.A. definicją relacji pociągu jest „droga przejazdu pociągu pomiędzy rozkładowym punktem początkowym i końcowym, przy czym punkt początkowy relacji pociągu nie może być jednocześnie jej punktem końcowym”. Zdaniem przedstawicieli urzędu oznacza to, że nie ma możliwości uruchomienia pociągów w okrężnej relacji Kraków Główny – Kraków Nowa Huta – Podłęże – Kraków Złocień – Kraków Główny.
To jest niby prawda, ale w takim razie co stoi na przeszkodzie, żeby SKA4 jechało do Skawiny tak jak wszyscy to proponują? Nawet ściągnąć z Skawiny parę kursów, które i tak tam jeździły...
Re: Przystanki kolejowe w Krakowie
: 11 gru 2024, 10:50
autor: dominQ92
Technicznie rzecz biorąc, faktycznie w systemie jest blokada uniemożliwiająca tworzenie takich relacji, natomiast... dla chcącego nic trudnego - można to obejść w bardzo prosty sposób, ale to już trzeba chcieć ruszyć głową.
Re: Przystanki kolejowe w Krakowie
: 16 sty 2025, 18:31
autor: michal49944
Harmonogram i plan budowy przystanku na Prądniku Czerwonym:

Harmonogram i dofinansowanie projektu SKA Prądnik Czerwony / Górka Narodowa

Dzielimy się szczegółami dotyczącymi kluczowego projektu, który wpłynie na poprawę infrastruktury na północy Krakowa!

Harmonogram realizacji projektu:

3 grudnia 2024 r. – Złożenie wniosku o dofinansowanie w ramach programu Fundusze Europejskie dla Małopolski 2021-2027, Zintegrowane Inwestycje Terytorialne (ZIT). Maksymalna wartość realizacji zadania wynosi 135 mln zł.

Lipiec 2025 r. – Ogłoszenie przetargu na opracowanie projektu wykonawczego i technicznego oraz przeprowadzenie robót budowlanych.

Do grudnia 2025 r. – Wybór Wykonawcy i zawarcie z nim umowy.

I kwartał 2026 r. – Rozpoczęcie robót budowlanych.

Wrzesień 2028 r. – Zakończenie robót budowlanych.
✔ Grudzień 2028 r. – Rozliczenie projektu.

Nasze propozycje uwzględnione w projekcie:

Utworzenie ronda na skrzyżowaniu ulic Meiera i Reduta.

Utworzenie rond w ciągu ul. Powstańców na skrzyżowaniach z ul. Reduta oraz ul. Strzelców.

Utworzenie przystanku autobusowego w ciągu ul. Meiera – ewentualnie w miejscu planowanej nawrotki ujętej w projekcie.
To ważny krok w stronę usprawnienia komunikacji

i podniesienia komfortu mieszkańców północnych dzielnic Krakowa!

Źródło:
https://www.facebook.com/kosekjakub/pos ... embed_post
Przydałoby się zrobienie pętli autobusowej koło przystanku, aby niektóre autobusy móc wydłużyć z Prądnika Czerwonego. Zawsze to większa zachęta do skorzystania z pociągu.
Re: Przystanki kolejowe w Krakowie
: 16 sty 2025, 20:02
autor: kbieniu7
michal49944 pisze: 16 sty 2025, 18:31
Przydałoby się zrobienie pętli autobusowej koło przystanku, aby niektóre autobusy móc wydłużyć z Prądnika Czerwonego. Zawsze to większa zachęta do skorzystania z pociągu.
To jest PODSTAWA, która w planie tego przystanku powinna być teraz wdrożona, inaczej będziemy mieli kolejne koncertowe rozkomunikowanie. Ktoś, kto tak zaprojektował i zaakceptował w ten sposób - dla przystanku przy wysokiej gęstej zabudowie blokowej - chyba w ogóle się nie znał na temacie. Część parkingu P+R powinno się zamienić na pętlę autobusową, albo chociaż przystanek końcowy/początkowy, po którego obsłudze autobusy by się odstawiały na dotychczasową pętlę. O to samo zresztą w uchwale parę miesięcy temu wnioskowała Rada Dzielnicy III.
Zresztą, z artykułu LoveKraków:
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/przys ... 59865.html
(...)
Stąd zapowiedziana modyfikacja projektu polegająca na utworzeniu dodatkowego przystanku autobusowego. Ma to pozwolić przynajmniej częściowo złagodzić ten problem i dowieźć pasażerów bezpośrednio do pociągu.
(...)
W zakresie zaproponowanej zmiany dotyczącej pętli autobusowej lub przystanku końcowego linii nr 184 należy zauważyć, że zakres zadania nie był przedmiotem opracowania, gdyż zgodnie z dotychczasowymi założeniami pętla Prądnik Czerwony miała pozostać w dotychczasowej lokalizacji i podlegać przebudowie w ramach budowy ul. Iwaszki – komentuje Jan Machowski.
Cholera jasna, nie ukrywam, że już mnie mnie to konkretnie denerwuje w tym mieście, że zawsze, każda inwestycja z błędem KMK musi być rozwiązywana ad hoc, co ma "złagodzić". Zawsze "złagodzić", zawsze coś ważnego nie było tematem analiz, zawsze zdziwko na sam koniec, że coś dla pasażerów będzie do d*py. 5 lat wcześniej uwagi, a na koniec "ojej, kto mógł przewidzieć" i raz jeszcze znowu będziemy się dziwić, czemu mieszkańcy coraz częściej korzystają z auta lub nie chcą płacić więcej za bilet miesięczny dający integrację z SKA...
Re: Przystanki kolejowe w Krakowie
: 17 sty 2025, 9:23
autor: Kacper
Może założyli, że równolegle uda się w końcu wybudować ul. Iwaszki?
Wtedy być może pętla nie byłaby nawet potrzebna, bo część linii z Prądnika pojechałaby do Górki Narodowej przez okolicę GN Wschód - tam na pewno trzeba będzie zapewnić sensowną ofertę i akurat tuż przy przystanku SKA można otworzyć przystanek.