Strona 2 z 5

Re: 24m na "179" :)

: 21 wrz 2024, 9:35
autor: mems
Wiadomo jak wybudowano dworzec za 350 mln, pocięto komunikację to można sobie kupić dwuprzegubowca :lol:.

Re: 24m na "179" :)

: 21 wrz 2024, 9:57
autor: Kojak
Ależ u nas też by się przydało, właśnie na 179.
Ciekaw jestem, czy Kraków się kiedyś zdecyduje chociażby na testy. Bo wtedy mielibyśmy jakiekolwiek pojęcie jak się to zachowuje w ruchu ulicznym i jak się sprawdza liniowo, gdyby odważyli się robić testy nie tylko z pilotem ale i z pasażerami.

Re: 24m na "179" :)

: 21 wrz 2024, 12:43
autor: cynamon
Testy z pasażerami na ten moment nie wchodzą w grę.

Re: 24m na "179" :)

: 21 wrz 2024, 13:54
autor: Kojak
To poczekajmy na inny moment, ale zróbmy to. Tzn niech zrobi to Lublin, skoro już nim jeżdżą po mieście to mają pewnie indywidualne dopuszczenie ruchu, więc ludzi też można zabrać.

Re: 24m na "179" :)

: 21 wrz 2024, 14:04
autor: Kuciak
Kojak pisze: 21 wrz 2024, 13:54 To poczekajmy na inny moment, ale zróbmy to. Tzn Niech zrobi to Lublin, skoro już nim jeżdżą po mieście to mają pewnie indywidualne dopuszczenie ruchu, więc ludzi też można zabrać
No nie można wedle przepisów w Polsce i raczej na razie nic się pod tym względem nie zmieni.

Re: 24m na "179" :)

: 21 wrz 2024, 14:15
autor: Kojak
Wg których konkretnie przepisów?

Re: 24m na "179" :)

: 21 wrz 2024, 15:15
autor: kucyk
Kojak pisze: 30 gru 2023, 12:58 Kręt Stojałowskiego/Halszki nie jest taki trudny, tam jest sporo miejsca, jest gdzie wyciągnąć przód. Ze Sławka w Klonowica jest faktycznie ciasno, mógłby tam być problem, kierowcy musieliby się przyzwyczaić.
Ale znając realia, do obsługi takiego dwuprzegubowca kierowcy przechodziliby szkolenie i byłaby stała obsada na ten typ wozów.

Zdaje się, że to miasto musiałoby zawnioskować o taki rodzaj autobusu.
Taki pojazd nie pasuje na ulice Krakowa. A szczególnie na linię "179". Czy Wy jeździcie Walerego Sławka i widzicie jak wygląda tam skrzyżowanie z Klonowica? Przecież tam jest tak ciasno, że ledwo skręcają tam przegubowce i to bez pojazdów z przeciwnych stron. A Wy chcecie tam wysłać 3 czlonowy pojazd. Życzę powodzenia i nadal tak wybujałej wyobraźni. :lol:
Do tego jeszcze strome podjazdy przy których takie brzydactwo by się zawiesiło w normalnych warunkach. A co będzie zimą? Nadal jesteście orędownikami takiej decyzji? Myślę, że taki pojazd to może być testowany na prostej trasie ale chyba takowej w Krakowie nie ma. Tu myślałem o takiej linii jak "503", "513" czy "194" ale według mnie i tam byłyby duże problemy ze skręcaniem. Pozdrawiam :P

Re: 24m na "179" :)

: 21 wrz 2024, 15:24
autor: Jelczyk
Kojak pisze: 21 wrz 2024, 14:15 Wg których konkretnie przepisów?
Pojazd powyżej 18m chyba dokładnie 18,75m jest traktowany jako pojazd ponadgabarytowy i musi jechać z pilotem.

Poza tym kupienie autobusów tylko i wyłącznie pod jedną linię jest totalnie bez sensu.

Re: 24m na "179" :)

: 21 wrz 2024, 15:39
autor: Kojak
kucyk pisze: 21 wrz 2024, 15:15 Taki pojazd nie pasuje na ulice Krakowa. A szczególnie na linię "179". Czy Wy jeździcie Walerego Sławka i widzicie jak wygląda tam skrzyżowanie z Klonowica? Przecież tam jest tak ciasno, że ledwo skręcają tam przegubowce i to bez pojazdów z przeciwnych stron. A Wy chcecie tam wysłać 3 czlonowy pojazd. Życzę powodzenia i nadal tak wybujałej wyobraźni. :lol:
Do tego jeszcze strome podjazdy przy których takie brzydactwo by się zawiesiło w normalnych warunkach. A co będzie zimą? Nadal jesteście orędownikami takiej decyzji? Myślę, że taki pojazd to może być testowany na prostej trasie ale chyba takowej w Krakowie nie ma. Tu myślałem o takiej linii jak "503", "513" czy "194" ale według mnie i tam byłyby duże problemy ze skręcaniem. Pozdrawiam :P
Zaś ja życzę mniej wyobraźni a więcej wiedzy i nauki. Promień skrętu można policzyć z prostych zależności geometrycznych. Tak samo kąty natarcia też się liczy w bardzo prosty sposób, więc opowieści z mchu i paproci, że gdzieś się zawiesi, a gdzieś nie wyrobi sobie darujmy.

Jeśli ostatnia oś jest skrętna, a jest, to jedzie śladem zbliżonym do przedostatniej. Zupełnie jak w Ikarusach. Polecam się przyjrzeć jaki ślad zostawia Ikarus albo ogórek przegubowy. Nie bez powodu były naklejki: uwaga zachodzi przy skręcie.
Adrian14 pisze: 21 wrz 2024, 15:24 Pojazd powyżej 18m chyba dokładnie 18,75m jest traktowany jako pojazd ponadgabarytowy i musi jechać z pilotem.

Poza tym kupienie autobusów tylko i wyłącznie pod jedną linię jest totalnie bez sensu.
Nie musi. Występujesz do ministerstwa o odstępstwo od warunków technicznych. I problem rozwiązany.

Mercedes Citaro CapaCity ma niespełna 20m i jeździł po Krakowie bez pilota.

Ponawiam pytanie, które konkretnie przepisy uniemożliwiają jazdę takim dwuprzegubowcem?

Po za tym kupienie autobusów tylko i wyłącznie pod jedną linie jest totalnie bez sensu.
Pełna zgoda. Ale przecież taki autobus mógłby obsługiwać także inne linie.
Pamiętacie Neoplany trzyosiowe? Jeździły na 119, także na 179 w ten ciasny skręt w Klonowica, jeździły na 132.... znalazło się wiele linii, na których taki nietypowy autobus jeździł.
Swoją drogą pytanie czy takie 15 metrowce nie mogłyby znów się pojawić w Krakowie?

Re: 24m na "179" :)

: 21 wrz 2024, 15:55
autor: Arni
Neoplany na 179 nie jeździły przez Klonowica... za ich czasu nie było jeszcze tej drogi.

Re: 24m na "179" :)

: 21 wrz 2024, 16:01
autor: Kojak
Arni pisze: 21 wrz 2024, 15:55 Neoplany na 179 nie jeździły przez Klonowica... za ich czasu nie było jeszcze tej drogi.
Are u sure?
Ta droga jest przynajmniej od lat 60-tych. 179 jeździ tamtędy zdaje się od 2000 roku jak otwarto torowisko na Witosa, a Neoplany to przełom lat 90-tych i początku nowego tysiąclecia.

Re: 24m na "179" :)

: 21 wrz 2024, 16:02
autor: Jelczyk
No to Ci podałem przepis. Oczywiście można wystąpić o zgodę. Pytanie czy otrzymasz ją na regularną obsługę wieloma pojazdami. I kolejny aspekt. Czy przypadkiem nie jest to zbyt obszerna biurokracja. Dziwnym trafem żadne Polskie miasto takich pojazdów nie ma.

Re: 24m na "179" :)

: 21 wrz 2024, 16:06
autor: Arni
Kojak pisze: 21 wrz 2024, 16:01 Are u sure?
Ta droga jest przynajmniej od lat 60-tych. 179 jeździ tamtędy zdaje się od 2000 roku jak otwarto torowisko na Witosa, a Neoplany to przełom lat 90-tych i początku nowego tysiąclecia.
Nie było bezpośredniego połączenia Klonowica ze skrzyżowaniem Sławka Malborska.

Re: 24m na "179" :)

: 21 wrz 2024, 16:08
autor: Kojak
Arni pisze: 21 wrz 2024, 16:06 Nie było bezpośredniego połączenia Klonowica ze skrzyżowaniem Sławka Malborska.
Nie no bzdury gadasz. Oczywiście, że było, tam nawet był postój taksówek przy samym skrzyżowaniu, właśnie na Klonowica.
Adrian14 pisze: 21 wrz 2024, 16:02 No to Ci podałem przepis. Oczywiście można wystąpić o zgodę. Pytanie czy otrzymasz ją na regularną obsługę wieloma pojazdami. I kolejny aspekt. Czy przypadkiem nie jest to zbyt obszerna biurokracja. Dziwnym trafem żadne Polskie miasto takich pojazdów nie ma.
No nie podałeś, bo dalej nie wiadomo, który to konkretnie przepis, artykuł, akt prawny itp

Kiedyś dziwnym trafem żadne polskie miasto nie miało przegubowców. Aż któreś MPK urżnęło dwa ogórki, harmonijką połączyli w jeden i już było, potem Jelcz to podpatrzył i zaczął normalnie produkować.

Lublin już testuje, więc jest szansa, że jednak jakieś polskie miasto w końcu będzie miało dwuprzegubowca.

Re: 24m na "179" :)

: 21 wrz 2024, 16:15
autor: Arni
Kojak pisze: 21 wrz 2024, 16:08 Nie no bzdury gadasz. Oczywiście, że było, tam nawet był postój taksówek przy samym skrzyżowaniu, właśnie na Klonowica.
Nie było... mieszkałem tam do szkoły chodziłem... nie było ta ulica była przebudowywana... 179 na początku jeździł przez Malborską i skręcał w kierunku Witosa.