Re: Komunikacja Metropolitalna
: 31 gru 2023, 13:32
Niezły bajzel numeracyjny jest w Olkuszy, jest linia np. 462 i linia Ż, ZZ i inne literki.
www.forum.pkk.net.pl
https://forum.pkk.net.pl/
Też nie jestem przekonany bo będzie problem choćby z liniami nocnymi aglomeracyjnymi. Opcja z zostawieniem im zakresu "N9x" odpada bo już teraz kursuje dziewięć takich linii, a kolejne mogą być uruchomione w przyszłości.miloszkasperczyk pisze: 31 gru 2023, 13:35Można też zrezygnować z zakresów 6xx i 9xx zamiast tego używać Nx dla tramwajów i Nxx dla autobusów. Wtedy zwalniamy jeszcze więcej miejsca dla linii metropolitarnych.
To robimy nocne miejskie jako "Nxx" a aglomeracyjne jako "Ńxx"Kaszmir pisze: 31 gru 2023, 14:44 Też nie jestem przekonany bo będzie problem choćby z liniami nocnymi aglomeracyjnymi. Opcja z zostawieniem im zakresu "N9x" odpada bo już teraz kursuje dziewięć takich linii, a kolejne mogą być uruchomione w przyszłości.
Kolega ma rację, co to nie zmieniali ludzie się w końcu przyzwyczają do zmian i wyjdzie tylko na dobre bo będzie więcej przestrzeni dla nowych relacji. Sądzę że te cyferki wynikają z widzimisię krakowskich urzędów komunikacyjnych (ZTP, MPK), którzy ustanowili taki schemat i już bo tak ma być i tak im się podoba, że jest schludnie bo są tylko cyfry. Sądzę że gdyby matematyka zbogaciłaby nas o dodatkowe cyfry to linie rekreacyjne właśnie by te cyfry miały zamiast LRx.Kierman pisze: 31 gru 2023, 22:38 Numerek to tylko cyfra. Nikt nie powiedział że nocne aglo muszą być N9x. Mogą przyjąć dowolny numer jaki będzie pasował. Nie widzę przeszkód dla zmiany numeracji jeśli kiedyś komuś przyjdzie to zrobić na Nxx, bo za tydzień ludzie się nauczą.
Tak, bo Polska to jest państwo autorytarne i wracamy do komuny, gdzie samorządy terytorialne nie istnieją i o wszystkim decyduje Warszawa...Zorza Polarna pisze: 30 gru 2023, 23:29 Mi się tak marzy aby państwo podyktowało spójne nazewnictwo dla linii autobusowych które nie funkcjonują w ramach największych metropolii. Kiedyś robiłem taki biznes plan gdzie właśnie stworzyłem firmę która by za to odpowiadała (takie same przystanki w całej Polsce, zintegrowany system biletowy i ustanowiony system oznaczeń dla linii w każdym województwie). Dla tego biznes planu właśnie stworzyłem mapę jakie oznaczenia miałyby mieć linie w całej Polsce (Małopolska - M, Mazowieckie - A, Łódzkie - L itd. ) wtedy państwo mogłoby stworzyć stronę ze wszystkimi rozkładami w Polsce aby każdy miał do niej dostęp. Na dodatek każdy kierowca który by się do tego systemu wliczał miałby większe dochody bo istniałaby szansa że ktoś chcąc gdzieś dojechać mógłby tylko za jego pomocą dotrzeć do celu, ale musiałby spełniać normy aby na tym spisie rozkładów być i dostać numerek linii. Wielka abstrakcja ale pomarzyć zawsze można nad łataniem plam komunikacyjnych w kraju![]()
W planach jest nowy projekt ustawy metropolitarnej dla Krakowa, obejmujący zasięgiem CAŁY powiat krakowski i wielicki. Jeśli udałoby się to wprowadzić w życie, to wtedy będzie realna szansa na ujednolicenie nazewnictwa linii i nie tylko na to.panA pisze: 01 sty 2024, 22:00 Przydatna byłaby jakaś ustawa o związkach komunikacyjnych, która pozwalałaby zdobyć dodatkowe finansowanie na integrację, to rozwiązanie by wszystko załatwiło. Ale w sytuacji, w której obecnie restrukturyzujemy cały kraj, warto ten temat wprowadzić do dyskusji publicznej za kilka lat.
Moim zdaniem te wszystkie komunikacje powinny być organizowane przez jakiś związek międzygminny (być może wszystkich gmin do których dojeżdża KMK), być może coś na wzór grodziskich przewozów autobusowych (powiatowo-gminny). Bo kończy się tak, że Wieliczka kupuje nowe, ładne solarisy, rozkłady są dostępne w mapach googla, oferta może nie jest najlepsza, ale jest OK, a na przykład w takiej gminie Wielka Wieś jeździ bus na klamkę, 7 kursów w dni robocze od 6 do 16, rozkład znany tylko mieszkańcom. Gdyby był jeden organizator na gminy podmiejskie to być może udałoby się skleić jakieś sensowne połączenia międzygminne, zintegrować rozkłady i taryfę z KMK i KMŁ i zrobić normalną numerację linii.kbieniu7 pisze: 30 gru 2023, 19:07 Moim zdaniem warto by pomyśleć nad jakąś spójną numeracją/literacją linii będących częścią biletu metropolitalnego.
I żeby stworzyć spójną i interaktywną mapę wszystkich linii. Coś na wzór tego:
https://ztp.krakow.pl/wp-content/upload ... 231209.png
Zdecydowanie powiat powinien się tym zająć (teraz powiat krakowski chyba ani grosza na komunikację nie wydaje), województwa bym w to nie mieszał. Być może udałoby się też w takim przypadku zreorganizować komunikację podmiejską, żeby ZTP zajmowało się jeżdżeniem często, bardziej bezpośrednio, a nie błądzeniem po wioskach, żeby wykonywać jakieś połączenia wewnątrz gminy. Przy okazji te połączenia mogłyby być finansowane z FRPA i niekoniecznie realizowane 12m autobusami, tylko czymś mniejszym i tańszym w obsłudze (ale i tak w dobrym standardzie).scyzor663 pisze: 12 lut 2024, 13:48 Musiałby się tym zająć powiat i/lub województwo. Tak to działa w powiecie bielskim np. gdzie istnieje "powiatów-gminny" związek komunikacyjny". Może zajmie się tym Sump? Przydałoby się.
Trochę to brzmi jak "dać małpie brzytwę..."WIK pisze: 12 lut 2024, 17:42 Zdecydowanie komunikacją metropolitalną powinien zająć się ZTP który stworzył wraz z województwem Małopolskim bilet metropolitalny. Wystarczy ZTP przekształcić w ZTM.
Sam dyrektor Franek mówił, że nie ma w interesie zajmowania się takimi połączeniami.WIK pisze: 12 lut 2024, 17:42 Zdecydowanie komunikacją metropolitalną powinien zająć się ZTP który stworzył wraz z województwem Małopolskim bilet metropolitalny. Wystarczy ZTP przekształcić w ZTM.