Strona 2 z 18

Re: Mistrzejowice

: 15 cze 2020, 11:04
autor: Kaszmir
ABC pisze: 15 cze 2020, 9:39Kaszmir, z tą równią pochyłą to masz rację. Z 10 lat temu to Mistrzejowice miały:
16 co 10 minut przez Kombinat do Walcowni.
20 co 20 minut do Kopca Wandy po obecnej trasie 16.
Wcześniej było nawet więcej. Po marszrutyzacji 1999 było tak:
"16" Mistrzejowice - Walcownia ~f=10/20
"17" Piastów - Walcownia ~f=20
"20" Mistrzejowice - Pleszów ~f=10/20
"21" Piastów - Pleszów ~f=20

Czyli w szczycie wewnątrzhuckie tramwaje miały 18 kursów/h (Mistrzejowice 12/h, Piastów 6/h).
obserwator pisze: 15 cze 2020, 9:59I to pokazuje że problem powodują nie Mistrzejowice, a Ptaszyckiego. Przecież jakiś czas temu mieliśmy linię "17" os. Piastów- Kopiec Wandy i też była systematycznie cięta.
Myślę, że trasa przez Ptaszyckiego to gwóźdź do trumny, choć problem jest ogólnie w malejącej popularności tramwajów wewnątrzhuckich. "16" czy "17" nawet przed skierowaniem na Ptaszyckiego były cięte. Coraz więcej ludzi potrzebuje jeździć z Huty do centrum zamiast po Hucie, Kombiant zmniejsza zatrudnienie, a i wewnątrzhuckie relacje po części są przejmowane przez autobusy (ech, gdyby te tylko były bardziej punktualne).

Nie gryzie mnie aż tak że pocięto "16". Bardziej gryzie, że tych kursów nie przeznaczono na wzmocnienia tam, gdzie Huta potrzebuje. W "152" ludzie dalej jeżdżą jak sardynki. "182" dostało przegubowce jednak dalej, oprócz godzin szczytu, ma słabą ~f. Itd.

Re: Mistrzejowice

: 15 cze 2020, 11:10
autor: obserwator
Zieleńczanin pisze: 15 cze 2020, 10:45Jedyne co można jak dla mnie zrobić z "16", to załatać za pckm z jej kursów dziury w rozkładzie "21" (tak aby było pełne f~15/15/20/20 przez cały tydzień, a za resztę pieniędzy puścić "16" przez Kombinat - kursów tyle, na ile starczy. Na "21" powinny być wtedy niskacze, a na "16" E1 solo.
I to jest moim zdaniem najlepsze możliwe rozwiązanie na tą chwilę. Dodatkowo, w godzinach funkcjonowania "16" mielibyśmy "16+21" z f~7,5 na odcinku Kombinat Rondo Piastowskie, co zapewne zachęciłoby trochę pasażerów do korzystania z tych linii.

Re: Mistrzejowice

: 15 cze 2020, 13:15
autor: Bayer2003
Myślę, że w tej dyskusji dosyć pomocne będą pomiary napełnień linii "16" oraz "21" przed COVID-19:
https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... edit#gid=0
https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... edit#gid=0

Udokumentowane maksymalnie 50 osób, według strony MPK wagon silnikowy E1 posiada 151 miejsc ogółem, z czego 33 siedzące :)

Re: Mistrzejowice

: 15 cze 2020, 13:41
autor: zubrzyk111
ABC pisze: 15 cze 2020, 10:22

Dopiero 16 z taborem minimum EU8N oraz prędkością pomiędzy przystankami około 50 km/h ma szansę być w pełni konkurencyjna. Pamiętam, że składy GT6+B4 bywaly zapełnione i to nie tylko w trakcie zmian przy Kombinacie.

W końcu linie huckie są w pełni wydzielone i liczba sygnalizacji jest niewielka.
Problem leży też gdzie indziej i napomknął już o tym Kaszmir - zmniejszający się popyt na relacje wewnątrz Huty, wynikający moim zdaniem w dużym stopniu z demografii. Czas jest nieubłagany i Nowa Huta od lat intensywnie wykrusza się ze starszych mieszkańców, którzy przez lata korzystali z tramwajów, poruszając się między różnymi punktami dzielnicy, a w ich miejsce przyszło nowe pokolenie skuszone specyficzną atrakcyjnością dzielnicy, tanimi mieszkaniami - ale to już w większości są ludzie potrzebujący dojazdu w inne rejony Krakowa.

Re: Mistrzejowice

: 15 cze 2020, 13:43
autor: Zieleńczanin
Bayer2003 pisze: 15 cze 2020, 13:15 Myślę, że w tej dyskusji dosyć pomocne będą pomiary napełnień linii "16" oraz "21" przed COVID-19:
https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... edit#gid=0
https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... edit#gid=0

Udokumentowane maksymalnie 50 osób, według strony MPK wagon silnikowy E1 posiada 151 miejsc ogółem, z czego 33 siedzące :)
Z drugiej strony, nie ma jednak żadnej obserwacji ze szczytu na Kombinacie, i jest tylko jedna ze szczytu porannego - i to w kierunku przeciwnym do potoków.

Re: Mistrzejowice

: 15 cze 2020, 15:08
autor: Cukier
Demografia demografią, moim zdaniem kluczowe jest to, że na przestrzeni ostatniego pół wieku samochód stał się znacznie bardziej dostępny i tym samym powszechniejszy. Wskaźniki liczby samochodów na 1000 mieszkańców w Polsce eksplodowały. Huta jako dzielnica dość sensownie rozplanowana bardzo długo nie miała problemów z korkami, toteż wszystkich kusiło do zdecydowania się na samochód w codziennych dojazdach, nawet na absurdalnych trasach poniżej 5 km. Teraz gdy w końcu korki się pojawiły, to okazuje się że komunikacja autobusowa stoi w dokładnie tych samych korkach, więc nie dość że nie jest nią wygodniej to w zamian nie jest też szybciej. A komunikacja tramwajowa jeśli chodzi o standardy jakości właściwie nic przez te 50 lat nie drgnęła, więc jest dużo mniej komfortowa niż samochód, a do tego kursuje rzadko.

Nie ma żadnej sensownej zachęty do wybrania komunikacji zbiorowej zamiast samochodu. Co też ostatnio prowadzi do zakrojonych na masową skalę protestów kierowców, gdzie Huta dość wyraźnie maluje się jako bastion samochodocentryzmu.

Re: Mistrzejowice

: 15 cze 2020, 15:17
autor: Zieleńczanin
Dlatego uważam, że f~7,5 do Kombinatu może być zachętą do KM.

Re: Mistrzejowice

: 15 cze 2020, 16:12
autor: Kitek
Zieleńczanin pisze: 15 cze 2020, 13:43Z drugiej strony, nie ma jednak żadnej obserwacji ze szczytu na Kombinacie, i jest tylko jedna ze szczytu porannego - i to w kierunku przeciwnym do potoków.
Jak się uda to będą takowe obserwacje od jesieni ;)

Re: Mistrzejowice

: 16 cze 2020, 8:58
autor: WDZ
Jeszcze ze trzydzieści lat temu centrum Huty było głównym ośrodkiem handlu, usług i rozrywki dla całej szeroko pojętej dzielnicy. Teraz zostało z tego bardzo niewiele albo zgoła nic. Do tego dochodzi spadek zatrudnienia w Kombinacie i całkowity upadek firm z jego otoczenia jak np cementownia. A skoro oraz więcej mieszkańców pracuje, uczy się, kupuje i bawi poza Hutą bądź na jej peryferiach to i z komunikacji wewnątrzhuckiej nie korzystają bo i po co?

Re: Mistrzejowice

: 16 cze 2020, 12:57
autor: obserwator
Moim zdaniem rolę komunikacji wewnątrz Nowej Huty po prostu przejęły linie tranzytowe z Huty do innych części miasta. Wystarczy popatrzeć na Mistrzejowice. Tam trzon komunikacji stanowią linie "139" i "182+482" i jak widać cieszą się popularnością bo potrzebują wzmocnień. Pozostałe linie na Mistrzejowicach są po prostu uzupełnieniem.

Linia 482

: 27 wrz 2020, 8:29
autor: damian_krk2
Przez przegubowce na linii 182 kursuje ona z f=15, co oznacza, że jeśli ktoś się spóźni - czeka na autobus kilkanaście minut. Czy nie lepiej przywrócić 482, skrócić tabor 182 do 12m i obie linie pojadą z f=20 - wtedy mielibyśmy takt 10 - minutowy na odcinku Mistrzejowice - Dworzec Główny Wschód.

Re: Linia 482

: 27 wrz 2020, 9:57
autor: Zieleńczanin
damian_krk2 pisze: 27 wrz 2020, 8:29 Przez przegubowce na linii 182 kursuje ona z f=15, co oznacza, że jeśli ktoś się spóźni - czeka na autobus kilkanaście minut. Czy nie lepiej przywrócić 482, skrócić tabor 182 do 12m i obie linie pojadą z f=20 - wtedy mielibyśmy takt 10 - minutowy na odcinku Mistrzejowice - Dworzec Główny Wschód.
Mi się ten pomysł bardzo nie podoba.
Zdolność przewozowa linii "182" na całej trasie wynosi obecnie 72m/h w jedną stronę (18m*4).
Po zmianach, na odcinku DGW - Mistrzejowice zdolność przewozowa pozostaje bez zmian i wynosi 72m/h w jedną stronę (12m*6), ale na odcinku Mistrzejowice - Os. Na Stoku zdolność ta spada dwukrotnie do 36m/h w jedną stronę.
Podsumowując, pasażerowie jadący nie dalej niż do Mistrzejowic zyskują częstszy autobus, ale kursy "182" mogłyby wtedy być niezabieralne (rzadziej i mniejszy tabor), a pasażerowie jadący gdziekolwiek dalej "zyskują" prawdopodobnie niezabieralność "182".
Już nie mówiąc że to kosztowo się raczej nie zepnie.

Re: Mistrzejowice

: 27 wrz 2020, 10:16
autor: Radek_D
Dlatego najlepszym rozwiązaniem byłoby zostawienie 18m na 182 a jako dopełnienie dać 12m na 482. Wtedy mamy dwie pieczenie na jednym ogniu :)

Re: Linia 482

: 27 wrz 2020, 10:20
autor: damian_krk2
Zieleńczanin pisze: 27 wrz 2020, 9:57
damian_krk2 pisze: 27 wrz 2020, 8:29 Przez przegubowce na linii 182 kursuje ona z f=15, co oznacza, że jeśli ktoś się spóźni - czeka na autobus kilkanaście minut. Czy nie lepiej przywrócić 482, skrócić tabor 182 do 12m i obie linie pojadą z f=20 - wtedy mielibyśmy takt 10 - minutowy na odcinku Mistrzejowice - Dworzec Główny Wschód.
Mi się ten pomysł bardzo nie podoba.
Zdolność przewozowa linii "182" na całej trasie wynosi obecnie 72m/h w jedną stronę (18m*4).
Po zmianach, na odcinku DGW - Mistrzejowice zdolność przewozowa pozostaje bez zmian i wynosi 72m/h w jedną stronę (12m*6), ale na odcinku Mistrzejowice - Os. Na Stoku zdolność ta spada dwukrotnie do 36m/h w jedną stronę.
Podsumowując, pasażerowie jadący nie dalej niż do Mistrzejowic zyskują częstszy autobus, ale kursy "182" mogłyby wtedy być niezabieralne (rzadziej i mniejszy tabor), a pasażerowie jadący gdziekolwiek dalej "zyskują" prawdopodobnie niezabieralność "182".
Już nie mówiąc że to kosztowo się raczej nie zepnie.
Sam jestem mieszkańcem Mistrzejowic i nie tylko mi brakuje linii 482 lub częstotliwości chociażby f=12 dla 182. Zwłaszcza, że 482 jeździłem do szkoły. Natomiast bardzo poszkodowani są pasażerowie 138, z których robi się kiszone ogórki.

Re: Linia 482

: 27 wrz 2020, 10:25
autor: Zieleńczanin
damian_krk2 pisze: 27 wrz 2020, 10:20
Zieleńczanin pisze: 27 wrz 2020, 9:57
damian_krk2 pisze: 27 wrz 2020, 8:29 Przez przegubowce na linii 182 kursuje ona z f=15, co oznacza, że jeśli ktoś się spóźni - czeka na autobus kilkanaście minut. Czy nie lepiej przywrócić 482, skrócić tabor 182 do 12m i obie linie pojadą z f=20 - wtedy mielibyśmy takt 10 - minutowy na odcinku Mistrzejowice - Dworzec Główny Wschód.
Mi się ten pomysł bardzo nie podoba.
Zdolność przewozowa linii "182" na całej trasie wynosi obecnie 72m/h w jedną stronę (18m*4).
Po zmianach, na odcinku DGW - Mistrzejowice zdolność przewozowa pozostaje bez zmian i wynosi 72m/h w jedną stronę (12m*6), ale na odcinku Mistrzejowice - Os. Na Stoku zdolność ta spada dwukrotnie do 36m/h w jedną stronę.
Podsumowując, pasażerowie jadący nie dalej niż do Mistrzejowic zyskują częstszy autobus, ale kursy "182" mogłyby wtedy być niezabieralne (rzadziej i mniejszy tabor), a pasażerowie jadący gdziekolwiek dalej "zyskują" prawdopodobnie niezabieralność "182".
Już nie mówiąc że to kosztowo się raczej nie zepnie.
Sam jestem mieszkańcem Mistrzejowic i nie tylko mi brakuje linii 482 lub częstotliwości chociażby f=12 dla 182. Zwłaszcza, że 482 jeździłem do szkoły. Natomiast bardzo poszkodowani są pasażerowie 138, z których robi się kiszone ogórki.
Tobie brakuje "482". Nie jestem rzecz jasna jej przeciwnikiem, bo chciałbym aby jeździła, ale nie kosztem ~f "182", a tym bardziej przegubowców na niej.
Wyobraź sobie, że mieszkasz na Os. Złotego Wieku. Dalej popierałbyś swoją propozycję?