Póki miasta mają dofinansowanie do zakupu elektryków/wodorowców to będą schodzić jak ciepłe bułeczki, a producentowi może się bardziej opłacać sprzedać elektryka drożej i prawdopodobnie z większą marżą.Arni pisze: 28 paź 2024, 21:40 Zaraz zaraz... gdzieś mi wpadł artykuł że np. Volvo ta cała elektryfikacja odbiła się czkawką i wracają do silników spalinowych... kto wie co czas pokaże i jakie alternatywy producenci jeszcze wymyślą...
Tej długości nie jest jakoś znacznie więcej, całe 4% więcej lub inaczej: 2,55m szerokości razy 0,75m. Wychodzi oszałamiające 1,91m^2 czyli w zależności od przelicznika jakieś 10 ludzi więcej.Kaszmir pisze: 29 paź 2024, 20:26 Przecież w regionie drzwi ludzie normalnie stoją. W praktyce taki autobus jest bardziej pojemny bo nie dość że dłuższy, to jeszcze ludzi na m2 na miejscach stojących mieści się więcej niż na siedzących.
Dokładnie tak, "proszę odsunąć się od drzwi", "nie opierać się o drzwi", Tuż przy drzwiach staną dwie osoby i trzecia już nie ma się gdzie złapać, przy każdym przystanku trzeba wysiadać i puszczać innych itd.Scania_9640 pisze: 29 paź 2024, 20:32 No stoją normalnie, tylko potem jest problem z zamknięciem itp
Zresztą jak ktoś przeczytał SIWZ albo mój post to wie, że w wymaganiach jest 2-2-2-2. Oczywiście jakiś producent mógłby prosić o zmianę na 2-2-2-2-2 tylko który? SOR kiedyś robił NB18 z 5 parami drzwi, nie wiem jak w nowym modelu.
Z 18,75 też nie ma się co cieszyć, OIDP w poprzednich przetargach tez można było zaoferować dłuższy model jednak tego nie zrobiono.
200 autobusów wygląda zacnie, zobaczymy na ile się zdecydują bo minimum to 51 (o ile w każdej części będzie niepodlegająca odrzuceniu oferta).
Gdyby jednak kupiono aż 200 to już w przyszłym roku mielibyśmy około 400 autobusów w nowym malowaniu
