Strona 2 z 3

Re: 07.11.2025

: 07 lis 2025, 13:04
autor: Dr2

Re: 07.11.2025

: 07 lis 2025, 13:31
autor: Ydhflx
lukaszpdg pisze: wczoraj, 13:01 Tym bardziej, że od wczoraj są problemy z wejściem do pojazdów na 196/496, są przepełnione.
Ciekawe w jakim stopniu upodobali je sobie przesiadkowicze z aglo z CM (tudzież mieszkańcy os. Europejskiego). W końcu ten autobus jest regularnie co 15 minut, a zastępcze autobusy nie mają ani rozkładu, ani GPS, i jeżdżą na zasadzie jak przyjadą to będą.

Re: 07.11.2025

: 07 lis 2025, 13:42
autor: michal49944
Aktualnie zatramwaj kursuje z Czerwonych Maków aż do Starowiślnej. Nareszcie komunicja zastępcza wygląda jak powinna. Po ponad 30h od pierwszego zatrzymania.

Re: 07.11.2025

: 07 lis 2025, 13:51
autor: michal49944
HG999 na 52 właśnie jedzie jako pierwszy tramwaj do Czerwonych Maków. Na razie chyba tylko 52 wraca na stałą trasę.

Edit: potwierdzone przez tablice SIP na razie tylko 52.

Re: 07.11.2025

: 07 lis 2025, 14:35
autor: karol dżonson
lukaszpdg pisze: wczoraj, 12:40 Ciekawostką od tego tygodnia jest 10 metrowa Scania na 196/496. Dzisiaj jest to MS651.
To śmieszne, bo ta linia wcale nie jeździ tak słabo zapełniona, a na pewno nie na Trasie Łagiewnickiej. Raz zdarzył mi się nawet glonojad, co prawda tylko na odcinku Łagiewniki SKA -> Rostworowskiego, ale jednak (w zwykły dzień, bez żadnych zatrzymań)

Re: 07.11.2025

: 07 lis 2025, 15:00
autor: michal49944
#utrudnienia_mpk Informujemy, że do pętli Czerwone Maki został przywrócony ruch wszystkich linii tramwajowych nr 18, 52 i 77.
https://www.facebook.com/mpkkrakow/post ... XvDJBnQAgl

18 i 77 wracają na stałe trasy. Pytanie czy już uporali się z problemami czy czeka nas powtórka z rozrywki. Miejmy nadzieję, że to już koniec utrudnień.

Re: 07.11.2025

: 07 lis 2025, 15:10
autor: kbieniu7
Zawsze się zastanawiałem, czy Miasto ma scenariusze prowadzenia komunikacji zastępczej w razie awarii i zatrzymań na sieci tramwajowej: co którędy skierować i skąd i jak wziąć autobusy. Generalnie widać, że chyba wszystko jednak na spontanie...

Re: 07.11.2025

: 07 lis 2025, 15:13
autor: Pokrzywa
kbieniu7 pisze: wczoraj, 15:10 Zawsze się zastanawiałem, czy Miasto ma scenariusze prowadzenia komunikacji zastępczej w razie awarii i zatrzymań na sieci tramwajowej: co którędy skierować i skąd i jak wziąć autobusy. Generalnie widać, że chyba wszystko jednak na spontanie...
To ciekawe, bo przecież w przypadku chociażby tramwajów to jest Solved Game i podejrzewam, że puszczenie mocniejszego komputera na 15min rozwiązałoby wszystkie możliwe permutacje nieprzejezdności.

Re: 07.11.2025

: 07 lis 2025, 15:20
autor: Uli
15.15 za Białoprądnicką zderzenie RY819 z samochodem, z tego co widzę dość poważne, bo auto całe zmiażdżone.

Re: 07.11.2025

: 07 lis 2025, 15:22
autor: michal49944
DR514 na 112-01 przed chwilą pojechał w stronę Tyńca przez Kapelankę i Grota-Roweckiego. Jakieś problemy na Tynieckiej, bo od MPK niczego się nie dowiemy raczej?

Re: 07.11.2025

: 07 lis 2025, 15:28
autor: Karol101
karol dżonson pisze: wczoraj, 14:35 To śmieszne, bo ta linia wcale nie jeździ tak słabo zapełniona, a na pewno nie na Trasie Łagiewnickiej. Raz zdarzył mi się nawet glonojad, co prawda tylko na odcinku Łagiewniki SKA -> Rostworowskiego, ale jednak (w zwykły dzień, bez żadnych zatrzymań)
Potwierdzam, jechałem dzisiaj właśnie MS651 około godziny 7:00, był tak pełny, że wymiana pasażerska trwała bardzo długo na każdym przystanku oraz niektórzy nawet zostali na przystanku - po prostu się nie zmieścili. Widać brak skierowania czegoś w zamian za 11 z Czerwonych Maków do Łagiewnik. Swoją drogą nie rozumiem tłumaczenia się brakiem miejsca na Czerwonych Makach na skierowanie linii zastępczej, jakoś teraz znalazło się miejsce na autobusy za tramwaje, więc naprawdę nie wiem w czym jest problem (domyślam się, że chodzi tu tylko i wyłącznie o pieniądze, a brak miejsca na skierowanie tutaj autobusu to tylko bajeczka wymyślona przez ZTP).

Edit: Dodam tylko, że większość osób wysiadła na Łagiewnikach SKA, dlatego przede wszystkim warto wysłać coś tamtędy.

Re: 07.11.2025

: 07 lis 2025, 16:10
autor: konstal105na
Karol101 pisze: wczoraj, 15:28 Potwierdzam, jechałem dzisiaj właśnie MS651 około godziny 7:00, był tak pełny, że wymiana pasażerska trwała bardzo długo na każdym przystanku oraz niektórzy nawet zostali na przystanku - po prostu się nie zmieścili. Widać brak skierowania czegoś w zamian za 11 z Czerwonych Maków do Łagiewnik. Swoją drogą nie rozumiem tłumaczenia się brakiem miejsca na Czerwonych Makach na skierowanie linii zastępczej, jakoś teraz znalazło się miejsce na autobusy za tramwaje, więc naprawdę nie wiem w czym jest problem (domyślam się, że chodzi tu tylko i wyłącznie o pieniądze, a brak miejsca na skierowanie tutaj autobusu to tylko bajeczka wymyślona przez ZTP).

Edit: Dodam tylko, że większość osób wysiadła na Łagiewnikach SKA, dlatego przede wszystkim warto wysłać coś tamtędy.
Od zabrania 11 z Maków 196/496 jeżdżą dosyć pełne w okolicy 6-8 rano, szczególnie do SKA gdzie dużo ludzi kieruje się w stronę tunelu na 11/50. Problemem jest też wysyłanie na szczytówkę 196 krótkiej Scanii która już praktycznie od Maków jedzie pełna i ma problem z zamykaniem drzwi.

Re: 07.11.2025

: 07 lis 2025, 16:12
autor: michal49944
A jak działa kierowanie 10m Scanii na linie gdzie powinny jeździć 12m, przecież to inna stawka jest, paradoksalnie wyższa, Mobilis nie powinien jakichś kar płacić za zły tabor?

Re: 07.11.2025

: 07 lis 2025, 16:24
autor: MM869
Ale ta 10m tam jeździ rozkładowo przecież

Re: 07.11.2025

: 07 lis 2025, 16:30
autor: michal49944
Czyli to wina ZTP?