Strona 2 z 6
Re: PH - Zajezdnia Nowa Huta [T]
: 12 cze 2022, 22:01
autor: impuls
pawel200020 pisze: ↑12 cze 2022, 21:48
Krążą pogłoski że hz208 nie został aż tak bardzo uszkodzony i ma szanse na "wyklepanie".
Ja go na imprezie w Dniu Dziecka widziałem na torowisku bez sieci przy garażach SO2. A to nie najlepiej wróży. Z tego miejsca startują wagony na złom. Zanim się wezmą za naprawę to przyjdą nowe Stadlery i się rozmyślą.
HZ271 to teraz HZ272.
Re: PH - Zajezdnia Nowa Huta [T]
: 13 cze 2022, 7:15
autor: Jelczyk
impuls pisze: ↑12 cze 2022, 22:01
Ja go na imprezie w Dniu Dziecka widziałem na torowisku bez sieci przy garażach SO2. A to nie najlepiej wróży. Z tego miejsca startują wagony na złom. Zanim się wezmą za naprawę to przyjdą nowe Stadlery i się rozmyślą.
HZ271 to teraz HZ272.
Ciekawe o co chodzi z tą zmianą numeracji. 266 na 265, 271 na 272
Re: PH - Zajezdnia Nowa Huta [T]
: 13 cze 2022, 7:26
autor: impuls
Numerki 266 i 271 powrócą tylko na innych wagonach, tych oryginalnych.
Re: PH - Zajezdnia Nowa Huta [T]
: 13 cze 2022, 11:05
autor: lukaszpdg
impuls pisze: ↑12 cze 2022, 22:01
HZ271 to teraz HZ272.
Od mniej więcej trzech tygodni zmienił numer.
Re: PH - Zajezdnia Nowa Huta [T]
: 18 wrz 2022, 21:20
autor: Bayer2003
W dniu dzisiejszym, w związku z paradą tramwajów można było zobaczyć kilka ciekawostek w nowohuckiej zajezdni. Niestety, na jej terenie znajduje się obecnie sporo wraków, wśród których przeważają wagony E1 oraz c3. Widoczne też wyraźnie były cztery wraki Konstali - HZ285 oraz HZ287 w dość pierwotnym kształcie oraz zgniecione HZ207 i HZ208, które wyglądają bardzo nieciekawie. Niekompletny ciągle stoi także wagon HK458, jednak jego wizualny stan jest podobny jak rok temu. Dostrzec dało się również rozbitego Lajkonika HY843 - dwa jego człony stały pod wiatą, jeden bez zadaszenia. Mam nadzieję, że HK458 oraz HY843 zostaną naprawione, a pozostały złom jak najszybciej opuści teren zajezdni, ponieważ jego ilość może przeszkadzać podczas dostaw STL2, które prawdopodobnie spowodują zwiększenie ilostanu, w związku z czym i zapotrzebowania na wolne miejsce w zajezdni.
Re: PH - Zajezdnia Nowa Huta [T]
: 18 wrz 2022, 22:28
autor: impuls
Tych wraków nie wywiezionych jest znacznie więcej. Poza wymienionymi 105-i stoją jeszcze dawno skasowane HW116, HW167, HW163, HB563, HB503. Oraz inne E1 +c3 które jeszcze są na stanie ale już nie wyjadą. O nich wspominałem już w innym wątku. W SO2 podczas przejazdu można było zobaczyć dwie solo 105-i w trakcie remontu. Nadal to dopiero prace blacharskie. Chodzi o zapewne HZ278+HZ279. Jeszcze nieprędko się pojawią w ruchu.
Re: PH - Zajezdnia Nowa Huta [T]
: 04 gru 2022, 20:12
autor: Jelczyk
Re: PH - Zajezdnia Nowa Huta [T]
: 24 sty 2023, 12:05
autor: Michajlo
Obok HK 458 postawili oba GT8SU
Wysłane z mojego SM-A336B przy użyciu Tapatalka
Re: PH - Zajezdnia Nowa Huta [T]
: 25 lut 2023, 21:53
autor: mikolaj.boron
Według nowej aktualizacji taboru PSMKMS (
https://psmkms.krakow.pl/ciekawostki/kr ... -nowa-huta) odstawiono HW172, a jeszcze dzisiaj go na linii spotkałem:
http://phototrans.pl/14,1190582,0,SGP_E1_HW172.html. Powinien nawet nadal jeździć, brygada kursuje do 23:24.
Re: PH - Zajezdnia Nowa Huta [T]
: 26 lut 2023, 0:16
autor: impuls
HW172 stał dwa tygodnie w "krzakach" i nie jeździł. Ale skoro MPK nie spieszy się z odbiorem nowych wagonów, przywrócili go jeszcze do ruchu na kilka dni. Jest pierwszy z takim stanem do kasacji. Przy okazji nadmienię, że w krzakach zrobili porządek. W tym tygodniu wywieźli na złom HW115 i jakieś doczepy c3 z tych numerów HB524, HB529, HB535. Na "ostatnim torze" czyli tym bez sieci koło SO2 stoją bez pantografów HZ248+HZ249. Z tego toru zabierają na złom. Na torach ślepych czyli "krzakach" stoi od kilku dni HG999 i HZ246+HZ247 razem ze skasowanymi HZ268 i HZ278. HG999 na pewno powróci, ale jak go tam wstawili to pewnie awaria jest poważna i nieprędko powróci. Skład HZ246+HZ247 od trzech tygodni stoi.
Re: PH - Zajezdnia Nowa Huta [T]
: 26 lut 2023, 8:26
autor: Jelczyk
impuls pisze: ↑26 lut 2023, 0:16
HW172 stał dwa tygodnie w "krzakach" i nie jeździł. Ale skoro MPK nie spieszy się z odbiorem nowych wagonów, przywrócili go jeszcze do ruchu na kilka dni. Jest pierwszy z takim stanem do kasacji. Przy okazji nadmienię, że w krzakach zrobili porządek. W tym tygodniu wywieźli na złom HW115 i jakieś doczepy c3 z tych numerów HB524, HB529, HB535. Na "ostatnim torze" czyli tym bez sieci koło SO2 stoją bez pantografów HZ248+HZ249. Z tego toru zabierają na złom. Na torach ślepych czyli "krzakach" stoi od kilku dni HG999 i HZ246+HZ247 razem ze skasowanymi HZ268 i HZ278. HG999 na pewno powróci, ale jak go tam wstawili to pewnie awaria jest poważna i nieprędko powróci. Skład HZ246+HZ247 od trzech tygodni stoi.
Jak to HZ278? To on jest pierwszym w UFie?
Re: PH - Zajezdnia Nowa Huta [T]
: 26 lut 2023, 9:59
autor: impuls
A nie pomyliłem, chodziło mi o HZ288.
Re: PH - Zajezdnia Nowa Huta [T]
: 26 lut 2023, 18:22
autor: kucyk
impuls pisze: ↑26 lut 2023, 9:59
A nie pomyliłem, chodziło mi o HZ288.
Skoro tam ostatnio byłeś i widziałeś wszystko to co jest z uszkodzonymi już od dawna wagonami Stadlera: #HY 843 oraz #HY 858?
Re: PH - Zajezdnia Nowa Huta [T]
: 26 lut 2023, 20:43
autor: anty_wiedenczyk
Niestety, na podanej stronie od dwóch tygodni zrobiło się małe zamieszanie. Otóż liczba posiadanych "E1" w NH wynosi 9, natomiast w tabeli jest wymienionych 8 sztuk, bez HW171, które jeszcze widniało w ostatnim wykazie.
HW172 został przywrócony na stan, a jeszcze wczoraj po 21:00 był on przekreślony, czyli rzekomo odstawiony do kasacji. Prawdopodobnie autorowi strony chodzi o to, że właśnie to HW171 ma być kasowany, ale wobec bałaganu w wykazie wymaga to weryfikacji. Niemniej jednak coś musi być na rzeczy, bo na liście ze strony MPK (
https://mpk.krakow.pl/pl/tabor/tramwaje/) jest uwzględnionych 27 E1, co przy 19 składach E1+c3, ewidentnie daje 8 solówek.
Abstrahując, to na ten moment solówką w najgorszym stanie jest zdecydowanie HW173.
Re: PH - Zajezdnia Nowa Huta [T]
: 26 lut 2023, 21:21
autor: impuls
HY858 jest cały i widziałem jak się przemieszczał po zajezdni. Być może jakiś drobiazg blokuje, aby go przywrócono do ruchu. Pierwszy człon lśni jako nowa konstrukcja. Natomiast HY843 nadal czeka. Obawiam się, że do remontu nadaje się nie tylko ostatni człon ale też środkowy. Naprawa powypadkowa tak jak w przypadku HY858 musi być wykonana przez producenta. Prawdopodobnie muszą wybudować ostatni człon i naprawić człon środkowy.