Kaszmir pisze: 24 mar 2021, 12:40
- mają to być faktycznie linie przyspieszone, omijające część przystanków
Nie jest to żadne rewolucyjne rozwiązanie, jakiś czas temu linie "257" i "277" pomijały część przystanków w Krakowie.
Kaszmir pisze: 24 mar 2021, 12:40
- większość miałaby końcówkę w Krakowie w rejonie Alei Trzech Wieszczów
Ciekawa opcja, mogąca zachęcić wielu pasażerów do porzucenia auta i korzystania z KM, pod warunkiem odpowiedniej częstotliwości.
Kaszmir pisze: 24 mar 2021, 12:40
- jeździłyby prawdopodobnie z centrum gmin, a gminy same organizowałyby lokalny dowóz do nich (czy to liniami kmk, czy własnymi)
Z tym się niestety nie zgadzam, gdyż na takim rozwiązaniu spora liczba pasażerów by straciła. Dokładanie kolejnych przesiadek zniechęca do KM, więc efekt mógłby być odwrotny od zamierzonego. Myślę że najpopularniejszą linię w danej gminie, która nie robi też zbędnych zawijasów, powinno się z tą linią przyspieszoną połączyć. O tym jakbym widział takie rozwiązanie napisałem poniżej.
Kaszmir pisze: 24 mar 2021, 12:40
- rozważane rejony: Wielka Wieś, Zielonki/Skała, Liszki/Czernichów, Michałowice, Skawina, może coś jeszcze
W przypadku Wielkiej Wsi zapewne byłoby to wydłużenie linii "210" w głąb miasta. Pytanie tylko na jaką pętlę?
Zielonki/Skała- tutaj pierwsza na myśl nasuwa się linia "237", która w przyszłości by mogła być wydłużona do Skały.
Michałowice- ciężko tutaj wybrać kandydata, lecz wybrałbym "277". Podobnie jak linia "237", ta linia by mogła także obsługiwać centrum innej gminy (Iwanowice). Warto jednak zauważyć, że Michałowice już jak najbardziej mają połącznia z centrum miasta (Nowy Kleparz). Może z tego powodu lepiej w tym przypadku nie robić rewolucji tylko delikatnie wzmocnić istniejące linie? Częste połączenie Michałowic z Centrum już by mogło istnieć za sprawą koordynacji "257", "277" i "280", jednak takt tych linii w szczycie popołudniowym z Nowego Kleparza wynosi: 0+20+50+10, więc może lepiej zacząć lepiej skoordynować te linie i ewentualnie dołożyć kursy?
Liszki/Czernichów- sądzę że najlepszym kandydatem byłaby linia "229". W tej gminie widziałbym jeszcze jedną linię aglomeracyjną do centrum, jeżdżącą przez Mirowską, Rączną i Piekary. Celem minimalizacji kosztów, drugą linię można by połączyć z linią "109".
Skawina- jeśli mówimy o przyspieszonej linii do centrum dla tej gminy to najlepsze by chyba było "303" na Centrum Kongresowe. Jednak w tej gminie w pierwszej kolejności zająłbym się rozwojem linii S2 oraz dowozówek do niej.