Krakowianin pisze: 18 sie 2020, 10:14
Bayer2003 pisze: 18 sie 2020, 10:02 N8C lub EU8N (dwa ostatnie raczej odpadają ze względu na zajezdnię).
To tak, Huta od wczoraj posiada więcej niż jedną brygadę w tygodniu na "13". Rano jeśli faktycznie system dobrze pokazywał były trzy brygady "13" z Nowej Huty.
Nie wiadomo jednak, czy po wakacjach w dalszym ciągu Huta również będzie obsługiwała brygady "13". Osobiście w to wątpię, jednak jeżeli tak się stanie, oczywiście huckie 2x105Na oraz EU8N mogłyby jak najbardziej trafić na te brygady (N8C raczej są zarezerwowane dla "5").
Krakowianin pisze: 18 sie 2020, 10:14
Pozostaje tylko mieć nadzieję, że po wakacjach wszystkie GT8x z "13" trafią chociażby na "6", a "13" dostanie wreszcie tabor na miarę swoich potrzeb.
Miejmy taką nadzieję, bo inaczej nie widzę podróżowania "13" w GT8x. A wczorajszy dzień pokazał jakie opóźnienia są przez te wozy na tej linii...
GT8x raczej od zawsze słynęły ze swojej dynamiczności (a raczej jej braku).
pasazer_mobilisu pisze: 18 sie 2020, 10:27
Bayer2003 pisze: 18 sie 2020, 10:02
Dodam jeszcze, że GT8N zaczęły pojawiać się na "13" już w marcu, kiedy to jedna z brygad była obsadzona wozem tego typu.
13 w GT8N była już w 2018 roku i bardzo szybko zmieniano kolejne brygady na 105N czy NGT6.
Zapewne nie działo się tak bez powodu. Po prostu GT8x nie nadają się na tą linię. Mam nadzieję, że to tylko rodział wakacyjny, a po wakacjach wróci przynajmniej norma (czyli 2x105Na/NGT6).
pasazer_mobilisu pisze: 18 sie 2020, 10:27
Bayer2003 pisze: 18 sie 2020, 10:02
wszystkie GT8x z "13" trafią chociażby na "6"
O ile ta linia wróci, jeśli tak się nie stanie to GT8x będą musiały "uświetnić" swoją obecnością inne linie - "11" i "12" to chyba jedynie linie gdzie nie narobią dużo szkód (oczywiście pomijając huckie "2", "16", "21").
Kurdwanów z 12 kursami/h raczej będzie miał ciężko, więc "6" wrócić powinna. Pytanie tylko gdzie - na Salwatorze raczej obecnie problem z miejscem. Zresztą "11" to tylko 6 brygad, a "12" 7 (prawdopodobnie). Dalej mamy więc sporo wozów wolnych. Jeżeli "6" nie wróci, będą one musiały raczej stać w zajezdni, gdyż żadnej podgórskiej linii bez szkód nie obsłużą.
pasazer_mobilisu pisze: 18 sie 2020, 10:27
Według TTSS na "3" mamy tylko NGT8/STL i to jest chyba spora zmiana na plus, że nie ma NGT6.
"9" ma kolejny dzień niskie brygady, a oprócz nich E1+c3 - bardzo dobrze że te pojemne składy nie trafiły na szczytowe "49" (przed epidemią krótsze 105N jeździły cały dzień na "9")
Prawdą jest, że przed COVID-19 NGT6 na "3" mocno niedomagały, notując napełnienia w okolicach 90%. NGT8/STL to odpowiedni tabor na tej linii i mam nadzieję, że zostanie tak również po wakacjach.
Co do "9" i "49" - bardzo dobrze, że zaszła wymiana taboru między tymi liniami. Osobiście również sytuację, w której linia wspomagająca ma dłuższy tabor od normalnej uważałem za dziwną - zwłaszcza, że "9" pusta wcale nie była, a szczytowa "49" nie notowała wysokich napełnień przy taborze E1+c3.
pasazer_mobilisu pisze: 18 sie 2020, 10:27
Smuci ilość Lajkoników - bo wygląda na to że jeździ tylko 5 z 7 odebranych i 9 dostarczonych. Początkiem roku chyba wszyscy liczyliśmy na 30 STL w ruchu po wakacjach, a przy bardzo dobrych wiatrach może od września będzie ich 10 w codziennej obsłudze linii.
Niestety, obecnie wszystkie opóźnienia można zrzucić na pandemię. Może koronawirus atakuje również tramwaje, przez co są one chore i odbywają kwarantannę, nie mogąc wyjechać na miasto

? Osobiście nie liczyłem na 30 STL po wakacjach, jednak ~20 być ich już powinno. Faktem jest jednak, że w miarę upływu czasu będzie Lajkoników coraz więcej, zastępując głównie E1+c3. Rozdział taboru we wrześniu będzie się więc mocno różnił od tego z przyszłej wiosny i nie oznacza to wcale bezpośredniego, sukcesywnego zastępowania składów wiedeńskich przez STL. Jedno jest pewne - kwestia rozdziału taboru w ciągu najbliższych miesięcy będzie bardzo ciekawa.