ant_sm pisze: ↑12 maja 2021, 20:43
Przy normalnym układzie tam
[na os. Podwawelskim] nie ma zupełnie miejsca żeby skończyć dodatkowo kilka linii autobusowych, które będą tam miały jeszcze swoje przerwy.
Jak to nie ma? Bazując na mapce dostępnej pod adresem
http://kmkrakow.pl/schemat_sieci/img/rg210121.png proponuję taki rozkład autobusów na poszczególnych peronach:
1. "124", "424";
2. "112", "162";
3. "219", "239";
4. "101", "252";
5. "209", "269";
6. "114", "165";
7. "249", "259";
8. Przewoźnicy posiadający umowy z ZTP;
9. Techniczny;
10. Końcowy.
Oczywiście, mój układ nie uwzględnia linii "314", która teoretycznie kursuje do os. Podwawelskiego, jednak po pierwsze: nie oszukujmy się, linia ta najprawdopodobniej nigdy nie wróci (czego dowodem jest m. in. wprowadzona dzisiaj koordynacja między "304" a "503"), a po drugie, zwolni się miejsce na Cracovii (oczywiście zakładając "502" na Salwatorze, według projektu @
Kaszmira), więc będzie można nieszczęsną trzysta czternastkę właśnie tam skierować - co będzie miało większy sens jako "wspomagajki" "304".
Jeśli ktoś myśli, że zaproponowany przeze mnie układ to maksimum, jakie uda się wycisnąć z pętli przy Os. Podwawelskim, to najprawdopodobniej ponownie jest w błędzie. Warto zaznaczyć, że lisieckie linie aglomeracyjne mieszczą się na zaledwie dwóch peronach przy pętli w Salwatorze. Ponadto dochodzi (najprawdopodobniej) przez większość czasu pusty peron 4, gdzie "101" kursuje zaledwie co godzinę, "252" zaś - co kilkadziesiąt minut, nie wspominając o szczątkowej liczbie kursów "219". Prawdę mówiąc, każdą z tych linii można wrzucić na dowolny inny peron, a i tak najpewniej linie te dadzą sobie tam radę.
Uważam zatem, że "2x9" na Podwawelskim zmieszczą się bezproblemowo.
Tramwajolog14 pisze: ↑12 maja 2021, 15:15
...a do tego jeśli wśród pasażerów z II strefy są jacyś studenci UJ to mają o wiele szybszy dojazd na kampus, ponieważ mogą od razu przesiąść się na tramwaj na Kapelance.
To ja odbiję piłeczkę: jeśli wśród mieszkańców Liszek i okolic są studenci AGH, UE czy Politechniki, to przy kursowaniu tych linii przez Zielińskiego będą mieli naokoło
.
Z pozostałymi argumentami @
Tramwajologa
14 się zgadzam, jednak należy pamiętać, że Jubilat to jednak centrum, a dla wielu pasażerów takie połączenie jest ważne.