Strona 2 z 2
Re: 21.09.2020
: 21 wrz 2020, 18:14
autor: Jamnik
pasazer_mobilisu pisze: 21 wrz 2020, 15:19
To jeszcze ile mamy jakich tramwajów na mieście z TTSS:
E1: 39/?? + dość sporo bez GPS
Z Wiedni na pewno nie widać HW129+HB529 i HW174+HB528. Chyba tyle, więc nie tak sporo

Re: 21.09.2020
: 21 wrz 2020, 18:30
autor: pasazer_mobilisu_bez_klimatyzacji
Jamnik pisze: 21 wrz 2020, 18:14
Z Wiedni na pewno nie widać HW129+HB529 i HW174+HB528. Chyba tyle, więc nie tak sporo
A E1 solo? Na "16" rano było widać HW101, teraz nie widać żadnego, na "21" też chyba coś powinno być oprócz trzech brygad obsługiwanych N8.
W dalszym ciągu najczęściej spotykanym tramwajem w Krakowie jest E1

Re: 21.09.2020
: 21 wrz 2020, 19:00
autor: Łukasz
MPK w ogóle planuje zakupić brakujące IBISY?
Re: 21.09.2020
: 21 wrz 2020, 19:09
autor: Bayer2003
pasazer_mobilisu pisze: 21 wrz 2020, 18:30
Jamnik pisze: 21 wrz 2020, 18:14
Z Wiedni na pewno nie widać HW129+HB529 i HW174+HB528. Chyba tyle, więc nie tak sporo
A E1 solo? Na "16" rano było widać HW101, teraz nie widać żadnego, na "21" też chyba coś powinno być oprócz trzech brygad obsługiwanych N8.
W dalszym ciągu najczęściej spotykanym tramwajem w Krakowie jest E1
HW101 zjechał w okolicach godziny 17/18, czyli wtedy, kiedy linia "16" przestaje kursować. Było go dziś więc widać do końca.
Na "21" oprócz trzech brygad N8 są bodajże również trzy E1 Solo.
Re: 21.09.2020
: 21 wrz 2020, 19:19
autor: pasazer_mobilisu_bez_klimatyzacji
Łukasz pisze: 21 wrz 2020, 19:00
MPK w ogóle planuje zakupić brakujące IBISY?
Był przetarg na usługę lokalizacji autobusów, które jej nie mają.
Z tramwajami to chyba wystarczy przełożyć z wycofywanych E1 do tych które zostaną?
Bayer2003 pisze: 21 wrz 2020, 19:09
HW101 zjechał w okolicach godziny 17/18, czyli wtedy, kiedy linia "16" przestaje kursować.
Zapomniałem że ona kończy tak szybko, niemniej ile ona ma brygad? 5? Dodając te z "21" i dwa brakujące E1+c3 robi się blisko 50 E1 w ruchu

Re: 21.09.2020
: 21 wrz 2020, 21:04
autor: Łukasz
Rekordowa ilość pociągów tramwajowych na ulicach Krakowa
http://www.psmkms.krakow.pl/index.php/1 ... ch-krakowa
Prawdopodobnie jeszcze nigdy w historii Komunikacji Miejskiej w Krakowie po mieście nie kursowało jednocześnie na stałe aż 251 pociągów tramwajowych.
Jak widać, zmiany w przypadku niektórych linii są znaczne i całkiem interesujące. Zauważalny jest wzrost znaczenia wozów GT8N, które trafiły na takie linie jak 17 czy 20. Jednocześnie, daje się zauważyć oszczędne wykorzystanie składów 2x105Na. Skierowane zostały one do obsługi szczytowych linii 44 i 49. W zamian całkowicie zniknęły z linii 1 czy 20. Zdecydowanie wzrosło za to wykorzystanie składów wiedeńskich E1+c3, które kursują na całodziennych liniach 9, 10, 22, 24 i wybranych kursach linii 52. Tak wysokie wykorzystanie może wskazywać na plany szybkiego wycofania tych tramwajów z ruchu po wprowadzeniu do eksploatacji wozów Stadler Tango Lajkonik. Stopiątki natomiast najwyraźniej jeszcze pojeżdżą po Krakowie, stąd ich oszczędne wykorzystanie.
Od dziś na linii 52 kursują cztery pociągi trójwagonowe. Do kursujących dotychczas trzech pociągów 3x105Na, w weekend dołączył czwarty RZ204+RZ237+RZ238. Dziś obsługa linii 52 prezentowała się następująco:
52-07 RZ204+RZ237+RZ238;
52-10 RZ231+RZ232+RZ239;
52-12 RZ226+RZ228+RZ229;
52-18 RZ234+RZ233+RZ206.
Do tego warto wspomnieć o kursującym na brygadzie 52-11 wagonie Protram 405N-Kr. Powrócił on tym samym po kilkutygodniowej przerwie na ulice naszego miasta.
Re: 21.09.2020
: 21 wrz 2020, 21:08
autor: Kitek
I też padł "zakaz taborowy", że GT8N nie mogą jeździć liniowo do Tunelu.
Re: 21.09.2020
: 21 wrz 2020, 21:18
autor: lukaszpdg
Około 18:15 na R. Grunwaldzkim->Os. Podwawelskie widziany DU312 jako AR na "114" i kilka minut później widziany też jako AR BU906 na "194" na Kapelance->KG.
Re: 21.09.2020
: 21 wrz 2020, 21:44
autor: Bayer2003
W artykule zauważyłem pewien drobny błąd. Na "18" NGT6 pojawił się jako rezerwa, ten sam tramwaj (RP630) jeździł potem chwilę na "50". Ogólnie całość została jednak dobrze opisana

.
Re: 21.09.2020
: 21 wrz 2020, 23:48
autor: Jamnik
pasazer_mobilisu pisze: 21 wrz 2020, 18:30
Jamnik pisze: 21 wrz 2020, 18:14
Z Wiedni na pewno nie widać HW129+HB529 i HW174+HB528. Chyba tyle, więc nie tak sporo
A E1 solo? Na "16" rano było widać HW101, teraz nie widać żadnego, na "21" też chyba coś powinno być oprócz trzech brygad obsługiwanych N8.
W dalszym ciągu najczęściej spotykanym tramwajem w Krakowie jest E1
Nie wiem, czemu myślałem tylko o składach. Solówki bez GPS to HW158 i HW167-173, więc 8 sztuk.
Re: 21.09.2020
: 22 wrz 2020, 5:24
autor: pasazer_mobilisu_bez_klimatyzacji
Z wczorajszej obserwacji na Mogilskiej w godzinach 17-18 (wyślijcie swoje drugie połówki do Lidla to też będziecie mieć tyle czasu na obserwacje

) to najbardziej zapełnionymi tramwajami były STL i E1+c3 na "52" - w nich nie wszyscy pasażerowie mogli sobie pozwolić na jazdę na miejscu siedzącym. Cała reszta od "12" i "49", które z wiadomych względów miały po kilku max. kilkunastu pasażerów, przez "5", "9", "10" i "44" wiozących kilkadziesiąt osób aż do Pes na "4" i "52" gdzie bywało ponad 50 osób pozwalały wszystkim chętnym jechać na miejscu siedzącym. Od 5 lat nie widziałem tam czegoś takiego, napełnienia bardziej przypominały godziny 20-22 niż końcówkę popołudniowego szczytu.
Re: 21.09.2020
: 22 wrz 2020, 5:47
autor: Radek_D
Jednak nadal można odczuć, że większość biurowców pracuje w domu. Sam widzę po jeździe do pracy 178. Nie ma takiego zapełnienia, że trzeba dla pewności wybrać się na wcześniejszy autobus bo można się nie zmieścić lub zająć zaszczytne miejsce przy drzwiach. Dopóki tutaj nie wróci do normy to ciężko będzie na niektórych liniach spotkać napełnienia rzędu 90-100%.