No właśnie na to wygląda, bo ten schemat jest naprawdę bardzo dokładny i robiony chyba przez osobę/-y, które mają duże pojęcie o KM w Krakowie. W ogóle w temacie ew. powrotu na tę trasę - nie wiem do końca jak tam z miejscem (parkujące samochody), bo dawno nie jechałem tą częścią Daniłowicza od JPII do Poczty na Willowym, ale w sumie uważam, że mogłoby być lepiej niż Klasztorną również ze względu na dość częsty ogonek aut stojący do świateł na skrzyżowaniu Klasztorna x Jana Pawła II/Ptaszyckiego.Kaszmir pisze: 17 lip 2023, 13:50 Na schemacie wrzuconym przez Ciebie te przystanki są zaznaczone (na szaro) w obie strony, więc chyba przynajmniej przez jakiś czas kursowały tamtędy dwustronnie?
Archiwalne mapy i schematy
Re: Archiwalne mapy i schematy
Re: Archiwalne mapy i schematy
123/153 Kier Teatr Ludowy
...
Os Na Skarpie
Os Wandy
Przedszkole
Struga
Al Róż
...
Kier Lesisko
Al Róż
Struga
Bulwarowa n/ż
Przedszkole
Os Wandy
Szpital Żeromskiego
...
Do niedawna na Daniłowskiego były ślady po wiacie https://goo.gl/maps/NJaxXjdTgiAVVLer8 na wysokości Cmentarza.
...
Os Na Skarpie
Os Wandy
Przedszkole
Struga
Al Róż
...
Kier Lesisko
Al Róż
Struga
Bulwarowa n/ż
Przedszkole
Os Wandy
Szpital Żeromskiego
...
Do niedawna na Daniłowskiego były ślady po wiacie https://goo.gl/maps/NJaxXjdTgiAVVLer8 na wysokości Cmentarza.
Re: Archiwalne mapy i schematy
Coś nie coś mogę powiedzieć na ten temat.ds89 pisze: 17 lip 2023, 12:30 Nie do końca jestem pewny, że to będzie dobry temat, ale w sumie wiąże się ze schematemPamięta ktoś które linie i w jakich latach jeździły ul. Daniłowskiego? Widzę na schemacie ze strony MPK, że był tam kiedyś przystanek "Przedszkole". Kołacze mi się też coś po głowie, że w latach dziecięcych na jakimś planie miasta z ok. 1995 były tam chyba wyszczególnione (ale zdaje się w jedną stronę tylko - DO Ul. Jana Pawła II) 123 i 153 na swoich dawnych trasach do Lesiska i Na Załęczu. Ale czy ktoś z was kojarzy czy jeździło tam też coś innego czy tylko te linie? W jakich mniej więcej latach? I czy to było normalnie, liniowo, czy np. przy okazji remontów na Bulwarowej?
Z opowiadań rodziców wiem, że na początku lat 60 jeździła tam linia "110" z Wadowa, od Teatru Ludowego jechała obecnymi ulicami Obrońców Krzyża, Żeromskiego, Struga, Orkana z której skręcała w ulicę Daniłowskiego. Jadąc ul. Daniłowskiego przecinała al. Jana Pawła II (wtedy ul. Igołomska) i docierała w miejsce gdzie zaczyna się ul. Cerchów. Tam przed blokiem nr 39 na osiedlu Na Skarpie była pętla, autobus w tym miejscu zawracał, obecnie jest tam mały parking gdzie stał autobus. Linia "110" długo tam nie jeździła, z tego co mówi moja mama, autobus przenieśli potem na al. Róż, a następnie na al. Przyjaźni. Przystanki linia "110" miała pod Teatrem Ludowym (jak obecnie), "Żeromskiego" (w kierunku Wadowa jak obecnie, w kierunku os. na Skarpie za skrzyżowaniem al. Róż - Żeromskiego), "Struga" (jak obecnie 123), "Przedszkole" - zaraz po skręcie w ulicę Daniłowskiego, w kierunku Wadowa tuż przed wyjazdem w ulicę Orkana, były po przeciwnych stronach, obecnie jest tam taki mocno szeroki obszar drogi, następnie był przystanek "Mogiła Cmentarz" potem zmieniony na "Daniłowskiego" obok bloku nr 18 na osiedlu Wandy. Do niedawna na słupie latarni stojącej przy tym bloku były jeszcze widoczne opaski do których zamontowane były liniówki, rozkłady jazdy i znak przystanku, w drugą stronę przystanek był przy ogrodzeniu cmentarza vis a vis bloku nr 19 na os. Wandy, do niedawna można było rozpoznać to miejsce po wyasfaltowanym terenie aż pod samo ogrodzenie cmentarza. W miejscu zawracania autobusu przy łuku Daniłowskiego - Cerchów jedyny ślad jaki pozostał to szeroki teren jezdni i parkingu. Po przeniesieniu linii "110" na al. Róż, pętlę "os. Na Skarpie" zlikwidowano. Następnie pojawiła się tam linia "123", która jeździła do Mogiły i zawracała na obecnym skrzyżowaniu ul. Klasztornej i ul. Stare Wiślisko (choć tu moi rodzice nie są tego pewni na 100%). Najpierw jeździł gdzieś z pod "Monopolu" ale skąd to nie wiem, potem z Bieńczyc, następnie Mistrzejowic. Później przedłużyli go do Lesiska, chyba w połowie lat 70. Jeździło też "123 bis", ale ono jechało tylko do Szpitala Żeromskiego ul. Daniłowskiego tylko wracało w kierunku Mistrzejowic. Jadąc do Szpitala Żeromskiego na ulicy Orkana był przystanek tuż przed skrzyżowaniem z ul. Daniłowskiego (jednostronny), potem autobus skręcał w ul. Bulwarową, miał przystanek tuż przed wjazdem na plac targowy w Mogile, jeszcze z 10 lat temu na słupie oświetleniowym były jeszcze widoczne opaski do których zamontowane były liniówki, rozkłady jazdy i znak przystanku. Przystanek był jednokierunkowy, następnie autobus jechał ul. Klasztorną i skręcał w ul. Sieroszewskiego gdzie był przystanek jak obecnie i jechał pod szpital. Wracał ulicami Zachemskeigo, Cerchów i Daniłowskiego. Potem ze "123 bis" zrobili linię "123", a linię "123" zmienili na "153" i ta druga jeździła chyba na os.Piastów i do Lesiska w obu kierunkach przez Daniłowskiego i Cerchów, linia "123" jeździła tak jak wcześniej linia "123 bis". Bodajże w połowie lat 80 linia "123" zmieniła trasę i pojechała do Lesiska tak jak linia "153", która jeździła niektórymi kursami do pętli "Na Załeczu". Taka układ przetrwał do reformy w 1999 roku, kiedy to wyrzucili wszystkie linie z ulicy Cerchów i Daniłowskiego, powodem miał być "hałas jaki robiły autobusy". Oprócz linii dziennych kursowały też autobusy nocne. Linia "623" która miała taką sam przebieg jak linia "123", a potem linia "604", z tym że ta druga jechała z Placu Centralnego i z obecnej al. Jana Pawła II skręcała w ul. Daniłowskiego. "604" częścią ul. Daniłowskiego kursowała w obu kierunkach i też chyba jeździła do czasu tej reformy w 1999 roku. Tyle wspomnień.
Re: Archiwalne mapy i schematy
Dziękuję bardzo za taką dawkę wspomnień


Re: Archiwalne mapy i schematy
Gdzie mogę zeskanować stare mapy Krakowa? Mam z lat 60 - 70 - 80 - 90, tyle że to wielkie, a mógłbym to tutaj wrzucić.
Re: Archiwalne mapy i schematy
Zapytaj się w Xero na Krupniczej (naprzeciwko Lewiatana), a najlepiej pytaj się w BBZ Polska (oddziały na Karmelickiej 18, Długiej 29, Os. Hutniczym 3, Kalwaryjskiej 25, Kazimierza Wielkiego 86, Meissnera 19).
Re: Archiwalne mapy i schematy
Osoba pracująca w drukarni here - z tego co kojarzę bbzty nie mieli dużego skanera płaskiego, a jak włoźysz starą mapę do takiego rolkowego to możesz już nie wyjąć. Jest za to metoda, że jak ktoś ma dobrej jakości skaner nawet A3 to się skanuje kawałek po kawałku a potem w photoshopie jest funkcja która to składa w jeden obraz. W każdej drukarni powinni ci to zrobić. Jeśli nie to, to zawsze zostaje szukać po jakichś bibliotekach które archiwizują rzeczy, one mogą mieć ten duży skaner stołowy, jak się nie uda zawsze zostaje skan fotograficzny, który robią w atelier foto na Kurnikach bodajże
ona/jej
Re: Archiwalne mapy i schematy
Mam już zeskanowane te stare mapy Krakowa, jak to tutaj załadować?
Ale może na Krakbloga?
Ale może na Krakbloga?
Re: Archiwalne mapy i schematy
W sumie to waży 550MB, bo są skanowane do PDF, dwustronnie (czyli na każdy rocznik przypadają 2 skany)
roczniki:
- 1964
- 1969
- 1970
- 1971 Plan komunikacyjny
- 1973
- 1977
- 1981
- 1990 - mapa/plan komunikacyjny
- 1997 Plan komunikacyjny
Re: Archiwalne mapy i schematy
Przy takim rozmiarze najlepszym rozwiązaniem będzie raczej mega.nz, Dysk Google lub inny hosting plików (na tych co podałem darmowe konta pozwalają na umieszczenie maksymalnie odpowiednio 20GB lub 15GB plików w "chmurze")Kojak pisze: 27 sie 2024, 21:19 W sumie to waży 550MB, bo są skanowane do PDF, dwustronnie (czyli na każdy rocznik przypadają 2 skany)
roczniki:
- 1964
- 1969
- 1970
- 1971 Plan komunikacyjny
- 1973
- 1977
- 1981
- 1990 - mapa/plan komunikacyjny
- 1997 Plan komunikacyjny

https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie
Re: Archiwalne mapy i schematy
Chyba tak będzie najlepiej, byś wrzucił na jakiś hosting online, tak by można było to ściągnąć. Wtedy mogę to przeglądnąć, zagospodarować i np. wrzucić na kraboka. Sam używam dropbox, dość prosty w obsłudze a pozwala przechować ponad 2 GB danych. Inne hostingi też są ok.Kojak pisze: 27 sie 2024, 21:19W sumie to waży 550MB, bo są skanowane do PDF, dwustronnie (czyli na każdy rocznik przypadają 2 skany)
Re: Archiwalne mapy i schematy
1969
https://szybkiplik.pl/7RicGz8w4x
https://szybkiplik.pl/e2RsfbnQG5
1971
https://szybkiplik.pl/vJiUfJGwv9
https://szybkiplik.pl/45Vi3KVR6T
1981
https://szybkiplik.pl/F2dwzwxKqa
https://szybkiplik.pl/5N6hLJKz34
1990
https://szybkiplik.pl/TuGiEucBJ5
https://szybkiplik.pl/hEeKxHXd9h
1964
https://szybkiplik.pl/AjxVdvskCJ
https://szybkiplik.pl/8AuDBo47S9
1997
https://szybkiplik.pl/cbE5pod88U
https://szybkiplik.pl/5o7DNNSy2K
1970
https://szybkiplik.pl/BzncNLzH4E
https://szybkiplik.pl/znWwrrd7Cc
1973
https://szybkiplik.pl/NUR3e4CRwf
https://szybkiplik.pl/qVhTEifnvJ
1977
https://szybkiplik.pl/SuB2uZKtX8
https://szybkiplik.pl/2TNeGPGv5S
Przeskanowałem w BBZ na ul. Kalwaryskiej. Mają skaner rolkowy, przystępne ceny.
https://szybkiplik.pl/7RicGz8w4x
https://szybkiplik.pl/e2RsfbnQG5
1971
https://szybkiplik.pl/vJiUfJGwv9
https://szybkiplik.pl/45Vi3KVR6T
1981
https://szybkiplik.pl/F2dwzwxKqa
https://szybkiplik.pl/5N6hLJKz34
1990
https://szybkiplik.pl/TuGiEucBJ5
https://szybkiplik.pl/hEeKxHXd9h
1964
https://szybkiplik.pl/AjxVdvskCJ
https://szybkiplik.pl/8AuDBo47S9
1997
https://szybkiplik.pl/cbE5pod88U
https://szybkiplik.pl/5o7DNNSy2K
1970
https://szybkiplik.pl/BzncNLzH4E
https://szybkiplik.pl/znWwrrd7Cc
1973
https://szybkiplik.pl/NUR3e4CRwf
https://szybkiplik.pl/qVhTEifnvJ
1977
https://szybkiplik.pl/SuB2uZKtX8
https://szybkiplik.pl/2TNeGPGv5S
Przeskanowałem w BBZ na ul. Kalwaryskiej. Mają skaner rolkowy, przystępne ceny.
Możesz skorzystać i wrzucić na blogaKaszmir pisze: 29 sie 2024, 11:47 Chyba tak będzie najlepiej, byś wrzucił na jakiś hosting online, tak by można było to ściągnąć. Wtedy mogę to przeglądnąć, zagospodarować i np. wrzucić na kraboka. Sam używam dropbox, dość prosty w obsłudze a pozwala przechować ponad 2 GB danych. Inne hostingi też są ok.
-
- Ekspert
- Posty: 1255
- Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57
Re: Archiwalne mapy i schematy
Świetne są te mapy 
Swoją drogą zawsze oglądając te starsze mapy Krakowa zastanawiam się, jak to jest, że przez dziesiątki lat na danej trasie wystarczyła 1-2 linie autobusowe, z np. f6, a obecnie musi to byc 7, 10, 12 linii, bardzo często z f30, f40 itd.

Swoją drogą zawsze oglądając te starsze mapy Krakowa zastanawiam się, jak to jest, że przez dziesiątki lat na danej trasie wystarczyła 1-2 linie autobusowe, z np. f6, a obecnie musi to byc 7, 10, 12 linii, bardzo często z f30, f40 itd.

Re: Archiwalne mapy i schematy
Paradoksalnie wtedy linie miały większą częstotliwość niż teraz 179.kot_feliks pisze: 30 sie 2024, 8:34 Świetne są te mapy
Swoją drogą zawsze oglądając te starsze mapy Krakowa zastanawiam się, jak to jest, że przez dziesiątki lat na danej trasie wystarczyła 1-2 linie autobusowe, z np. f6, a obecnie musi to byc 7, 10, 12 linii, bardzo często z f30, f40 itd.![]()
Przykładowo takie 104 z Piasków Wielkich do Ronda Grunwaldzkiego jeździło co 6 min.
Pokaż mi dzisiaj linię autobusową co tak często jeździ.
Coś jeszcze przeskanuję dla pokazania częstotliwości.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość