Re: Przystanki
: 26 lis 2022, 20:57
Tak myślę, że może warto tymczasowo zawiesić przystanek tramwajowy Plaza n/ż. Co Wy na to?
2 razy dziennie przez 5 dni w tygodniu o różnych porach dnia mijam ten przystanek i naprawdę - dosłownie mijam - bardzo rzadko zdarza się, by ktokolwiek był zainteresowany obsługą pasażerską na tym przystanku i co za tym idzie, by tramwaj się zatrzymywał. Jestem za, w chwili obecnej nie obsługuje praktycznie nikogo, poza naprawdę pojedynczymi sztukami pasażerów. Po wyłączeniu galerii przystanek jest w zasadzie pośrodku niczego.Łukasz pisze: 26 lis 2022, 20:57 Tak myślę, że może warto tymczasowo zawiesić przystanek tramwajowy Plaza n/ż. Co Wy na to?
A na trasie tramwajowej przedłużonej do Azorów jest w planie przystanek w okolicy tego skrzyżowania? Bo przyznam, że nie wiem...Zieleńczanin pisze: 26 lis 2022, 20:48 Przystanek w sumie pośrodku niczego trochę, więc jestem na nie.
W sumie to co za różnica, skoro i tak i tak tramwaj mija ten przystanek? A tym pojedynczym pasażerom się może przydaje.LLoan pisze: 2 razy dziennie przez 5 dni w tygodniu o różnych porach dnia mijam ten przystanek i naprawdę - dosłownie mijam - bardzo rzadko zdarza się, by ktokolwiek był zainteresowany obsługą pasażerską na tym przystanku i co za tym idzie, by tramwaj się zatrzymywał.
Od zawsze dyskutujemy, że na al. Pokoju jest za dużo przystanków i to z jednej strony by była szansa, by jednego się pozbyć? Przy czym jednocześnie dobrze by było przesunąć przystanek "Tauron al. Pokoju" w stronę centrum za skrzyżowanie z ul. Lema tak, by od Plazy było krótsze dojście (brak konieczności pokonywania dodatkowych jezdni) i dodanie przejść dla pieszych na drugim końcu peronu.Łukasz pisze: 26 lis 2022, 20:57 Tak myślę, że może warto tymczasowo zawiesić przystanek tramwajowy Plaza n/ż. Co Wy na to?
Niestety chyba jest, to bezsensowne.pablo pisze: 26 lis 2022, 21:23 A na trasie tramwajowej przedłużonej do Azorów jest w planie przystanek w okolicy tego skrzyżowania? Bo przyznam, że nie wiem...
Taka tablica z nazwą przystanku pojawiła się również na przystanku Zielonki Urząd Gminy w obu kierunkach.lolek-12 pisze: 16 gru 2022, 18:00 Wzdłuż dróg wojewódzkich tj. w Liszkach, Kryspinowie, Balicach, Szczyglicach ustawiono nowy rodzaj przystanku. Wygląda na inicjatywę województwa, gdyż w miejscu na rozkłady są informacje o MKA. Co ciekawe nazwy nie pokrywają się z oficjalnymi np. Kryspinów to Kryspinów Rondo, zaś Balice Autostrada to Szczyglice Błonie...
Wygląd przystanków:
https://www.facebook.com/MalopolskaKart ... 9Zeix3xxpl
Na przystanku Szwedzka dwa tramwaje 43-metrowe miałyby się problem zmieścić, ponieważ przystanek ten ma 85 metrów. Oczywiście w tym przypadku da się zastawić przejście dla pieszych, zresztą nawet przy taborze ponad 40-metrowym na wszystkich brygadach linii "18" i "52" taka sytuacja nie zdarzałaby się często (nie wiadomo też, czy nowe tramwaje miałyby 43 metry, czy może np. 40 metrów, co trochę by zmieniało). Problemem są jednak wszystkie przystanki "podwójne" 70m oraz przystanki pojedyncze, gdzie 40m+ tramwaj już dziś ledwo się mieści (na przykład Starowiślna czy kilka przystanków na Alei Pokoju i ciągu Kuklińskiego-Klimeckiego). Czy metro jest potrzebne czy nie to sprawa dyskusyjna, jednak w ciągu najbliższych kilkudziesięciu lat prawdopodobnie nie powstanie i taka przebudowa wyszłaby każdemu na dobre (oczywiście warunkiem jest posiadanie odpowiedniej ilości taboru 40m+), jednocześnie będąc od metra o wiele tańsza. Do tego potrzeba jednak chęci, a jak na razie krakowskie MPK chce kupować tabor 26m...Parówczak pisze: 09 sty 2023, 18:25 Nie trzeba metra. Wystarczy więcej przystanków takich jak Szwedzka. Nawet przebudowa mnóstwa przystanków na głównych ciągach i węzłach wyjdzie tanio. Myślę że w cenie dwóch stacji metra i kilometra tunelu.