pjetrek pisze: 19 kwie 2023, 21:14Zastanawiam się nad sensem istnienia 137 po uruchomieniu tramwaju. Licząc odległości od każdego obecnego przystanku 137 do nowej linii jest nie dalej niż 650 m (przystanek Mackiewicza), a średnio wychodzi około 400. Czy będzie to miało sens?
Też mam wątpliwości. Nawet na Meiera wg mnie linia nie będzie popularna bo to duże kluczenie - podjeżdżać dwa przystanki do tramwaju, "w poprzek" kierunku jazdy do centrum, a i sam tramwaj przecież kluczy. Zresztą pasażerowie z Meiera już słusznie protestują, że chcą autobus przez al. 29 Listopada do centrum, jak "503", a nie jazdę naokoło i jeszcze z przesiadką. Do tego "137" będzie się ciągle przeplatać z tramwajem - z "18" spotka się cztery razy (Kuźnicy K., Siewna, Szpital Narutowicza, N. Kleparz).
Zastanawiam się - głośno myśląc - czy nie lepiej zrezygnować ze "137", a w zamian z Meiera zapewnić linię do centrum ("513"?) i ew. wzmocnić "287" na Siewnej.
dominQ92 pisze: 19 kwie 2023, 21:53 
120 Krowodrza Górka - Bratysławska - Wybickiego - po swojej trasie - Bronowice Małe
Tylko to jest to o czym wspominałem: jeśli pociągnąć "120" z Toń do Bratysławskiej, to stamtąd N. Kleparz jest ledwie ~800 m dalej niż Krowodrza Górka. I dlatego lepiej tę linię pociągnąć do NK bo koszt marginalny, a w zamian o wiele lepsze połączenie, jadące do centrum i oferujące dużo więcej przesiadek

I koniecznie również "220/240/290" by wszystkie autobusy w stronę Łokietka dało się złapać w jednym miejscu.
pablo pisze: 21 kwie 2023, 19:00Kiedyś takie plany były (hipotetycznie), ale teraz na grafikach nie widać aby coś z DT było wydłużane na KG albo do Górki Narodowej.
Na tych grafikach nie ma też zaznaczonego skróconego "164" więc chyba że zaznaczono tylko te linie, które pojadą przez tereny nowej trasy, czyli na północ od Krowodrzy Górki. Plan jest by wydłużyć "17" lub "19" do KG, acz pewnie samo ZTP jest ostrożne z deklaracjami bo nie są pewni budżetu. Warto też uwzględnić, że "3" prawdopodobnie zostanie wszystkimi kursami do KG - przed budową połowa międzyszczytowych była skrócona do DT.
Choć i tak mam podobne odczucia co Ty. Może dojść do paradoksu, że mimo otwarcia nowego odcinka, liczba kursów do centrum oraz ich łączna pojemność ulegnie zmniejszeniu. "513" pocięte, "164" skrócone do NK (choć to może uda się zmienić), "257", "277" i "280" skrócone do nowej pętli, "144", "154" i "169/469" obcięte w szczycie, a wzmocnień właściwie brak nie licząc dłuższego taboru na "537". A pasażerów przecież przybędzie.