Pełna zgoda. Najpierw zadbajmy żeby podstawowe linie (w tym wypadku "163") miały chociaż standardową częstotliwość f~15/20, a później o ewentualnych kolejnych liniach.Kaszmir pisze: 18 lut 2025, 12:28 "163" jeździ co 20 minut, wieczorami co 30, w weekendy co 40. Na pewno chcemy tworzyć kolejną linię? Nie lepiej wzmocnić istniejącą do wyższej ~f?![]()
Nowa Huta
-
- Pomiarowiec
- Posty: 327
- Rejestracja: 17 lut 2020, 19:47
Re: Nowa Huta
Re: Nowa Huta
Warto pamiętać, że na odcinku Prokocim Szpital - Półłanki "163" jest skoordynowana ze "195", a na odcinku Półłanki - Struga jest uzupełniona przez "123". Zmiana częstotliwości na "163" spowoduje albo utratę synchronizacji i jazdę stadną, albo pociągnie za sobą potrzebę zwiększenia częstotliwości na kolejnych liniach.
Na "195" z kolei nie sądzę żeby było zasadne wzmacnianie - linia jeździ w przegubowcach i nie ma na niej na ogół tłoku.
Na "195" z kolei nie sądzę żeby było zasadne wzmacnianie - linia jeździ w przegubowcach i nie ma na niej na ogół tłoku.
Re: Nowa Huta
Linia 195 nadaje się na 12 metrów, ale chyba nikt nie pogardzi podniesieniem częstotliwości do 15 minut.
Linia 125 też ma f-15, więc byłby dojazd na Mały Płaszów co 7,5 minuty, tak samo że Złocenia na Bieżanów Nowy.
Odnośnie jazdy stadnej, to 163 na Złocień zwykle jest nieco opóźniony, a czasem nawet o 10 minut, co przy punktualnym zwykle 195, tworzy jazdę stadną już obecnie, więc praktycznie bywa odjazd co 20 minut ze Złocienia na Bieżanów.
Linia 125 też ma f-15, więc byłby dojazd na Mały Płaszów co 7,5 minuty, tak samo że Złocenia na Bieżanów Nowy.
Odnośnie jazdy stadnej, to 163 na Złocień zwykle jest nieco opóźniony, a czasem nawet o 10 minut, co przy punktualnym zwykle 195, tworzy jazdę stadną już obecnie, więc praktycznie bywa odjazd co 20 minut ze Złocienia na Bieżanów.
Re: Nowa Huta
Tam jeszcze do tego dochodzi "193" od Klasztornej. W praktyce wszystkie trzy linie "123/163/193" są skoordynowane, dając razem odjazdy co ok. 7-8 minut w tygodniu i co kilkanaście w weekendy.Woof pisze: 20 lut 2025, 9:04Warto pamiętać, że na odcinku Prokocim Szpital - Półłanki "163" jest skoordynowana ze "195", a na odcinku Półłanki - Struga jest uzupełniona przez "123".
Wg mnie cały ten układ wymaga przemyślenia. Nadanie "125" i "195" różnych częstotliwości szczytowych jest trudne do zrozumienia. Może otwarcie tramwaju do Mistrzejowic będzie okazją by znów przemyśleć siatkę. Może np. "123" mogłoby być wchłonięte w "163" i "193" tak, by te dwa dostały f15. Wtedy "195" też mogłoby dostać f15 i wszystkie byłyby skoordynowane.
Re: Nowa Huta
To co moim zdaniem tam jest potrzebne to jest
1. Szybka linia NH - NB, dla pracowników z okolic Rybitw i osób które pokonują ten dystans z jednego z końców linii, najlepiej gdyby była połączona z jakimś przystankiem tramwajowym na Bieńczyckiej lub Kocmyrzowskiej, najlepiej w ogóle z jednym z rond, ale bądźmy realistyczni
2. Parę linii przez Klasztorną i Półłanki, które będą obsługiwać te rejony z różnymi końcówkami, włącznie z zahaczaniem o Szpital Żeromskiego, os. Na Skarpie, Złocień
3. Linia wewnątrznowohucka, która lepiej niż 123 i możliwie znikające 132 połączy osiedla w Starej Hucie i rozdzieli trochę bardziej ciąg wzdłuż al. Róż którym jedzie większość linii obecnie. Gdyby jeszcze ta linia zahaczała o ul. Wańkowicza byłoby bella
To jest bardzo ciężki temat i wymagałby niemałej rewolucji w Hucie, która i tak by się przydała, bo potoki się pozmieniały, a układ jest dalej jakby antyczny. Osobiście jestem za większym zróżnicowaniem, bo z jakiegoś powodu są takie ciągi, gdzie wszystkie autobusy się pchają.
1. Szybka linia NH - NB, dla pracowników z okolic Rybitw i osób które pokonują ten dystans z jednego z końców linii, najlepiej gdyby była połączona z jakimś przystankiem tramwajowym na Bieńczyckiej lub Kocmyrzowskiej, najlepiej w ogóle z jednym z rond, ale bądźmy realistyczni
2. Parę linii przez Klasztorną i Półłanki, które będą obsługiwać te rejony z różnymi końcówkami, włącznie z zahaczaniem o Szpital Żeromskiego, os. Na Skarpie, Złocień
3. Linia wewnątrznowohucka, która lepiej niż 123 i możliwie znikające 132 połączy osiedla w Starej Hucie i rozdzieli trochę bardziej ciąg wzdłuż al. Róż którym jedzie większość linii obecnie. Gdyby jeszcze ta linia zahaczała o ul. Wańkowicza byłoby bella
To jest bardzo ciężki temat i wymagałby niemałej rewolucji w Hucie, która i tak by się przydała, bo potoki się pozmieniały, a układ jest dalej jakby antyczny. Osobiście jestem za większym zróżnicowaniem, bo z jakiegoś powodu są takie ciągi, gdzie wszystkie autobusy się pchają.
ona/jej
Re: Nowa Huta
Kiedyś 163 jechało Wielicką i Nowohucką. Skierowano przez Rybitwy i pewnie niejako z rozpędu puszczono przez Szpital Żeromskiego. Teraz jak chce się wyprostować to pewnie będą protesty.Cyjan pisze: 20 lut 2025, 12:00
To jest bardzo ciężki temat i wymagałby niemałej rewolucji w Hucie, która i tak by się przydała, bo potoki się pozmieniały, a układ jest dalej jakby antyczny. Osobiście jestem za większym zróżnicowaniem, bo z jakiegoś powodu są takie ciągi, gdzie wszystkie autobusy się pchają.
Ale masz rację. Teraz są modne konsultacje społeczne - może ZTP powinien przedstawić kilka propozycji i poddać opinii mieszkańców?
Re: Nowa Huta
"163" jeździło Wielicką do 2011. Wtedy zostało skrócone na krótką trasę Kombinat - Podgórze SKA. Przez rok wspólnie z Radą Dzielnicy XII walczyliśmy o powrót "163" do N. Bieżanowa i to się udało w listopadzie 2012, w wersji przez Złocień i Półłanki. Początkowo było tylko szczytówką, w 2014 zyskało kursy przez cały tydzień.Piotr246 pisze: 20 lut 2025, 12:29Kiedyś 163 jechało Wielicką i Nowohucką. Skierowano przez Rybitwy i pewnie niejako z rozpędu puszczono przez Szpital Żeromskiego. Teraz jak chce się wyprostować to pewnie będą protesty.
W pierwszej wersji nowej trasy - do Kombinatu/Al. Przyjaźni, "163" jechało Klasztorną i skręcało w al. Jana Pawła II, omijając właśnie szpital. Mieszkańcy prosili Radę Dzielnicy by skierowała "163" koło szpitala bo chcieli mieć tam dojazd. Po kilku latach walki udało się to wprowadzić, gdy "163" zostało wydłużone do Piastów, wchłaniając dawne "153".
I wg mnie to dobrze, że "163" jedzie koło szpitala - skoro pasażerowie o to walczyli, to znaczy że potrzebują tego dojazdu.
Re: Nowa Huta
Gdyby tylko ZTP zależało na rozwiązaniu tej sytuacji to byłoby superancko, niestety każda taka zmiana, nowa linia to niestety są koszty. I możemy tu mówić o 563-ce o zwiększeniu f dla 163-ki, nowej linii wewnątrz Huty... Jednakże nie stanie się to do czasu aż sytuacja finansowa się poprawi co niestety jest absurdalne, że tyle lat minęło tyle cięć i pieniędzy dalej nie ma. Trzeba by opracować jakiś masterplan jak pozmieniać wiele linii aby wyciskać z nich jak najwięcej przy najniższych kosztach abyśmy w końcu mogli dojść do sytuacji w której transport publiczny w Krakowie może się swobodnie rozwijać. A nie, że utworzenie 2 linii ostatnio doprowadziło do cięcia na trzech innych, praktycznie nie pokrywających się ze sobą...Piotr246 pisze: 20 lut 2025, 12:29 Kiedyś 163 jechało Wielicką i Nowohucką. Skierowano przez Rybitwy i pewnie niejako z rozpędu puszczono przez Szpital Żeromskiego. Teraz jak chce się wyprostować to pewnie będą protesty.
Ale masz rację. Teraz są modne konsultacje społeczne - może ZTP powinien przedstawić kilka propozycji i poddać opinii mieszkańców?
Taka linia by się przydała, jednakże w kwestii Wańkowicza. To gdyby powstała pętla przy Walcowni albo nawet niech będzie pętla na Wzgórzach Krzesławickich, to sądzę, że taniej będzie jakąś linię z Kombinatu puścić przez Wańkowicza (ew. 142 jak pisałem wcześniej tylko jak również wcześniej pisałem XD, jak rozwiązać problem obsługi Walcowni). Nie ma sensu szczerze aby tyle linii autobusowych musiało pod Kombinatem kończyć biorąc pod uwagę, że po zakończeniu remontów w okolicy wróci na Al. Solidarności tramwaj co będzie lepszym sposobem dojazdu niż autobus. A linię, o której piszesz zrobić krótszą, ale z większym f w celu zwiększenia jej wydajności.Cyjan pisze: 20 lut 2025, 12:00 3. Linia wewnątrznowohucka, która lepiej niż 123 i możliwie znikające 132 połączy osiedla w Starej Hucie i rozdzieli trochę bardziej ciąg wzdłuż al. Róż którym jedzie większość linii obecnie. Gdyby jeszcze ta linia zahaczała o ul. Wańkowicza byłoby bella

"Festina lente 106 ad Łagiewniki" ~ Dawid (czyli ja
)

Re: Nowa Huta
Tak kursowało przez dziesięciolecia przez Wielicką i Nowohucką ale została zlikwidowana bo jak wtedy twierdzono "dublowała ta linia tramwaje" na sporym odcinku. To chyba była pierwsza linia tak potraktowana - wmawiano nam, że w zamian będziemy mieć z Bieżanowa częstsze tramwajowe "51" aby dojechać do "Podgórza SKA" aby móc się przesiąść na skrócone do tego dworca "163". Później znowu nas okradziono z "502" - znana już wszystkim historia.Piotr246 pisze: 20 lut 2025, 12:29 Kiedyś 163 jechało Wielicką i Nowohucką. Skierowano przez Rybitwy i pewnie niejako z rozpędu puszczono przez Szpital Żeromskiego. Teraz jak chce się wyprostować to pewnie będą protesty.

Na szczęcie wielu z Nas forumowiczów chodziło i pytało Radnych Dzielnicy XII, mieszkańców czy chcemy autobusu przez Rybitwy do Huty aby móc coś wywalczyć co nam zabrano tak nagle. Ówczesny (chyba) ZIKiT początkowo był sceptyczny na takie pomysły zasłaniając się przejazdami kolejowymi na Półłanki. Jednak po pewnym czasie zgodzili się spróbować i powstało "nowe "163"" ale z mizerną częstotliwością (tak mi coś świta, że tylko w szczycie ale mogę się mylić). Później walczono o lepszą częstotliwość bo linia się bardzo przydała, przyjęła i nawet w czasach covid-u podjęto decyzję o pojazdach 18 metrowych. A w międzyczasie zanim powstał Szpital UJ w Prokocimiu to walczono o wjazd do Szpitala Żeromskiego. I tak jest do dnia dzisiejszego.

Re: Nowa Huta
Pisałem o tym przecież powyżej:kucyk pisze: 20 lut 2025, 13:01Jednak po pewnym czasie zgodzili się spróbować i powstało "nowe "163"" ale z mizerną częstotliwością (tak mi coś świta, że tylko w szczycie ale mogę się mylić).
Częstotliwość miało f24 ze względu na koordynację ze "125" (Złocień - Rybitwy) i "183" (Złocień - Prokocim Szpital).Kaszmir pisze: 20 lut 2025, 12:47Początkowo było tylko szczytówką, w 2014 zyskało kursy przez cały tydzień.
Re: Nowa Huta
Tylko obecnie w Hucie marnuje się pieniądze - puszczając właśnie 139, 501, 110, 160, 193, 163 przez jedną ulicę, to samo pchając się na Przyjaźni żeby ominąć Pl. Centralny i broń boże nie dublować tramwaju (dawać ludziom dostęp do tramwajów jadących z JP2). To jest moim zdaniem pokaz tego, że dla ZTP Stara Huta to nie jest miejsce gdzie można robić dobre połączenia, tylko jakiś dziwaczny problem do rozwiązania po macoszemu.Zorza Polarna pisze: 20 lut 2025, 12:48 Jednakże nie stanie się to do czasu aż sytuacja finansowa się poprawi co niestety jest absurdalne, że tyle lat minęło tyle cięć i pieniędzy dalej nie ma.
Problemem wiecznym Huty są też jej pętle, które niestety nie generują najlepszych możliwości dla kończenia tras. Al. Pokoju jest trochę dziwnie skonstruowana i w sumie w centrum, Czyżyny Dworzec ma znowu dosyć daleko do tramwaju i jego rola będzie się tylko zmniejszać, Kombinat jest też dosyć nietypowym miejscem dla krańcówki w 2025r. Mam nadzieję, że w miarę otwarcia Kocmyrzowskiej i pętli na Wzgórzach zachęci to planistów do słania tam niektórych autobusów, które marnują swój potencjał.
ona/jej
Re: Nowa Huta
Właśnie stąd moim zdaniem powinno zaraz po zakończeniu tych inwestycji, zając się kwestią ul. Mrozowej a w szczególności ul. Blokowej.Cyjan pisze: 20 lut 2025, 13:06 Tylko obecnie w Hucie marnuje się pieniądze - puszczając właśnie 139, 501, 110, 160, 193, 163 przez jedną ulicę, to samo pchając się na Przyjaźni żeby ominąć Pl. Centralny i broń boże nie dublować tramwaju (dawać ludziom dostęp do tramwajów jadących z JP2). To jest moim zdaniem pokaz tego, że dla ZTP Stara Huta to nie jest miejsce gdzie można robić dobre połączenia, tylko jakiś dziwaczny problem do rozwiązania po macoszemu.
Problemem wiecznym Huty są też jej pętle, które niestety nie generują najlepszych możliwości dla kończenia tras. Al. Pokoju jest trochę dziwnie skonstruowana i w sumie w centrum, Czyżyny Dworzec ma znowu dosyć daleko do tramwaju i jego rola będzie się tylko zmniejszać, Kombinat jest też dosyć nietypowym miejscem dla krańcówki w 2025r. Mam nadzieję, że w miarę otwarcia Kocmyrzowskiej i pętli na Wzgórzach zachęci to planistów do słania tam niektórych autobusów, które marnują swój potencjał.
Już od wielu lat problem z przejazdem kolejowym w tym rejonie jest, był i nadal będzie bo temat w żadnym stopniu nie mknie do przodu.
Iloczyn ruchu na tym przejeździe jest ogromny a przystanek jest wraz z stacją Kraków Bonarką są najrzadziej wykorzystywanymi przystankami kolejowymi przez pasażerów a dosłownie 1,5km dalej jest pętla Kombinat, na której stoją autobusy i się marnują, gdyż kto teraz dojeżdża do tamtej pętli autobusem??? (no może ludzie, którzy idą do szpitala).
Już od dawna w rejonie Ujastka i Luboczy, powstały koncepcje w których ten rejon posłużyłby jako węzeł komunikacyjny dla starej Nowej Huty. Kolej, tramwaj, pętla... Jednakże czy ktokolwiek w ostatnim czasie o nich słyszał? Jakiś urzędnik mówił, że coś się w tym aspekcie pcha do przodu? Czy jak zawsze inwestycja stanęła w martwym punkcie...
kliknięcie na obrazki przenosi do artykułu o przejeździe kolejowym Kraków-Lubocza
"Festina lente 106 ad Łagiewniki" ~ Dawid (czyli ja
)

Re: Nowa Huta
Dużo linii autobusowych w Nowej Hucie jest opartych o rejon Bronowic/AGH. Mowa o "139", "159", "172"/"572", "501", "511". Moim zdaniem jest to przesyt kierowania tychże linii w tamtym kierunku. Jeżeli chodzi o Starą Hutę to brakuje połączenia z Ruczajem.
Re: Nowa Huta
Kobierzyn jest otwarty tylko na północny Zachód (Krowodrza, Nowa Wieś ect.), więc w pełni się zgadzam.Szymi pisze: 20 lut 2025, 17:42 Dużo linii autobusowych w Nowej Hucie jest opartych o rejon Bronowic/AGH. Mowa o "139", "159", "172"/"572", "501", "511". Moim zdaniem jest to przesyt kierowania tychże linii w tamtym kierunku. Jeżeli chodzi o Starą Hutę to brakuje połączenia z Ruczajem.
Myślałem kiedyś o puszczeniu prop lini przyspieszonej z pętli przy ul. Czerwone Maki a następnie przez Bobrzyńskiego i TŁ do NH przez Nowohucką i po trasie 174. Osobiście to najmniej dublujące tramwaj i w miarę najszybsze połączenie Kobierzyna z Starą NH.
Jak powstanie 8PU to też o takich liniach będzie można myśleć a jak Humoldta to już wgl
"Festina lente 106 ad Łagiewniki" ~ Dawid (czyli ja
)

Re: Nowa Huta
Zapomnieliście o 178/578.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Bądź Wola Twoja, krk_kmk, kry5 i 9 gości