Pojawiły się rozkłady (
link) i jest ważna zmiana względem planów, a nawet niedawnego komunikatu ZTP na fb. Poza szczytem swoszowickie linie też dostaną f30, nie f40. I bardzo dobrze.
Raz, że to po prostu wypada, bo dotychczas o ile w szczycie miała być rekompensata za zabranie "165", tak międzyszczyt był po prostu na minus. Dwa, że dzięki temu można skoordynować "135" ze "133" (które ma f30 poza szczytem) i ogólnie łatwiej to skoordynować choćby z tramwajami bazującymi na f15.
Przy okazji, zyskują też Podstolice gdzie "214" kursuje co drugim kursem. Było f80, będzie f60, dziennie trzy kursy więcej. Zawsze na plus.
Co do poszczególnych koordynacji:
"214/254" (Borek - Swoszowice) -> z Borku f13/17 (do Swoszowic dojeżdżają f11/19 z racji na wjazdy "254"), ze Swoszowic 14+16 (dojeżdżają do Borku 12+18)
"135/254" (Swoszowice - Golkowice) -> ze Swoszowic 9+21 (dojeżdżają 13+17), z Golkowic 13+17 (do Swoszowic dojeżdżają 9+21)
"135/155" (Swoszowice - Kurdwanów) -> ze Swoszowic 13+17, z Kurdwanowa 15+15
"133/135/433" (Łagiewniki - Kurdwanów / Piaski) -> tu zastosowano dość nietypowe rozwiązanie. Sprawa była nieoczywista bo trzy linie dublują się do Kurdwanowa, a potem dwie do Piasków Wielkich, do tego trzecia jest szczytówką. W efekcie w szczycie z Łagiewnik "133/135/433" jadą co 10 minut, natomiast na odcinku do Piasków jest 10+20 ("133/433"), podobnie poza szczytem z Łagiewnik ("133/135"). W drugą stronę do Łagiewnik jest 8+10+12, z Piasków mniej więcej 13+17, a poza szczytem do Łagiewnik 10+20.
Ogólnie sprawia to dobre wrażenie. Czuć, że ktoś nad tym przysiadł i postarał się wycisnąć z tego jak najwięcej. Duży plus za zmianę na f30 poza szczytem, oraz koordynację f10 od Łagiewnik do Kurdwanowa. Choć niestety wszędzie to był wybór coś za coś, tu kosztem "133+433" jadącego 10+20.