Salwator

- Linie, trasy, rozkłady
Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 6838
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Salwator

Post autor: Kaszmir » 21 paź 2023, 13:55

Kontynuuję tu wątek zaczęty w dyskusji o "139".
Mr. Passenger pisze: 16 paź 2023, 23:19Tak się zastanawiam - może po zakończeniu remontu na Kościuszki zostawić "502" na obecnej trasie i przedłużyć ją do Salwatora?
Mr. Passenger pisze: 16 paź 2023, 23:19Dodatkowym plusem byłaby regularna obsługa przez KM przystanku "Plac Na Stawach", który, z tego co ostatnio kilkukrotnie zaobserwowałem, cieszy się sporym zainteresowaniem pasażerów.
Jeśli mieszkańcy by się zgodzili, jestem zdecydowanie za tym by zostawić przystanek przy Placu na Stawach, super pomysł :)

Do Salwatora mogłoby jechać "502", trochę się zastanawiam jednak bo wtedy byłby to mocny dubel "2". Pytanie, jakie będą zmiany po otwarciu tramwaju przez Meissnera - nie zdziwiłbym się, gdyby "124+424" w ogóle zlikwidowano. Wtedy "502" może pojechać do os. Podwawelskiego (przy okazji, były już takie plany w 2014, "124+424" skrócone do Cracovii a "502" wydłużone do os. Podwawelskiego, nawet były już tabliczki tamże lecz się wycofano w ostatniej chwili).

Ja trochę też zastanawiałem się, czy Salwator nie potrzebowałby połączenia wzdłuż Alej. Wtedy może... "307" do Salwatora? Wydaje mi się, że linia nie musi koniecznie kończyć na os. Podwawelskim. A tak udałoby się zmieścić w tej samej liczbie brygad. Tylko głośno myślę ;)

Co do przystanku "Plac na Stawach", może na stałe mógłby tam też przejeżdżać "109"? Zamiast robić rundkę przez Jubilat?

Awatar użytkownika
mkm3
Ekspert
Posty: 1194
Rejestracja: 02 mar 2020, 9:47

Re: Salwator

Post autor: mkm3 » 21 lis 2023, 22:08

Wydłużenie linii 134 do Placu Na Stawach
https://ztp.krakow.pl/transport-publicz ... y/558-2023
Szanowni Pasażerowie,

uprzejmie informujemy, że od dnia 25.11.2023 r. (sobota), linia 134 będzie kursować po trasie czasowo-zmienionej: ZOO – … – Dunin-Wąsowicza – Senatorska – Plac Na Stawach (przystanek końcowo-początkowy) – Komorowskiego – Kościuszki – Borelowskiego-Lelewela – Dunin-Wąsowicza – Kałuży – Focha – … – ZOO:
  • na wydłużonym odcinku linia będzie dodatkowo obsługiwać przystanki: Plac Na Stawach 71, Komorowskiego 02;
  • linia będzie zatrzymywać się na przystanku Cracovia Stadion 02;
  • kursy dodatkowe, realizowane w przypadku korzystnej pogody odbywać się będą na stałej trasie: Cracovia Stadion – ZOO w godzinach 9:00 – 15:00;
  • załadunek rowerów będzie możliwy na przystankach: Plac Na Stawach, Cracovia Stadion, ZOO.

Awatar użytkownika
sorig
Specjalista
Posty: 460
Rejestracja: 21 lut 2020, 11:22

Re: Salwator

Post autor: sorig » 08 lut 2024, 16:12

W komunikacie "134" ma trasę czasowo zmienioną, ale w rozkładach na stronie MPK oraz na wyświetlaczach brak negatywu. "502" tak jak jeździło w negatywie, tak jeździ dalej.

Czy ZTP nie przymierza się do tego, żeby trasa wydłużona do Placu Na Stawach została po zakończeniu remontu?

Parówczak
Specjalista
Posty: 257
Rejestracja: 20 sie 2022, 22:52

Re: Salwator

Post autor: Parówczak » 10 lut 2024, 11:40

Gdzie punkt socjalny dla kierowców na 134 jest/będzie? 310 jeździ na Cichy Kącik na przerwy.

Scania_9640
Ekspert
Posty: 2055
Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
Lokalizacja: Balice

Re: Salwator

Post autor: Scania_9640 » 10 lut 2024, 11:42

Parówczak pisze: 10 lut 2024, 11:40 Gdzie punkt socjalny dla kierowców na 134 jest/będzie? 310 jeździ na Cichy Kącik na przerwy.
Na 134 w sumie nie było punktu, toaleta była w zoo

judash
Ekspert
Posty: 771
Rejestracja: 23 cze 2020, 9:34

Re: Salwator

Post autor: judash » 19 lut 2024, 22:44

Interpelacja ws. Salwatora

Awatar użytkownika
Aułrora
Specjalista
Posty: 394
Rejestracja: 30 lis 2022, 2:13
Lokalizacja: Kraków - Kobierzyn

Re: Salwator

Post autor: Aułrora » 20 lut 2024, 1:48

judash pisze: 19 lut 2024, 22:44 Interpelacja ws. Salwatora
Wszystko fajnie tylko co tam niby można puścić? Co aglomeracyjne nie bo to się nie opłaca. Mieszkańcy podkrakowskich mieścin nie mają tam po co wjeżdżać. W końcu po to wszystko wydłużyli prawda? Co, 136 wydłużyć po trasie:

POD FORTEM - (...) - Grota Roweckiego - Kapelanka - Monte Cassino - Rondo Grunwaldzkie - Monte Cassino - Zielińskiego - Most Zwierzyniecki - Księcia Józefa - SALWATOR?

Przecież to sensu nie ma .....

Dosłownie niech mnie ktoś oświeci bo ja naprawdę nie wiem co pan Gibała by sobie tam życzył.
"Festina lente 106 ad Łagiewniki" ~ Dawid (czyli ja ;) )

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 6838
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Salwator

Post autor: Kaszmir » 20 lut 2024, 8:10

Raczej nikt nie myśli o wydłużaniu "136". Pewnie przydałoby się po prostu zwiększyć częstotliwość "109" (jak podano w piśmie) albo uruchomić linię "709" na części jej trasy.

pjetrek
Ekspert
Posty: 771
Rejestracja: 22 gru 2020, 17:31

Re: Salwator

Post autor: pjetrek » 20 lut 2024, 8:23

Od poniedziałku 26.02 ma być już otwarte skrzyżowanie Kościuszki/Królowej Jadwigi więc sytuacja powinna wrócić do normy. A 109 będzie zapewniać dojazd do Cichego Kącika.
Swoją drogą skąd mu się wzięło to "raz na godzinę", skoro autobus jeździ teraz z f35? I to od rana aż do 21...

Bautosz
Znawca
Posty: 170
Rejestracja: 26 wrz 2024, 20:40
Lokalizacja: Podgórze

Re: Salwator

Post autor: Bautosz » 30 lis 2024, 13:59

Jesteśmy coraz bliżej oddania trasy tramwajowej do Salwatora. Jej oddanie jest planowane na 16 grudnia, zaplanowano również szlifowanie torowiska i próbny przejazd. Jest to idealna okazja do potencjalnych zmian w układzie linii w tym rejonie. Warto też dodać, że mieliśmy do czynienia z ograniczeniem oferty ze względu na zły stan trasy.

Jakie zmiany chcielibyście lub jakich oczekujcie po zakończeniu remontu?


Więc, ja zacznę:

Tramwajowe:

1 bez zmian

2 Cmentarz Rakowicki - CICHY KĄCIK

6 Mały Płaszów P+R - Cichy Kącik (obecna stała trasa)

20 Mały Płaszów P+R - SALWATOR

Autobusowe:

189 Plac Centralny - Nowy Kleparz - al. Słowackiego, al. Mickiewicza, Dunin-Wąsowicza, Senatorska - SALWATOR

Z nową parą przystanków na Placu Na Stawach (na której zatrzymywałoby się "109" w stronę Cracovii Stadion).


509 Bielany - (Ks. Józefa, Zielińskiego, Monte Cassino, Barska) - Os. Podwawelskie

Linia szczytowa z częstotliwością 30 minut, zatrzymująca się na: Bielany, Bielany Szkoła, Bielany Klasztor, Przegorzały Obwodnica, Zielińskiego, Kapelanka, Rondo Grunwaldzkie, Os. Podwawelskie.




Zamiana "2" z "20" może być kontrowersyjna, szczególnie że w ten sposób Cichy Kącik straci 1/3 kursów. Jednak zanim "6" została skierowana na Cichy Kącik, częstotliwość wynosiła 7-8 minut, czyli tyle samo co przy skierowaniu tam "2" i "6". Z kolei, Salwator zyskałby mocne połączenie w kierunku wielu istotnych miejsc (np. Dworzec Główny, Rondo Mogilskie, Uniwersytet Frycza). Dodatkowo, są też linie "124/424", "152" i "502" które wspierają część tramwajowej trasy do Cichego Kącika.

Temat "189" był już poruszany niejednokrotnie i właściwie, to co chwilę jest on przywracany. Sporo użytkowników zgadza się, że ta linia kończy w złym miejscu, z tego powodu zostało już podane dużo opcji wydłużenia "189", m.in. na Salwator. Moim zdaniem, jest to dobry pomysł, ponieważ zapewniamy wtedy bezpośrednie połączenie Salwatora z m.in Alejami, Olszą i Bieńczycami. Warto też zauważyć, że przedłużenie "502" do Salwatora jako komunikacji zastępczej dobrze się przyjęło. Oczywiście, nie wiadomo czy to dlatego, że nie było innej opcji dojazdu w ten rejon, czy w powodu nowej relacji. "189" nie dublowałby się z tramwajem, dlatego uważam, że taka trasa przyjęłaby się. Przy okazji, zapewniamy wygodny dojazd do wielu części miasta pasażerom linii 2x9 (poza "219").

Celem linii "509" jest szybki dojazd do centrum z Bielan w godzinach z największym zapełnieniem. Po oddaniu pętli na Salwatorze, linie aglomeracyjne na nią powrócą. Jednak, wiele pasażerów wolałoby trasę do Os. Podwawelskiego. Ci pasażerowie też mogliby skorzystać z "509".

suchy
Ekspert
Posty: 1171
Rejestracja: 27 gru 2021, 17:16

Re: Salwator

Post autor: suchy » 30 lis 2024, 14:42

Owszem przekierowanie 20 na Salwator (czy cokolwiek innego jadącego co 7-8 minut w kierunku Dworca) byłoby dość sensowne - jak jeszcze Salwator był otwarty i akurat była "przerwa" że 2 dopiero co pojechała, to z 1 czy 6 sporo ludzi wysiadało pod Filharmonią i szli/biegli na przystanek na Franciszkańskiej, żeby pojechać czymś w kierunku Bagateli.

Tylko wtedy Cichy Kącik straciłby częste połączenie w kierunku Dworca (które jest bardzo wykorzystywane przez studentów - przy Oleandry masz przecież akademiki). A jeśli 6 również trafi z powrotem na Salwator, to Cichy Kącik zostaje wtedy z wyłącznie JEDNĄ słabą linią f=15, kursującą wyłącznie przez I obwodnicę do Rakowic. Linia 2 służyłaby wtedy wyłącznie, żeby wydostać się z CK pod Bagatelę - i tam wszyscy przesiadaliby się na inne linie.

Żeby powstała sensowna siatka, trzeba byłoby nieco rozszerzyć wachlarz zmian - np. wrócić do pomysłów przekierowania 10tki. Wtedy zmiany mogłyby wyglądać tak:

10 - Pleszów - Dworzec - Bagatela - Salwator.
Dzięki temu Salwator zyskuje drugie dalekosiężne połączenie z Hutą (przez Mogilską),

2 - Rakowice - Dworzec - po obecnej trasie 10 - Kurdwanów.
Linia przestaje wtedy być zapchaj-dziurą w centrum, umożliwia dojazd do Rakowic z dalszych rejonów miasta, a nie tylko z I obwodnicy.
A pasażerowie, którzy dawniej podróżowali na trasie 10tki Łagiewniki/Podgórze <=> Huta, mieliby możliwość szybkiej przesiadki na Lubicz lub na Dworcu na tym samym przystanku (nie tylko na 10, ale również na 4 czy 52 - więc czas oczekiwania na przesiadkę zajmowałby max kilka minut).

Awatar użytkownika
Aułrora
Specjalista
Posty: 394
Rejestracja: 30 lis 2022, 2:13
Lokalizacja: Kraków - Kobierzyn

Re: Salwator

Post autor: Aułrora » 30 lis 2024, 14:59

Bautosz pisze: 30 lis 2024, 13:59 Jesteśmy coraz bliżej oddania trasy tramwajowej do Salwatora. Jej oddanie jest planowane na 16 grudnia, zaplanowano również szlifowanie torowiska i próbny przejazd. Jest to idealna okazja do potencjalnych zmian w układzie linii w tym rejonie. Warto też dodać, że mieliśmy do czynienia z ograniczeniem oferty ze względu na zły stan trasy.

Jakie zmiany chcielibyście lub jakich oczekujcie po zakończeniu remontu?


Więc, ja zacznę:

Tramwajowe:

1 bez zmian

2 Cmentarz Rakowicki - CICHY KĄCIK

6 Mały Płaszów P+R - Cichy Kącik (obecna stała trasa)

20 Mały Płaszów P+R - SALWATOR

Autobusowe:

189 Plac Centralny - Nowy Kleparz - al. Słowackiego, al. Mickiewicza, Dunin-Wąsowicza, Senatorska - SALWATOR

Z nową parą przystanków na Placu Na Stawach (na której zatrzymywałoby się "109" w stronę Cracovii Stadion).


509 Bielany - (Ks. Józefa, Zielińskiego, Monte Cassino, Barska) - Os. Podwawelskie

Linia szczytowa z częstotliwością 30 minut, zatrzymująca się na: Bielany, Bielany Szkoła, Bielany Klasztor, Przegorzały Obwodnica, Zielińskiego, Kapelanka, Rondo Grunwaldzkie, Os. Podwawelskie.




Zamiana "2" z "20" może być kontrowersyjna, szczególnie że w ten sposób Cichy Kącik straci 1/3 kursów. Jednak zanim "6" została skierowana na Cichy Kącik, częstotliwość wynosiła 7-8 minut, czyli tyle samo co przy skierowaniu tam "2" i "6". Z kolei, Salwator zyskałby mocne połączenie w kierunku wielu istotnych miejsc (np. Dworzec Główny, Rondo Mogilskie, Uniwersytet Frycza). Dodatkowo, są też linie "124/424", "152" i "502" które wspierają część tramwajowej trasy do Cichego Kącika.

Temat "189" był już poruszany niejednokrotnie i właściwie, to co chwilę jest on przywracany. Sporo użytkowników zgadza się, że ta linia kończy w złym miejscu, z tego powodu zostało już podane dużo opcji wydłużenia "189", m.in. na Salwator. Moim zdaniem, jest to dobry pomysł, ponieważ zapewniamy wtedy bezpośrednie połączenie Salwatora z m.in Alejami, Olszą i Bieńczycami. Warto też zauważyć, że przedłużenie "502" do Salwatora jako komunikacji zastępczej dobrze się przyjęło. Oczywiście, nie wiadomo czy to dlatego, że nie było innej opcji dojazdu w ten rejon, czy w powodu nowej relacji. "189" nie dublowałby się z tramwajem, dlatego uważam, że taka trasa przyjęłaby się. Przy okazji, zapewniamy wygodny dojazd do wielu części miasta pasażerom linii 2x9 (poza "219").

Celem linii "509" jest szybki dojazd do centrum z Bielan w godzinach z największym zapełnieniem. Po oddaniu pętli na Salwatorze, linie aglomeracyjne na nią powrócą. Jednak, wiele pasażerów wolałoby trasę do Os. Podwawelskiego. Ci pasażerowie też mogliby skorzystać z "509".
Bardzo dobre pomysły z tymi liniami autobusowymi jednakże myślałem również o tym aby każdą linię aglo puścić do pętli "Cracovii Stadion" a linię spod stadionu na Salwator. Na ul. Kałuży jest więcej miejsca niż na Kościuszki (wadą jest brak punktu socjalnego, a powinien tam powstać bo tam coraz więcej autobusów kończy bieg) ludzie mieliby lepszą przesiadkę z linii aglo a w drugą stronę linie obsługiwałby Muzeum Narodowe.
Jednakże zastanawiam się czy wgl ten przystanek wtedy jeszcze dawał radę z obsługą pasażerską czy nie jest za bardzo obciążony.

A 109 bym gdzieś wtedy widział bym na dalszej trasie. Tylko za bardzo wiem gdzie można by było ją wydłużyć.
"Festina lente 106 ad Łagiewniki" ~ Dawid (czyli ja ;) )

Wojciech
Znawca
Posty: 171
Rejestracja: 18 lut 2020, 21:43

Re: Salwator

Post autor: Wojciech » 30 lis 2024, 15:49

"2" z Salwatora do Pleszowa, "10" z Kurdwanowa na Cm. Rakowicki. Mocna "20" dla Cichego Kącika wystarczy. Można rozważyć skrócenie "6" do Salwatora.

judash
Ekspert
Posty: 771
Rejestracja: 23 cze 2020, 9:34

Re: Salwator

Post autor: judash » 30 lis 2024, 15:53

"6" ma podobno stałą trasę CK - MP.

Bautosz
Znawca
Posty: 170
Rejestracja: 26 wrz 2024, 20:40
Lokalizacja: Podgórze

Re: Salwator

Post autor: Bautosz » 30 lis 2024, 16:38

Zorza Polarna pisze: 30 lis 2024, 14:59 Bardzo dobre pomysły z tymi liniami autobusowymi jednakże myślałem również o tym aby każdą linię aglo puścić do pętli "Cracovii Stadion" a linię spod stadionu na Salwator. Na ul. Kałuży jest więcej miejsca niż na Kościuszki (wadą jest brak punktu socjalnego, a powinien tam powstać bo tam coraz więcej autobusów kończy bieg) ludzie mieliby lepszą przesiadkę z linii aglo a w drugą stronę linie obsługiwałby Muzeum Narodowe.
Jednakże zastanawiam się czy wgl ten przystanek wtedy jeszcze dawał radę z obsługą pasażerską czy nie jest za bardzo obciążony.

A 109 bym gdzieś wtedy widział bym na dalszej trasie. Tylko za bardzo wiem gdzie można by było ją wydłużyć.
Z przystankiem na Muzeum Narodowym mógłby być problem. Nie wiem też jak z ulicą Dunin-Wąsowicza, która do najszerszych nie należy. Ale tak ogólnie, to dobry pomysł.

109 może na Dworcu Głównym Wschód lub Nowym Kleparzu?

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: goracygreg, Kaszmir, kry5, suchy i 10 gości