Strona 11 z 15

Re: Bieżanów, Prokocim, Rżąka

: 26 kwie 2023, 20:06
autor: Kaszmir
Kosztowo to wychodziło mniej więcej na zero: trasa "163" będzie wydłużona dokładnie o tyle samo, o ile skrócona będzie "153". Obie mają też podobną liczbę kursów.

Re: Bieżanów, Prokocim, Rżąka

: 27 kwie 2023, 10:42
autor: ant_sm
Zobaczcie najpierw czy na pętli przy MCO jest punkt socjalny, to dostaniecie odpowiedź dlaczego nic tam nie wydłużają :twisted:.

Re: Bieżanów, Prokocim, Rżąka

: 27 kwie 2023, 10:51
autor: Kaszmir
Miał być punkt socjalny. Czyli nie zdążyli z nim na otwarcie pętli?

Re: Bieżanów, Prokocim, Rżąka

: 27 kwie 2023, 23:45
autor: Bądź Wola Twoja
Kaszmir pisze: 27 kwie 2023, 10:51 Miał być punkt socjalny. Czyli nie zdążyli z nim na otwarcie pętli?
Ktoś o nim zapomniał, prawdopodobnie nie ma nawet zrobionych przyłączy :)

Re: Bieżanów, Prokocim, Rżąka

: 28 kwie 2023, 22:29
autor: Kaszmir
Nowa pętla MCO gotowa na przyjęcie autobusów
https://psmkms.krakow.pl/16-aktualnosci ... -autobusow
Oprócz tego wykonano dodatkowe stanowisko do odstawiania pojazdów, a także miejsce pod punkt socjalny dla kierowców. Jego realizacja również powinna nastąpić w najbliższym czasie.
Po wykonaniu punktu socjalnego dla prowadzących, zostaną tu skierowane kolejne linie z mocno obciążonej obecnie pętli Nowy Bieżanów Południe.

Re: Bieżanów, Prokocim, Rżąka

: 29 kwie 2023, 9:13
autor: kucyk
Kaszmir pisze: 28 kwie 2023, 22:29 Nowa pętla MCO gotowa na przyjęcie autobusów
https://psmkms.krakow.pl/16-aktualnosci ... -autobusow
Być może z tej pętli będzie startować nowa "513".

Re: Bieżanów, Prokocim, Rżąka

: 29 kwie 2023, 9:37
autor: Kaszmir
kucyk pisze: 29 kwie 2023, 9:13Być może z tej pętli będzie startować nowa "513".
Wypowiedzi dyr. Franka pod postami o zmianach na Prądniku Białym niestety trochę tak brzmią. Podał tam, że "będzie koordynacja z 503 od Prokocimia". Czyli brzmi, że "503" i "513" będą mieć wspólną trasę dopiero od "Prokocimia Szpitala".

To gdzie mogłoby jechać "513"? Teligi raczej nie bo to dubel tramwaju i "173". MCO jest zatem realną opcją, zwłaszcza że Rżąka się ostatnio upominała by "144" przestał jeździć Jakubowskiego bo to naokoło i wpycha linię w korek. Mogą zatem być takie zakusy, by wyprostować "144" i w zamian puścić "513" przez Jakubowskiego do MCO, kosztem wydzielenia z "503".

To jednak wg mnie byłoby bardzo słabe bo będzie oznaczać dalsze cięcie "503" na N. Bieżanowie. Jeśli do tego uwzględnić że "153" ma zniknąć z Aleksandry ("153" i "163" skierowane też do MCO), to całość zmian dla pasażerów z tego rejonu jest tym gorsza.

To jednak tylko domysły. Trzeba chyba poczekać do oficjalnej prezentacji.

Re: Bieżanów, Prokocim, Rżąka

: 30 kwie 2023, 9:46
autor: Tancin
Może tak być z tym punktem startowym 513 pod MCO, więc korzystającym z przystanku Jerzmanowskiego pozostaje jeszcze żyć nadzieją na normalność dzięki np. 444 z Rżąki rekompensującemu cięcia na 144 oraz 503 i wpisującemu się w zapowiedziany trend kursowania co 7,5 minuty w szczytach.

Re: Bieżanów, Prokocim, Rżąka

: 30 kwie 2023, 13:49
autor: Kaszmir
Tancin pisze: 30 kwie 2023, 9:46Może tak być z tym punktem startowym 513 pod MCO, więc korzystającym z przystanku Jerzmanowskiego pozostaje jeszcze żyć nadzieją na normalność dzięki np. 444 z Rżąki rekompensującemu cięcia na 144 oraz 503 i wpisującemu się w zapowiedziany trend kursowania co 7,5 minuty w szczytach.
Obstawiam, że "513" będzie jedyną dodatkową linią w rejonie. Obecnie z Prokocimia do centrum linie miejskie mają 16 kursów/h ("144" 5, "173" 5, "503" 6), po zmianie też byłoby 16 ("144", "173", "503", "513" każde po 4). Pytanie gdzie dotrze "513"? Pętla przy MCO to rozwiązanie pesymistyczne bo wtedy N. Bieżanów jest stratny (pocięte "173", "503"). Chyba, że pojedzie przez Jakubowskiego lecz potem wróci na Wielicką i jak "503" do N. Bieżanowa. To byłoby wg mnie uczciwe - wprawdzie "513" pojechałoby lekko naokoło, jednak tak czy owak z Aleksandry do centrum znów byłoby 8 kursów/h ("503+513") zamiast 6. Dojazd do Szpitala Uniwersyteckiego też dla niektórych byłby wartością dodaną.

Re: Bieżanów, Prokocim, Rżąka

: 30 kwie 2023, 20:39
autor: kbieniu7
Kaszmir pisze: 30 kwie 2023, 13:49 Obstawiam, że "513" będzie jedyną dodatkową linią w rejonie. Obecnie z Prokocimia do centrum linie miejskie mają 16 kursów/h ("144" 5, "173" 5, "503" 6), po zmianie też byłoby 16 ("144", "173", "503", "513" każde po 4). Pytanie gdzie dotrze "513"? Pętla przy MCO to rozwiązanie pesymistyczne bo wtedy N. Bieżanów jest stratny (pocięte "173", "503"). Chyba, że pojedzie przez Jakubowskiego lecz potem wróci na Wielicką i jak "503" do N. Bieżanowa. To byłoby wg mnie uczciwe - wprawdzie "513" pojechałoby lekko naokoło, jednak tak czy owak z Aleksandry do centrum znów byłoby 8 kursów/h ("503+513") zamiast 6. Dojazd do Szpitala Uniwersyteckiego też dla niektórych byłby wartością dodaną.
To wtedy można by "144" wyprostować, by Rżączanie nie musieli robić kółek. I zaoszczędzić wzkm trochę.

Re: Bieżanów, Prokocim, Rżąka

: 30 kwie 2023, 20:49
autor: Kaszmir
kbieniu7 pisze: 30 kwie 2023, 20:39To wtedy można by "144" wyprostować, by Rżączanie nie musieli robić kółek. I zaoszczędzić wzkm trochę.
Tak, zakładam że jednym z celów powstania "513" może być właśnie chęć wyprostowania "144" bo mieszkańcy Rżąki się o to upominali.

Re: Bieżanów, Prokocim, Rżąka

: 01 maja 2023, 14:34
autor: Kierman
Kaszmir pisze: 30 kwie 2023, 13:49 Obstawiam, że "513" będzie jedyną dodatkową linią w rejonie. Obecnie z Prokocimia do centrum linie miejskie mają 16 kursów/h ("144" 5, "173" 5, "503" 6), po zmianie też byłoby 16 ("144", "173", "503", "513" każde po 4). Pytanie gdzie dotrze "513"? Pętla przy MCO to rozwiązanie pesymistyczne bo wtedy N. Bieżanów jest stratny (pocięte "173", "503"). Chyba, że pojedzie przez Jakubowskiego lecz potem wróci na Wielicką i jak "503" do N. Bieżanowa. To byłoby wg mnie uczciwe - wprawdzie "513" pojechałoby lekko naokoło, jednak tak czy owak z Aleksandry do centrum znów byłoby 8 kursów/h ("503+513") zamiast 6. Dojazd do Szpitala Uniwersyteckiego też dla niektórych byłby wartością dodaną.
W takim wariancie nikt na Bieżanowie nie wsiądzie w 513, które straci 5 (a nawet 10 min przez korki na skręcie w Orwid), tylko wszyscy przyjdą 5 min wcześniej lub później na przystanek i wsiądą w 503, które jedzie prosto. To że na papierze coś wygląda dobrze, nie znaczy, że w rzeczywistości się sprawdzi.

Re: Bieżanów, Prokocim, Rżąka

: 01 maja 2023, 14:42
autor: WIK
Dochodzą do nas doniesienia, że ma zostać skierowana także linia 244 do MCO. Czy jest szansa aby 204 wyprostować?

Re: Bieżanów, Prokocim, Rżąka

: 01 maja 2023, 14:44
autor: Kierman
Kaszmir pisze: 30 kwie 2023, 20:49 Tak, zakładam że jednym z celów powstania "513" może być właśnie chęć wyprostowania "144" bo mieszkańcy Rżąki się o to upominali.
Z doświadczenia połowa autobusu jak nie więcej wysiada na Jerzmanowskiego, bo mało komu chce się naokoło jechać przez szpital, w szczególności w korkach.

Re: Bieżanów, Prokocim, Rżąka

: 01 maja 2023, 15:39
autor: Kowalik
WIK pisze: 01 maja 2023, 14:42 Dochodzą do nas doniesienia, że ma zostać skierowana także linia 244 do MCO. Czy jest szansa aby 204 wyprostować?
To w ogóle już strzał w kolano. Tym sposobem w ogóle nie będzie możliwości przesiadki na tramwaj. Dopiero co dyskutowaliśmy jak podciągnąć tę linię do Bieżanowskiej. Tak to pozostaje jedynie 503/513, oraz 144. Fatalny pomysł moim zdaniem.