Re: Bieżanów, Prokocim, Rżąka
: 26 kwie 2023, 20:06
Kosztowo to wychodziło mniej więcej na zero: trasa "163" będzie wydłużona dokładnie o tyle samo, o ile skrócona będzie "153". Obie mają też podobną liczbę kursów.
www.forum.pkk.net.pl
https://forum.pkk.net.pl/
Oprócz tego wykonano dodatkowe stanowisko do odstawiania pojazdów, a także miejsce pod punkt socjalny dla kierowców. Jego realizacja również powinna nastąpić w najbliższym czasie.
Po wykonaniu punktu socjalnego dla prowadzących, zostaną tu skierowane kolejne linie z mocno obciążonej obecnie pętli Nowy Bieżanów Południe.
Być może z tej pętli będzie startować nowa "513".Kaszmir pisze: ↑28 kwie 2023, 22:29 Nowa pętla MCO gotowa na przyjęcie autobusów
https://psmkms.krakow.pl/16-aktualnosci ... -autobusow
Wypowiedzi dyr. Franka pod postami o zmianach na Prądniku Białym niestety trochę tak brzmią. Podał tam, że "będzie koordynacja z 503 od Prokocimia". Czyli brzmi, że "503" i "513" będą mieć wspólną trasę dopiero od "Prokocimia Szpitala".
Obstawiam, że "513" będzie jedyną dodatkową linią w rejonie. Obecnie z Prokocimia do centrum linie miejskie mają 16 kursów/h ("144" 5, "173" 5, "503" 6), po zmianie też byłoby 16 ("144", "173", "503", "513" każde po 4). Pytanie gdzie dotrze "513"? Pętla przy MCO to rozwiązanie pesymistyczne bo wtedy N. Bieżanów jest stratny (pocięte "173", "503"). Chyba, że pojedzie przez Jakubowskiego lecz potem wróci na Wielicką i jak "503" do N. Bieżanowa. To byłoby wg mnie uczciwe - wprawdzie "513" pojechałoby lekko naokoło, jednak tak czy owak z Aleksandry do centrum znów byłoby 8 kursów/h ("503+513") zamiast 6. Dojazd do Szpitala Uniwersyteckiego też dla niektórych byłby wartością dodaną.Tancin pisze: ↑30 kwie 2023, 9:46Może tak być z tym punktem startowym 513 pod MCO, więc korzystającym z przystanku Jerzmanowskiego pozostaje jeszcze żyć nadzieją na normalność dzięki np. 444 z Rżąki rekompensującemu cięcia na 144 oraz 503 i wpisującemu się w zapowiedziany trend kursowania co 7,5 minuty w szczytach.
To wtedy można by "144" wyprostować, by Rżączanie nie musieli robić kółek. I zaoszczędzić wzkm trochę.Kaszmir pisze: ↑30 kwie 2023, 13:49 Obstawiam, że "513" będzie jedyną dodatkową linią w rejonie. Obecnie z Prokocimia do centrum linie miejskie mają 16 kursów/h ("144" 5, "173" 5, "503" 6), po zmianie też byłoby 16 ("144", "173", "503", "513" każde po 4). Pytanie gdzie dotrze "513"? Pętla przy MCO to rozwiązanie pesymistyczne bo wtedy N. Bieżanów jest stratny (pocięte "173", "503"). Chyba, że pojedzie przez Jakubowskiego lecz potem wróci na Wielicką i jak "503" do N. Bieżanowa. To byłoby wg mnie uczciwe - wprawdzie "513" pojechałoby lekko naokoło, jednak tak czy owak z Aleksandry do centrum znów byłoby 8 kursów/h ("503+513") zamiast 6. Dojazd do Szpitala Uniwersyteckiego też dla niektórych byłby wartością dodaną.
W takim wariancie nikt na Bieżanowie nie wsiądzie w 513, które straci 5 (a nawet 10 min przez korki na skręcie w Orwid), tylko wszyscy przyjdą 5 min wcześniej lub później na przystanek i wsiądą w 503, które jedzie prosto. To że na papierze coś wygląda dobrze, nie znaczy, że w rzeczywistości się sprawdzi.Kaszmir pisze: ↑30 kwie 2023, 13:49 Obstawiam, że "513" będzie jedyną dodatkową linią w rejonie. Obecnie z Prokocimia do centrum linie miejskie mają 16 kursów/h ("144" 5, "173" 5, "503" 6), po zmianie też byłoby 16 ("144", "173", "503", "513" każde po 4). Pytanie gdzie dotrze "513"? Pętla przy MCO to rozwiązanie pesymistyczne bo wtedy N. Bieżanów jest stratny (pocięte "173", "503"). Chyba, że pojedzie przez Jakubowskiego lecz potem wróci na Wielicką i jak "503" do N. Bieżanowa. To byłoby wg mnie uczciwe - wprawdzie "513" pojechałoby lekko naokoło, jednak tak czy owak z Aleksandry do centrum znów byłoby 8 kursów/h ("503+513") zamiast 6. Dojazd do Szpitala Uniwersyteckiego też dla niektórych byłby wartością dodaną.
Z doświadczenia połowa autobusu jak nie więcej wysiada na Jerzmanowskiego, bo mało komu chce się naokoło jechać przez szpital, w szczególności w korkach.
To w ogóle już strzał w kolano. Tym sposobem w ogóle nie będzie możliwości przesiadki na tramwaj. Dopiero co dyskutowaliśmy jak podciągnąć tę linię do Bieżanowskiej. Tak to pozostaje jedynie 503/513, oraz 144. Fatalny pomysł moim zdaniem.