Przecierak musi być i póki Konstale 105Na są eksploatowane nie ma z tym problemu - to i tak brygada szczytowa, tam wysokopodłogowy skład bardzo nie przeszkadza. Co będzie za kilka lat, po zakończeniu eksploatacji tych tramwajów to jednak dobre pytanie, jednak myślę że w MPK nikt się nad tym nie zastanawia...kot_feliks pisze: 30 sty 2023, 21:20 Nie jest zrozumiała, bo z jakiego powodu pasażerowie mają być skazani przez cały dzień na 105Na?![]()
jak również średnio rozumiem to 2x105Na na 13.
Jeśli ten przecierak "musi" jeździć na zwykłej linii, to rozumiem, że przez kolejne 50 lat zostawimy w tym celu min. jeden skład 2x105Na?![]()
Rozdział taboru - tramwaje
Re: Rozdział taboru - tramwaje
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Dzisiejszy rozdział taboru jeszcze gorszy niż ten wczoraj - na jednej z brygad linii "24" kursuje RY812...
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Oraz drugi RY817Bayer2003 pisze: 31 sty 2023, 10:43 Dzisiejszy rozdział taboru jeszcze gorszy niż ten wczoraj - na jednej z brygad linii "24" kursuje RY812...

Re: Rozdział taboru - tramwaje
Bayer2003 pisze: 31 sty 2023, 10:43 Dzisiejszy rozdział taboru jeszcze gorszy niż ten wczoraj - na jednej z brygad linii "24" kursuje RY812...
Dokładnie o tym pisałem w niedzielę wieczorem, że niby będą Krakowiaki, a i tak prędzej czy później zamienią je na NGT8/Lajkoniki.
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Z tego co widać z dostępnych danych to aż 5 PES wyjechało z Podgórza.. W MPK po latach pandemii odbudowują bliskie relacje pasażerów. 

Re: Rozdział taboru - tramwaje
Wczoraj na pewno było sześć Krakowiaków na "24" RG901, RG902, RG911, RG912 oraz dwa które się w systemie nie wyświetlały RG908 i RG913. Czyli dzisiaj wykorzystanie podgórskich krakowiaków na 50% 7/14. Dwie brygady na pewno są na "4" a jedna Pesa powinna być na "52".
Re: Rozdział taboru - tramwaje
W porównaniu do ostatnich dwóch dni jest mała korekta "na plus": E1 solo na "21" zostały zastąpione przez składy Konstali (dzisiaj są to: HZ261+HZ263 oraz HZ273+HZ280).
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Nie wiem na ile to jakikolwiek plus gdy bardziej ekonomiczne niskowejściowce stoją na zajezdniLLoan pisze: 01 lut 2023, 10:15 W porównaniu do ostatnich dwóch dni jest mała korekta "na plus": E1 solo na "21" zostały zastąpione przez składy Konstali (dzisiaj są to: HZ261+HZ263 oraz HZ273+HZ280).
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Oczywiście, ciężko się nie zgodzić, "21" spokojnie mogłaby być całkowicie niskowejściowa, jednak biorąc pod uwagę obecną politykę wykorzystania taboru stosowaną przez MPK, to w składach Konstali jest więcej miejsc (siedzących - co w przypadku tej linii jest akurat ważniejsze i ogółem), co jednak jest na plusKacper pisze: 01 lut 2023, 17:14 Nie wiem na ile to jakikolwiek plus gdy bardziej ekonomiczne niskowejściowce stoją na zajezdni

Re: Rozdział taboru - tramwaje
tomta1 pisze: 28 gru 2022, 15:49Oczywiście, że teraz, bo powiedzą, że mają już ustalony rozdział taboru po feriach i do wakacji go nie zmienią.
Mówicie, macie

My, pasażerowie krakowskiej komunikacji miejskiej, prosimy MPK o wysyłanie w weekendy wyłącznie tramwajów z niską podłogą.
Obecnie ok. 90% wagonów w Krakowie posiada, przynajmniej w części, niską podłogę. To wystarczająca liczba by w soboty i święta, gdy w zajezdni zostaje duża część floty, na linie wyjeżdżały wyłącznie takie wagony. Na podobny krok zdecydowały się już Gdańsk w 2015 oraz Wrocław w 2022.
Wierzymy, że krakowskie MPK nie jest gorsze od przewoźników we wspomnianych miastach i też jest w stanie wysłać w weekendy same nowoczesne tramwaje. Taki ruch byłby olbrzymim ułatwieniem dla osób niepełnosprawnych, starszych, czy dla rodziców z wózkami dziecięcymi. Obsługa nowymi wagonami poprawiłaby też komfort jazdy wszystkim podróżnym.
Prosimy o pozytywne rozpatrzenie naszej prośby.
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Inicjatywa szczytna, ale od kilku lat już wałkowany jest temat weekendów i NIE DA SIĘ
. Jak 105 staną na weekend to w poniedziałek już się nie uruchomią 


-
- Ekspert
- Posty: 1255
- Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57
Re: Rozdział taboru - tramwaje
W naszych warunkach wysłanie takiej petycji oznacza +/- "miłośnicy chcą samej LF, dawaj tam więcej wysokiej podłogi, pokażemy im kto jest górą"Kaszmir pisze: 01 lut 2023, 20:05 Mówicie, macieOto wstępna propozycja petycji. Będę wszystkim wdzięczny za sugestie.

Jedyną opcją w krakowskich warunkach to ośmieszenie kogoś / firmy jakaś akcją, wtedy może to coś da :/
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Tak sobie ostatnio pomyślałem dlaczego MPK wysyła wiedeńce i stopiątki na linie.
I wpadła mi taka myśl...
Przecież nowi pracownicy którzy zaczynają jazdę samodzielnie czy to z Podgórza czy z Huty mają na start uprawnienia na E1 solo, E1+C3, EU8N (huta) GT8N oraz NGT6 (Podgórze)
Więc może chodzi o to aby w każdy dzień każdy pracownik mógł wyjechać na linię.
Jak do Huty ta teoria pasuje tak do Podgórza niestety nie...
Wysłane z mojego SM-A336B przy użyciu Tapatalka
I wpadła mi taka myśl...
Przecież nowi pracownicy którzy zaczynają jazdę samodzielnie czy to z Podgórza czy z Huty mają na start uprawnienia na E1 solo, E1+C3, EU8N (huta) GT8N oraz NGT6 (Podgórze)
Więc może chodzi o to aby w każdy dzień każdy pracownik mógł wyjechać na linię.
Jak do Huty ta teoria pasuje tak do Podgórza niestety nie...
Wysłane z mojego SM-A336B przy użyciu Tapatalka
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Czemu więc wciąż Huta nowych motorniczych szkoli początkowo na E1, gdy wiadomo że od tego taboru pomału się odchodzi? To tylko w perspektywie lat dodatkowy koszt przeszkalania potem na nowsze składy...Michajlo pisze: 02 lut 2023, 14:19 Tak sobie ostatnio pomyślałem dlaczego MPK wysyła wiedeńce i stopiątki na linie.
I wpadła mi taka myśl..
Przecież nowi pracownicy którzy zaczynają jazdę samodzielnie czy to z Podgórza czy z Huty mają na start uprawnienia na E1 solo, E1+C3, EU8N (huta) GT8N oraz NGT6 (Podgórze)
Więc może chodzi o to aby w każdy dzień każdy pracownik mógł wyjechać na linię.
Jak do Huty ta teoria pasuje tak do Podgórza niestety nie.
A E1 spotkać można już tylko na 21, 22, 16, 49 z czego połowa tych linii to szczytówki a 21 raptem mniej niż 5 brygad.
Rozdział taboru (szczególnie w "luźniejsze" dni) to totalny absurd.
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Od tego roku będą szkolić na Stadlerach zamiast E1.Kacper pisze: 02 lut 2023, 19:37 Czemu więc wciąż Huta nowych motorniczych szkoli początkowo na E1...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 21 gości