Strona 12 z 18
Re: Buspasy
: 04 lis 2023, 19:08
autor: Kaszmir
Będzie buspas na Mikołajczyka
https://krabok.wordpress.com/2023/11/04 ... olajczyka/ Jak podał na grupie „Nasze Bieńczyce” Radny Dzielnicy XVI, Marcin Permus, według informacji z Zarządu Dróg Miasta Krakowa, 15 listopada ma nastąpić zmiana organizacji ruchu, która będzie polegać na wyznaczeniu buspasów na trzech odcinkach:
* na Obrońców Krzyża w kier. ronda Piastowskiego: od przejścia dla pieszych przy wylocie ul. Barbary Radziwiłłówny do przejścia dla pieszych przy Zespole Szkół Zawodowych HTS,
* na Mikołajczyka w kier. ronda Piastowskiego: od ronda Hipokratesa do przejścia dla pieszych przed wiaduktem nad ul. Okulickiego,
* na Mikołajczyka w kier. ronda Hipokratesa: od skrzyżowania z ul. Dunikowskiego do skrzyżowania z ul. Złoczowskiej.
Re: Buspasy
: 24 lis 2023, 13:32
autor: yosujiro
Na nowym asfalcie na Opolskiej w stronę Huty pojawiły się nowe linie rozdzielające pasy ruchu, wychodzi na to że od Prądnickiej do Placu Imbramowskiego będzie buspas.
Re: Buspasy
: 19 gru 2023, 23:03
autor: kbieniu7
Ahoj
Ostatnio częściej przejeżdżam przez ul. Kamienną i zauważam problem z wjazdem na wiadukt nad torami kolejowymi w ciągu al. 29 Listopada - jest tam dramat. Korek sięga aż do Nowego Kleparza. Buspas na wiadukcie niby jest, ale stoją na nim samochody osobowe, które nie mają jak zjechać. Jednak początek buspasa łącznie z dopuszczonym jeszcze ruchem pozostałych pojazdów to jednak kłopot w takim przypadku. Lepiej, jak jest wyraźna granica, do której kierowcy wiedzą, do której mogą dojechać tak, aby nie blokować autobusów.
Moim zdaniem trzeba by spróbować trochę uporządkować tam ruch lekką zmianą malowania. Zrobić dwupasowy odcinek akumulacji za skrzyżowaniem o długości ok. 45m zakończony wyraźną granicą, przed którą trzeba zmienić pas tak, aby autobusy z zatoki miały niezastawiony wyjazd. Skrzyżowanie z tym małym dojazdem też powinien mieć wymalowane dodatkowe linie pokazujące, że "tu jest buspas i kierowco, celuj od razu w lewy pas, bo próbując się włączać dynamicznie z buspasa to tylko go zastawisz". Można by też użyć jakichś wysepek, niskich separatorów i tych pomarańczowych słupków przykręcanych do jezdni - tak jak zrobili to na ATW, by wyznaczyć klarownie granice.
Szkoda, że nie ma trzeciego pasa - śluzy autobusowej od północnego wlotu celującego w tę otwartą zatokę (jak to ma miejsce na skrzyżowaniu Wielickiej/Kamieńskiego z Nowosądecką). Usprawniłoby to przejazd jeszcze przed skrzyżowaniem. Można zastanowić się nad przeznaczeniem prawego pasa do jazdy na wprost wyłącznie dla autobusów. Jest szansa, że może nie miałoby to negatywnego oddziaływania na przepustowość wlotu z al. 29 Listopada, bo tam ruch z dwóch ogólnych pasów się jeszcze rozdziela chyba w miarę po równo na wprost na wiadukt oraz na prawo ul. Wita Stwosza (gdzie nie ma korków i idzie płynnie). Do tego cykl sygnalizacji jest raczej krótki. Trzeba by to przeliczyć w analizach ruchu.
Co sądzicie?
Re: Buspasy
: 08 lut 2024, 23:30
autor: Castrosua
Na Al. Focha przed przystankiem Cracovia Błonia 01, ma pojawić się kawałek separatora z pachołkami, w celu eliminacji wcześniejszej zmiany kończącego się pasa. Pas dla autobusów kończy się za przystankiem, a część kierowców zmienia pas przed przystankiem i blokuje autobus.
Re: Buspasy
: 25 maja 2024, 22:30
autor: kucyk
Nikt nie wspomniał.
Na Opolskiej nowe buspasy dla autobusów:
https://lovekrakow.pl/galeria/nowe-busp ... _7312.html
Re: Buspasy
: 25 maja 2024, 22:40
autor: yosujiro
Castrosua pisze:Na Al. Focha przed przystankiem Cracovia Błonia 01, ma pojawić się kawałek separatora z pachołkami, w celu eliminacji wcześniejszej zmiany kończącego się pasa. Pas dla autobusów kończy się za przystankiem, a część kierowców zmienia pas przed przystankiem i blokuje autobus.
3 miesiące minęły i jakoś dalej nie ma

Re: Buspasy
: 25 maja 2024, 23:36
autor: kot_feliks
Fajne te buspasy na Opolskiej, chętnie pojechałbym sobie KMK do np. Ikei, tylko problem taki, że nie za bardzo mam się jak przesiąść z tramwaju na autobus na nowym wielkim węźle na Opolskiej, bo nikt nie zaplanował tam przystanku tramwajowego

Re: Buspasy
: 26 maja 2024, 20:20
autor: Kaszmir
To czy teraz jest szansa na buspas na Nowohuckiej? Gdy dwa-trzy lata temu o niego pytałem w ZTP, odpowiedziano mi że tam jest za mało autobusów, że kursy średnio co 5 minut ("174", "178/578") nie uzasadniają buspasa, oraz że taki "pusty" buspas nie byłby przestrzegany przez innych kierowców. Tymczasem na Opolskiej jest tylko "172/572" co 7,5 minuty w szczycie i co 15 poza.
Re: Buspasy
: 27 maja 2024, 6:01
autor: scyzor663
Tylko na Opolskiej są 3 pasy i wkrótce alternatywa w postaci POK, a na Nowohuckiej z tym gorzej

Re: Buspasy
: 06 cze 2024, 20:07
autor: Łukasz
Nie będzie buspasa między rondami Mogilskim i Grzegórzeckim
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/nie-b ... 56853.html
Re: Buspasy
: 06 cze 2024, 22:43
autor: kot_feliks
Szczerze, kolejny raz pokazanie pasażerom KMK środkowego palca i tego, jak totalnymi frajerami są ludzie, którzy wybierają KMK, rower itd.
Ok, buspas na PW na całej długości mógłby faktycznie sprawić, że ogonek aut wystawałby za Mogilskie i blokował nie tyle Brodowicza (gdzie przecież jest.. buspas), co Lubomirskiego.
Niemniej jest co najmniej kilka rozwiązań, jak zrobić normalny przejazd dla pasażerów KMK między Mogilskim, a Grzegórzeckim:
(1) Najprostszy - wpuszczamy 184/784 na PAT w kierunku Grzegórzeckiego na okres prac, kiedy nic nie robią na PAT. Przynajmniej przez np. 5 tygodni z 7 pasażerowie nie utykają w korkach;
(2) Robimy buspas na lewym pasie PW jadąc od strony Mogilskiego, który i tak zazwyczaj jest w połowie pusty, bo potem przechodzi w lewoskręt. Buspas kończymy np. na wysokości wylotu z Żółkiewskiego (za ogrodem botanicznym), gdzie robimy tymczasowy wjazd na PAT (czyli ścinamy ten kawałeczek trawnika między jezdnią ruchu ogólnego, a PAT).
Przepustowość na wlocie na Grzegórzeckie dla samochodów zostaje bez zmian. Różnica w stosunku do stanu obecnego jest natomiast taka, że autobusy nie stoją całego odcinka w korku na prawym pasie...
(3) Pytanie, czy nie przynajmniej część okresu prac nie dałoby się zrobić wahadła tramwajowego Mogilskie - Grzegórzeckie?
- obsługa jeden dwukierunkowy wagon;
- przystanek na wylocie z Grzegórzeckiego w kierunku Mogilskiego;
- na Mogilskim przystanek na peronie 14/20;
To wymagałoby od ZUE, żeby sobie inaczej poustawiali sprzęt. I w sumie.. tyle.
Re: Buspasy
: 07 cze 2024, 10:00
autor: Kaszmir
kot_feliks pisze: 06 cze 2024, 22:43(1) Najprostszy - wpuszczamy 184/784 na PAT w kierunku Grzegórzeckiego na okres prac, kiedy nic nie robią na PAT. Przynajmniej przez np. 5 tygodni z 7 pasażerowie nie utykają w korkach;
(2) Robimy buspas na lewym pasie PW jadąc od strony Mogilskiego, który i tak zazwyczaj jest w połowie pusty, bo potem przechodzi w lewoskręt. Buspas kończymy np. na wysokości wylotu z Żółkiewskiego (za ogrodem botanicznym), gdzie robimy tymczasowy wjazd na PAT (czyli ścinamy ten kawałeczek trawnika między jezdnią ruchu ogólnego, a PAT).
Wymieniane mają być tylko rozjazdy - na r. Mogilskim oraz na r. Grzegórzeckim. Dlatego jeśli autobus miałby zjeżdżać na PAT, to można istniejącym zjazdem, nie byłoby potrzeby specjalnie budować osobnego.
kot_feliks pisze: 06 cze 2024, 22:43(3) Pytanie, czy nie przynajmniej część okresu prac nie dałoby się zrobić wahadła tramwajowego Mogilskie - Grzegórzeckie?
- obsługa jeden dwukierunkowy wagon;
- przystanek na wylocie z Grzegórzeckiego w kierunku Mogilskiego;
- na Mogilskim przystanek na peronie 14/20;
To wymagałoby od ZUE, żeby sobie inaczej poustawiali sprzęt. I w sumie.. tyle.
Jesteś pewien, że dół ronda Mogilskiego jest dostępny? Przejeżdżałem tam przedwczoraj i wydaje mi się (pamięć może oczywiście zawodzić), że rozkopane są również "pierwsze" rozjazdy, te przy zjeździe z al. Powstania Warszawskiego. Zresztą z wahadełkiem byłoby więcej problemów - np. brak punktu socjalnego dla motorniczego.
Re: Buspasy
: 07 cze 2024, 10:06
autor: fysztof
Pomysł z wahadłem tramwajowym jest problematyczny... Ale brak buspasa jest lenistwem ZTP. Nic nie broni tej decyzji... Jest klasycznym zlaniem tematu na zasadzie "przecież to tylko 7 tygodni".
Re: Buspasy
: 07 cze 2024, 10:08
autor: elot360
Kaszmir pisze: 07 cze 2024, 10:00Jesteś pewien, że dół ronda Mogilskiego jest dostępny? Przejeżdżałem tam przedwczoraj i wydaje mi się (pamięć może oczywiście zawodzić), że rozkopane są również "pierwsze" rozjazdy, te przy zjeździe z al. Powstania Warszawskiego.
https://youtu.be/aqvGHG5hxQs?si=jnecFeJsiRF-sXJa
Jak remontowali głowicę od strony Białuchy to też wymieniali wszystko jak leci, zdziwiłbym się gdyby od strony Grzegórzeckiego miałoby być inaczej
Re: Buspasy
: 07 cze 2024, 12:17
autor: suchy
elot360 pisze: 07 cze 2024, 10:08
Jak remontowali głowicę od strony Białuchy to też wymieniali wszystko jak leci, zdziwiłbym się gdyby od strony Grzegórzeckiego miałoby być inaczej
Do wymiany idą wszystkie rozjazdy i krzyżownice od strony APW. Jak tuż przed remontem panowie z ZUE sprejowali sobie po asfalcie, to było zaznaczone aż do połowy rampy wyjazdowej (jeszcze przed 1 zwrotnicą dla 14/20). Prawdopodobnie chcą odtworzyć również odwodnienie (które jest od lat zaasfaltowane), tak jak od strony Mogilskiej rok temu.