
Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej
Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej
W tym temacie jest projekt okolic Trasy Wolbromskiej oraz linki 

Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej
Czy to prawda że linie 220,240,290 pojadą nową drogą do Pachońskiego potem w lewo i Łokietka?
Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej
Na jednej z nowych wiat dodano już tabliczki "18" i "50":
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/zdjecie/91357#photo
Czyli wychodziłoby, że chcą zdążyć z pętlą do września i nie zakładają budowy przejazdówki i skierowania tymczasowo linii dwukierunkowej. I po drugie, jednak do Górki Narodowej na razie dwie linie dzienne, i bez nocnego "69".
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/zdjecie/91357#photo
Czyli wychodziłoby, że chcą zdążyć z pętlą do września i nie zakładają budowy przejazdówki i skierowania tymczasowo linii dwukierunkowej. I po drugie, jednak do Górki Narodowej na razie dwie linie dzienne, i bez nocnego "69".
-
- Ekspert
- Posty: 2055
- Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
- Lokalizacja: Balice
Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej
Te tabliczki są już +/- miesiąc na tym przystankuKaszmir pisze: 25 lip 2023, 13:02 Na jednej z nowych wiat dodano już tabliczki "18" i "50":
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/zdjecie/91357#photo
Czyli wychodziłoby, że chcą zdążyć z pętlą do września i nie zakładają budowy przejazdówki i skierowania tymczasowo linii dwukierunkowej. I po drugie, jednak do Górki Narodowej na razie dwie linie dzienne, i bez nocnego "69".
-
- Ekspert
- Posty: 579
- Rejestracja: 22 lis 2020, 23:01
- Lokalizacja: Kraków, Grzegórzki
Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej
Pisałem o tym 5 czerwcaKaszmir pisze:Na jednej z nowych wiat dodano już tabliczki "18" i "50"

Tramwajolog14 pisze: 05 cze 2023, 14:45 Na przystanku Pachońskiego w kierunku centrum są już liniówki.
![]()
Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej
Faktycznie! Teraz przypomniał mi się ten post, dzięki 

Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej
Mam tylko nadzieję że na "18" (bo na trzecią linię się chyba nie zanosi...) nie będzie problemów z tłokiem, bo będzie to jedyna linia do ścisłego centrum na całej długości od KG.Kaszmir pisze: 25 lip 2023, 13:02 Czyli wychodziłoby, że chcą zdążyć z pętlą do września i nie zakładają budowy przejazdówki i skierowania tymczasowo linii dwukierunkowej. I po drugie, jednak do Górki Narodowej na razie dwie linie dzienne, i bez nocnego "69".
Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej
^^Póki co to na KG najbardziej obciążoną linią jest akurat zdecydowanie 50, więc raczej podobnie będzie także po wydłużeniu do Górki Narodowej. Chociaż szczerze dziwi mnie brak przedłużenie nocnej 69 - te kilka kursów chyba nie zrujnowałoby budżetu miasta.. Ale prędzej czy później i tak będą musieli coś jeszcze dorzucić na GN - przecież tam się mnóstwo bloków po drodze buduje, więc z czasem liczba pasażerów będzie tylko wrastać... Cały czas mam nadzieję, że w następnym przetargu miasto zakupi wystarczająco taboru ~43m, by zastąpić nim Lajkoniki i NGT8 przynajmniej na 50.
Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej
Tam były o tyle wątpliwości, że część trasy jest nieprzejezdna dla autobusów więc w tygodniu linia nie mogłaby zostać zastąpiona przez "669". I zastanawiali się jak to rozwiązać - rozważano choćby uczynienie "69" całotygodniową. Być może dalej się zastanawiają co zrobić. Z kolei Górka Narodowa dopominała się o nocny autobus prosto przez al. 29 Listopada - może spróbują z takim rozwiązaniem. Byłoby to lepsze niż "69" jadące naokoło.PKPfan pisze: 25 lip 2023, 14:06Chociaż szczerze dziwi mnie brak przedłużenie nocnej 69 - te kilka kursów chyba nie zrujnowałoby budżetu miasta..
Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej
Karol1994 pisze: 25 lip 2023, 13:52 Mam tylko nadzieję że na "18" (bo na trzecią linię się chyba nie zanosi...) nie będzie problemów z tłokiem, bo będzie to jedyna linia do ścisłego centrum na całej długości od KG.
Zarówno w przypadku "18" jak i "50", można mieć obawy czy linie te w 33-metrowym taborze wyrobią. Skoro MPK chce kupić łącznie do 60 tramwajów, wszystkie z nich powinny mieć długość ponad 40 metrów. Rozwiązałoby to problemy na tych liniach raz na zawsze, przy czym... jest to możliwe dopiero za kilka lat. Jeżeli przetarg zostałby nawet dość szybko rozpisany, jego rozstrzygnięcie nastąpiłoby najwcześniej w 2024 roku. Dostawy odbywałyby się raczej w latach 2026-2028, przy czym pierwsze egzemplarze zapewne zastąpiłyby ufoki na "52". Przynajmniej 4 lata i tak pasażerowie będą skazani na tłok - można starać się wprawdzie na "18" i "50" kierować wyłącznie STL2 (lepszy dla przepełnionych linii układ wnętrza), jednak wiele to nie daPKPfan pisze: 25 lip 2023, 14:06 ^^Póki co to na KG najbardziej obciążoną linią jest akurat zdecydowanie 50, więc raczej podobnie będzie także po wydłużeniu do Górki Narodowej. Chociaż szczerze dziwi mnie brak przedłużenie nocnej 69 - te kilka kursów chyba nie zrujnowałoby budżetu miasta.. Ale prędzej czy później i tak będą musieli coś jeszcze dorzucić na GN - przecież tam się mnóstwo bloków po drodze buduje, więc z czasem liczba pasażerów będzie tylko wrastać... Cały czas mam nadzieję, że w następnym przetargu miasto zakupi wystarczająco taboru ~43m, by zastąpić nim Lajkoniki i NGT8 przynajmniej na 50.

https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie
Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej
Mam wrażenie, że ten układ tramwajowy na Górce Narodowej z "18" i "50" to będzie układ tymczasowy. Przez kilka lat będą obserwować zapełnienia, a w sytuacji krytycznej wydłużone zostanie tam coś jeszcze. Otwarcie trasy tramwajowej na Meissnera prawdopodobnie wywoła taką rewolucję w komunikacji miejskiej, że będzie doskonała okazja do dokonania kompleksowej remarszrutyzacji sieci autobusowej i tramwajowej.
Co do "18" nie wydaje mi się, że będzie niezabieralna. Obecnie frekwencja na odcinku północnym tej linii jest znacznie niższa niż na południowym. "50" jest bardziej narażona na niezabieralność, ale w tym przypadku jest łatwe (choć prowizoryczne) rozwiązanie w postaci wydłużenia linii "17" i "19".
Co do "18" nie wydaje mi się, że będzie niezabieralna. Obecnie frekwencja na odcinku północnym tej linii jest znacznie niższa niż na południowym. "50" jest bardziej narażona na niezabieralność, ale w tym przypadku jest łatwe (choć prowizoryczne) rozwiązanie w postaci wydłużenia linii "17" i "19".
Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej
Dokładnie tak. Urzędnicy przyznawali, że docelowo rozważają trzecią linię do GN - i miałoby to być "17" i/lub "19". Zresztą wyboru dużego nie ma bo "3" i "5" są wstępnie przeznaczone dla Azorów.M0096 pisze: 25 lip 2023, 15:07Mam wrażenie, że ten układ tramwajowy na Górce Narodowej z "18" i "50" to będzie układ tymczasowy. Przez kilka lat będą obserwować zapełnienia, a w sytuacji krytycznej wydłużone zostanie tam coś jeszcze. Otwarcie trasy tramwajowej na Meissnera prawdopodobnie wywoła taką rewolucję w komunikacji miejskiej, że będzie doskonała okazja do dokonania kompleksowej remarszrutyzacji sieci autobusowej i tramwajowej.
Co do "18" nie wydaje mi się, że będzie niezabieralna. Obecnie frekwencja na odcinku północnym tej linii jest znacznie niższa niż na południowym. "50" jest bardziej narażona na niezabieralność, ale w tym przypadku jest łatwe (choć prowizoryczne) rozwiązanie w postaci wydłużenia linii "17" i "19".
Też mam wrażenie, że "18" ma większe obłożenie na południu (kampus UJ), na północy pomieści jeszcze pasażerów. Z "50" będzie problem, jednak tu ograniczeniem jest nieszczęsna podstacja na Zakopiańskiej - musieli wycofać krakowiaki. Mam nadzieję, że przynajmniej są plany by sytuację naprawić.
Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej
Te liniówki tam to jest prank okolicznych mieszkańców w nawiązaniu do ZTP, które swoje zmiany zawsze ogłasza "za pięć dwunasta"Kaszmir pisze: 25 lip 2023, 13:02 Na jednej z nowych wiat dodano już tabliczki "18" i "50":
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/zdjecie/91357#photo
Czyli wychodziłoby, że chcą zdążyć z pętlą do września i nie zakładają budowy przejazdówki i skierowania tymczasowo linii dwukierunkowej. I po drugie, jednak do Górki Narodowej na razie dwie linie dzienne, i bez nocnego "69".

Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej
Rozwiązanie jest proste - wywalić 50tkę z Borku i wszystkie kursy realizować do Kurdwanowa jak dawniej, a w zamian do Borku stworzyć nową linię w kierunku Wielickiej (co rozwiązałoby przy okazji przepełnienia na 24)Kaszmir pisze: 25 lip 2023, 15:16 Z "50" będzie problem, jednak tu ograniczeniem jest nieszczęsna podstacja na Zakopiańskiej - musieli wycofać krakowiaki. Mam nadzieję, że przynajmniej są plany by sytuację naprawić.

W wersji mniej drastycznej - jak już 50tka musi koniecznie jeździć do Borku, to stworzyć osobne brygady kursujące wyłącznie do Borku na Stadlerach, a pozostałe brygady kursujące tylko do Kurdwanowa na Pesach

Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej
Proste, lecz drogie. Zresztą wg mnie dla Borku trasa "50" jest w sam raz bo zapewnia dojazd do Zabłocia i Płaszowa.suchy pisze: 25 lip 2023, 20:39Rozwiązanie jest proste - wywalić 50tkę z Borku i wszystkie kursy realizować do Kurdwanowa jak dawniej, a w zamian do Borku stworzyć nową linię w kierunku Wielickiej (co rozwiązałoby przy okazji przepełnienia na 24)![]()
To jednak tylko rozwiązanie połowiczne - sytuacja poprawi się tylko na części kursów. Do tego zwiększyłby się tabor na tych mniej zapełnionych kursach, bo o krótszej trasie. W przeszłości podobne rozwiązania nie zdawały egzaminu.suchy pisze: 25 lip 2023, 20:39W wersji mniej drastycznej - jak już 50tka musi koniecznie jeździć do Borku, to stworzyć osobne brygady kursujące wyłącznie do Borku na Stadlerach, a pozostałe brygady kursujące tylko do Kurdwanowa na Pesach![]()
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości