Aułrora pisze: 02 wrz 2025, 16:55
Co do Mydlnik to myślałem o jakieś linii przyspieszonej po otwarciu 8PU. Jakieś 594? I w mojej "wizji" właśnie miałaby jeździć do Mydlnik z Opatkowic SKA czy Os. Pod Fortem (zobaczymy jak i gdzie miejsce by było i kiedy coś się tu u nas zmieni)
Ciekawy pomysł, ale moim zdaniem Mydlniki potrzebują albo jednej częstej linii autobusowej albo dwóch rzadszych - jedną w stronę Ronda Grunwaldzkiego (w tym układzie "164" sprawdza się dobrze) i drugą w stronę Nowego Kleparza, m.in. celem połączenia ze sobą budynków UR przy Balickiej i A29L (tu "199" się sprawdza, ale problemem jest jej zbytnie pokrywanie się z innymi, ważniejszymi liniami). Pomysłem wartym rozważenia było wspomniane kiedyś w innym wątku wydłużenie "159" do Mydlnik (po wschodniej stronie ma krótszą trasę od "139"), jednak kwestią do rozważenia byłoby zapewnienie obsługi Cichego Kącika. Obecnie "159" dobrze się sprawdza jako linia "studencka" łącząca obiekty sportowe AGH, budynki naukowe tej uczelni oraz inne akademiki na Kawiorach z budynkami UR przy A29L i Os. Akademickim w Czyżynach
krawiec pisze: 02 wrz 2025, 17:08
Do Mydlnik 572 zamiast 199
Moim zdaniem nie najszczęśliwszy pomysł. "572" w Mydlnikach byłoby trochę linią dla nikogo, której jedynym plusem byłoby poprawienie dojazdu do Galerii Bronowice i marketów budowlanych obok, natomiast na dłuższą metę nie widzę większego uzasadnienia dla tej linii tamże. Nawet połączenie budynków UR nie byłoby argumentem, biorąc pod uwagę fakt, że "572" omija "Opolską Estakadę"
canoe_bart pisze: 02 wrz 2025, 21:52
124/424 po otwarciu Meissnera powinno być ponownie połączone w jedną linię i skierowane gdzieś na wschód (najbliżej jest Życzkowskiego). Zostawianie Ułanów tylko z linią, która na dodatek notorycznie utyka w korku na Ofiar Dąbia, nie jest najlepszym pomysłem
Teoretycznie się zgadzam, aczkolwiek nie jestem przekonany czy utrzymywanie często kursującej linii dla obsługi jedynie kilku przystanków położonych wzdłuż nowo oddanej trasy tramwajowej nie jest przepaleniem pieniędzy, które są potrzebne gdzie indziej. Zwłaszcza, że obsługę odcinka Podwawelskie - I Obwodnica - Mogilskie - Młyńskie bierze na siebie "502" z lepszą częstotliwością
canoe_bart pisze: 02 wrz 2025, 21:52
Poza tym likwidacja 124 doprowadzi do dodatkowego obciążenia 152 (jakby już wystarczająco nie była dociążona i opóźniona na aktualnej trasie), które będzie musiało przejąć jeszcze obsługę pozostałej części Osiedla Oficerskiego. Nie wspomnę o tym, że przy okazji zostawiamy w ten sposób okolice Brodowicza jedynie ze 189 (które się proponuje ewentualnie wydłużyć przez Wrocławską, narażając na stałe opóźnienia)
Szczerze przyznam, że nie wziąłem pod uwagę okolic Brodowicza i faktycznie zostawiłem ten region jedynie ze "189" (które z tego powodu musiałoby dostać pełen całodniowy rozkład). Głośno myśląc - może wyjątkowe dodanie przystanku "Brodowicza" dla "502" nie byłoby głupim pomysłem. Nie jestem fanem spowalniania linii przyspieszonych, ale rzeczywiście byłoby to chyba najtańsze rozwiązanie tego problemu
canoe_bart pisze: 02 wrz 2025, 21:52
Wchłonięcie 132 przez 139 wydawałoby się nawet dobrym rozwiązaniem, ale co w zamian dla Osiedla Zielonego i Szkolnego, które zostanie tylko ze 123? Poza tym pytanie, czy układ na Wizjonerów przyjmie te 8 kursów/h, tak aby na starcie nie być tam kilka minut w plecy?
Muszę przyznać, że kompletnie wypadło mi z głowy, że "132" jednocześnie obsługuje Os. Zielone i Szkolne (żyłem w przekonaniu, że na całej swojej trasie jedzie tą samą trasą co "139"). W takim układzie skierowałbym tam "189" z pełnym rozkładem wydłużone do Kombinatu (następnie trasą "132" do Ronda Hipokatesa, a potem przez Dunikowskiego i Andersa swoją stałą trasą. Dodatkowym profitem dla Zielonego (poza całotygodniowym rozkładem) byłby dojazd do Ronda Mogilskiego oraz Dworca Głównego Wschód
canoe_bart pisze: 02 wrz 2025, 21:52
Wydłużenie 129 do Łęgu to proszenie się o kolejne opóźnienia - mimo skierowania przez Bora-Komorowskiego, trasa wciąż będzie mocno pokręcona (do obsługi jest jeszcze Olsza, Os. 2 Pułku Lotniczego), a na Lesisku w zasadzie szpilki już nie wciśniesz (wcześniej nie skończysz, tym bardziej bez kluczenia po całym osiedlu)
Faktycznie, wydłużone "129" byłoby skłonne do większego łapania opóźnień, ale nie za bardzo widzę inną linię, która mogłaby wziąć na siebie rolę połączenia Sołtysowskiej i Centralnej z centrum. Być może hipotetyczna linia stamtąd przez Nowohucką do Grzegórzek SKA (przez Herlinga-Grudzińskiego i Daszyńskiego) lub Dworca Głównego Wschód (przez Ofiar Dąbia i Fabryczną śladem "125") byłaby lepszym rozwiązaniem, jednak uruchomienie zupełnie nowej linii jest znacznie droższym rozwiązaniem od przedłużenia obecnie istniejącej (i stosunkowo krótszej). Chociaż może faktycznie byłby to lepszy pomysł na dłuższą metę, patrząc na to jak intensywnie rozbudowuje się ten rejon
Szymi pisze: 02 wrz 2025, 18:05
"189" musi pozostać ze względu na cięcia starej Olszy (likwidacja "124"/"424", "182"/"482") i po zabraniu "501" z okolic starej Huty.
Troszkę bym przetasował trasę:
Kombinat - Al. Solidarności - Struga - Wojciechowskiego - Mościckiego - Obrońców Krzyża - Broniewskiego - Al. Andersa - Stella-Sawickiego - Skarżyńskiego - Życzkowskiego - Jana Pawła II - Meissnera - Pilotów - Olszyny - Brodowicza - Lubomirskiego - Dworzec Główny Wschód f15/20/20
Zgodzę się, że "189" musi pozostać, ale zaproponowana trasa jest moim zdaniem nie najszczęśliwsza. Doceniam chęć obsługi Życzkowskiego, ale robienie wielkiego kółka przez Stella-Sawickiego, Skarżyńskiego i JPII tylko po to by wrócić potem przez Meissnera na Młyńskie jest trochę bez sensu. Licząc na szybko to ponad 5 km trasy zamiast niecałych 3 w obecnym kształcie
Aułrora pisze: 02 wrz 2025, 16:55
Pod całą resztą się podpisuje z taką propozycją aby 413 zwiększyć jej f i wydłużyć do Pleszowa (tak jak ktoś kiedyś proponował z 103) i wtedy można na spokojnie zlikwidować 149
Muszę przyznać, że to całkiem interesujący pomysł i może faktycznie byłby dobrym rozwiązaniem dla pasażerów z Giedroycia, którzy w końcu nie musieliby się cofać. "149" jednak bym zostawił na odcinku Krzesławice-Plac Centralny jako jedyny autobus na Wańkowicza, chyba że pojawi się lepszy pomysł na obsługę tej ulicy