Strona 12 z 12

Re: Układ linii po otwarciu trasy przez Meissnera - projekt Kaszmira [T]

: 31 sie 2025, 19:01
autor: krawiec
Szymi pisze: 31 sie 2025, 10:36 To, że tramwaj będzie jeździł przez Rondo Młyńskie nie znaczy, że trzeba wykluczać mieszkańców starej Olszy. Jest to pewne, że jakiś autobus zostanie ucięty (zapewne 182/482 i 189). Co do "124" nie zdziwię się, jeżeli zostanie wydłużona do Czyżyn w zamian za ucięcie kursów tramwajowych wzdłuż Al. Jana Pawła II.
Mnie wydaje się, że 124 może wylądować na Życzkowskiego do Cogiteonu.

Re: Układ linii po otwarciu trasy przez Meissnera - projekt Kaszmira [T]

: 31 sie 2025, 20:29
autor: Szymi
krawiec pisze: 31 sie 2025, 19:01 Mnie wydaje się, że 124 może wylądować na Życzkowskiego do Cogiteonu.
Oby nie, bo to będzie marnowanie potencjału tej linii. Prędzej bym skierował "178", lub "129", lecz bardziej jestem przekonany do "178".

Re: Układ linii po otwarciu trasy przez Meissnera - projekt Kaszmira [T]

: 31 sie 2025, 20:46
autor: Kaszmir
krawiec pisze: 31 sie 2025, 19:01Mnie wydaje się, że 124 może wylądować na Życzkowskiego do Cogiteonu.
Takie były wstępne plany, "124/424" przez Al. Jana Pawła II, Życzkowskiego do Skarżyńskiego: https://krabok.wordpress.com/2025/01/11 ... planowano/

Re: Układ linii po otwarciu trasy przez Meissnera - projekt Kaszmira [T]

: 31 sie 2025, 21:25
autor: Aułrora
Szymi pisze: 31 sie 2025, 16:00 Skąd taka teza, że nie ma miejsca na kolejną linię? Jakoś wcześniej kończyła tam linia "163" + przejeżdżała "193" i nie było problemu. "105" nawet nie liczę, bo stoi po drugiej stronie.

Jeżeli chodzi o "124" to w głównej mierze chodzi mi o to, żeby nie kończyła na Wieczystej, tylko jechała dalej. Pomysł, żeby kursowała przez ul. Sołtysowską, lub ul. Ciesielskiego (nawet bym zmierzał w tą ulicę jak już) również uważam za dobry pomysł.
Tak sobie teraz pomyślałem o tym co napisałeś że 105 staje po drugiej stronie. A może do czasu wybudowania P+R przy Powstańców może należałoby wpaść na taki myk:

1 z linii która jadąca od centrum (najlepiej z największą f) nie kończyłaby na Os. Piastów tylko dojeżdżała do ronda przy stacji kolejowej by zawrócić na nim i skończyć kurs jak 105. Następnie stamtąd ruszałaby w drogę powrotną. Byłoby to dodatkowa linia dowodząca do kolei jak i kolejna linia która dowoziła by północ osiedla do tramwaju. Wtedy linia stawałaby jak 105 i wtedy miejsce by się znalazło + dodatkowe wsparcie dojazdu z/do tramwaju.

Sołtysowską pisałem ale Romana Ciesielskiego byłoby również świetną opcją. Problemem może być końcówka:

Na Załęczu? Nie ma jak
Lesisko? Uważam, że i tak jeździ tam dużo linii.
Elektrociepłownia wydaję się najrozsądniejszą opcją, jednakże czy to nie marnowanie WZKM?

Re: Układ linii po otwarciu trasy przez Meissnera - projekt Kaszmira [T]

: 31 sie 2025, 21:42
autor: LLoan
Aułrora pisze: 31 sie 2025, 21:25 Tak sobie teraz pomyślałem o tym co napisałeś że 105 staje po drugiej stronie. A może do czasu wybudowania P+R przy Powstańców może należałoby wpaść na taki myk:

1 z linii która jadąca od centrum (najlepiej z największą f) nie kończyłaby na Os. Piastów tylko dojeżdżała do ronda przy stacji kolejowej by zawrócić na nim i skończyć kurs jak 105. Następnie stamtąd ruszałaby w drogę powrotną. Byłoby to dodatkowa linia dowodząca do kolei jak i kolejna linia która dowoziła by północ osiedla do tramwaju. Wtedy linia stawałaby jak 105 i wtedy miejsce by się znalazło + dodatkowe wsparcie dojazdu z/do tramwaju.

Sołtysowską pisałem ale Romana Ciesielskiego byłoby również świetną opcją. Problemem może być końcówka:

Na Załęczu? Nie ma jak
Lesisko? Uważam, że i tak jeździ tam dużo linii.
Elektrociepłownia wydaję się najrozsądniejszą opcją, jednakże czy to nie marnowanie WZKM?
Jest jeszcze nieużywana liniowo pętla "Łęg" :D
Można także wykorzystać ronda przy centrum handlowym na Galicyjskiej (jak za niedługo "113").
Tutejszy rejon w przeciągu kilku tygodni i tak czekają zmiany.

Re: Układ linii po otwarciu trasy przez Meissnera - projekt Kaszmira [T]

: 31 sie 2025, 22:21
autor: Aułrora
LLoan pisze: 31 sie 2025, 21:42 Jest jeszcze nieużywana liniowo pętla "Łęg" :D
Można także wykorzystać ronda przy centrum handlowym na Galicyjskiej (jak za niedługo "113").
Tutejszy rejon w przeciągu kilku tygodni i tak czekają zmiany.

Wsm rzeczywiście. Jeżeli by tylko stworzyć punkt socjalny to byłoby coś...

Raczej z rondami jest większe prawdopodobieństwo, chociaż zakładając długość takiej trasy przez powyższy problem, może być ciężki do realizacji.

Re: Układ linii po otwarciu trasy przez Meissnera - projekt Kaszmira [T]

: 01 wrz 2025, 18:12
autor: Szymi
Aułrora pisze: 31 sie 2025, 21:25 Tak sobie teraz pomyślałem o tym co napisałeś że 105 staje po drugiej stronie. A może do czasu wybudowania P+R przy Powstańców może należałoby wpaść na taki myk:

1 z linii która jadąca od centrum (najlepiej z największą f) nie kończyłaby na Os. Piastów tylko dojeżdżała do ronda przy stacji kolejowej by zawrócić na nim i skończyć kurs jak 105. Następnie stamtąd ruszałaby w drogę powrotną. Byłoby to dodatkowa linia dowodząca do kolei jak i kolejna linia która dowoziła by północ osiedla do tramwaju. Wtedy linia stawałaby jak 105 i wtedy miejsce by się znalazło + dodatkowe wsparcie dojazdu z/do tramwaju.
Ja liczę na to, że po przedłużeniu ul. Powstańców do ul. Mistrzejowickiej/Morcinka "105" zostanie wydłużona do Zesławic. Bloków z roku na rok przybywa, więc warto nad tym pomyśleć, tak jako jak z ul. Sołtysowską, czy też ul. Ciesielskiego 😉

Re: Układ linii po otwarciu trasy przez Meissnera - projekt Kaszmira [T]

: 01 wrz 2025, 18:31
autor: Aułrora
Szymi pisze: 01 wrz 2025, 18:12 Ja liczę na to, że po przedłużeniu ul. Powstańców do ul. Mistrzejowickiej/Morcinka "105" zostanie wydłużona do Zesławic. Bloków z roku na rok przybywa, więc warto nad tym pomyśleć, tak jako jak z ul. Sołtysowską, czy też ul. Ciesielskiego 😉
Też o tym odcinku mówiłem, ale jak mieszkańcy tu udzielający których biorę za ekspertów z tamtych rejonów mówili, że z nią same problemy. Bo w takiej sytuacji to by można było tamtędy puścić nocny czy nawet wydłużyć 159 bo czemu by nie?

Re: Układ linii po otwarciu trasy przez Meissnera - projekt Kaszmira [T]

: 02 wrz 2025, 16:34
autor: Mr. Passenger
Osobiście jestem sceptyczny wobec istnienia duetu "x24" po otwarciu tramwaju przez Meissnera. Problemem jest obsługa ulicy Ułanów, ale moim zdaniem najprostszym rozwiązaniem byłoby przetrasowanie tamtędy "128". Nie zapewnia może bezpośredniego połączenia z centrum, ale rekompensatą będą tramwaje na Meissnera ze znacznie lepszą częstotliwością niż obecne "x24". Najgorzej wyjdą na tym mieszkańcy bloków przy Spadochroniarzy, którzy będą mieli do tramwaju ponad 600 metrów, ale zawsze będą mieli możliwość złapania "128" i podjechania nim na "Tauron Wieczystą", gdzie linii tramwajowych do wyboru będzie jeszcze więcej. A w razie potrzeby można jechać jeszcze dalej i przesiąść się na Dąbiu (np. na "22").
Moim zdaniem pozostawienie "x24" na obecnej trasie byłoby trochę przepalaniem pieniędzy na linię, która na większości swojej trasy będzie pokrywać się z tramwajami, a jej kosztem pocięte mogą zostać bardziej dalekobieżne połączenia. Obsługę Łukasiewicza, Prażmowskiego i Beliny-Prażmowskiego mogłaby wziąć na siebie "152", natomiast do Os. Podwawelskiego można przedłużyć "502", które, według mnie, po zmianach powinno dostać f7,5 i być głównym szkieletem komunikacyjnym na trasie Stare Miasto-Młyńskie-Huta.

Całościowo układ autobusowy po zmianach widziałbym tak:
103: likwidacja
124/424: likwidacja
128: Górka Narodowa - stała trasa - Pilotów - Ułanów - stała trasa - Zajezdnia Płaszów P+R
129: Dworzec Główny Zachód - stała trasa - Bora-Komorowskiego - Stella-Sawickiego - / > Medweckiego - Bieńczycka / < Al. JPII / - Aleja Pokoju - Centralna - Sołtysowska - Podbipięty - LESISKO (f15) (jeśli udałoby się wyznaczyć jakąś pętlę, na której mógłby zawrócić przegubowiec to równie dobrze może kończyć wcześniej w okolicy Na Załęczu)
132: likwidacja
138: Kombinat - stała trasa - Bora-Komorowskiego - stała trasa - Azory
139: WIZJONERÓW - Wizjonerów - ROK - Armii Krajowej - stała trasa - KOMBINAT (f7,5)
152: Czyżyny Dworzec - stała trasa - Bora-Komorowskiego - Młyńska - Pilotów - / > Łukasiewicza - Chrobrego / < Grochowska / - Beliny-Prażmowskiego - stała trasa - Cmentarz Olszanica
182/482: likwidacja
189: ZALEW NOWOHUCKI - Aleja Solidarności - Aleja Róż - Żeromskiego - Obrońców Krzyża - Dunikowskiego - Andersa - Bora-Komorowskiego - stała trasa - Nowy Kleparz (możliwe przedłużenie do Azorów przez Wrocławską w przyszłości)
413: Czyżyny Dworzec - stała trasa - NPM - Podbipięty - LESISKO
501: Chełmońskiego Pętla - stała trasa - Okulickiego - Jagiełły - Architektów - OS. NA STOKU (f7,5)
502: PLAC CENTRALNY - Andersa - stała trasa - Krasińskiego - Konopnickiej - OS. PODWAWELSKIE (f7,5)
511: likwidacja

Najważniejsze zmiany w skrócie:
- "129" zapewnia obsługę nowym osiedlom przy Ciepłowniczej i Sołtysowskiej w dojeździe do centrów handlowych przy Bora-Komorowskiego i centrum, a dzięki wyprostowaniu trasy przez Bora-Komorowskiego czas przejazdu między Czyżynami i starym miastem się zmniejszy. Obsługę domów przy NMP bierze na siebie wydłużone "413", dzięki czemu "103" nie jest już dłużej potrzebne
- "129", "138", "152", "189" lądują na Bora-Komorowskiego, a na Dobrego Pasterza zostają tylko "139" i "442"
- "139" odzyskuje dobrą częstotliwość dzięki wchłonięciu "132" (co było konieczne ze względu na przesunięcie "501' z Huty na Stoki), a z drugiej strony trasy zostaje przedłużone na końcówkę przy Wizjonerów. Mam obawy o to czy zwiększenie częstotliwości nie wiązałoby się z całkowitą likwidacją "199", tylko pytanie co w takiej sytuacji zrobić z obsługą Mydlnik (jeśli ktoś ma jakiś pomysł to chętnie posłucham)
- "501" i "511" złączone w jedną mocną linię mającą zapewnić możliwie jak najszybsze połączenie Os. Na Stoku z centrum. Rekompensatą dla Starej Huty jest przetrasowane "189" (zdaję sobie sprawę, że jego istnienie jest niepewne, więc gdyby budżet bardzo się nie spinał można zdegradować tę linię do roli szczytówki, ponieważ i tak na większości trasy będzie pokrywać się ze "139")
- Jak wspomniałem wyżej, "502" robi za główny kręgosłup komunikacyjny między Hutą a centrum. Wydłużenie jej na Os. Podwawelskie pozwala zachować relację obecnie zapewnianą przez "124", natomiast dostęp do punktu socjalnego tamże daje nam możliwość wydłużenia jej z drugiej strony do Placu Centralnego

Re: Układ linii po otwarciu trasy przez Meissnera - projekt Kaszmira [T]

: 02 wrz 2025, 16:55
autor: Aułrora
Co do Mydlnik to myślałem o jakieś linii przyspieszonej po otwarciu 8PU. Jakieś 594? I w mojej "wizji" właśnie miałaby jeździć do Mydlnik z Opatkowic SKA czy Os. Pod Fortem (zobaczymy jak i gdzie miejsce by było i kiedy coś się tu u nas zmieni)


Pod całą resztą się podpisuje z taką propozycją aby 413 zwiększyć jej f i wydłużyć do Pleszowa (tak jak ktoś kiedyś proponował z 103) i wtedy można na spokojnie zlikwidować 149.

Re: Układ linii po otwarciu trasy przez Meissnera - projekt Kaszmira [T]

: 02 wrz 2025, 17:08
autor: krawiec
Do Mydlnik 572 zamiast 199.
Poza tym wydaje mi się, że na Bora-Komorowskiego nie trzeba tyle linii i jednak coś oprócz 139 powinno jechać Dobrego Pasterza, choćby nawet 138

Re: Układ linii po otwarciu trasy przez Meissnera - projekt Kaszmira [T]

: 02 wrz 2025, 18:05
autor: Szymi
Mr. Passenger pisze: wczoraj, 16:34 - "139" odzyskuje dobrą częstotliwość dzięki wchłonięciu "132" (co było konieczne ze względu na przesunięcie "501' z Huty na Stoki), a z drugiej strony trasy zostaje przedłużone na końcówkę przy Wizjonerów. Mam obawy o to czy zwiększenie częstotliwości nie wiązałoby się z całkowitą likwidacją "199", tylko pytanie co w takiej sytuacji zrobić z obsługą Mydlnik (jeśli ktoś ma jakiś pomysł to chętnie posłucham)
- "501" i "511" złączone w jedną mocną linię mającą zapewnić możliwie jak najszybsze połączenie Os. Na Stoku z centrum. Rekompensatą dla Starej Huty jest przetrasowane "189" (zdaję sobie sprawę, że jego istnienie jest niepewne, więc gdyby budżet bardzo się nie spinał można zdegradować tę linię do roli szczytówki, ponieważ i tak na większości trasy będzie pokrywać się ze "139")
- Jak wspomniałem wyżej, "502" robi za główny kręgosłup komunikacyjny między Hutą a centrum. Wydłużenie jej na Os. Podwawelskie pozwala zachować relację obecnie zapewnianą przez "124", natomiast dostęp do punktu socjalnego tamże daje nam możliwość wydłużenia jej z drugiej strony do Placu Centralnego
"189" musi pozostać ze względu na cięcia starej Olszy (likwidacja "124"/"424", "182"/"482") i po zabraniu "501" z okolic starej Huty.
Troszkę bym przetasował trasę:
Kombinat - Al. Solidarności - Struga - Wojciechowskiego - Mościckiego - Obrońców Krzyża - Broniewskiego - Al. Andersa - Stella-Sawickiego - Skarżyńskiego - Życzkowskiego - Jana Pawła II - Meissnera - Pilotów - Olszyny - Brodowicza - Lubomirskiego - Dworzec Główny Wschód f15/20/20

Co do wydłużenia linii do Mydlnik proponuję "172".

Re: Układ linii po otwarciu trasy przez Meissnera - projekt Kaszmira [T]

: 02 wrz 2025, 20:55
autor: Kowalik
Do tego czasu powstanie przystanek Os. Akademickie PK w kierunku Centrum na Bora? Bo jeżeli nie to studenci i mieszkańcy dolnego Oświecenia zostaną odcięci od KM, gdy tam większość linii przekierujemy.

Re: Układ linii po otwarciu trasy przez Meissnera - projekt Kaszmira [T]

: 02 wrz 2025, 21:52
autor: canoe_bart
Mr. Passenger pisze: wczoraj, 16:34
Osobiście jestem sceptyczny wobec istnienia duetu "x24" po otwarciu tramwaju przez Meissnera. Problemem jest obsługa ulicy Ułanów, ale moim zdaniem najprostszym rozwiązaniem byłoby przetrasowanie tamtędy "128". Nie zapewnia może bezpośredniego połączenia z centrum, ale rekompensatą będą tramwaje na Meissnera ze znacznie lepszą częstotliwością niż obecne "x24". Najgorzej wyjdą na tym mieszkańcy bloków przy Spadochroniarzy, którzy będą mieli do tramwaju ponad 600 metrów, ale zawsze będą mieli możliwość złapania "128" i podjechania nim na "Tauron Wieczystą", gdzie linii tramwajowych do wyboru będzie jeszcze więcej. A w razie potrzeby można jechać jeszcze dalej i przesiąść się na Dąbiu (np. na "22").
Moim zdaniem pozostawienie "x24" na obecnej trasie byłoby trochę przepalaniem pieniędzy na linię, która na większości swojej trasy będzie pokrywać się z tramwajami, a jej kosztem pocięte mogą zostać bardziej dalekobieżne połączenia. Obsługę Łukasiewicza, Prażmowskiego i Beliny-Prażmowskiego mogłaby wziąć na siebie "152", natomiast do Os. Podwawelskiego można przedłużyć "502", które, według mnie, po zmianach powinno dostać f7,5 i być głównym szkieletem komunikacyjnym na trasie Stare Miasto-Młyńskie-Huta.

Całościowo układ autobusowy po zmianach widziałbym tak:
103: likwidacja
124/424: likwidacja
128: Górka Narodowa - stała trasa - Pilotów - Ułanów - stała trasa - Zajezdnia Płaszów P+R
129: Dworzec Główny Zachód - stała trasa - Bora-Komorowskiego - Stella-Sawickiego - / > Medweckiego - Bieńczycka / < Al. JPII / - Aleja Pokoju - Centralna - Sołtysowska - Podbipięty - LESISKO (f15) (jeśli udałoby się wyznaczyć jakąś pętlę, na której mógłby zawrócić przegubowiec to równie dobrze może kończyć wcześniej w okolicy Na Załęczu)
132: likwidacja
138: Kombinat - stała trasa - Bora-Komorowskiego - stała trasa - Azory
139: WIZJONERÓW - Wizjonerów - ROK - Armii Krajowej - stała trasa - KOMBINAT (f7,5)
152: Czyżyny Dworzec - stała trasa - Bora-Komorowskiego - Młyńska - Pilotów - / > Łukasiewicza - Chrobrego / < Grochowska / - Beliny-Prażmowskiego - stała trasa - Cmentarz Olszanica
182/482: likwidacja
189: ZALEW NOWOHUCKI - Aleja Solidarności - Aleja Róż - Żeromskiego - Obrońców Krzyża - Dunikowskiego - Andersa - Bora-Komorowskiego - stała trasa - Nowy Kleparz (możliwe przedłużenie do Azorów przez Wrocławską w przyszłości)
413: Czyżyny Dworzec - stała trasa - NPM - Podbipięty - LESISKO
501: Chełmońskiego Pętla - stała trasa - Okulickiego - Jagiełły - Architektów - OS. NA STOKU (f7,5)
502: PLAC CENTRALNY - Andersa - stała trasa - Krasińskiego - Konopnickiej - OS. PODWAWELSKIE (f7,5)
511: likwidacja

Najważniejsze zmiany w skrócie:
- "129" zapewnia obsługę nowym osiedlom przy Ciepłowniczej i Sołtysowskiej w dojeździe do centrów handlowych przy Bora-Komorowskiego i centrum, a dzięki wyprostowaniu trasy przez Bora-Komorowskiego czas przejazdu między Czyżynami i starym miastem się zmniejszy. Obsługę domów przy NMP bierze na siebie wydłużone "413", dzięki czemu "103" nie jest już dłużej potrzebne
- "129", "138", "152", "189" lądują na Bora-Komorowskiego, a na Dobrego Pasterza zostają tylko "139" i "442"
- "139" odzyskuje dobrą częstotliwość dzięki wchłonięciu "132" (co było konieczne ze względu na przesunięcie "501' z Huty na Stoki), a z drugiej strony trasy zostaje przedłużone na końcówkę przy Wizjonerów. Mam obawy o to czy zwiększenie częstotliwości nie wiązałoby się z całkowitą likwidacją "199", tylko pytanie co w takiej sytuacji zrobić z obsługą Mydlnik (jeśli ktoś ma jakiś pomysł to chętnie posłucham)
- "501" i "511" złączone w jedną mocną linię mającą zapewnić możliwie jak najszybsze połączenie Os. Na Stoku z centrum. Rekompensatą dla Starej Huty jest przetrasowane "189" (zdaję sobie sprawę, że jego istnienie jest niepewne, więc gdyby budżet bardzo się nie spinał można zdegradować tę linię do roli szczytówki, ponieważ i tak na większości trasy będzie pokrywać się ze "139")
- Jak wspomniałem wyżej, "502" robi za główny kręgosłup komunikacyjny między Hutą a centrum. Wydłużenie jej na Os. Podwawelskie pozwala zachować relację obecnie zapewnianą przez "124", natomiast dostęp do punktu socjalnego tamże daje nam możliwość wydłużenia jej z drugiej strony do Placu Centralnego
124/424 po otwarciu Meissnera powinno być ponownie połączone w jedną linię i skierowane gdzieś na wschód (najbliżej jest Życzkowskiego). Zostawianie Ułanów tylko z linią, która na dodatek notorycznie utyka w korku na Ofiar Dąbia, nie jest najlepszym pomysłem. Poza tym likwidacja 124 doprowadzi do dodatkowego obciążenia 152 (jakby już wystarczająco nie była dociążona i opóźniona na aktualnej trasie), które będzie musiało przejąć jeszcze obsługę pozostałej części Osiedla Oficerskiego. Nie wspomnę o tym, że przy okazji zostawiamy w ten sposób okolice Brodowicza jedynie ze 189 (które się proponuje ewentualnie wydłużyć przez Wrocławską, narażając na stałe opóźnienia).

Wydłużenie 129 do Łęgu to proszenie się o kolejne opóźnienia - mimo skierowania przez Bora-Komorowskiego, trasa wciąż będzie mocno pokręcona (do obsługi jest jeszcze Olsza, Os. 2 Pułku Lotniczego), a na Lesisku w zasadzie szpilki już nie wciśniesz (wcześniej nie skończysz, tym bardziej bez kluczenia po całym osiedlu).

Wchłonięcie 132 przez 139 wydawałoby się nawet dobrym rozwiązaniem, ale co w zamian dla Osiedla Zielonego i Szkolnego, które zostanie tylko ze 123? Poza tym pytanie, czy układ na Wizjonerów przyjmie te 8 kursów/h, tak aby na starcie nie być tam kilka minut w plecy?