Komunikacja miejska w 2020 roku
-
- Pomiarowiec
- Posty: 286
- Rejestracja: 17 lut 2020, 20:08
Re: Komunikacja miejska w 2020 roku
Na BIP ZTP pojawił się o taki przetarg. Krótko mówiąc ankiety na terenie wszystkich dzielnic i termin realizacji według SIWZ do 24 września i 1300 ankiet
8. Przeprowadzenie "Badań ankietowych zachowań komunikacyjnych mieszkańców Krakowa"
https://www.bip.krakow.pl/?bip_id=616&mmi=16684
8. Przeprowadzenie "Badań ankietowych zachowań komunikacyjnych mieszkańców Krakowa"
https://www.bip.krakow.pl/?bip_id=616&mmi=16684
-
- Pomiarowiec
- Posty: 286
- Rejestracja: 17 lut 2020, 20:08
Re: Komunikacja miejska w 2020 roku
W najbliższa niedzielę z okazji odpustu w Mogile kursować będzie linia "16", do tego przegubowe autobusy pojawiają się na 123, 163, 174 oraz 193. A w przypadku linii 123, 163 oraz 193 mamy objazd więc dla przegubowców będzie wyczyn..
Re: Komunikacja miejska w 2020 roku
http://www.psmkms.krakow.pl/index.php/1 ... w-gertrudyOd połowy września trwa ostatni etap prac przy wymianie rozjazdów na skrzyżowaniach ulicy św. Gertrudy z ulicą Starowiślną oraz z ulicą Dominikańską. Po dwóch tygodniach robót, ich koniec jest coraz bliższy. Tramwaje powinny powrócić na krótki odcinek ulicy św. Gertrudy najpóźniej za dwa tygodnie.
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!
Re: Komunikacja miejska w 2020 roku
Kapitalny tekst Klubu 428:
https://klub428.pl/index.php/c_news/wiecej/802Ofiarą podobnego myślenia padł 184, o którego walka cały czas trwa. Frekwencja na liniach 155 i 165 jest marna, za to opóźnienia autobusów, niewiele mniejsze, ponieważ marszruty nieatrakcyjne to przewożą powietrze.
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!
Re: Komunikacja miejska w 2020 roku
Od poniedziałku dodatkowy kurs "16" rano z Mistrzejowic oraz dwa dodatkowe "139" w obie strony popołudniu - zawsze coś.
http://kmkrakow.pl/16, 112, 139, 151, 176, 422, 451
od 10.10.2020
Korekty rozkładów jazdy
Szanowni Pasażerowie,
Uprzejmie informujemy, że na wniosek pasażerów, od dnia 10.10.2020 r. (sobota) zostaną wprowadzone następujące korekty rozkładów jazdy w dni powszednie:
* linia 16 - uruchomienie dodatkowego kursu o godz. 6:26 z Mistrzejowic oraz korekta odjazdu z Bardosa z godz. 5:55 na godz. 5:54;
* linia 112 - korekta odjazdu z Ronda Grunwaldzkiego z godz. 4:04 na godz. 4:02 oraz z Tyńca Kamieniołomu z godz. 4:35 na godz. 4:30;
* linia 139 - uruchomienie 2 dodatkowych kursów w każdym kierunku w godz. ok. 13:00 - 14:00 (wydłużenie okresu kursowania z wysoką częstotliwością w okresie szczytu popołudniowego);
* linia 151/451 - korekta wybranych godzin odjazdu w okresie porannego szczytu;
* linia 176 - korekta wybranych godzin odjazdów;
* linia 422 - korekta odjazdu z Alei Przyjaźni z godz. 4:15 na godz. 4:13 oraz z Zesławic z godz. 4:47 na godz. 4:45.
Re: Komunikacja miejska w 2020 roku
Wychodzi, że ZTP utworzył nowy układ częstotliwości dla autobusów, ~f=15/20 (szczyt / międzyszczyt) oraz dwukrotność ~f=7,5/10. Takie takty dostały "143", "174", "178+578", "182", "194", a także "142" i "112+162" (trzy ostatnie mogą jednak mieć to tymczasowo, ze względu na covidowe cięcia).
Mam mieszane uczucia. Dla "143" czy "182" to wzrost ~f, więc na pewno na plus. No i "194" czy "178+578" na wspólnym odcinku są naprawdę mocnymi liniami. Z drugiej - to kolejny zestaw częstotliwości, a tym samym coraz trudniejszy do koordynacji z innymi. We wschodniej części miasta do tej pory dominował układ ~f=7,5/15 oraz 15/15, z kolei na zachodnio-południowej przeważał ~f=12/20, choć oczywiście były wyjątki. Teraz dochodzi trzeci układ.
W efekcie, takiego "174" już nie skoordynujemy ze "179" w szczycie, co jest tym dotkliwsze wobec zabrania "184/484". "182" nie skoordynujemy z "501" poza szczytem, itd. - może kiedyś wróci "482", jednak na razie jest jak jest.
Marzyłaby mi się większa unifikacja. Układ 15/20 oraz 7,5/10 może nie być zły, jednak wtedy powinno się więcej (większość) linii dostosować do takich częstotliwości. I to mogłoby nawet działać.
Mam mieszane uczucia. Dla "143" czy "182" to wzrost ~f, więc na pewno na plus. No i "194" czy "178+578" na wspólnym odcinku są naprawdę mocnymi liniami. Z drugiej - to kolejny zestaw częstotliwości, a tym samym coraz trudniejszy do koordynacji z innymi. We wschodniej części miasta do tej pory dominował układ ~f=7,5/15 oraz 15/15, z kolei na zachodnio-południowej przeważał ~f=12/20, choć oczywiście były wyjątki. Teraz dochodzi trzeci układ.
W efekcie, takiego "174" już nie skoordynujemy ze "179" w szczycie, co jest tym dotkliwsze wobec zabrania "184/484". "182" nie skoordynujemy z "501" poza szczytem, itd. - może kiedyś wróci "482", jednak na razie jest jak jest.
Marzyłaby mi się większa unifikacja. Układ 15/20 oraz 7,5/10 może nie być zły, jednak wtedy powinno się więcej (większość) linii dostosować do takich częstotliwości. I to mogłoby nawet działać.
-
- Pomiarowiec
- Posty: 75
- Rejestracja: 24 lut 2020, 15:27
- Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna/ Kraków
Re: Komunikacja miejska w 2020 roku
578 dla Mnie to trochę dziwna linia. Niby ok, pospieszna i dla tych co lubią takie linie to jest strzał w dziesiątkę. Ale dość często jeżdżę na odcinku Stella-Sawickiego - Kuklińskiego do pracy 178 i widzę, że gdyby ta linia miała f-7,5 to by zdobyła większe zainteresowanie. Niestety 578 omija według Mnie 2 ważne przystanki, które dawać by mogły pasażerów: Koszykarska i Kuklińskiego. Wszak i tak i tak 578 utyka rano w korku w stronę Mistrzejowic koło, 15 w stronę Łagiewnik. No i problem w weekendy. 178 jest co 30 minut, 174 podobnie, co prawda jest w weekend na odcinku Rondo 308 Dywizjonu - Podgórze SKA synchronizacja między tymi liniami tak że są co 15 minut ale mizerną ofertę mają Ci co chcą jechać z os. Dywizjonu 303, Avii lub II pułku Lotniczego. No ale problem weekendów to chyba może być kolejny tematKaszmir pisze: 13 paź 2020, 12:39 (...) No i "194" czy "178+578" na wspólnym odcinku są naprawdę mocnymi liniami. Z drugiej - to kolejny zestaw częstotliwości, a tym samym coraz trudniejszy do koordynacji z innymi. We wschodniej części miasta do tej pory dominował układ ~f=7,5/15 oraz 15/15, z kolei na zachodnio-południowej przeważał ~f=12/20, choć oczywiście były wyjątki. Teraz dochodzi trzeci układ.
Re: Komunikacja miejska w 2020 roku
Co masz na myśli? W sensie, że "178" ma większe obłożenie niż "578"? Czy opinie pasażerów?Radek_D pisze: 13 paź 2020, 18:59Ale dość często jeżdżę na odcinku Stella-Sawickiego - Kuklińskiego do pracy 178 i widzę, że gdyby ta linia miała f-7,5 to by zdobyła większe zainteresowanie.
W kontekście starań Krakowa o zmniejszenie ruchu samochodów było wspomniane, że chcą stawiać na szybkie dalekobieżne linie. Prawdopodobnie zatem może nas czekać więcej tworów takich jak "572" czy "578". Ja mam mieszane uczucia, choć to chyba głównie kwestia słabej częstotliwości "578" poza szczytem, zwłaszcza w weekendy.
Ja bym dorzucił jeszcze Os. Dywizjonu 303 - po utworzeniu "578" było wiele głosów o ten przystanek, bo jest najbliższy dla pracowników SSE Czyżyny. Oni i tak mają pod górkę, a teraz jest im tym trudniej.Radek_D pisze: 13 paź 2020, 18:59Niestety 578 omija według Mnie 2 ważne przystanki, które dawać by mogły pasażerów: Koszykarska i Kuklińskiego.
Dokładnie. Jednak bardziej mnie przekonuje układ "172+572" gdzie linia bazowa (i kursująca na dłuższej trasie) ma względnie mocny rozkład cały czas, a do tego dostaje wzmocnienie w postaci przyspieszonej szczytówki.Radek_D pisze: 13 paź 2020, 18:59178 jest co 30 minut, 174 podobnie, co prawda jest w weekend na odcinku Rondo 308 Dywizjonu - Podgórze SKA synchronizacja między tymi liniami tak że są co 15 minut ale mizerną ofertę mają Ci co chcą jechać z os. Dywizjonu 303, Avii lub II pułku Lotniczego. No ale problem weekendów to chyba może być kolejny temat![]()
Tak jak wspomniałeś, "174" jest skoordynowane ze "178", podobnie jak "578". W efekcie... "174" i "578" jadą stadnie między r. 308 Dywizjonu a Podgórzem SKA. Nowohucka to jedna z ważniejszych arterii łączących Hutę i Podgórze i osoby podróżujące między nimi dostały zmianę mocno na minus - miałem takt ~f=6/10/10/10, teraz w praktyce mam ~f=7,5/10/15/15.
Co więcej, pocięto również "174" by dostosować je do rozkładu "178", na czym stratnie wyszła Huta. W szczycie ~f=15 zamiast 12 jeszcze da się przeżyć. Jednak w weekendy to zmiana ~f=20 na 30 i to już jest słabe. Z tego względu nie da się również skoordynować "174" ze "179" od Kurdwanowa do Bonarki - było mocne połączenie co 10 minut w weekendy, teraz w soboty jest ~f=20 na jednej i ~f=30 na drugiej.
Był już czas że "174" i "178" jeździły w weekendy co pół godziny i bardzo chwaliliśmy ekipę Franka gdy to poprawili. Teraz zrobiono krok wstecz...
Re: Komunikacja miejska w 2020 roku
Ja mam wrażenie, że chodzi o to, że "578" pomija niektóre ważne przystanki, które obsługuje "178". Na Nowohuckiej zatrzymuje się tylko przy M1 i przy Rondzie 308. dywizjonu. Szczerze, myślę, że tworzenie linii przyspieszonej na ciągu, który nie ma jakiejś rewelacyjnej oferty przewozowej nie ma racji bytu. "578" na odcinku Mistrzejowice-Łagiewniki jest szybsze o zaledwie 4 minuty względem "178", a to, że cieszy się mniejszym zainteresowaniem świadczy, że lepiej już zrobić ze "178" mocną linię z f=7,5 zamiast się bawić w takie rozdrabnianie. Na Ruczaju pasażerowie niewiele by stracili, gdyż "578" i tak nie cieszy się tam dużym zainteresowaniem.Kaszmir pisze: 14 paź 2020, 10:31Co masz na myśli? W sensie, że "178" ma większe obłożenie niż "578"? Czy opinie pasażerów?Radek_D pisze: 13 paź 2020, 18:59Ale dość często jeżdżę na odcinku Stella-Sawickiego - Kuklińskiego do pracy 178 i widzę, że gdyby ta linia miała f-7,5 to by zdobyła większe zainteresowanie.
W kontekście starań Krakowa o zmniejszenie ruchu samochodów było wspomniane, że chcą stawiać na szybkie dalekobieżne linie. Prawdopodobnie zatem może nas czekać więcej tworów takich jak "572" czy "578". Ja mam mieszane uczucia, choć to chyba głównie kwestia słabej częstotliwości "578" poza szczytem, zwłaszcza w weekendy.
Linie przyspieszone mają sens istnienia, jeśli dany ciąg nie straci za wiele na tym, że dana linia pomija część przystanków. przykładem są chyba linie "304" i "503", które są jednymi z najważniejszych linii w mieście, a i pasażerowie np. z Kamieńskiego nie tracą na ich braku, gdyż z tamtych rejonów podobną relację zapewniają linie "144", "169" i "173".
Re: Komunikacja miejska w 2020 roku
Ja tu stoję trochę pośrodku. Z jednej strony też wolałbym jedną, mocną linię. Z drugiej - trochę zmieniłem zdanie gdy kiedyś musiałem przejechać bodajże z ronda Ofiar Katynia na Bora-Komorowskiego i okazało się, że "572" jest znacznie szybciej niż czekając 10 minut na "172" - nawet mimo tego, że musiałem jechać na Wiślicką i potem cofać się ten długi przystanek inną linią. Fakt, że było to w godzinach wieczornych, jednak w ciągu dnia "572" też często śmiga na całego po estakadach. I z tego co kojarzę linia się dość sprawdziła.
Do tego pewnie jest grupa pasażerów, dla których ~f=15 jest akceptowalne, a przyciąga ich to że autobus jedzie naprawdę szybko - może jest to jakaś metoda na zachęcanie kolejnych osób do pozostawienia samochodu? Odpada argument, że "autobus się wlecze, a auto pędzi".
Do tego pewnie jest grupa pasażerów, dla których ~f=15 jest akceptowalne, a przyciąga ich to że autobus jedzie naprawdę szybko - może jest to jakaś metoda na zachęcanie kolejnych osób do pozostawienia samochodu? Odpada argument, że "autobus się wlecze, a auto pędzi".
Re: Komunikacja miejska w 2020 roku
Tylko jest pytanie czy lepiej mieć linię przyspieszoną na całej trasie (w przypadku "578" aż na Czerwone Maki) czy lepiej puścić tę linię zwykłą po dłuższej trasie a tę przyspieszoną po skróconej (w tym wypadku "178" na Maki a "578" do Łagiewnik). Przy maksymalizacji zamieniono końcówkami "172" i "572" (by "172" jechało pod Kombinat) a utworzenie "578" przeczy poniekąd tej logice sprzed prawie 3 lat (pewnie ze względu na oszczędności).Kaszmir pisze: 14 paź 2020, 15:26 Ja tu stoję trochę pośrodku. Z jednej strony też wolałbym jedną, mocną linię. Z drugiej - trochę zmieniłem zdanie gdy kiedyś musiałem przejechać bodajże z ronda Ofiar Katynia na Bora-Komorowskiego i okazało się, że "572" jest znacznie szybciej niż czekając 10 minut na "172" - nawet mimo tego, że musiałem jechać na Wiślicką i potem cofać się ten długi przystanek inną linią. Fakt, że było to w godzinach wieczornych, jednak w ciągu dnia "572" też często śmiga na całego po estakadach. I z tego co kojarzę linia się dość sprawdziła.
Do tego pewnie jest grupa pasażerów, dla których ~f=15 jest akceptowalne, a przyciąga ich to że autobus jedzie naprawdę szybko - może jest to jakaś metoda na zachęcanie kolejnych osób do pozostawienia samochodu? Odpada argument, że "autobus się wlecze, a auto pędzi".
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!
Re: Komunikacja miejska w 2020 roku
Przy "172/572" też tak uważam, z racji że ta druga jest tylko szczytówką - to był duży błąd, że al. Solidarności miała ten autobus tylko w szczycie.Kitek pisze: 14 paź 2020, 18:42Tylko jest pytanie czy lepiej mieć linię przyspieszoną na całej trasie (w przypadku "578" aż na Czerwone Maki) czy lepiej puścić tę linię zwykłą po dłuższej trasie a tę przyspieszoną po skróconej (w tym wypadku "178" na Maki a "578" do Łagiewnik). Przy maksymalizacji zamieniono końcówkami "172" i "572" (by "172" jechało pod Kombinat) a utworzenie "578" przeczy poniekąd tej logice sprzed prawie 3 lat (pewnie ze względu na oszczędności).
Ze "178/578" sprawa nie jest tak oczywista bo obie mają zbliżone rozkłady - chyba jedyna różnica to przycięcie "578" w weekendy, rano i wieczorem. Choć może z tego względu rzeczywiście lepsze do Czerwonych Maków byłoby "178"...

Re: Komunikacja miejska w 2020 roku
Trwa liczenie pasażerów na wybranych liniach autobusowych. Do tego służą Solarisy IV generacji z każdej zajezdni. Linie objęte pomiarami: 133, 138, 135, 165, 917, 937.
Re: Komunikacja miejska w 2020 roku
Tylko znowu można wyciągnąć argument (znany poniekąd z Dietla), że autobus dubluje tramwaj od pętli Czerwone Maki do Łagiewnik (gdzie operuje cały tydzień linia "11") stąd lepsze jest "578" (gdyż nie jeździ w pełnym wymiarze czasowym). Z drugiej strony, jest to linia przyspieszona, więc nie obsługuje wszystkich przystanków na tym odcinku, co powoduje niższą frekwencję w pojazdach. Jak widać, trudno o optymalne rozwiązanie.Kaszmir pisze: 14 paź 2020, 19:40 Ze "178/578" sprawa nie jest tak oczywista bo obie mają zbliżone rozkłady - chyba jedyna różnica to przycięcie "578" w weekendy, rano i wieczorem. Choć może z tego względu rzeczywiście lepsze do Czerwonych Maków byłoby "178"...![]()
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!
-
- Pomiarowiec
- Posty: 75
- Rejestracja: 24 lut 2020, 15:27
- Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna/ Kraków
Re: Komunikacja miejska w 2020 roku
No niestety tak, obserwując dość dokładnie te dwie linie i samemu z nich korzystając to "178" jest lepszym wariantem niż przyspieszone "578". Co do opinii pasażerów to tutaj zdania są i będą podzielone, bo jednym na rękę jak jadą na Łagiewniki czy Podgórze z Mistrzejowic bo kilka minut faktycznie może i ugrają ale zaś tak już wspomniałeś takie Dywizjonu 303 to musi na Wiślicką podejść by skorzystać z oferty przewozowej a tu już nie każdemu w smak. Na Ruczajskim odcinku linia nie zadowala frekwencją, w weekendy też nie bardzo bo nawet już AMZ jeżdżą i godziny kursowania przecięte więc coś chyba z tą linią jest tak nie do końca ok. Może faktycznie zamiana końcówek ze 178 by coś dała ale boję się, że wtedy ta druga by cierpiała z powodu korków jakie i tak się tworzyły jak była do pętli Pod Fortem.Kaszmir pisze: 14 paź 2020, 10:31 Co masz na myśli? W sensie, że "178" ma większe obłożenie niż "578"? Czy opinie pasażerów?
Może to co napiszę będzie śmiałym stwierdzeniem, lecz chyba wolałbym zlikwidować 578 na poczet zwiększenia częstotliwości 178 a zaoszczędzone wzkm przeznaczyć tam gdzie to potrzeba.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości