Poprawiłem link
Dzięki, poprawiony link do pliku GTFS.zip działał przez jakiś czas, natomiast wczoraj cały folder został zdjęty z serwera.
I przystanki autobusowe-tramwajowe na przykład pokazują się osobno dla tramwajów i autobusów bo mają różne identyfikatory
Z perspektywy twórców aplikacji to nie jest ogromny problem – pomimo różnic w identyfikatorach przystanki mają takie same nazwy w obu GTFSach i w ten sposób można łączyć grupy przystanków tramwajowych i autobusowych w jedną.
W kontekście przystanków nieco większym problemem są:
- Przycięte nazwy przystanków, np. "Szpital Uniwersytecki / Instytut Pediatr"
- Rozbieżności od rzeczywistej nazwy przystanku, np. "Park 'Skały Twardowskiego' (nż)" zamiast 'Park "Skały Twardowskiego" (nż)'
- Nieprawidłowe współrzędne przystanków i peronów przystankowych, np. przystanki Fabryczna 05 i Fabryczna 06 mają te same współrzędne geograficzne, pomimo że znajdują się po dwóch różnych stronach ulicy
- Brak informacji o numerze peronu (np. 05, 06) np. w nazwie przystanku – zamiast tego numer peronu trzeba wyliczać z identyfikatora przystanku jako reszta z dzielenia przez 10 lub 100, ale niestety nowe przystanki (np. Kościuszkowców) już nie spełniają tej zależności
No chyba nie planują tworzyć trzeciego osobnego gtfs'a dla mobilisów.
Nie mam silnej opinii w tym temacie – z perspektywy Google Maps może być nawet kilka feedów (tak jak teraz osobno dla tramwajów i autobusów) i wyszukiwanie połączeń jakoś działa (uwzględnia też przesiadki pomiędzy różnymi operatorami, np. Koleje Małopolskie).
Paradoksalnie, na ten moment może właśnie lepiej będzie jak GTFSy będą osobne – łatwiej będzie namierzyć ewentualne błędy i znaleźć winowajcę, zamiast przerzucać winę pomiędzy ZTP, MPK i teraz jeszcze Mobilisa.
Dla twórców aplikacji to oczywiście pewna niedogodność związana z łączeniem wielu źródeł danych w jedno, ale chyba lepiej dla wszystkich jak już my będziemy to robić niż gdyby miało to robić ZTP
W idealnym świecie ZTP, MPK i Mobilis miałoby 10 programistów od GTFSa, ale w naszym świecie oni też napotykają na różne ograniczenia – pliki GTFS są generowane z istniejących systemów (BusMan) i muszą integrować się z istniejącym zamontowanym hardwarem (sterowniki, nadajniki) i SIPem, nie zapominając o przyziemnych sprawach jak kwestie finansowe i inne priorytety. Istnieje multum różnych konfiguracji i domyślam się, że nie jest łatwo to wszystko pospinać w całość.