Nareszcieyosujiro pisze: 06 lis 2024, 3:48 12.11.2024 wraca ruch na ul. Bogucianka, a co za tym idzie linie 112 i 203 na stałe trasy. W rejonie przystanku Tyniec będą prowadzone jeszcze prace i będzie ruch wahadłowy.
Bodzów, Kostrze, Tyniec
-
- Ekspert
- Posty: 722
- Rejestracja: 22 sie 2020, 15:20
Re: Bodzów, Kostrze, Tyniec
-
- Ekspert
- Posty: 722
- Rejestracja: 22 sie 2020, 15:20
Re: Błędy w rozkładach, komunikatach, schematach KMK
Nie wiem czy to w tym dziale ale jak przywrócili 112 na stałą trasę to rozkład wrócił taki jak przed remontem a 162 został niezmieniony i teraz mamy praktycznie odjazdy jednej linii po drugiej a potem przerwa 13 minut albo jeszcze więcej.
Przeniosłem post do tematu o Tyńcu i Kostrzu - adm. K
Przeniosłem post do tematu o Tyńcu i Kostrzu - adm. K
- michal49944
- Ekspert
- Posty: 668
- Rejestracja: 15 mar 2024, 17:07
- Lokalizacja: Kraków - Os. Podwawelskie
Re: Bodzów, Kostrze, Tyniec
https://ztp.krakow.pl/kmk/komunikaty/1148-2024Prace remontowe na ul. Bogucianka
od 27.11.2024 do 28.11.2024
112, 203, 243, 496, 703
Szanowni Pasażerowie,
uprzejmie informujemy, że w dniach 27-28.11.2024 r. (środa-czwartek) w związku z układaniem nawierzchni na ul. Bogucianka nie będzie możliwości przejazdu dla pojazdów KMK. Zostaną wprowadzone czasowe zmiany tras linii autobusowych.
Linia 112 – zostanie czasowo skierowana do pętli w Kostrzu:Linia 203 – zostanie czasowo skrócona do przystanku Tyniec:
- Os. Podwawelskie – … – przystanek Kostrze Szkoła – Dąbrowa – Kostrze;
- na trasie zmienionej linia będzie obsługiwała wszystkie istniejące przystanki;
- bez obsługi pozostaną przystanki: Wały Wiślane, Kostrze Kapliczka, Kolna, Tyniecka Autostrada, Bolesława Śmiałego, Tyniec, Bogucianka, Tyniec Kamieniołom.
Linia 243 – z uwagi na uruchomienie linii zastępczej 703, zostanie skierowana na trasę czasowo zmienioną:
- Czerwone Maki P+R – … – Tyniec;
- będzie kursowała z częstotliwością co 20 min w godzinach szczytu oraz co 40 min poza godzinami szczytu;
- dodatkowe kursy będą realizowane z pominięciem przystanku Tor Kajakowy;
- tymczasowy przystanek końcowy będzie znajdował się na ul. Bolesława Śmiałego w rejonie posesji nr 11;
- tymczasowy przystanek początkowy będzie znajdował się na na ul. Bolesława Śmiałego w rejonie posesji nr 2;
- bez obsługi pozostaną przystanki: Bogucianka 01/02, Janasówka 01/02, Skawina Podgórki, Skawina Tyniecka Rzepnik, Skawina Wojska Polskiego, Skawina Samborek Most, Skawina Piastowska, Skawina Żwirowa, Skawina Żwirownia, Skawina Tyniecka, Skawina Tyniecka Osiedle, Skawina Sąd, Skawina Szkoła, Skawina Rynek, Skawina Cmentarz, Skawina Popiełuszki, Skawina Ajka, Skawina.
Linia 496 – w związku z obsługą przystanku Kostrze OSP przez linię 112 oraz zwiększeniem częstotliwości linii 203 zostanie czasowo skrócona do przystanku Skotniki Szkoła:
- Borek Fałęcki – … – przystanek Skawina Korabnicka Szkoła – Skawina: Korabnicka, Popiełuszki, Jana Pawła II – Skawina;
- na trasie zmienionej linia będzie obsługiwała wszystkie istniejące przystanki;
- bez obsługi pozostaną przystanki: Skawina Cmentarz, Skawina Rynek, Skawina Szkoła, Skawina SCK.
Linia 703 – zostanie uruchomiona linia zastępcza kursująca na trasie:
- Łagiewniki – … – Skotniki Szkoła;
- bez obsługi pozostaną przystanki: Winnicka 01/02, Fort Winnica 01/02, Kostrze Szkoła 01/02, Kostrze OSP 01.
Rozkłady jazdy zostaną zmienione.
- Skawina SCK – Skawina: Niepodległości, Rynek, Popiełuszki, Pokoju, Rynek, Mickiewicza, Tyniecka, Energetyków, Żwirowa, Piastowska, Wojska Polskiego, Tyniecka – Bogucianka – Tyniec Kamieniołom;
- linia będzie obsługiwała wszystkie istniejące przystanki.
Za utrudnienia przepraszamy!
Zasady zachowania ważności biletów
Bilety okresowe wykupione na linię 112 zachowują ważność na stałej i zmienionej trasie tej linii. Ponadto zachowują ważność:
Bilety okresowe wykupione na linię 203 zachowują ważność na stałej i zmienionej trasie tej linii. Ponadto zachowują ważność:
- w autobusach linii 203 na całej trasie przejazdu;
- w tramwajach linii 18 i 52 na odcinku Czerwone Maki P+R – Rondo Grunwaldzkie.
- w autobusach linii 703 na całej trasie przejazdu;
- we wszystkich autobusach na odcinku Czerwone Maki P+R – Skawina / Skawina SCK.
Jakoś wcześniej 496 się mieściło w Kostrzu, a teraz nagle magicznie przez 2 dni się nie zmieści.

Re: Bodzów, Kostrze, Tyniec
Zauważ, że oni nawet nie napisali że się nie zmieści, zmieści, tylko że nie trzeba...michal49944 pisze: 23 lis 2024, 21:00 https://ztp.krakow.pl/kmk/komunikaty/1148-2024
Jakoś wcześniej 496 się mieściło w Kostrzu, a teraz nagle magicznie przez 2 dni się nie zmieści.![]()
Re: Bodzów, Kostrze, Tyniec
Przywrócenie ruchu na ul. Bogucianka:
Przywrócenie ruchu na ul. Bogucianka
od 29.11.2024
112, 162, 176, 203, 243, 476, 496, 703
Szanowni Pasażerowie,
uprzejmie informujemy, że od dnia 29.11.2024 r. (piątek) zostanie przywrócony ruch pojazdów na ul. Bogucianka. Nastąpią zmiany w funkcjonowaniu linii KMK:
linia 112 – zostanie przywrócona na stałą trasę:
Os. Podwawelskie – Tyniec Kamieniołom;
linie 162, 176, 476 – zostanie wprowadzona korekta rozkładu jazdy;
linia 203 – zostanie przywrócona na stałą trasę:
Czerwone Maki P+R – Skawina;
zostanie utworzony nowy przystanek Kolna Kapliczka 02 na ul. Kolnej, naprzeciwko posesji nr 33:
będzie obsługiwany w obu kierunkach, po zawróceniu autobusów na przystanku Tor Kajakowy 02;
przystanek będzie posiadał status NA ŻĄDANIE;
linia 243 – zostanie przywrócona na stałą trasę:
Borek Fałęcki – Skawina SCK;
linia 496 – zostanie przywrócona na stałą trasę:
Łagiewniki – Kostrze OSP;
linia 703 – zostanie zlikwidowana.
Źródło: https://ztp.krakow.pl/kmk/komunikaty/1156-2024
Re: Bodzów, Kostrze, Tyniec
Artykuł z grudnia, acz jakoś się stało że nie był wrzucony 
Mieszkańcy zachodniej części Krakowa apelują o poprawę komunikacji. Urzędnicy: potrzebna nowa pętla autobusowa
https://dziennikpolski24.pl/mieszkancy- ... 2-27074003

Mieszkańcy zachodniej części Krakowa apelują o poprawę komunikacji. Urzędnicy: potrzebna nowa pętla autobusowa
https://dziennikpolski24.pl/mieszkancy- ... 2-27074003
- Mieszkańcy proponują w szczególności: zwiększenie częstotliwości kursów autobusów na trasie do Kolnej i Tyńca, wydłużenie trasy autobusów linii 112 oraz 496, aby lepiej obsługiwały tereny Tyńca za tzw. „wąwozami” i Kolnej
Wg mnie ten argument to tak by zbyć pasażerów. Przecież "112" mogłoby być wydłużone, i to od zaraz, do pętli "Skawina Podgórki" na granicy Krakowa. Wtedy obsłużyłoby zresztą tym większy rejon Bogucianki.Według władz Krakowa, przedsięwzięcie bez którego nie ma co myśleć o proponowanych przez mieszkańców ulepszeniach, toprzygotowanie pętli autobusowej w rejonie skrzyżowania ulic Bogucianka i Wielogórskiej, która pozwoliłaby na przedłużenie kursów linii autobusowej nr 112.
-
- Ekspert
- Posty: 722
- Rejestracja: 22 sie 2020, 15:20
Re: Bodzów, Kostrze, Tyniec
Dyrektor powiedział naszym radnym dzielnicowym osobiście w grudniu że pętla się jak najbardziej nadaje i kwestia jest tylko dogadania ze Skawiną, o oficjalnym przejeździe technicznym też była mowa, mamy styczeń, wiem że oficjalnie rada wysłała pismo z uchwalą do Ztp 19 grudnia o przedłużenie linii do wspomnianej pętli, a także drugą o przystanek na żądanie na Walgierza Wdałego jak przy remoncie Bogucianki, nie wiem co dalej bo nie mam info mimo że to mój sąsiad i kolega radny więc dalej odpowiedzi raczej nie ma nie wiem czemu. W Bip jest kolejna interpelacja w tym temacie z 16 stycznia M. Sobieraja tylko już nie bardzo wiem po co skoro rozmowy o tym trwają tyle czasu.Kaszmir pisze: 21 sty 2025, 14:38 Artykuł z grudnia, acz jakoś się stało że nie był wrzucony
Mieszkańcy zachodniej części Krakowa apelują o poprawę komunikacji. Urzędnicy: potrzebna nowa pętla autobusowa
https://dziennikpolski24.pl/mieszkancy- ... 2-27074003
Wg mnie ten argument to tak by zbyć pasażerów. Przecież "112" mogłoby być wydłużone, i to od zaraz, do pętli "Skawina Podgórki" na granicy Krakowa. Wtedy obsłużyłoby zresztą tym większy rejon Bogucianki.
Re: Bodzów, Kostrze, Tyniec
Nie bardzo rozumiem, skąd się wzięła lokalizacja pętli w rejonie ul. Bogucianki i ul. Wielogórskiej. Obecny miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego obszaru „Tyniec – Osiedle” wyznacza rezerwę pod budowę pętli autobusowej tuż na południe od budynku ul. Bogucianka 93a. Co prawda jest to teren prywatny, porośnięty drzewami i na sporej skarpie, ale jednak tęgie planistyczne głowy umieściły tam 12 lat temu pętlę autobusową. Jest to ok. 280 m na południe od istniejącej pseudopętli „Tyniec Kamieniołom” i faktycznie w planie sytuacyjnym wydaje się to dobra lokalizacja, bo jest ona na końcu zabudowy – zarówno istniejącej, jak i planowanej (na południe w mpzp są tylko tereny leśne/rolnicze); szkoda tylko że ktoś nie był w terenie i nie ogarnął, że nie bardzo jest jak tam fizycznie zrobić pętlę.
Następna jakakolwiek zabudowa zaczyna się 500 m dalej i jest to właśnie skrzyżowanie z ul. Wielogórską. Jaki sens ma budowa tam pętli, skoro linia autobusowa najpierw przejedzie pół kilometra pośrodku niczego, po czym zakończy bieg wtedy, kiedy właśnie zaczyna być znowu potrzebna?
Rozumiem że miasto nie chce jeździć do pętli Skawina Podgórki, bo jest to już za rogatkami Krakowa. Ale kompletnie nie rozumiem tej lokalizacji pętli przy Wielogórskiej. Już lepiej byłoby ją zrobić przy Janasówce żeby choć trochę zwiększyć jej zasięg. A tak to robimy nową pętlę na skraju osiedla, tylko nie tym skraju, co trzeba.
Następna jakakolwiek zabudowa zaczyna się 500 m dalej i jest to właśnie skrzyżowanie z ul. Wielogórską. Jaki sens ma budowa tam pętli, skoro linia autobusowa najpierw przejedzie pół kilometra pośrodku niczego, po czym zakończy bieg wtedy, kiedy właśnie zaczyna być znowu potrzebna?
Rozumiem że miasto nie chce jeździć do pętli Skawina Podgórki, bo jest to już za rogatkami Krakowa. Ale kompletnie nie rozumiem tej lokalizacji pętli przy Wielogórskiej. Już lepiej byłoby ją zrobić przy Janasówce żeby choć trochę zwiększyć jej zasięg. A tak to robimy nową pętlę na skraju osiedla, tylko nie tym skraju, co trzeba.
Re: Bodzów, Kostrze, Tyniec
A ja chciałem tylko zauważyć, że dość regularnie 112 jest wydłużane do pętli w Skawinie Podgórkach w przypadku zablokowania pętli przy kamieniołomie. Więc wszystko się da, trzeba tylko chcieć. Sama pętla Podgórki zasadniczo jest zaraz za tablicami "Kraków", tak samo zresztą jak ta w Golkowicach dla linii 135. Więc nie byłby to jakiś straszny problem, skoro paręnaście kilometrów dalej się da 

-
- Ekspert
- Posty: 722
- Rejestracja: 22 sie 2020, 15:20
Re: Bodzów, Kostrze, Tyniec
Tu naprawdę nic nie trzeba robić ani pętli za grube miliony tylko uzgodnić ze Skawiną i tyle, nawet nie wiem czy musieliby płacić za to bo po prostu jeśli wyraziliby zgodę to tylko miasto pokrywa koszt tego odcinka a nie Skawinayosujiro pisze: 21 sty 2025, 17:16 A ja chciałem tylko zauważyć, że dość regularnie 112 jest wydłużane do pętli w Skawinie Podgórkach w przypadku zablokowania pętli przy kamieniołomie. Więc wszystko się da, trzeba tylko chcieć. Sama pętla Podgórki zasadniczo jest zaraz za tablicami "Kraków", tak samo zresztą jak ta w Golkowicach dla linii 135. Więc nie byłby to jakiś straszny problem, skoro paręnaście kilometrów dalej się da![]()
-
- Ekspert
- Posty: 722
- Rejestracja: 22 sie 2020, 15:20
Re: Bodzów, Kostrze, Tyniec
No i po temacie, wiem że Ztp zaproponowało linię dodatkową z Tyńca przez Kolną na Czerwone Maki, oczywiście to czego nie chcą mieszkańcy i dalej opowiadając głupoty że autobus się tam nie zmieści bo stoi 203
aż raz na godzinę, no trzeba chyba zablokować na cały dzień pętlę na kamieniołomie i zmusić ich do jazdy bo innego wyjścia nie ma.
Re: Bodzów, Kostrze, Tyniec
To sytuacja pokazuje kilka problemów (i to nawet nie tylko w aspekcie transportowym):
1. Linie z Tyńca/Kostrza są naprawdę głupio skonstruowane i nie dziwię się mieszkańcom, że apelują o jakąkolwiek zmianę w tym temacie, bo czemu mieszkańcy aby dojechać na Grunwald po drodze muszą zrobić wycieczkę krajoznawczą po centrum Dębnik.
2. Kwestia przedstawiona przez Kracika pokazuje tylko jak głupie za poprzedniej władzy było najpierw zdecydowanie się na kładkę Kazimierz-Ludwinów a nie próbę złączenia Dębnik z Salwatorem. Wtedy znalazłaby się jakaś część ludzi która widząc korki, przeszłaby sobie kładeczką na 1-kę i zadowolona ruszyła na miasto.
W tej kwestii najlepsza by była opcja taka (gdyby cokolwiek co tu przedstawię miałoby możliwość urzeczywistnienia XD ):
- kładka (dla osób co chcą dojazdu do tramwaju oraz dla mieszkańców okolicy skrzyżowania Praska/Szwedzka, bo najbliżej)
-112 bez zmian
-162 na Os. Podwawelskie przez Salwator (jak sobie mieszkańcy zażyczyli,)
oraz
- 512 omijającą centrum Dębnik jadąc przez most Dębnicki do Cracovii Stadion? (w zależności od zapotrzebowania) wraz z ciekawym rozwiązaniem kwestii Dębnik. Gdyby zamiast linii przez nią przejeżdżającą byłaby to linia, która tam kończyła swój bieg.
Wpierw pomyślałem o linii 189, (która już od dawna powinna jeździć wszędzie niż kończyć na N. Kleparzu) bo kiedyś czytałem o propozycji (ktoś ją przedstawiał. Nie pamiętam kto) aby 189 kończyła na Salwatorze. Gdyby poszerzyć ten pomysł i wydłużyć ją do R. Grunwaldzkiego by zaraz po tym Szwedzką i Tyniecką pojechała na Rynek Dębnicki. Niestety na drodze do szczęścia stoi brak miejsca aby [na/obok] rynku można by było postawić budynek socjalny dla kierowców, ale jakby miasto nad tym usiadło to wierze że rozwiązanie by znalazło np. przeniesienie toalety publicznej? (no i aby 112 mogło z taką 189-tką się pomieścić na przystanku trzeba by zakazać parkować samochodom na odc. od toalety publicznej do znaku z zakończeniem się drogi z pierwszeństwem).
"Festina lente 106 ad Łagiewniki" ~ Dawid (czyli ja
)

Re: Bodzów, Kostrze, Tyniec
Zastanawiam się, czy już nie lepiej byłoby pociągnąć takie 162 do Cracovii Stadion (na której może być ciężko o miejsce), a może nawet dalej, np. Nowy Kleparz?
Jednak na razie można o tym tylko marzyć.
Jednak na razie można o tym tylko marzyć.
Re: Bodzów, Kostrze, Tyniec
Na Cracovii zrobiłoby się miejsce: gdyby 307 wydłużyli przez al. Krasińskiego do Salwatoru. a 502 do Os. Podwawelskiego bo i tak 124/424 pójdzie w przyszłości do odstrzału kiedy tramwaj na Mistrzejowice ruszy. I nagle z 4 linii robią się dwie.Bautosz pisze: 01 lut 2025, 15:37 Zastanawiam się, czy już nie lepiej byłoby pociągnąć takie 162 do Cracovii Stadion (na której może być ciężko o miejsce), a może nawet dalej, np. Nowy Kleparz?
Jednak na razie można o tym tylko marzyć.
A kwestia puszczenia czegoś dalej to już zależy od batalii radnego jak to mieszkańcom wywalczy... no i sytuacji finansowej KM XD.
"Festina lente 106 ad Łagiewniki" ~ Dawid (czyli ja
)

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości