Strona 118 z 173

Re: Rozdział taboru - tramwaje

: 13 lip 2023, 16:32
autor: Bayer2003
pittorseque pisze: 13 lip 2023, 13:48 Nie zmiany w rozdziale taboru, tylko tabor jest podzielony na tabor słoneczny i "mniej słoneczny". Przy prognozowanej wysokiej temperaturze, do obsługi linii kierowana jest maksymalna ilość niskiej podłogi i klimatyzacji. Przy pogodzie z niższą temp. do obsługi wraca złom.
Są zmiany w rodziale taboru, w poprzednim rozdziale na dni z gorszą pogodą linie "16" i "21" miały na wysokich brygadach wiedeńce solowe, "22" wiedeńce z doczepą, a "74" podwójne Konstale.
pittorseque pisze: 13 lip 2023, 13:48 Na 21 i 16 kursują wagony z doczepami, bo solówki na wakacje są wycofane. Przynajmniej na razie.
Ciekawa informacja. Oby już nigdy na krakowskie torowiska nie wróciły, chociaż niestety to dosyć wątpliwe.

Re: Rozdział taboru - tramwaje

: 13 lip 2023, 21:25
autor: brovar
Na "22"
dzisiaj były
#HZ273 -> #HZ264
#HZ255
#RZ231
Na "52"
#HZ250
#RZ213
#RZ226

Przeszło tydzień czasu, to za mało by naprawić zwisający metal w #RZ213. Dno mpk, które zmierza do standardów Śląska i Gdańska ze stozłomami.
Obrazek
Prowadzący wie i zapewniał, że nikomu na głowę nie spadnie.

Re: Rozdział taboru - tramwaje

: 14 lip 2023, 8:10
autor: Kowalik
Moze ZTP bądź MPK wzorem z linii rekreacyjnych powinno ogłaszać jaki tabor w dniu jutrzejszym wyjedzie. Czy słoneczny, czy ponury.

Re: Rozdział taboru - tramwaje

: 14 lip 2023, 10:00
autor: Kierman
Tak patrząc z boku to nie sądzicie, że uzależnianie wyjazdu niskopodłogowców od tego czy świeci słońce i jest ciepło czy nie to chyba tylko w tym chorym mieście jest możliwe? Przecież jak ktoś by to usłyszał w mieście, w którym komunikacja jest na cywilizowanym poziomie to by się za głowę złapał.

Re: Rozdział taboru - tramwaje

: 15 lip 2023, 9:47
autor: Kowalik
Kierman pisze: 14 lip 2023, 10:00 Tak patrząc z boku to nie sądzicie, że uzależnianie wyjazdu niskopodłogowców od tego czy świeci słońce i jest ciepło czy nie to chyba tylko w tym chorym mieście jest możliwe? Przecież jak ktoś by to usłyszał w mieście, w którym komunikacja jest na cywilizowanym poziomie to by się za głowę złapał.
To idealny scenariusz do filmu Barei.. DA SIĘ wysyłać tabor niskopodłogowy na wszystkie linie. Dlaczego ZTP nie wywrze presji, a MPK nie wykorzysta tego czasu na przypudrowanie naszych zabytków, by godnie wyjechały we wrześniu przy rozkładach wakacyjnych i były mniej awaryjne? Jeszcze pora na analogiczny podział taboru na zimę. Ten z lepszym i gorszym ogrzewaniem.

Re: Rozdział taboru - tramwaje

: 16 lip 2023, 22:00
autor: impuls
Prognoza taboru od 4.09.23, obejmująca zamknięcie pętli Salwator, zakończenie remontów Rondo Mogilskie i Grzegórzecka i otwarcie tramwaju na Górkę N.
"1": 14xRF, 1xHK
"3": 4xRY, 10xHY
"4": 2xRG, 7xHG
"5": 5xRF, 1xHK
"8": 10xRY, 2xHY, 3xRP
"9": 5xHY, 4xRP
"10": 4xRY, 6xHY
"11": 4xRP, 3xHL
"13": 2xRZ(2x), 13xRP
"14": 1xRY, 8xHY
"16": 3xHW(s), 2xHL
"17": 4xRP, 3xHL
"18": 15xRY, 4xHY
"19": 3xRP, 3xHL
"20": 9xRP, 3xHL
"21": 2xHW(s), 4xHL
"22": 2xRY, 8xHY
"24": 5xRG, 3xHG,
"44": 7xHW(c3), 2xHZ(2x)
"49": 6xHL
"50": 8xRY, 18xHY
"52": 3xRG, 4xRZ(3x), 8xHG, 4xHZ(3x)
"72": 2 RP, 6HL
R: 3xRF, 3xHL
Razem 256 brygad

Wykorzystanie poszczególnych rodzajów taboru:

RG: 10/14 - 71%
HG: 18/23 - 78%
RY: 44/53 - 83%
HY: 61/72 - 85%
RP: 42/50 - 84%
RF: 22/28 - 79%
HL, HK(m): 33/46 - 72%
HK: 2/6 - 33%
RW(c3): 0/2 - 0%
HW(s): 5/8 - 63%
HW(c3): 7/9 - 78%
RZ(3x): 4/5 - 80%
HZ(3x): 4/5 - 80%
RZ(2x): 2/4 - 50%
HZ(2x): 2/3 - 67%
Przy oddaniu do ruchu 50 Lajkoników II i kilku kasacjach. RW tylko dopuszczenie na „13” brygada szczytowa.

Re: Rozdział taboru - tramwaje

: 16 lip 2023, 22:52
autor: Bayer2003
impuls pisze: 16 lip 2023, 22:00 "44": 7xHW(c3), 2xHZ(2x)
Dlaczego na tej linii 9 brygad? Czy planowane jest jej wydłużenie? :o
impuls pisze: 16 lip 2023, 22:00 RW(c3): 0/2 - 0%
HW(s): 5/8 - 63%
HW(c3): 7/9 - 78%
Przy oddaniu do ruchu 50 Lajkoników II i kilku kasacjach. RW tylko dopuszczenie na „13” brygada szczytowa.
Po debiutach 50 STL2, wiedeński złom pozostanie raczej w ilości znacznie mniejszej niż 19 egzemplarzy. Jeżeli rozdział taboru wyglądałby podobnie do Twojego, z przesunięciem priorytetu z "8" i "9" na "22", grupa wiedeńców RW prawdopodobnie całkowicie zniknie. W Hucie też raczej kasacji będzie więcej. Przy kierowaniu do ruchu pięciu solówek E1, wszystkie raczej trafią na "16", a "21" będzie w pełni niska. Na linii "44" raczej pojawiać się będą też EU8N/N8C, których wykorzystanie zakładasz na bardzo niskim poziomie. Poza tym rozdział bardzo realny, chociaż na "18" i "50" moim zdaniem mogą zmienić się proporcje RY orazy HY.

Re: Rozdział taboru - tramwaje

: 17 lip 2023, 0:25
autor: Kaszmir
impuls pisze: 16 lip 2023, 22:00"5": 5xRF, 1xHK
Przy okazji, ten powrót "5" to już coś bardziej pewnego, a jeśli tak to na jakiej trasie - do Wańkowicza?

Re: Rozdział taboru - tramwaje

: 17 lip 2023, 7:32
autor: impuls
To jest tylko prognoza, zobaczymy czy wystarczy kasy.

Re: Rozdział taboru - tramwaje

: 18 lip 2023, 21:17
autor: pawel200020
Kaszmir pisze: 17 lip 2023, 0:25 Przy okazji, ten powrót "5" to już coś bardziej pewnego, a jeśli tak to na jakiej trasie - do Wańkowicza?
Jeśli wróci to najdalej na Hipokratesa, wątpię by zgodzono się na jeszcze jedną długą linię w dwukierunkowcach

Re: Rozdział taboru - tramwaje

: 19 lip 2023, 9:07
autor: judash
A przejezdność Wańkowicza - Elektromontaż kiedy ma być gotowa?
Wtedy "5" mogłaby jeździć do ... Walcowni ... taaa ...

Re: Rozdział taboru - tramwaje

: 27 lip 2023, 15:21
autor: Bayer2003
W odpowiedzi na prognozę użytkownika impuls sprzed 11 dni, postanowiłem opracować inną wersję możliwego do uzyskania rozdziału taboru w dniu oddania do eksploatacji liniowej torowiska na Górkę Narodową, przy następujących założeniach:

- na Górkę Narodową przedłużone zostają tylko linie "18" i "50",
- w ruchu liniowym jest 45 Stadlerów Tango Lajkonik 2, w tym 35 HY i 10 RY,
- linia "1" kursuje na trasie Cichy Kącik - Wańkowicza,
- linia "4" skrócona jest do zajezdni w Nowej Hucie,
- linia "5" wraca na trasie Krowodrza Górka - Wańkowicza,
- linie "2" i "6" zostają zwieszone, a w ich miejsce powstaje linia "72" z Małego Płaszowa na Cmentarz Rakowicki przez Filharmonię.

Łącznie przy takich zmianach wychodzi 255 brygad, które obsadzić można w następujący sposób:

"1": 13xRF, 2xHK(2k)
"3": 4xRY, 10xHY
"4": 2xRG, 7xHG
"5": 6xRF
"8": 10xRY, 5xHY
"9": 5xHY, 4xRP
"10": 4xRY, 6xHY
"11": 5xRP, 2xHL
"13": 3xRZ(2x), 12xRP
"14": 1xRY, 8xHY
"16": 2xHZ(2x), 2xHL, 1xHW(s)
"17": 4xRP, 3xHL
"18": 15xRY, 4xHY
"19": 3xRP, 3xHL
"20": 10xRP, 2xHL
"21": 6xHL(HK(1k))
"22": 2xRY, 2xHY, 6xHW(c3)
"24": 5xRG, 3xHG
"44": 7xHL
"49": 6xHL
"50": 6xRY, 20xHY
"52": 3xRG, 4xRZ(3x), 8xHG, 4xHZ(3x)
"72": 5xRP, 4xHL
R: 3xRF, 3xHL

RG: 10/14 - 71%
HG: 18/23 - 78%
RY: 42/50 - 84%
HY: 60/70 - 86%
RP: 43/50 - 86%
RF: 22/28 - 79%
HL, HK(1k): 38/46 - 83%
HK(2k): 2/6 - 33%
RW(c3): 0/? - 0%
HW(s): 1/? - ?%
HW(c3): 6/? - ?%
RZ(3x): 4/5 - 80%
HZ(3x): 4/5 - 80%
RZ(2x): 3/4 - 75%
HZ(2x): 2/3 - 67%

Liczba brygad wiedeńskich ograniczona może zostać do siedmiu, co jest niestety minimalną wartością, jaką można założyć. Na "16" można się wprawdzie starać kierować kolejny skład Konstali lub dwukierunkowego N8S, jednak nie zawsze będzie to możliwe, a egzemplarz HW101 przecież i tak nie zostanie nigdy skasowany, więc do końca liniowej eksploatacji E1 będzie można go jeszcze na linię kierować. Podobnie na "22" w niektóre dni wyjeżdżać zapewne mogłoby więcej Lajkoników z Nowej Huty, jednak nie można tego zakładać i przeważać musi tabor wiedeński. Całkowicie będzie dało się za to wyeliminować wiedeńskie tramwaje z Podgórza. Warto zaznaczyć także, że jest to tylko symulacja, a faktyczny rozdział taboru zależał będzie od stopnia złośliwości MPK oraz liczby STL2 w ruchu w dniu oddania do eksploatacji liniowej torowiska na Górkę Narodową.

Re: Rozdział taboru - tramwaje

: 27 lip 2023, 19:39
autor: impuls
W wakacje MPK okazało się hojne nawet w chłodne dni. Ale może takie było zlecenie od ZTP. Nie mogli się wytłumaczyć że nie mają taboru. Ale od września jeśli ilość brygad wzrośnie znowu będzie ważna procentowość i równomierne wykorzystanie taboru a nie maksymalne. Dla przykładu nie zmuszą MPK, aby wykorzystywali Pesy czy Stadlery na np. 90%. Znajdą wiele argumentów na to, że się nie da. Przekraczanie progu 85% też jest mało realne, że to zrobi MPK.
Natomiast z dużą dozą prawdopodobieństwa można już teraz określić, że na początku września w ruchu będzie już od 48-50 Lajkoników. Obecnie mamy oddanych 38, jest w Krakowie 43. Jutro przyjedzie 44-y. Cykl wprowadzanie od momentu przybycia trwa najczęściej od dwóch do trzech tygodni. Chociaż zdarzyły się dłuższe jednostokowe przypadki wprowadzenia ale też króciutkie po tygodniu. Do 10 -15 sierpnia przybędzie jeszcze kilka i to da wspomnianą powyżej sumę.

Re: Rozdział taboru - tramwaje

: 27 lip 2023, 20:33
autor: Kaszmir
impuls pisze: 27 lip 2023, 19:39W wakacje MPK okazało się hojne nawet w chłodne dni. Ale może takie było zlecenie od ZTP. Nie mogli się wytłumaczyć że nie mają taboru.
Właśnie zastanawiam się, czy to stąd nawet w deszczowe dni na "22" jeżdżą trójskłady?

Re: Rozdział taboru - tramwaje

: 28 lip 2023, 16:22
autor: suchy
impuls pisze: 27 lip 2023, 19:39 W wakacje MPK okazało się hojne nawet w chłodne dni. Ale może takie było zlecenie od ZTP. Nie mogli się wytłumaczyć że nie mają taboru.
To nie hojność, a po prostu bardzo zmienna pogoda w stosunku do prognozy - było tak parę razy, że z prognozy wynikało ponad 25 stopni i pełne słońce, po czym kolejnego dnia okazywało się że jednak wcale nie jest tak gorąco, tylko trochę pochmurno i np. 23 stopnie. To przecież nikt nie będzie wtedy w ciągu dnia podmieniał wagonów na liniach, żeby się zgadzały do temperatury na termometrze :D :D