Strona 13 z 54

Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej

: 26 lip 2023, 19:28
autor: yosujiro
Mam dobre, nieoficjalne jeszcze wieści w sprawie 164, którą de facto udało się obronić, choć pod innym numerem i na trochę innej trasie.
ZTP udało się tak pokombinować, by zapewnić naszemu rejonowi bezpośredni dojazd do Ronda Grunwaldzkiego i Ronda Matecznego, a zmiany obejmą kilka linii.
Samo 164 jadąc z południa skręci w Czarnowiejską i dojedzie do pętli na os. Chełmońskiego.
Linia 137 jednak będzie kończyć na Krowodrzy Górce, jako że zmiany już nadwyrężają mocno dostępną pulę.
Na miejsce 164 powstanie nowa linia, która zacznie na Krowodrzy Górce, pojedzie ulicą Fieldorfa-Nila, dalej po trasie 164 przez Prądnicką, Aleje i wspomniane ronda, a za Bonarką pojedzie prosto aż do szpitala w Prokocimiu.

Także na naszym osiedlu wreszcie będzie zmiana na plus względem 164, jako że nowa linia nie utknie w korku na Mackiewicza, więc będzie punktualniejsza i do tego na Prądnickiej będzie w niej więcej miejsca, zaś sam kierunek na szpital w Prokocimiu wydaje się znacznie atrakcyjniejszym kierunkiem, niż Piaski Wielkie.

Linia ma wstępnie nosić numer 513 i być przyśpieszona, choć na odcinku Krowodrza Gorka - Nowy Kleparz ma się zatrzymywać na wszystkim przystankach (pierwszym pomijanym będzie zapewne Grottgera, a dalej pewnie analogicznie do 503)

Całość w życie 4 września wraz z otwarciem tramwaju na Górkę Narodową, należy jednak pamiętać że jest to koncepcja nieoficjalna i wciąż niezatwierdzona ostatecznie i finalnie może jeszcze ulec zmianie.
Trzymam jednak kciuki, żeby tak ostatecznie zostało

Podziękowania przede wszystkim dla Dominik Franczak za realną pomoc i wsparcie w interwencji, dla Jakub Kosek za zorganizowanie spotkań z mieszkańcami, dla mieszkańców za zbieranie podpisów w obronie 164 oraz dla samego ZTP, że wykazało się sporymi pokładami dobrej woli i poważnie podeszło do problemu ulicy Prądnickiej.

Zdjęcie: Mariusz Bembenek
https://m.facebook.com/groups/324242479 ... 671861694/

Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej

: 26 lip 2023, 19:29
autor: Kolec
Fanpage osiedla Krowodrza Górka informuje iż 164 wyląduje od września na trasie Piaski Nowe- Chełmońskiego Osiedle, a Krowodrza Górka zyska 513 o którym już się od dłuższego czasu mówi w kuluarach.

Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej

: 26 lip 2023, 19:41
autor: Ydhflx
Zaskoczenia nie ma, 513 to będzie prawdopodobnie jedyna linia z południa nie w elektrykach.

Natomiast ja jestem zaskoczony, że 164 pojedzie na Chełmońskiego. Oczywiście może to się zmienić, ale na pętlę już jest f~7,5 do Czarnowiejskiej, a na osiedle jest 511, które zdaje się ma stać się całodzienne. I nadal otwarta pozostaje kwestia Mydlnik.

Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej

: 26 lip 2023, 20:06
autor: M0096
Jeżeli ta informacja jest prawdziwa to stawia nam dwa nowe pytania:
Na jakiej trasie pojedzie linia, która miała zapewniać połączenia Mydlnik z południem Krakowa?
Co się stanie z linią "511"? Bo cztery linie (dzienne) przy Galerii Bronowice są raczej trudne do wyobrażenia.

Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej

: 26 lip 2023, 20:50
autor: Justforfun
No to 511 do Mydlnik zapewne.

Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej

: 26 lip 2023, 21:18
autor: WDZ
Czyli wzmocnienie "173" w części centralnej (Mateczny - AK). Może być użyteczne.

Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej

: 26 lip 2023, 21:24
autor: fysztof
Czyli miało by być tak?
164: Piaski Nowe - Konopnickiej - Czarnowiejska - Chełmońskiego (f=15/20)
503: Bieżanów Nowy - obecna trasa - Górka Narodowa P+R (f=15/20)
511: Os. Na Stoku - obecna trasa - Armii Krajowej - Mydlniki (f=15/-)
513: MCO - Konopnickiej - Aleje - Prądnicka - Krowodrza Górka (f=15/15)

Można domniemywać, że do tego dołączą 144, 173, 179, 194, 199 - wszystko z f=15/20... Ale masakra!
1. Jakim cudem to wszystko będzie pokoordynowane ze sobą? 144 i 173 powinno pozostać w parze. Podobnie pasowałoby utrzymać 164 i 179 z racji Woli Duchackiej. Ale teraz 164 i 173 też powinny być odpowiednio ułożone! Ponieważ 503 będzie zapewne pocięte, a 513 do Bieżanowa nie dojedzie, to fajnie gdyby z perspektywy tamtejszej pętli 173 i 503 były też dobrane, a znowu przez analogię obecnego 164 i 179 powinno się utrzymać także 179 i 513. Znowu cała trójka 144,164,173 też mogłaby być zgrana. To wszystko nie ma prawa się udać... i o to właśnie mi chodzi z wielką synchronizacyjną bajką: czy tak napączkowane linie da się pogodzić? Zwłaszcza wieczorami czy w weekendy, gdy będzie pewnie f=30, bo miasta na więcej nie stać:-/?
2. Oberwie Bieżanów, bo w to że 513 tam dojedzie nie ma się co łudzić.
3. W takim układzie Mydlniki dalej będą mieć wszystkie linie z Czarnowiejskiej w stronę pl. Inwalidów - co przeczy wcześniejszym przeciekom.

Ponadto, jeżeli 179 nie dostanie jednak f=7,5/10 lub nie powstanie 579 z f=15/20, to Kurdwanów i Wolę też dotkną kolejne cięcia (po likwidacji tam 184).

Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej

: 26 lip 2023, 21:40
autor: Wojciech
Linie zewsząd dowsząd o żałosnej częstotliwości... Niemożliwe będzie dogranie taktów przy takiej liczbie linii. W jednym miejscu się ułoży, to w drugim się posypie. A pamiętacie, gdy "501"/"511", "502" i "503" jeździły co 7,5 minuty? Komu to przeszkadzało :cry:

Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej

: 26 lip 2023, 21:45
autor: Kaszmir
Ydhflx pisze: 26 lip 2023, 19:41Zaskoczenia nie ma, 513 to będzie prawdopodobnie jedyna linia z południa nie w elektrykach.
Dokładnie. Zastanawiałem się trochę czy "513" nie przejmie części elektryków po "503". Wychodzi, że na szczęście nie :)
Ydhflx pisze: 26 lip 2023, 19:41Natomiast ja jestem zaskoczony, że 164 pojedzie na Chełmońskiego.
To jest zaskoczenie. Zwłaszcza, że rzeczywiście powstaje pytanie co z Mydlnikami. Ciężko się spodziewać, że nagle z rejonu Bronowic miałyby dojść aż dwie linie w stronę r. Grunwaldzkiego. Zatem też mam obawy, czy "511" nie wyląduje w Mydlnikach. A to byłoby na minus bo to rozdzielanie duetu "501+511" które obecnie mają przynajmniej jedną końcówkę wspólną, co ułatwia synchronizację.

Przy okazji, pewnie "164" pojedzie przez Stawową i zastąpi "114", zapewniając całotygodniowe połączenie tamże, za którym tęsknią mieszkańcy.

Zastanawiam się, czy wobec takich planów, nie lepiej zamienić "144" i "164" końcówkami - czyli "164" przez Kijowską do Prądnika Białego, a "144" przez Armii Krajowej do Chełmońskiego. Dzięki temu "144+173" stworzyłyby mocny duet prawie na całej trasie, "144" właściwie mogłoby wtedy stać się "473". Łatwiej o koordynację, no i byłoby mocne połączenie na długim ciągu.

Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej

: 26 lip 2023, 22:51
autor: mkm3
Nieźle kręcą w siatce połączeń. To już lepiej dać 164 na Mydlniki, a 511 zostawić w spokoju w duecie z 501.

Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej

: 26 lip 2023, 23:07
autor: kot_feliks
fysztof pisze: 26 lip 2023, 21:24 Czyli miało by być tak?
164: Piaski Nowe - Konopnickiej - Czarnowiejska - Chełmońskiego (f=15/20)
503: Bieżanów Nowy - obecna trasa - Górka Narodowa P+R (f=15/20)
511: Os. Na Stoku - obecna trasa - Armii Krajowej - Mydlniki (f=15/-)
513: MCO - Konopnickiej - Aleje - Prądnicka - Krowodrza Górka (f=15/15)

Można domniemywać, że do tego dołączą 144, 173, 179, 194, 199 - wszystko z f=15/20... Ale masakra!
Szczerze, to coraz więcej znajomych mając do wyboru jazdę autobusami, zupełnie przestaje z tego korzystać. Jeśli ktoś nie jeździ codziennie z pkt. A do B (a jest coraz więcej takich osób), to ten układ z pierdylariedem linii w tysiącach wariantów jest KOMPLETNIE NIECZYTELNY. Przy okazjonalnych przejazdach lepiej zamówić jakiś freenow.

Ja się interesuję komunikacją, a jakbym miał obecnie gdzieś jechać to szczerze... bez jakdojade byłoby ciężko :) Idziesz na przystanek, 12 tabliczek linii z żałosną f, niepokoordynowanych ze sobą, z kilkunastoma wariantami. Niby linia pierwsza i siódma jadą podobnie, ale z innym wariantem pośrodku. Piąta i dziewiąta mają wspólną trasę, ale rozjeżdżają się na końcu. Odjazd autobusu za minutę, kolejny autobus za dwie minuty, potem 12 minut dziury w tym samym kierunku...

W tramwajach jest o tyle łatwiej, że przynajmniej mają tory, więc nie da się rozwalić w miarę mocnej linii na pierdyliard innych, bo i tak muszą jechać tą samą trasą :mrgreen: Ale jeśli chodzi o autobusy to zaczyna to wyglądać niestety jak Rzeszów, czy jakaś Ukraina (oczywiście pomijając jakość taboru) :/

Chociaż w sumie pocieszenie jest takie, że już nie da się tam dużo sp..., bo linii z mocną f wśród autobusów to zostało jak na lekarstwo ;) Ciekawe co dalej? Dzielenie linii z f15 na linie z f30? :mrgreen:

Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej

: 26 lip 2023, 23:36
autor: kbieniu7
Uhhh... to się pokomplikowało...

Były spójne pary 179+164 Wola Duchacka-Kleparz i 144+173 Prokocim - Nawojki. Teraz jest niezły mikser...

Rozdwajanie końcówek ma sens, jak na końcach są jakieś małe generatory ruchu, a my przecież na krańcach mamy wielkie osiedla! Kurdwanów, Piaski Nowe, Bieżanów Nowy...

Jedyne, co by wyprostować mogło taki układ to 179 i 503 co f=7,5, ale znów jak widać zakusy na system zewsząd-dowsząd...

Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej

: 27 lip 2023, 8:58
autor: WDZ
Koordynowanie "164" ze "179" miało sens i było użyteczne ale ćwierć wieku temu. Teraz na południe od Matecznego te linie rozjeżdżają się w różne strony.
Od Matecznego do NK jeździ tyle linii z tak różnymi taktami i wariantami obsługiwanych (bądź nie) przystanków, że ich koordynacja nie ma najmniejszego sensu...

Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej

: 27 lip 2023, 9:10
autor: Kaszmir
Co do nocnej linii, zastanawiam się czy kandydatem nie będzie "610" - by po dojeździe do Prądnika Czerwonego zawracało i jechało Powstańców, Al. 29 Listopada do Górki Narodowej. Byłoby to trochę naokoło, jednak chyba i tak szybciej niż przez Krowodrzę Górkę, a nie takie kółka robiły linie nocne. Zresztą ciężko będzie dla Górki Narodowej uruchomić specjalnie osobną linię bo i miejsca przy T. Słowackiego mało, i dublowałaby w większości trasy "610".
WDZ pisze: 27 lip 2023, 8:58Koordynowanie "164" ze "179" miało sens i było użyteczne ale ćwierć wieku temu. Teraz na południe od Matecznego te linie rozjeżdżają się w różne strony.
Dalej jednak spotykają się na Sławka i obsługują razem niemałą część Woli Duchackiej, nawet jeśli czasem z różnych przystanków. Dlatego koordynacja ma sens. Acz mam nadzieję, że zrobią "479" (lub ew. "579") bo "179" nie wyrabia nawet przy f12, a sytuacja jeszcze się pogorszyła od czasu zabrania "184".

Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej

: 27 lip 2023, 9:22
autor: Kierman
Zaskoczenie z tym 164 do Chełmońskiego. Sądziłem, że będą to Mydlniki.