Re: Koronawirus COVID-19: zmiany w komunikacji miejskiej
: 15 kwie 2020, 7:59
ABC pisze: 15 kwie 2020, 7:54Mówisz o liniach, które mają trzy szczyty. Na sporej części po 16:00 kończy się pracę.zubrzyk111 pisze: 14 kwie 2020, 22:55pasazer_mobilisu pisze: 14 kwie 2020, 22:26 Tracą również przez to że będą mieć mniej godzin albo zostaną bez pracy. Tracą też bo mają w większości dwurazówki z kilkugodzinną przerwą na pętlach.
Etatowcy mają normalnie wypłacane za przerwy i zwykle służby wyglądają tak, że po zrobieniu porannego szczytu kierowca odstawia się na 3 godziny, potem wykonuje jeden-dwa kursy ze szczytu popołudniowego, po którym następuje odbiór. Na zmianie B postój trwa od ok. 16 do ok. 19, po czym następuje powrót na linię i praca trwa aż do wieczornego zjazdu.
Dzieląc służbę trwajacą od 4:00 do 16:00 wychodzi po 6 godzin, a etat ma średnio 8 godzin, więc i tak liczba wypracowanych godzin się zmiejsza.
Ponieważ normalnie brygady całodzienne pracowały np. od 4-23. Doliczając OC, wychodziło nieco ponad 9 godzin pracy, więc by zmieścić się w etacie, trzeba było odrobić raz na czas 4 lub 5 godzin.zubrzyk111 pisze: 15 kwie 2020, 7:43Inna sprawa, że szczytówki nierzadko też były dzielone na dwóch prowadzących, z których jeden dostawał krótką pracę na A, a drugi na B.pasazer_mobilisu pisze: 15 kwie 2020, 6:55 @zubrzyk111 dzięki za info. Czy do tej pory praca na brygadach szczytowych nie wyglądała tak że mieli kilka kółek, przerwa i kilka kółek?