Re: SIP - wyświetlacze, informacja głosowa
: 23 maja 2024, 9:42
13 dzisiaj jeździ z wyświetlaczem "Nowy" 

www.forum.pkk.net.pl
https://forum.pkk.net.pl/
Jadąc chwilę temu 3ką widziałem dwie bombki NGT6:
A także część GT8x. Trochę klapa, że tak jeżdżą cały dzień, wiadomo, że nie będą wracać do zajezdni, ale dla przyjezdnych może to być lekko kłopotliwe. Przydałyby się jakieś kartki/dykty z kierunkiem za szybą czołową.michal49944 pisze: 23 maja 2024, 14:44 Z tego co widzę to ogólnie większość NGT6 się zepsuły i przynajmniej cześć uffoków.
To nie MPK, nigdy by tego nie zrobili. Decyzję podjęło ZTP i nakazało wprowadzenie tego rozwiązania.michal49944 pisze: 03 cze 2024, 6:42 MPK wróciło do pomysłu z z zeszłego roku i na wyświetlaczach tramwajowych wyświetla objazd, którym dana linia jedzie.
Duży plus dla ZTP że wreszcie to wymusili. "20" i "50" też dziś miały "przez Westerplatte".pittorseque pisze: 03 cze 2024, 20:15To nie MPK, nigdy by tego nie zrobili. Decyzję podjęło ZTP i nakazało wprowadzenie tego rozwiązania.
Przydałoby się bardzo wiele zmienić, ale MPK idzie po linii najmniejszego oporu. Jak w Mobilisie jest zmieniona trasa, to na wyświetlaczu jest napisane np. „501 Bulwarowa / przez ul. Lubicz”, przy czym napis w dolnej linijce: 1) jest mniejszy (więc cały napis na wyświetlaczu jest czytelny); 2) jest na trasie od początku do końca zmienionego odcinka (a ściślej, o ile dobrze wyłapałem, do momentu ruszenia z ostatniego przystanku na zmienionej części trasy); 3) jest jedynie elementem wyświetlaczy zewnętrznych. W MPK jest to po prostu chamska zmiana nazwy końcówki z „Os. Piastów” na „OS. PIASTÓW/przez Gertrudy”, a więc nazwa „OS. PIASTÓW/przez Gertrudy” 1) pojawia się nie tylko na wyświetlaczach zewnętrznych, lecz także wewnętrznych (i to zarówno w LCD, jak i w trójskładach na R&G, nie wiem co wygląda komiczniej), 2) jest przez całą trasę; 3) jest traktowany jako jeden ciąg, więc jest stałej wielkości; 4) pojawia się nawet jako nazwa końcówki w TTSS-ie.mkm3 pisze: 03 cze 2024, 22:01 Przydałoby się na wielu liniach np. 209 Mników Skały p. Kraków Airport, Morawica albo 218 Zabierzów Młyn p. Kleszczów.
Z informacji, jakie posiadam, to od tamtej pory (przypominam: minął ponad rok!) MPK nie zrobiło absolutnie nic w tym temacie, nie wprowadziło jakichkolwiek procedur, nie określiło sposobu wyboru dodatkowej informacji (np. dlaczego jest „przez Gertrudy” a nie „przez Wawel” albo „przez ul. Św. Gertrudy”?), nie przeprowadziło jakichkolwiek szkoleń pracowników w tym temacie, nie wystąpili z taką inicjatywą do producenta oprogramowania, nie podjęli nawet analiz dotyczących zmiany systemu (bo to, że ma on zbyt duże ograniczenia, to wszyscy wiedzą, ale mimo to cały czas w niego brną). Więc to, że ZTP wymusiło na MPK tę zmianę, nie znaczy, że MPK będzie cokolwiek robiło w tym temacie, bo umowa nie pozwala organizatorowi na zbyt wiele. Z tego, co mi wiadomo, to opisywane tutaj zmiany nazwy przystanku docelowego w systemie informacji pasażerskiej w dalszym ciągu są dziełem tego samego środowiska emkaemów, co zainicjowało zmiany rok temu, niebędących pracownikami* operatora lub organizatora. MPK nie ma ani jednego pracownika, który by ogarniał ten temat i nie wydaje się, by ta spółka była zainteresowana zmianą tego stanu rzeczy.tomta1 pisze: 21 lut 2023, 22:28 Bo to nie jest zasługa MPK, tylko oddolna inicjatywa emkaemów, do tego niekoniecznie pracujących w tej spółce (tych samych, dzięki którym na wyświetlaczach przystankowych mamy teraz „4 Wzg. Krzesławickie” zamiast „4 Wzgórza K.”). Ogólnie testują zmiany w SIP-ie na żywym organizmie z własnej inicjatywy to, co firma powinna wprowadzić co najmniej dekadę temu.