Strona 13 z 13
Re: [PESA BYDGOSZCZ] 90 TRAMWAJÓW (30(15+15)+30(15+15)+30(15+15))
: 05 mar 2025, 14:13
autor: kot_feliks
Każda z tych tras (Meissnera vs. Brogi) ma swoje wady i zalety

Z jednej strony trasa przez Brogi prowadziłaby na Rakowicką i bezpośrednio do centrum, z drugiej trasa przez Meissnera oferuje większe możliwości przesiadek, docelowo bezpośrednie połączenie do al. Pokoju, a potencjalnie też coś, co obecnie wydaje się lekkim sci-fi, czyli możliwość przedłużenia w przyszłości na tyłach M1 w kierunku Nowohuckiej.
Jeśli na Olszę i Prądnik miałby być jedynie tramwaj, to sensowniejszy wydaje się imho niezrealizowany przebieg przez Brogi. Jeśli natomiast ma być również metro / premetro, to obecny układ daje znowuż większe możliwości
Odnośnie Lubicz, nie wiem, czy tam uda się zrobić coś sensownego bez zamykania przejazdu dla samochodów w relacji Lubicz -> Basztowa. I być może do czegoś takiego należałoby dążyć.
Re: [PESA BYDGOSZCZ] 90 TRAMWAJÓW (30(15+15)+30(15+15)+30(15+15))
: 05 mar 2025, 14:19
autor: Bayer2003
kot_feliks pisze: 05 mar 2025, 14:13
Każda z tych tras (Meissnera vs. Brogi) ma swoje wady i zalety

Z jednej strony trasa przez Brogi prowadziłaby na Rakowicką i bezpośrednio do centrum, z drugiej trasa przez Meissnera oferuje większe możliwości przesiadek, docelowo bezpośrednie połączenie do al. Pokoju, a potencjalnie też coś, co obecnie wydaje się lekkim sci-fi, czyli możliwość przedłużenia w przyszłości na tyłach M1 w kierunku Nowohuckiej.
Jeśli na Olszę i Prądnik miałby być jedynie tramwaj, to sensowniejszy wydaje się imho niezrealizowany przebieg przez Brogi. Jeśli natomiast ma być również metro / premetro, to obecny układ daje znowuż większe możliwości
I jedna i druga trasa jest potrzebna, jednak priorytetem zdecydowanie powinna była być ta przez Brogi (chociaż raczej musiałby to być również tramwaj podziemny, na naziemny niezbyt widzę miejsce). Niestety wybrano wariant przez Meissnera, który tylko skomplikuje kwestie przepustowości.
kot_feliks pisze: 05 mar 2025, 14:13
Odnośnie Lubicz, nie wiem, czy tam uda się zrobić coś sensownego bez zamykania przejazdu dla samochodów w relacji Lubicz -> Basztowa. I być może do czegoś takiego należałoby dążyć.
To zależy od tego jaka jest akceptowalna minimalna szerokość przystanku, ale jeżeli to konieczne, komunikacja miejska powinna być priorytetem i przejazd samochodów powinien zostać poświęcony dla zwiększenia przepustowości.
Re: [PESA BYDGOSZCZ] 90 TRAMWAJÓW (30(15+15)+30(15+15)+30(15+15))
: 05 mar 2025, 15:03
autor: Ydhflx
Bayer2003 pisze: 05 mar 2025, 14:07
Jeżeli chodzi z kolei o Lema, budowa tego łącznika da bardzo niewiele - połączenie Nowej Huty z resztą miasta w dalszym ciągu będzie wisieć jedynie na dwóch wąskich gardłach, a Rondo Grzegórzeckie też jest przepchane i żadna dodatkowa linia w innej relacji niż Kotlarska - Aleja Pokoju raczej tam nie wejdzie. Złą decyzją była budowa torowiska tramwajowego przez Meissnera - gdyby zamiast tego Mistrzejowice połączono z Cmentarzem Rakowickim, wiele problemów byłoby rozwiązanych. Być może jednak nie wszystko jeszcze stracone, podobno jakieś komory rozjazdowe w nowym tunelu mają się znajdować?
Ale co by dało w sumie połączenie Meissnera z Cmentarzem Rakowickim? Przecież z niego wyjazd mamy albo na zapchaną Lubicz, albo z powrotem na Mogilskie.
Re: Nowa Huta
: 19 mar 2025, 10:33
autor: judash
Ciekawa odpowiedź na
interpelację
Re: Nowa Huta
: 19 mar 2025, 10:45
autor: tomaszep42
No to wreszcie można by wsiadać na tej pętli do tramwaju a nie dopiero na Rondzie Hipokratesa...
A może by wykorzystać przebudowę pętli do zrobienia rozjazdu w kierunku Mistrzejowic? W związku z otwarciem linii przez Meissnera...mrzonki...
Re: Nowa Huta
: 19 maja 2025, 9:08
autor: Kaszmir
Powstała petycja dot. niezwłocznego przywrócenia linii "16", choćby na tymczasowej trasie do os. Piastów:
https://www.petycjeonline.com/domagamy_ ... inii_nr_16 My, mieszkańcy Nowej Huty i Krakowa, domagamy się bezzwłocznego przywrócenia kursowania linii nr 16!
Kursowanie linii numer 16 zostało zawieszone pod pretekstem przebudowy pętli Mistrzejowice. Jednak stan infrastruktury komunikacyjnej pozwala na przywrócenie kursowania 16-tki. Jest to możliwe chociażby na trasie tymczasowej, z wykorzystaniem pętli tramwajowej Os. Piastów, która pokazała w historii swojego funkcjonowania, że jest w stanie obsłużyć tę dodatkową linię.
Linia numer 16 stanowi strategiczne połączenie podtrzymując komunikacyjną integralność Nowej Huty na linii Mistrzejowice - Kombinat. Zapewnia najszybszą komunikację publiczną na swojej trasie, obsługując osiedla zamieszkałe przez starzejącą się populację, dla której transport publiczny często jest jedynym rozwiązaniem.
Nie widząc żadnej realnej przyczyny przemawiającej za całkowitym zawieszeniem funkcjonowania linii, sprzeciwiamy się powstałemu w ten sposób komunikacyjnemu wykluczeniu oraz źle pojętym oszczędnościom podejmowanym kosztem mieszkańców Nowej Huty.
Ufamy, że Zarząd Transportu Publicznego w Krakowie, często wbrew woli mieszkańców forsujący rozwiązania przedstawiane jako ekologiczne, zaprzestanie dalszego utrudniania mieszkańcom dostępu do transportu publicznego.
W związku z tym, wnosimy jak we wstępie.
Re: Nowa Huta
: 19 maja 2025, 9:32
autor: Bayer2003
Podpisane, chociaż warto zauważyć, że przeciwwskazań do powrotu "16" na Mistrzejowice nie ma (niestety pod warunkiem obsługi linii wyłącznie przez solówki E1, jednak chyba lepsze to niż brak linii) - na przejezdnym torze zmieści się tramwaj 33-metrowy razem z 20-metrowym, a do punktu socjalnego na pętli autobusowej jest stamtąd bliżej niż wymagane 250 metrów.
Re: Nowa Huta
: 19 maja 2025, 20:10
autor: Wojciech
"2", "6" i "16" to tacy chłopcy do bicia - gdy budżet się nie domyka, a jest jakiś remont, natychmiast są zawieszane, nawet jeśli trasa tych linii jest przejezdna. Dopóki nie zmieni się podejście na szczycie, a także trasa tych linii, sytuacje te będą permanentne.
Re: Nowa Huta
: 19 maja 2025, 21:35
autor: Kaszmir
Wojciech pisze: 19 maja 2025, 20:10"2", "6" i "16" to tacy chłopcy do bicia - gdy budżet się nie domyka, a jest jakiś remont, natychmiast są zawieszane, nawet jeśli trasa tych linii jest przejezdna.
"19" i "5" też, a do pewnego stopnia również "44"

Re: Nowa Huta
: 23 maja 2025, 19:26
autor: michal49944
Uruchomienie tymczasowych przystanków na Al. Solidarności (AKTUALIZACJA: 22.05.2025 r.)
od 24.05.2025
132, 139, 142, 149, 172, 174, 442, 601
Szanowni Pasażerowie,
uprzejmie informujemy, że od dnia 24.05.2025 r. (sobota) w związku z budową drogi S7 zostaną ponownie uruchomione tymczasowe przystanki autobusowe:
- Łempickiego 71 – na Al. Solidarności, ok. 100 m przed skrzyżowaniem z ul. Ujastek Mogilski (w kierunku przystanków Kombinat);
- Łempickiego 72 – na Al. Solidarności, ok. 200 m za skrzyżowaniem z ul. Ujastek Mogilski (w kierunku przystanków Zalew Nowohucki);
- przystanki będą posiadały status NA ŻĄDANIE i będą obsługiwane przez linie: 132, 139, 142, 149 (tylko słupek 72 w kierunku Szpitala Okulistycznego), 172, 174, 442, 601
- obsługa przez linię 601 nastąpi od nocy 24/25.05.2025 r. (sobota/niedziela).
https://ztp.krakow.pl/kmk/komunikaty/1411-2025
Re: Nowa Huta
: 29 cze 2025, 13:53
autor: Kitek
Odnośnie linii "16": pojawiły się dwie interpelacje od jednej Radnej dotyczące wznowienia funkcjonowania tej linii: dla porządku dyskusji, przekazuję linki do interpelacji i odpowiedzi poniżej:
https://dt.bip.krakow.pl/interpelacje/k ... -05-15.PDF
https://dt.bip.krakow.pl/interpelacje/k ... 5-15_1.PDF
https://dt.bip.krakow.pl/interpelacje/k ... -05-30.PDF
https://dt.bip.krakow.pl/interpelacje/k ... 5-30_1.PDF
Przyznam, że tłumaczenia są dość pokrętne: wspominanie, że są linie autobusowe (które albo kursują naokoło lub są opóźnione) przypomina praktyki z przeszłości. Ponadto, w pierwszej odpowiedzi poddano nawet w wątpliwość powrót "16"

Nie przekonuje mnie wyjaśnienie dlaczego nie można przywrócić "16" do pętli Os. Piastów. Widać, że szukane są poniekąd na siłę wymówki by ta linia prędko nie powróciła.
Re: Nowa Huta
: 12 sie 2025, 14:27
autor: krakusek2383
https://ztp.krakow.pl/kmk/komunikaty/1558-2025
Szanowni Pasażerowie,
uprzejmie informujemy, że w dniach 18 sierpnia – 1 września 2025 r., w związku z pracami torowymi na węźle rozjazdów Kombinat, nastąpią zmiany w funkcjonowaniu linii KMK:
linia 4 skierowana zostanie na trasę czasowo zmienioną: Bronowice Małe – … – przystanek Kombinat – Kopiec Wandy.