Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic
: 08 cze 2023, 17:04
kot_feliks - czy te spotkania są nagrywane? A jeśli nie, to może warto zacząć? 

www.forum.pkk.net.pl
https://forum.pkk.net.pl/
Na stwierdzenie o zbyt później reakcji mieszkańców na poszerzenie ulicy zareagowali po spotkaniu aktywiści prowadzący społeczny profil na Facebooku „Tramwaj na Mistrzejowice”. Udostępnili fragment z miejskiego dokumentu, w którym urzędnicy jeszcze w kwietniu bieżącego roku zapewniali, że nie dojdzie do poszerzenia ulicy Młyńskiej.
Innym wątkiem była zaprojektowana szerokość pasów ruchu. Mówił o tym Rafał Terkalski, który powiedział, że wiele drzew można byłoby zachować, gdyby zamiast szerokości pasa ruchu wynoszącego po 3,5 metra zawęzić go o 50 centymetrów. Podawał przykład, że jezdnia z 10,5 metra liczyłaby dziewięć metrów, co pozwoliłoby oddalić chodniki i drogi dla rowerów od istniejącej zieleni.
Zwrócił uwagę, że wykonawca nie zastosował się do zaleceń programu funkcjonalno-użytkowego, który był nieodłącznym elementem procedury przetargowej. – W dokumentacji przetargowej jest wprost zapisane, jaka ma być szerokość. Ten projekt nie jest realizowany zgodnie z dokumentacją przetargową – podkreślił.
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/inwes ... 51398.html– Zadajemy państwu pytania, ale nie potraficie na nie odpowiadać – stwierdziła Ewa Śliwa, która organizowała m.in. ponad tydzień temu protest mieszkańców przy ulicy Młyńskiej. – Jesteście nieprzygotowani do rozmowy z nami, więc takie spotkania online są czystą kpiną – dodała.
https://www.facebook.com/photo/?fbid=23 ... 6169161780Tramwaj na Mistrzejowice pisze:"Konsultacje" czy też spotkania informacyjne dla mieszkańców pokazały nam, że rozmowami i argumentami nic nie zdziałamy. Składamy więc z dniem dzisiejszym odwołanie od decyzji ZRID!
W uzasadnieniu podaliśmy argumenty przedstawiane przez nas jak i mieszkańców. Czekamy na stanowisko Urzędu Wojewódzkiego.
Z jego analizy kosztów i korzyści dla dwóch przystanków podziemnych na linii do Mistrzejowic wynika, że wskaźnik korzyści dla pasażerów do kosztów jest na poziomie ok. 0,5, „czyli dramatycznie mało”.
Takie wskaźniki nie są akceptowalne - wskaźnik poniżej 1 oznacza, że koszty przewyższają korzyści” – tłumaczy ekspert.
To że inwestycja w formule PPP jest bezsensowna to wiadomo, nie śledziłem jeszcze wtedy tego tak i nie wiem skąd takie zawzięcie miasta by przepłacać w PPP, zamiast wybudować to ze wsparciem funduszy UE. Irytuje mnie natomiast fakt kolejnego odkładania tak ważnej dla tego rejonu inwestycji przez niekompetentnych urzędników.kot_feliks pisze: 03 lip 2023, 23:30 Jeśli powyższa inicjatywa przejdzie, to akurat rejon miałby szansę na cywilizowany projekt i budowę tramwaju z udziałem funduszy UE, za niewielki % kasy, jaka ma iść na PPP.
Obecny WPF przewiduje wydanie w latach 2025 oraz 2027 i 2028 łącznie ponad... 600 mln pln na tę trasę + DODATKOWO ponad 30 mln PLN rocznie na utrzymanie w kolejnych latachWidzisz tutaj gdzieś jakikolwiek sens, jak całość można zbudować z dofinansowaniem za jakieś pewnie z 100-200 mln? :>
I tak to powinno było być zaprojektowane od początku. Skoro i tak w sporej części jest przekryte, to lepiej zrobić pełny tunel z jezdniami nad nim, a po bokach zieleń. Wtedy nawet i szersza jezdnia by nie skutkowała wycinką.kot_feliks pisze: 04 lip 2023, 12:54
Jeśli ZRID upadnie, to można pokusić się również o zadaszenie tunelu na Młyńskiej z przesunięciem jezdni i zrobienie tam fajnego, zielonego, miejskiego terenu![]()
W ostatnich godzinach sala obrad Rady Miasta Krakowa była areną gorących dyskusji dotyczących poprawki zgłoszonej przez radnego Łukasza Maślone (Kraków dla Mieszkańców), która miała na celu wstrzymanie finansowania budowy linii tramwajowej do Mistrzejowic. Na argumenty zmierzyli się, z jednej strony mieszkańcy wpierani przez części radnych, a z drugiej strony przedstawiciele magistratu oraz miejskich jednostek. Ostatecznie, w glosowaniu radni Krakowa przyznali rację tym drugim.