Strona 13 z 16
Re: Rozdział taboru - autobusy
: 31 sty 2024, 22:25
autor: Parówczak
127 i 433 też w PB.
Re: Rozdział taboru - autobusy
: 01 lut 2024, 1:45
autor: Scania_9640
Kowalik pisze: 31 sty 2024, 20:02
No tak, ale tu pod nosem jest PW i PP.. A na Bronowicach brakuje zajezdni w pobliżu i z każdej jest wycieczka przez całe miasto..
Płaszów ma niespełna 8km na Łagiewniki, PB 12km, więc nie jest to jakaś duża różnica.
Re: Rozdział taboru - autobusy
: 01 lut 2024, 9:07
autor: mario
433 jest odstawiania na TR. Wrócić po auto na Bieńczyce to pół dnia.
Re: Rozdział taboru - autobusy
: 01 lut 2024, 9:11
autor: Jelczyk
mario pisze: 01 lut 2024, 9:07
433 jest odstawiania na TR. Wrócić po auto na Bieńczyce to pół dnia.
Bienczyckie 307 i 310 też.

Re: Rozdział taboru - autobusy
: 01 lut 2024, 9:42
autor: stefan
O dziwo dojazd komunikacją na Płaszów i Bieńczyce z Łagiewnik to podobny czas, około 35 minut.

Re: Rozdział taboru - autobusy
: 02 lut 2024, 15:34
autor: mario
Nie wierzę w rozkładowe czasy przejazdów. Zwłaszcza autobusów. Nawet tych które prowadzę

Re: Rozdział taboru - autobusy
: 25 cze 2024, 2:03
autor: michasss
Nie jestem pewny czy to dobry wątek, ale chyba tak. Orientuje się ktoś czemu elektryki zniknęły z linii nocnych? Jakiś czas temu (w sumie już całkiem dawno) MPK chwaliło się, że elektryk jeździ na 662, potem na 605, potem że będą na kolejnych liniach, a od dawna nie widuję żadnego na żadnej. Nie sprawdziły się nawet na najkrótszych zadaniach? Ktoś coś wie?
Re: Rozdział taboru - autobusy
: 26 cze 2024, 20:57
autor: pjetrek
Na 140 wraz z początkiem wakacji zawitały autosany

Re: Rozdział taboru - autobusy
: 29 cze 2024, 21:54
autor: anonim_048
I to z PW. Będzie kolejna linia do raczenia pasażerów wspaniałymi pojazdami z serii DA106-DA112 xD
Re: Rozdział taboru - autobusy
: 30 cze 2024, 0:33
autor: Ydhflx
Miałem ostatnio nieprzyjemność jechać właśnie DA108, bo wraz z wakacjami pojawiły się jak wspomniano na 140. Dla pasażera pojazdy te są gorsze (albo w najlepszym razie porównywalne) niż były swego czasu Jelcze M081MB, na których ta linia zaczynała. Wnętrze jest nieco klaustrofobiczne - pomimo bycia dłuższym o prawie metr jest tyle samo miejsc siedzących, do tego sam pojazd jest niższy, mimo że też ma podwyższoną podłogę nad silnikiem. Tak samo jak Jelcze cały się trzęsie na postoju. Oczywiście z uwagi na brak klimy w środku jest okropny ukrop.
Oczywiście podobieństwa nie powinny dziwić, w końcu jest to autobus ledwie rok młodszy od tamtych Jelczy. Dlaczego jednak o tym w ogóle piszę? Bo Jelcze odstawiono 6 lat temu, w 2018 (wprawdzie z racji na normy emisji spalin (xd), ale nadal) a Autosany wysyła się na linie w roku 2024, gdy na zewnątrz jest ponad 30°, a nowszy, klimatyzowany tabor stoi w zajezdni.
W tym roku wreszcie MPK nie wysyła tramwajów bez klimatyzacji w wakacje. Czas, by to samo zrobiono z autobusami, a zacząć należy właśnie od serii starych Autosanów. Po mieście jeździ ich ledwie kilka, oszczędności w skali MPK groszowe, ale każdy z nich gwarantuje że każdy pasażer który się nim przejdzie w >30° upale - następnym razem zastanowi się 3 razy, czy nie wziąć auta z klimą.
Re: Rozdział taboru - autobusy
: 30 cze 2024, 0:36
autor: yosujiro
Ale one są wyposażone w klimę... To że zwykle ciągle się psuje tak jak te autobusy, to inna sprawa

Re: Rozdział taboru - autobusy
: 30 cze 2024, 1:19
autor: Ydhflx
yosujiro pisze: 30 cze 2024, 0:36
Ale one są wyposażone w klimę... To że zwykle ciągle się psuje tak jak te autobusy, to inna sprawa
No cóż - w środku był piekarnik, kierowca miał okno otwarte na oścież. Natomiast jeśli rzeczywiście ta klima czasami jednak działa, to tym bardziej MPK powinno takiego (bez sprawnej klimy) pojazdu nie wysyłać na linię. Byłoby to jeszcze łatwiejsze do zrealizowania, niż nie wysyłanie żadnego z nich.
Przy >30° pojazd z nisaprawną klimą należy traktować jako pojazd niesprawny. Szczególnie, że częstości linii poprzycinano, wiec niemało autobusów stoi na zajezdni.
Re: Rozdział taboru - autobusy
: 30 cze 2024, 1:37
autor: elot360
yosujiro pisze: 30 cze 2024, 0:36
Ale one są wyposażone w klimę... To że zwykle ciągle się psuje tak jak te autobusy, to inna sprawa
To nie są przypadkiem te autobusy w których albo jest klima albo jazda?

Re: Rozdział taboru - autobusy
: 30 cze 2024, 2:36
autor: Scania_9640
Ydhflx pisze: 30 cze 2024, 0:33
Miałem ostatnio nieprzyjemność jechać właśnie DA108, bo wraz z wakacjami pojawiły się jak wspomniano na 140. Dla pasażera pojazdy te są gorsze (albo w najlepszym razie porównywalne) niż były swego czasu Jelcze M081MB, na których ta linia zaczynała. Wnętrze jest nieco klaustrofobiczne - pomimo bycia dłuższym o prawie metr jest tyle samo miejsc siedzących, do tego sam pojazd jest niższy, mimo że też ma podwyższoną podłogę nad silnikiem. Tak samo jak Jelcze cały się trzęsie na postoju. Oczywiście z uwagi na brak klimy w środku jest okropny ukrop.
Oczywiście podobieństwa nie powinny dziwić, w końcu jest to autobus ledwie rok młodszy od tamtych Jelczy. Dlaczego jednak o tym w ogóle piszę? Bo Jelcze odstawiono 6 lat temu, w 2018 (wprawdzie z racji na normy emisji spalin (xd), ale nadal) a Autosany wysyła się na linie w roku 2024, gdy na zewnątrz jest ponad 30°, a nowszy, klimatyzowany tabor stoi w zajezdni.
W tym roku wreszcie MPK nie wysyła tramwajów bez klimatyzacji w wakacje. Czas, by to samo zrobiono z autobusami, a zacząć należy właśnie od serii starych Autosanów. Po mieście jeździ ich ledwie kilka, oszczędności w skali MPK groszowe, ale każdy z nich gwarantuje że każdy pasażer który się nim przejdzie w >30° upale - następnym razem zastanowi się 3 razy, czy nie wziąć auta z klimą.
MPK nie wysyła wysokopodłogowych tramwai na miasto a tramwaje bez klimy dalej jeżdżą i będą jeździć.
Re: Rozdział taboru - autobusy
: 30 cze 2024, 10:21
autor: yosujiro
@elot360 A to swoją drogą. Ale akurat na 140 nie potrzeba mocy do szybkiej jazdy