Dzisiejszy rozdział taboru prawdopodobnie prezentuje się następująco:
"1": 13xRF, 2xHK(2k)
"3": 6xRY, 8xHY
"4": 2xRG, 7xHG
"5": 6xRF
"8": 13xRY, 2xHY
"9": 5xHY, 4xRP
"10": 4xRY, 6xHY
"11": 5xRP, 2xHL
"13": 1xHW(c3), 3xRZ(2x), 11xRP
"14": 7xHY, 2xRY
"16": 2xHL, 3xHW(s)
"17": 4xRP, 3xHL
"18": 8xRY, 9xHY
"19": 4xRP, 3xHL
"20": 10xRP, 2xHL
"21": 2xHK(1k), 1xHL, 3xHW(s)
"22": 2xRZ(3x), 8xHY
"24": 3xRG, 4xRY, 1xHY
"44": 7xHW(c3)
"49": 2xHZ(2x), 4xHL
"50": 1xRG, 7xRY, 17xHY
"52": 3xRZ(3x), 3xHZ(3x), 4xRG, 9xHG
"72": 4xHL, 3xRP
R: 2xRF, 1xRP, 4xHL
Wykorzystanie poszczególnych rodzajów taboru:
RG: 10/14 - 71%
HG: 16/23 - 70%
RY: 44/52 - 85%
HY: 63/72 - 88%
RP: 42/50 - 84%
RF: 21/28 - 75%
HL, HK(1k): 27/46 - 59%
HK(2k): 2/6 - 33%
HW(s): 6/8 - 75%
HW(c3): 8/15 - 53%
RZ(3x): 5/6 - 83%
HZ(3x): 3/4 - 75%
RZ(2x): 3/4 - 75%
HZ(2x): 2/3 - 67%
Zamiany brygad między zajezdniami zaszły na liniach "3", "13", "20" i "72". W efekcie z ostatniej zniknął tabor wysokopodłogowy. Względem poprzedniego tygodnia wzrosło wykorzystanie HY, RP oraz RZ(2x), a spadło wykorzystanie RG, RY, HL i HK(1k). Bez zmian wykorzystanie HG, RF, HK(2k), HW(s) oraz HZ(2x). Ilostan HW(c3), RZ(3x) oraz HZ(3x) się zmienił, w związku z czym nie można mówić ani o wzroście ani o spadku wykorzystania. Niestety wykorzystanie niskopodłogowych tramwajów 40m+ oraz EU8N i jednokierunkowych N8 szoruje po dnie. Jednocześnie po krakowskich torowiskach ciągle jeździ aż 14 niebezpiecznych tramwajów wiedeńskich, które już dziś dałoby się wycofać z ruchu przy zoptymalizowaniu wykorzystania taboru.
impuls pisze: 11 wrz 2023, 0:34
Prognoza rozdziału taboru w dni powszednie po dostawie i odbiorze wszystkich Stadlerów II serii oraz kasacjach.
Nie wiem czy kasacjami można nazwać wycofanie z ruchu zaledwie... 4 tramwajów wiedeńskich. Ponadto nie rozumiem czemu proponujesz kasację czterech wagonów Konstali - pozostały już wyłącznie najlepsze egzemplarze i spokojnie mogą one jeździć kilka lat jeżeli nie ulegną wypadkowi.
impuls pisze: 11 wrz 2023, 0:34
"20": 2xHY, 10xRP
Skierowanie "nadmiaru" 33m na "20" akurat mi się podoba i mam nadzieję, że MPK właśnie tak postąpi

.
impuls pisze: 11 wrz 2023, 0:34
Razem 252 brygad na 337 pociągów. PT - 125, PH -127 tak jak teraz.
Niestety utrzymywanie tak wielkiego ilostanu przy takiej liczbie brygad jest absurdalne. We wrześniu/październiku 2020 brygad było 251 przy ilostanie 296. Nie twierdzę, że dziś należy ograniczać się do ilostanu 300, jednak (nawet biorąc pod uwagę zakończenie remontów) utrzymywanie więcej niż 320 egzemplarzy jest już absurdem. Doskonale widać to zresztą patrząc na wykorzystanie niskopodłogowych i niskowejściowych tramwajów 26m w Twojej prognozie - łącznie 92/130, co daje zaledwie 71%. Już poziom 101/130 (78%), bez innych optymalizacji pozwoliłby na wycofanie wszystkich tramwajów wiedeńskich z ruchu. Takie wykorzystanie jest jak najbardziej realne do osiągnięcia (warto wspomnieć, że 21 września 2020 wynosiło ono aż 113/130 - 87%), co tym bardziej potwierdza, że utrzymywanie tak ogromnego ilostanu, w tym aż 19 tramwajów wiedeńskich jest absurdem. Przedstawiam teraz kontrpropozycję wykorzystania taboru po debiucie wszystkich STL2 bez żadnych wiedeńców:
"1": 13xRF, 2xHK(2k)
"3": 6xRY, 8xHY
"4": 2xRG, 7xHG
"5": 6xRF
"8": 13xRY, 2xHY
"9": 5xHY, 4xRY
"10": 4xRY, 6xHY
"11": 5xRP, 2xHL
"13": 3xRZ(2x), 12xRP
"14": 7xHY, 2xRY
"16": 5xHL
"17": 4xRP, 3xHL
"18": 8xRY, 9xHY
"19": 4xRP, 3xHL
"20": 6xHY, 6xRP
"21": 6xHL(HK(1k))
"22": 2xRY, 8xHY
"24": 6xRG, 2xHG
"44": 7xHL
"49": 2xHZ(2x), 4xHL
"50": 1xRG, 7xRY, 17xHY
"52": 5xRZ(3x), 3xHZ(3x), 2xRG, 9xHG
"72": 7xRP
R: 2xRF, 1xRP, 4xHL
Wykorzystanie poszczególnych rodzajów taboru:
RG: 11/14 - 79%
HG: 18/23 - 78%
RY: 46/55 - 84%
HY: 68/80 - 85%
RP: 39/50 - 78%
RF: 21/28 - 75%
HL, HK(1k): 34/46 - 74%
HK(2k): 2/6 - 33%
RZ(3x): 5/6 - 83%
HZ(3x): 3/4 - 75%
RZ(2x): 3/4 - 75%
HZ(2x): 2/3 - 67%
Łącznie 252 brygady przy ilostanie 318 (wykorzystanie 79%). 125 brygad z Podgórza, 127 z Huty, czyli tak jak u Ciebie

. Nie jest to oczywiście optymalny rozdział taboru, jednak możliwie zbliżony do obecnego i z zachowaniem realiów układu remontowego (m.in. niskie wykorzystanie tramwajów dwukierunkowych). Dlaczego taki scenariusz nie może wejść w życie po ostatnim debiucie?
Oczywiście remonty kiedyś się skończą, jednak na stan wpisane zostaną już prawdopodobnie do tego czasu kolejne 3 GT8N oraz Stadler Tina. Jak wtedy może wyglądać rozdział taboru?
"1": 10xRP, 6xHL
"2": 4xRF
"3": 6xRY, 8xHY
"4": 2xRG, 8xHG
"5": 7xHL(HK(1k))
"6": 7xRF
"8": 13xRY, 2xHY
"9": 5xHY, 4xRY
"10": 4xRY, 6xHY
"11": 7xRF
"13": 3xRZ(2x), 12xRP
"14": 7xHY, 2xRY
"16": 5xHL
"17": 7xRP
"18": 8xRY, 9xHY
"19": 7xRP
"20": 6xHY, 6xRP
"21": 3xHL, 3xHK(2k)
"22": 2xRY, 8xHY
"24": 6xRG, 2xHG
"44": 7xHL
"49": 2xHZ(2x), 4xHL
"50": 1xRG, 7xRY, 17xHY
"52": 5xRZ(3x), 3xHZ(3x), 2xRG, 9xHG
R: 3xRF, 4xHL
Wykorzystanie poszczególnych rodzajów taboru:
RG: 11/14 - 79%
HG: 19/23 - 83%
RY: 46/55 - 84%
HY: 68/81 - 84%
RP: 42/50 - 84%
RF: 21/31 - 68%
HL, HK(1k): 36/46 - 78%
HK(2k): 3/6 - 50%
RZ(3x): 5/6 - 83%
HZ(3x): 3/4 - 75%
RZ(2x): 3/4 - 75%
HZ(2x): 2/3 - 67%
Łącznie 259 brygad przy ilostanie 322 (wykorzystanie 80%), na co składa się 128 brygad z Podgórza i 131 z Huty. Wykorzystanie każdego rodzaju taboru poniżej 85% i rozdział taboru zadowalający chyba wszystkich (chociaż co do dwóch linii z Konstalami na Bieżanowie mam wątpliwości). Mam nadzieję, że docelowo będzie to wyglądać właśnie tak lub bardzo podobnie. Oczywiście nie jestem za kasacją wszystkich egzemplarzy E1 - dwa lub trzy egzemplarze powinny pozostać w zajezdni jako tabor muzealny i okazjonalnie kursować na linii "0"

. Większy ilostan jest zbędny, a wykorzystanie niskopodłogowych i niskowejściowych tramwajów 26m na poziomie 102/133 (77%) pozostawia spory bufor bezpieczeństwa.