Strona 14 z 19

Re: Układ linii po otwarciu trasy Mistrzejowice - Wieczysta

: 29 sie 2024, 14:32
autor: Robert
krawiec pisze: 29 sie 2024, 14:22 Trudno komentować, jeśli nie podajesz jak będzie wyglądała komunikacja autobusowa. Bo chyba nie zakładasz, że cały ruch pasażerski zostanie przełożony na tramwaje.
Co ze 124, 424, 139, 182, 152, 501, 503, itd.?
Rewolucji w autobusach to bym raczej nie zakładał. Jakieś przetrasowania penie będą potrzebne. Czy likwidacje? 424, 482? (dot. tramwaju na Meissnera)

Nie dodajemy wzkm tramwajowych za wiele więc nie ma powodu też żeby zabierać te autobusowe.

Re: Układ linii po otwarciu trasy Mistrzejowice - Wieczysta

: 29 sie 2024, 20:53
autor: Szymi
Robert pisze: 29 sie 2024, 13:53 Propozycje po weryfikacji i sugestiach. Numerację sobie zostawiłem swoją ale tym się nie sugerujcie, to sprawa drugorzędna. Liczą się relacje i częstotliwości.

[1] Salwator – Wzgórza Krzesławickie f7,5 (obecna trasa)
[2] Cmentarz Rakowicki – Kurdwanów f15 (p. Westerplatte, Krakowska, Wadowicka, przyszłościowo Prokocim)
[3] Nowy Bieżanów – Krowodrza Górka f5 (przyszłościowo Azory)
[4] Bronowice Małe – Wzgórza Krzesławickie f7,5 (obecna trasa), połowa kursów skrócona na Kopiec Wandy)
[5] Wzgórza Krzesławickie – Krowodrza Górka f15 (obecna trasa)
[6] Mały Płaszów – Cichy Kącik f15 (przyszłościowo Bronowice Wielkie, p. Piastowska/Głowackiego)
[7] (brak)
[8] Bronowice Małe – Borek Fałęcki f7,5 (obecna trasa)
[9] Nowy Bieżanów – Os. Piastów f7,5 (p. Jana Pawła)
[10] Pleszów – Cichy Kącik f15 (p. Basztowa)
[11] Czerwone Maki – Mały Płaszów f15 (obecna trasa)
[12] Czerwone Maki – Os. Piastów f7,5 (ex 52, p. Meissnera)
[13] Bronowice – Nowy Bieżanów f15 (obecna trasa)
[14] Mistrzejowice - Bronowice f15 (przyszłościowo Bronowice Wielkie, p. Głowackiego)
[15] Górka Narodowa – Kurdwanów/Borek Fałęcki f5 (ex 50, obecna trasa)
[16] Dworzec Towarowy - Pleszów f15 ( p. Długa, Basztowa, Mogilska, Meissnera, Ptaszyckiego)
[17] Czerwone Maki - Dworzec Towarowy f15 (obecna trsa)
[18] Górka Narodowa – Czerwone Maki f7,5 (obecna trasa)
[19] Borek Fałęcki - Mistrzejowice f15 (do Mogilskiego jak obecnie, p. Meissnera, pełny rozkład)
[20] Salwator – Mały Płaszów f7,5 (p. Basztowa)
[21] (brak)
[22] Borek Fałęcki – Kopiec Wandy f15 (obecna trasa)[/b]
[23] (brak)
[24] Bronowice Małe – Kurdwanów f15

Zmiany:
44 poc/h - Kabel(0)
40 poc/h - APW(0), Lubicz(+4), Mogilska(+8)
36 poc/h - Basztowa(+4), Dunajewskiego(+4), Bratysławska(0)
32 poc/h - PWŚ(-4), Podwale(-4), Starowiślna północ(+4)
28 poc/h - Królewska(0), Stradom(-4), Westerplatte(+4), Klimeckiego(0), Estakada(0)
24 poc/h - Wielicka(0), Bobrzyńskiego(0), Bieńczycka (-4), Starowiślna południe(+4)
20 poc/h - Krakowska(-4), Tunel(-4), Nowosądecka(0), Wadowicka(0), Kapelanka(0), Grzegórzecka(0), Borek(0)
16 poc/h - Meissnera, Długa(+4), Zwierzyniecka(+4), Pokoju (0), os. Kolorowe(0), Lipska(0), Bronowicka(0), DH Wanda(-8),
12 poc/h - Dietla(0), Kocmyrzowska(0), Brożka(0), Solidarnosci(-4 'utrata 21'), Pawia(+4),
8 poc/h - Igołomska(0), 3 Maja(-4), Ptaszyckiego(0)
4 poc/h - Ujastek(0), Rakowicka(0)

Po otwarciu łącznika na Lema można by tam przekierować 12 odciążając w ten sposób Mogilską i Lubicz (po -8), w zamian można wtedy wzmocnić 16 do 7,5 (+4). Niestety nie da się wszystkiego ze wschodu przepchnąć na zachód Mogilska a jazda przez al. Pokoju jest trochę naokoło lub zabiera relacje.
Do obsługi 18 skierowałbym Krakowiaki kosztem 4 i 50. Za mniejsze częstotliwości/braki na 13/19 są wzmocnienia na 3/4
Perspektywicznie można też zwiększyć 6 do f7,5 po zabraniu 11 z Płaszowa (budowa łącznika na Nowosądeckiej i tramwaju do Rżąki)

Każda zmiana jest bardzo problematyczna bo zabranie komukolwiek nawet jednego połączenia czy częstotliwości wywołuje awanturę :D
Śmiało komentujecie, krytykujcie.
Brak bezpośredniego połączenia na trasie Pleszów - Kombinat, gdzie po zabraniu "211" zapewnia właśnie "21".
Przeniesienie Krakowiaków z "4" na "18" nie wyeliminuje problemu, gdyż po otwarciu torowiska na Meissnera będzie ciasno w "4" mimo f7,5.

W swojej propozycji, którą proponowałem wyżej brałem pod uwagę (bynajmniej w Nowej Hucie) linie autobusowe skąd, dokąd kursują, ponieważ w Twojej proponowanej siatce jest multum połączeń (4, 10, 16, 139, 172, 189, 501, 572) gdzie jadą w jedną część miasta (Nowy Kleparz, AGH, Bronowice), a w pozostałe części ciężko się dostać (Salwator, Ruczaj, Wielicka, Podgórze).
Racja. Każda zmiana jest problematyczna, bo każdemu nie dogodzisz i zawsze jest ale :D

Re: Układ linii po otwarciu trasy Mistrzejowice - Wieczysta

: 29 sie 2024, 22:03
autor: Robert
Szymi pisze: 29 sie 2024, 20:53 Brak bezpośredniego połączenia na trasie Pleszów - Kombinat, gdzie po zabraniu "211" zapewnia właśnie "21".
Przeniesienie Krakowiaków z "4" na "18" nie wyeliminuje problemu, gdyż po otwarciu torowiska na Meissnera będzie ciasno w "4" mimo f7,5.

W swojej propozycji, którą proponowałem wyżej brałem pod uwagę (bynajmniej w Nowej Hucie) linie autobusowe skąd, dokąd kursują, ponieważ w Twojej proponowanej siatce jest multum połączeń (4, 10, 16, 139, 172, 189, 501, 572) gdzie jadą w jedną część miasta (Nowy Kleparz, AGH, Bronowice), a w pozostałe części ciężko się dostać (Salwator, Ruczaj, Wielicka, Podgórze).
Racja. Każda zmiana jest problematyczna, bo każdemu nie dogodzisz i zawsze jest ale :D
Czy potoki na trasie Pleszow - Kombinat wymagaja polaczenia tramwajowego?

Z f 7.5 na 9 nie wiem czy tak beda ludzie polowac zeby sie przesiac na 4 (Ci z Benczyckiej i dalej) bo na Mogilskim beda mieli wiecej opcji (nie wszyscy jada konkretnie na Bronowice) Wiec tylko pytanie jak bardzo ja dociaza Ci z odcinka Rondo Czyzynskie - Wieczysta

Przeciez 1, 9, 19, 12, 22, 174, 178, 578 da sie dojechac w te czesci miasta 🙂

Re: Układ linii po otwarciu trasy Mistrzejowice - Wieczysta

: 30 sie 2024, 8:29
autor: impuls
Bardzo psujesz takt na N. Bieżanowie. Z trzech linii co 7,5 min robisz jedną co f 5, drugą f 7,5, trzecią co f 15. Teraz można to ułożyć co 2-3 minuty a w Twoim systemie czasem będą odstępy co 5 min. Ponadto '13' ma czasem dobre napełnienie, linia trochę szkolna i dużo młodzieży jedzie. Tramwaj na Krakowską z ciągu Wielickiego co 15 min? To dlatego, że kombinujesz z '4' na Bronowicach co 7,5. Tylko po co jeśli, Twoja '10' jedzie na Cichy K i dubluje '4' na odcinku Bagatela - Plac Centralny. Likwidując '21' nie ma w Twoim opracowaniu połączenia Osiedli Huckich z Kombinatem i o czy wspomniał Szymi z Pleszowem. To zawsze było i musi być. Czy Mogilska wydoli z 40h + 40h w drugą stronę?

Re: Układ linii po otwarciu trasy Mistrzejowice - Wieczysta

: 30 sie 2024, 9:11
autor: Robert
impuls pisze: 30 sie 2024, 8:29 ... To zawsze było i musi być....
:D poddaję się :D
To całe miasto nadaje się tylko do muzeum, razem z jego mieszkańcami :lol:

Re: Układ linii po otwarciu trasy Mistrzejowice - Wieczysta

: 30 sie 2024, 10:36
autor: Kaszmir
Są relacje, które potrzebują mimo wszystko być zapewnione bezpośrednio. Pleszów to przystanek końcowy dla autobusów więc sporo pasażerów linii "10" i "21" z tego ciągu (z tego co pamiętam, ok. 3/4) już mają za sobą jedną przesiadkę. Jest potok w stronę al. Solidarności czy nawet jeszcze Kombinatu i bez "21", te osoby musiałyby wykonywać dwie przesiadki na krótkim odcinku, jadąc naokoło przez plac Centralny. Dlatego utrzymanie jakiegoś połączenia w tę stronę jest potrzebne. Nie musi jeździć bardzo często, jednak niech jakieś będzie ;)

Re: Układ linii po otwarciu trasy Mistrzejowice - Wieczysta

: 30 sie 2024, 10:46
autor: Robert
Kaszmir pisze: 30 sie 2024, 10:36 Są relacje, które potrzebują mimo wszystko być zapewnione bezpośrednio. Pleszów to przystanek końcowy dla autobusów więc sporo pasażerów linii "10" i "21" z tego ciągu (z tego co pamiętam, ok. 3/4) już mają za sobą jedną przesiadkę. Jest potok w stronę al. Solidarności czy nawet jeszcze Kombinatu i bez "21", te osoby musiałyby wykonywać dwie przesiadki na krótkim odcinku, jadąc naokoło przez plac Centralny. Dlatego utrzymanie jakiegoś połączenia w tę stronę jest potrzebne. Nie musi jeździć bardzo często, jednak niech jakieś będzie ;)
To przykład jeden z wielu że niby jakiś potok jest... No może jest, w końcu to ominięcie dwóch przystanków: Strugi i Kombinat :lol:
Zamiast zapewnić dla tej garstki ludzi jakieś połączenie autobusowe to się pcha kolejny wariant linii f15 a tutaj byłby jeszcze pewnie pocięty do f30 z wariantami :lol:
Przesiadki nie są straszne jak są wygodne (najlepiej z tego samego peronu) i między często kursującymi liniami. Może być ich wtedy nawet 3-4.
Dobrze że nie mamy kilku linii metra bo by był lament że się trzeba przesiadać a przesiadki między liniami metra nie zawsze są takie proste i szybkie :lol:

Kurcze patrzę i Plac Centralny nie ma jakże bardzo istotnych bezpośrednich połączeń z Salwatorem i PWŚ :shock: :lol: :shock: z centrum do centrum a nie dojedziesz bez przesiadki :lol:

Nic bym nie mówił gdybyśmy jeszcze mieli warunki na te pierdyliard linii zewsząd dowsząd. A tu na każdym kroku nas infrastruktura ściska i dodatkowo układ jej jest taki że nie nie da poprawić. Miasto się rozrosło chaotycznie to i komunikacja chaotyczna...

Re: Układ linii po otwarciu trasy Mistrzejowice - Wieczysta

: 30 sie 2024, 11:37
autor: mejtolx
Robert pisze: 30 sie 2024, 10:46 To przykład jeden z wielu że niby jakiś potok jest... No może jest, w końcu to ominięcie dwóch przystanków: Strugi i Kombinat :lol:
Zamiast zapewnić dla tej garstki ludzi jakieś połączenie autobusowe to się pcha kolejny wariant linii f15 a tutaj byłby jeszcze pewnie pocięty do f30 z wariantami :lol:
Przesiadki nie są straszne jak są wygodne (najlepiej z tego samego peronu) i między często kursującymi liniami. Może być ich wtedy nawet 3-4.
Dobrze że nie mamy kilku linii metra bo by był lament że się trzeba przesiadać a przesiadki między liniami metra nie zawsze są takie proste i szybkie :lol:

Kurcze patrzę i Plac Centralny nie ma jakże bardzo istotnych bezpośrednich połączeń z Salwatorem i PWŚ :shock: :lol: :shock: z centrum do centrum a nie dojedziesz bez przesiadki :lol:

Nic bym nie mówił gdybyśmy jeszcze mieli warunki na te pierdyliard linii zewsząd dowsząd. A tu na każdym kroku nas infrastruktura ściska i dodatkowo układ jej jest taki że nie nie da poprawić. Miasto się rozrosło chaotycznie to i komunikacja chaotyczna...
Wystarczy zamienić aby "22" jechała przez Ptaszyckiego a "16" przez aleję Solidarności.

Re: Układ linii po otwarciu trasy Mistrzejowice - Wieczysta

: 30 sie 2024, 12:42
autor: Robert
Nie no wiadomo można wszystko, ja przecież nie twierdzę że tylko ja mam rację :-) Każdy ma trochę racji w tym co pisze, tyło zadowolić się całości nie da a system mamy jaki mamy.
Mi chodziło wyłącznie o to żeby te linie były najbardziej zbieżne i tworzyły wysokie takty razem.
W innych tematach o starych planach i rozkładach można zobaczyć jak namnożyliśmy linii i obniżyliśmy ich częstotliwości.

Re: Układ linii po otwarciu trasy Mistrzejowice - Wieczysta

: 30 sie 2024, 12:42
autor: Robert
Nie no wiadomo można wszystko, ja przecież nie twierdze że tylko ja mam racje :-) Każdy ma trochę racji w tym co pisze, tyło zadowolić się całości nie da a system mamy jaki mamy.
Mi chodziło wyłącznie o to żeby te linie były najbardziej zbieżne i tworzyły wysokie takty razem.
W innych tematach o starych planach i rozkładach można zobaczyć jak namnożyliśmy linii i obniżyliśmy ich częstotliwości.

Re: Układ linii po otwarciu trasy Mistrzejowice - Wieczysta

: 02 lis 2024, 18:48
autor: Fidzi PL
Ja tak kontynuując dyskusję z Bayerem 2003

Zgodzę się z tym że Rondo Czyżyńskie byłoby w takiej sytuacji zbyt stratne, jednak szczerze, jeśli nie 9, to co?

Zresztą ta stratność i tak jest różnorako traktowana przez MPK, bo na przykład, większego problemu z likwidacją bezpośredniego połączenia tramwajowego między Podgórzem SKA/Dworcem Płaszów a Łagiewnikami/Rondem Matecznego za jakie odpowiadała linia 11 przed rokiem szkolnym 2022/23, to nie było.

No chyba że miałaby powstać faktycznie jakaś nowa trasa :?:

Re: Układ linii po otwarciu trasy Mistrzejowice - Wieczysta

: 02 lis 2024, 18:53
autor: Bayer2003
Fidzi PL pisze: 02 lis 2024, 18:48 Zgodzę się z tym że Rondo Czyżyńskie byłoby w takiej sytuacji zbyt stratne, jednak szczerze, jeśli nie 9, to co?
No właśnie "49" (albo linia powstała na jej bazie w przypadku wzmocnionego rozkładu) ;).
Fidzi PL pisze: 02 lis 2024, 18:48 Zresztą ta stratność i tak jest różnorako traktowana przez MPK, bo na przykład, większego problemu z likwidacją bezpośredniego połączenia tramwajowego między Podgórzem SKA/Dworcem Płaszów a Łagiewnikami/Rondem Matecznego za jakie odpowiadała linia 11 przed rokiem szkolnym 2022/23, to nie było.
Zmiany te nie podobały się pasażerom, jednak niestety ZTP zdołało je przepchać. Czym innym jest jednak zabranie jednej linii f~15, a czym innym zabranie z ciągu aż 12 kursów na godzinę.
Fidzi PL pisze: 02 lis 2024, 18:48 No chyba że miałaby powstać faktycznie jakaś nowa trasa :?:
W sensie nowa linia? Niestety przepustowość Mogilskiej jest ograniczona i byłoby to możliwe jedynie w przypadku przedłużenia "16" jedynie do TAKW, a nie dalej (co też moim zdaniem należy rozważyć, jednak nie jest to tania opcja).

Re: Układ linii po otwarciu trasy Mistrzejowice - Wieczysta

: 02 lis 2024, 18:59
autor: Fidzi PL
Zaciekawił mnie pomysł rozdzielenia 9 i 49 od siebie, obawiam się tylko o częstotliwość tej drugiej...

No racja, linia linii nie równa

A to jednak ten mój pomysł z 16 nie był taki tragiczny :lol:


(Przepraszam że piszę tak na raty, ale nie za bardzo ogarniam funkcję cytowania)

Re: Układ linii po otwarciu trasy Mistrzejowice - Wieczysta

: 02 lis 2024, 19:06
autor: Bayer2003
Fidzi PL pisze: 02 lis 2024, 18:59 Zaciekawił mnie pomysł rozdzielenia 9 i 49 od siebie, obawiam się tylko o częstotliwość tej drugiej...
Częstotliwość w obydwóch przypadkach wtedy raczej f~15 (pytanie jedynie o godziny i dni kusowania "49"). Skierowanie jednej linii f~7,5 z Bieżanowa na jeden ciąg sprawi, że gdzieś kursów będzie zdecydowanie za mało.
Fidzi PL pisze: 02 lis 2024, 18:59 A to jednak ten mój pomysł z 16 nie był taki tragiczny :lol:
Przedłużenie "16" z zasady jest pomysłem dobrym, jednak raczej linia ta powinna pojechać dalej niż na TAKW, bo na takiej trasie może okazać się zapchajdziurą z małymi potokami pasażerskimi (oczywiście pytanie też jakie autobusy w stronę Huty zostaną na Rondach: Młyńskim, Polsadu i Barei).
Fidzi PL pisze: 02 lis 2024, 18:59 (Przepraszam że piszę tak na raty, ale nie za bardzo ogarniam funkcję cytowania)
Znak podwójnego cudzysłowu w prawym górnym rogu posta, który chcesz zacytować, a następnie wycinasz konkretne fragmenty i na nie odpowiadasz ;).

Re: Układ linii po otwarciu trasy Mistrzejowice - Wieczysta

: 02 lis 2024, 19:20
autor: Fidzi PL
Bayer2003 pisze: 02 lis 2024, 19:06 Przedłużenie "16" z zasady jest pomysłem dobrym, jednak raczej linia ta powinna pojechać dalej niż na TAKW, bo na takiej trasie może okazać się zapchajdziurą z małymi potokami pasażerskimi (oczywiście pytanie też jakie autobusy w stronę Huty zostaną na Rondach: Młyńskim, Polsadu i Barei).
Wiadomo że lepiej byłoby gdyby 16 jeździła jeszcze bardziej w strone Centrum, żeby daleko nie szukać np. do takiego Cmentarza Rakowickiego (chociaż nie wiem jak tam z tym jednym torem na pętli bo to może być troche kłopotliwe) lub Dworca Towarowego, ale skoro Mogilska jest przeciążona to już lepszy Rydz w postaci Wieczystej niż nic. Z resztą gdyby taką np. 128 poprzekierowywać w jakiś sposób, tak aby nie jeździła przez Meissnera, to i na 16 większe potoki mogłby się pojawić - siłą rzeczy. I tak pewnie 128 będzie czekać los zmiany trasy, w taki sposób aby nie dublowała się z ciągiem tramwajowym, na tak długim odcinku.