Mistrzejowice

- Linie, trasy, rozkłady
tomta1
Ekspert
Posty: 720
Rejestracja: 17 lut 2020, 19:27

Re: Mistrzejowice

Post autor: tomta1 » 24 wrz 2024, 21:51

Proponowane zmiany nie powinny wpłynąć na jakość obecnej obsługi komunikacyjnej w tym rejonie Krakowa.
Skoro proponowane zmiany nie powinny wpłynąć na jakość obecnej obsługi komunikacyjnej, to po co je wdrażać, skoro kosztują? :lol: Jak kiedyś głosiła reklama: jeśli nie widać różnicy, to po co przepłacać? :twisted: Rada dzielnicy nie rozumie, co uchwala?

A co do meritum, to zdecydowanie wolę wzmocnienie „172” i jej skoordynowanie ze „138”. Przypominam, że kiedyś były plany „172” z f-6. A, i jeszcze jedno: poza odcinkiem na III obwodnicy, „172” jest ważne także pod kątem połączenia al. Solidarności i Kombinatu z al. Andersa i Wiślicką. Kiedyś z Wiślickiej na Kombinat — choć z trzech różnych peronów — jeździło aż 6 linii: „132”, „138”, „139”, „142”, „172”, „501”, dziś – tylko dwie z tych linii, bo reszta albo skrócona („142”, „501”), albo przetrasowana („132”, „139”). I dla tej relacji „172” jest kręgosłupem, więc przydałoby się tutaj coś więcej niż f-15.

kucyk
Ekspert
Posty: 2403
Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39

Re: Mistrzejowice

Post autor: kucyk » 26 wrz 2024, 9:58

LLoan pisze: 24 wrz 2024, 19:46 Prace zostały głównie opóźnione przez wykrycie dużej ilości niewybuchów, nie wiem czy w tym wypadku to wina urzędników :roll:
Tyle, że już w maju, w czerwcu te wybuchy znajdowali więc mogli nie wciskać nam kitów z tym oddawaniem pętli to powiedzieć wprost - będą opóźnienia. :shock:

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 6831
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Mistrzejowice

Post autor: Kaszmir » 26 wrz 2024, 10:09

tomta1 pisze: 24 wrz 2024, 21:51A co do meritum, to zdecydowanie wolę wzmocnienie „172” i jej skoordynowanie ze „138”. Przypominam, że kiedyś były plany „172” z f-6. A, i jeszcze jedno: poza odcinkiem na III obwodnicy, „172” jest ważne także pod kątem połączenia al. Solidarności i Kombinatu z al. Andersa i Wiślicką. Kiedyś z Wiślickiej na Kombinat — choć z trzech różnych peronów — jeździło aż 6 linii: „132”, „138”, „139”, „142”, „172”, „501”, dziś – tylko dwie z tych linii, bo reszta albo skrócona („142”, „501”), albo przetrasowana („132”, „139”). I dla tej relacji „172” jest kręgosłupem, więc przydałoby się tutaj coś więcej niż f-15.
W punkt. Wg mnie relacja Al. Solidarności - Al. Gen. Andersa - Wiślicka jest jedną z głównych osi Huty. Dawniej obsługiwało ją mocne "172" (f10) + "132" (f15) + "501" przez Plac Centralny (f15), w szczycie 14 kursów/h. Teraz zostało tylko "172" z f15.

Trasy przez Obrońców Krzyża nie liczę - "139" czy "501" są ważne dla tamtejszych mieszkańców, natomiast dla al. Solidarności to jazda naokoło, w korkach i omijając ważne punkty (Urząd Miasta, R. Kocmyrzowskie, DH Wanda, Wiślicka).

Choć i tak jest teraz trochę lepiej bo przynajmniej jest całotygodniowe "172". Po 2012 był okres, że to "172" było skrócone do Al. Przyjaźni a do Kombinatu jeździło "572". Wtedy nie było żadnej całotygodniowej linii w tej relacji - jedynie szczytowe "132" i "572".

Ghghgh123
Miłośnik
Posty: 57
Rejestracja: 26 wrz 2024, 18:53

Re: Mistrzejowice

Post autor: Ghghgh123 » 26 wrz 2024, 20:08

Kaszmir pisze: 24 wrz 2024, 11:00 "172" ma f15/15/20/20 (szczyt / międzyszczyt / sob / św).

Dla "572" RD proponuje f15/20/20/30. Poza szczytem oraz w święta nie dałoby się tego skoordynować.

Nie sądzę jednak by ZTP było chętne na uruchomienie "572" w weekendy. Dobrze, że "138" i "172" wróciły do f20, razem dając f10. Co innego w tygodniu. Tu jednak w mojej opinii najważniejsze, by "138" i "172" odzyskały koordynację. Może dałoby się dać tam wreszcie to samo f? Niech to nawet będzie to nieszczęsne f15/20. Czyli "138", "172" i "572" dostałyby taką częstotliwość, taka sama przydałaby się wtedy też na "168" (takt ze "138") i "140" (możliwi takt ze "168" od r. Ofiar Katynia). Wtedy dałoby się też skoordynować "140" ze "120/420" na odcinku N. Kleparz - Łokietka.
Po prostu Rada przyjęła wnioski mieszkańców, gdy nie było komunikatu o tym, że 172 pojedzie w weekendy co 20 minut. Napisali uchwałę i nie zrobili aktualizacji.

A co do 572 cały tydzień lub 172 co 10 minut, może warto popytać pasażerów, czy wybierają 572 dlatego, że jedzie o te kilka minut szybciej, czy jednak bardziej do komunikacji przekonałby ich taki rozkład 172, jak ma 179 w dni powszednie i 50 lub 52 w weekendy.

Wg mnie większość poparłoby likwidację 572 w zamian za mocne 172, choć pewnie część osób protestować będzie przeciwko wydłużeniu czasu przejazdu.

kucyk
Ekspert
Posty: 2403
Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39

Re: Mistrzejowice

Post autor: kucyk » 08 paź 2024, 16:26

Kolejna obsuwa oddania pętli tramwajowej "Mistrzejowice":
Pasażerów czeka więc jeszcze ponad miesiąc korzystania z komunikacji autobusowej. Miasto nie zdecydowało się na uruchomienie linii zastępczej, polegając na liniach, które już do tej pory kursowały do Mistrzejowic. – Pętla miała być oddana do ponownego użytku końcem wakacji, później początkiem października, teraz okazuje się że nie zostanie oddana początkiem listopada. Mieszkańcy są oburzeni tym, że nie ma komunikacji zastępczej, autobusy są rekordowo opóźnione i przepełnione. Obawiają się też, że termin oddania pętli będzie jeszcze kilkukrotnie odwlekany – komentuje radny dzielnicy Prądnik Czerwony Marcin Borek.
Źródło:
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/tramw ... 58509.html

suchy
Ekspert
Posty: 1169
Rejestracja: 27 gru 2021, 17:16

Re: Mistrzejowice

Post autor: suchy » 18 paź 2024, 21:00

- Na ostatniej radzie budowy linii tramwajowej KST IV Meissnera-Mistrzejowiec padły ważne deklaracje: Pętla tramwajowa Mistrzejowice zostanie oddana do użytku 23 listopada. Do testów będzie ona gotowa 15 listopada.

Patrząc na zdjęcia z drona trudno sobie wyobrazić, że pętla będzie gotowa za miesiąc, w drugiej połowie listopada
https://krakow.naszemiasto.pl/krakow-na ... c1-9816173

Mnie zastanawia jedna rzecz - tyle czasu są zamknięte Mistrzejowice, to czemu ZDMK nie wpadł na pomysł, żeby wykorzystać okazję i w tym czasie wymienić zwrotnicę na Rondzie Piastowskim na elektryczną? Przecież podobno są plany, żeby tamtędy puścić 52 (Meissnera - Mistrzejowice - Piastów) i co - motorowi będą każdorazowo latali z hakiem po jezdni, żeby przełożyć ręcznie iglice?

judash
Ekspert
Posty: 771
Rejestracja: 23 cze 2020, 9:34

Re: Mistrzejowice

Post autor: judash » 18 paź 2024, 21:39

Przecież jeszcze mają duuuuużo czasu 😄

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 6831
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: [OGŁOSZENIE] 90 TRAMWAJÓW (30(15+15)+30(15+15)+30(15+15))

Post autor: Kaszmir » 16 lis 2024, 22:03

kucyk pisze: 13 lis 2024, 11:28Skoro 12 minut pasażer zyska na odcinku z Mistrzejowic (a może jednak z os. Piastów?) to nie przesadzajmy, że na odcinku Mistrzejowice - os. Piastów te 12 minut straci jadąc alternatywnie nową trasą w stosunku do obecnej przez przez DH. Wanda, Ronda: Kocmyrzowskie i Czyżyńskie do TAKW?
Wg urzędników 12 minut zyskają pasażerowie z Mistrzejowic. Aby oszacować, ile zyskają ci z odcinka piastowskiego, musisz wziąć czas przejazdu odcinka rondo Piastowskie - Mistrzejowice, pomnożyć go przez dwa (bo to, co oszczędzą na nim Mistrzejowice, straci na jego przejazd Piastów). Rozkładowo Mistrzejowice - R. Piastowskie to były 3 minuty, jednak trzeba by liczyć od środka ronda dlatego bardziej skłaniam się ku 4. A 4 x 2 = 8, i po odjęciu 12 - 8 i wychodzi różnica 4 minut. Wg mnie jednak szacunki o oszczędności 12 minut z Mistrzejowic są przeszacowane. Dla porównania, przed remontem ciągu Mogilska - Al. Jana Pawła II w 2014 też podawano, że przebudowa pozwoli na skrócenie czasu przejazdu tramwajów. Tymczasem porównaliśmy i czas był co do minuty ten sam przed i po remoncie.
suchy pisze: 13 lis 2024, 13:23Dodajemy do 11min przelotu Mistrzejowice - Wieczysta = razem mamy 18 minut przejazdu z Piastów do Wieczystej. Obecnie przejazd zajmuje 20 minut. Ile mamy oszczędności? LEDWO 2 MINUTY ;)
Dokładnie. A w praktyce może być nawet mniej bo tramwaj w przeciwieństwie do autobusu będzie musiał zwolnić na zwrotnicach (Wieczysta, Mistrzejowice, może też w tunelu?). I dlatego właśnie twierdzę, że różnica czasu przejazdu dla Piastów będzie minimalna, jeśli w ogóle. Obstawiam, że liczba brygad "52" albo się nie zmieni, albo w bardzo optymistycznym wariancie zmniejszy się o jedną.

kucyk
Ekspert
Posty: 2403
Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: kucyk » 19 lis 2024, 15:04

Do Mistrzejowic od soboty pojedzie tylko "14":
Szanowni Pasażerowie,

uprzejmie informujemy, że od dnia 23.11.2024 r. (sobota) planowane jest wznowienie ruchu tramwajowego do pętli Mistrzejowice. Przywrócenie ruchu warunkowane jest pozytywnym wynikiem przejazdu technicznego, który odbędzie się w dniu 22.11.2024 r. (piątek).

Z powodu ograniczonych parametrów technicznych, do pętli zostanie skierowana wyłącznie linia 14:

linia będzie kursować na trasie skróconej:
Bronowice – … – Miśnieńska;
z uwagi na prowadzone prace budowlane w rejonie pętli, na odcinku Miśnieńska – Mistrzejowice – Miśnieńska będzie odbywał się przejazd techniczny tramwajów (bez przewozu pasażerów).
Rozkład jazdy zostanie zmieniony.

Za utrudnienia przepraszamy!
Źródło: https://ztp.krakow.pl/kmk/komunikaty/1144-2024

Bez komentarza. :twisted:

krawiec
Specjalista
Posty: 424
Rejestracja: 29 sie 2020, 23:23

Re: Mistrzejowice

Post autor: krawiec » 19 lis 2024, 15:35

Tego jeszcze nie fatal grali 😂

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 6831
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Mistrzejowice

Post autor: Kaszmir » 19 lis 2024, 16:22

Pomijając czy uzasadnienie jest słuszne czy nie, to czemu w zamian "9" nie zostanie wydłużona do Piastów w miejsce "14"? Zawsze to "Dunikowskiego" i "Rondo Piastowskie" odzyskałyby dostęp do linii. Skoro "14" przez te ponad dwa miesiące rozkładów szkolnych mieściła się na Piastów, to i "9" mogłaby się zmieścić.

Ydhflx
Ekspert
Posty: 638
Rejestracja: 14 gru 2022, 22:17

Re: Mistrzejowice

Post autor: Ydhflx » 19 lis 2024, 16:25

Zastanawiam się czy "14" będzie odbywać przerwy na przystanku Miśnieńska a nie na samej pętli z jakiegoś powodu. Wtedy istotnie mógłby być problem z dwoma liniami.

Jak długo trwają utrudnienia to osobna sprawa, i to przedmówcy już dostatecznie skomentowali. Pozwolę sobie też przypomnieć że przez cały ten czas nie jeździ autobus zastępczy.

fkolasa
Miłośnik
Posty: 68
Rejestracja: 23 kwie 2020, 22:03

Re: Mistrzejowice

Post autor: fkolasa » 19 lis 2024, 17:16

Dokładnie jak pisze Kaszmir - uczciwie byłoby wydłużyć 9 na Piastów. Po prostu po raz kolejny bezczelne oszczędności, które próbuje się niezgrabnie wytłumaczyć. W kręceniu i mijaniu się z prawdą ZTP jest mistrzem.

Chyba na Miśnieńskiej nie może być przerw - nie ma dostępu do punktu socjalnego. Na pętli przynajmniej można podejść na autobusy. Niby jest punkt na Bronowicach, ale tam przerwy chyba nie mogą być zbyt długie z powodu pojemności tej pętelki.

kucyk
Ekspert
Posty: 2403
Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39

Re: Mistrzejowice

Post autor: kucyk » 19 lis 2024, 17:23

Kaszmir pisze: 19 lis 2024, 16:22 Pomijając czy uzasadnienie jest słuszne czy nie, to czemu w zamian "9" nie zostanie wydłużona do Piastów w miejsce "14"? Zawsze to "Dunikowskiego" i "Rondo Piastowskie" odzyskałyby dostęp do linii. Skoro "14" przez te ponad dwa miesiące rozkładów szkolnych mieściła się na Piastów, to i "9" mogłaby się zmieścić.
Dokładnie. Dodam jeszcze, że nie ma mowy jak długo taki stan ma jeszcze trwać? Obawiam się, że "9" (o "16" można zapomnieć) może wróci na Mistrzejowice po oddaniu inwestycji - czytaj I kwartał 2026 roku. Bo przecież:
Sformułowanie o ostatnich pracach sugerowało bliską zmianę sytuacji. Podczas czwartkowej rady budowy pojawiła się jednak informacja, że brak możliwości dojazdu pasażerów do pętli nie będzie stanem tymczasowym, lecz potrwa wiele miesięcy. – Odcinek Miśnieńska-pętla będzie nieczynny dla pasażerów, w pojeździe będzie mógł się znajdować tylko i wyłącznie motorniczy. Taki stan będzie obowiązywał do końca trwania inwestycji – stwierdził Zbigniew Rapciak, dyrektor kontraktu.
Źródło: https://lovekrakow.pl/aktualnosci/mistr ... 59071.html

Współczuję pasażerom tamtych rejonów. :oops: :roll:
fkolasa pisze: 19 lis 2024, 17:16 Dokładnie jak pisze Kaszmir - uczciwie byłoby wydłużyć 9 na Piastów. Po prostu po raz kolejny bezczelne oszczędności, które próbuje się niezgrabnie wytłumaczyć. W kręceniu i mijaniu się z prawdą ZTP jest mistrzem.
Myślę również od samego początku po publikacji tego komunikatu, że to co pogrubiłem w Twojej wypowiedzi jest głównym czynnikiem całej tej sytuacji. I zgadzam się z Tobą w 100%.

Awatar użytkownika
michal49944
Ekspert
Posty: 668
Rejestracja: 15 mar 2024, 17:07
Lokalizacja: Kraków - Os. Podwawelskie

Re: Mistrzejowice

Post autor: michal49944 » 19 lis 2024, 22:54

Na pętli Mistrzejowice na razie będzie przejezdny tylko jeden tor, choć to i tak średnie uzasadnienie, bo 2 linie z f15 spokojnie by się zmieściły.
Miejmy nadzieję, że jak najszybciej ukończą drugi i puszczą 9.
Dopóki będzie dostępny tylko jeden tor, raczej nie ma szans na powrót na Mistrzejowice kolejnych linii.
https://www.psmkms.krakow.pl/16-aktualn ... trzejowice

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot], kry5 i 5 gości